HARVINAINEN MAAPALLO

”Toistaiseksi ei ole löydetty ainuttakaan Maan kokoista planeettaa, joka sijaitsee sekä Habitable Zone [elämälle mahdollisella] että Abiogenesis Zone [sen syntyä edistävällä]-vyöhykkeillä.” Tämä johtopäätös luki professori Marcos Jusino-Maldonadon, astrobiologian tutkijan, ja professori Abel Méndezin, planetaarisen astrobiologin ja Arecibossa sijaitsevan Puerto Ricon yliopiston Planetary Habitability Laboratoryn johtajan, laatimassa julisteessa, jonka he esittelivät 50. Lunar and Planetary Science Conferencessa [Kuuja planeettatiedekonferenssi] Texasissa maaliskuussa 2019.
Tiedemiehet ovat tunnistaneet noin 4 000 muita tähtiä kiertävää planeettaa, mutta Jusino-Maldonado ja Méndez ovat päätelleet, että vain seitsemän niistä on sekä elämälle mahdollisella (jossa voi olla elämälle välttämätöntä vettä) että sen syntyä edistävällä vyöhykkeellä (jossa elämän rakennuspalikoiden synty on teoriassa mahdollista, ottamatta huomioon ”kemiallisen evoluution” kaikkia muita ongelmia – lisätietoja englanniksi creation.com/origin-of-life).
Nämä seitsemän planeettaa osoittautuivat kuitenkin lämpimiksi ja massaltaan Maata suuremmiksi(supermaapalloiksi tai mini-neptunuksiksi). Ne eivät ilmeisesti ole kiviplaneettoja, ja siksi ne ovat ”vähemmän suotuisia elämälle”.
Paljon aikaa ja voimavaroja kulutetaan elinkelpoisten planeettojen etsintään, mutta mitään ei toistaiseksi ole löytynyt. Herramme on valmistanut meille uskomattoman hyvin suunnitellun ja hienosäädetyn kodin. Vaikka se on Aadamin synnin seurauksena turmeltunut, siinä nähdään yhä Luojan alunperin erittäin hyväksi julistaman suunnittelun tunnusmerkkejä.

https://luominen.fi/luominen-tiedelehti?fbclid=IwAR3t0jycS0I7C2teQjzj2BbPaAqd3J99FKvtrDGnGoHnqq_OeFsiW0wv7z8

8

130

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Maapallo ei ole mitenkään hienosäädetty kylläkään.

• Anonyymi

2022 planeettojen määrä on jo 5154. Emme ole tosiaankaan kuin raapaissut vähän pintaa kaikista exoplaneetoista.

Eli on löydetty elämälle mahdollisia planeettoja. Hienoa, että myönnät asian.

Miksi muuten pitäisi olla täysin identtinen planeetta?

Kyllä taas harmittaa YEC fania kun tiede menee eteenpäin. Toisin kun sinun kulttisi, joka ei tee yhtään mitään, niin oikea tiede voi suoda meille mahdollisuuden selvitä kaukaisessa tulevaisuudessa.

Ja muistutus vielä ettei maata ole luotu ihmiselle, vaan ihminen on kehittynyt maahan sopivaksi. Sama pätee muihin goldilocks zone planeettoihin, jotka ovat kiinnostavia, etteivät ne tarvitse täsmällistä maan kaltaisuutta. Elämä voi sopeutua niihin ihan omalla painollaan evoluutioteorian mukaisesti.

• Anonyymi

On löydetty. En juuri nyt muista sen nimeä mutta siinä epäillään olevan jopa vettä ja paljon. On vain niin kaukana että valonnnopeudallakin sen saavuttamiseen menisi 1000 vuotta muistaakseni.

• Anonyymi

Universumissa on galakseja 200 - 2000 miljardia.
      Kussakin galaksissa on 50 - 500 miljardia tähteä.
      Lähiympäristöstämme, josta on havaittu nuo 5000 planeettaa näyttää siltä että joka tähdellä on keskimäärin vähintään yksi planeetta.

Planeettoja on siis abouttiarallaa
      100 000 000 000 000 000 000 000 kappaletta.

Jos maan kaltaisia planeettoja on yksi tuhannesta miljardita, niin niitä on universumissa luokkaa sata tuhatta miljardia, mutta on äärimmäisen epätodennäköistä yksikään osuisi tuohon 5000 joukkoon joka on löydetty.

Lisäksi pitää muistaa, että kaukaisten tähtien ympäriltä todennäköisimmin löydämme suuria planeettoja jotka joko huojuttavat tähteään jota kiertävät (meidän aurinkokunnassa esimerkiksi Jupiten) tai jotka kulkiessaan tähtensä ja meidän "välistä" himmentävät tähdestä meihin tulevaa valoa (ratatason täytyy olla juuri oikea). Tällöinkin todennäköisemmin löydetään isoja planeettoja jotka "varjostavat" parhaiten. Maan kaltaiset pienet kiviplaneetat on kaikista vaikeimmat löytää.

• Anonyymi

Ja minkä niistä monista luomistarinoista tämä todistaa oikeaksi?

• Anonyymi

Arto sinun ei kannata edes yrittää jutella mistään aiheesta johon liittyy tiede, olet selvästikin jo osoittanut että tieteet ovat aivan vieras asia sinulle useasti.

• Miten tämä avaus todistaa oikeaksi sen, että Jahve muurasi maan liikkumattomaksi peruspylväiden päälle ja aamun tähdet (vuohipaimenet luulivat tähtiä Jumalan pojiksi) karkeloivat ja huusivat ääneen iloaan?

6 Mihin laskettiin sen peruspylväät? Kuka pani paikoilleen sen kulmakiven,

7 kun aamun tähdet riemuiten karkeloivat ja Jumalan pojat huusivat ääneen iloaan?

• Anonyymi

Pelottaako sinua uuden tutkiminen? Olet siis sitä vastaan, että universumia tutkitaan? Taidat tietää sen rikkovan sinun uskomustasi. Mitä kun se maapaallon kaltainen planeetta löydetään? ymmärrätkö edes siinä vaiheessa kuinka typerä tämä aloitus oli? Veikkaan ettet ymmärrä kuinka paljon tutkittavia planeettoja on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5239
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3440
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      299
      2830
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      56
      2643
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      170
      2312
    6. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      24
      2119
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      1881
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1845
    9. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1761
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1391
    Aihe