Ekofeministi Sandrine Rousseau näpäytti miehiä

Anonyymi

HS artikkeli kirjoittaa ranskalaisesta ekofeminististä, jonka mukaan miehisyys edellyttää punaisen lihan grillaamista. Mieskunnon symboli on grillattu entrecote.

Hän ei syyllistä kuulemma entrecoteja grillaavia miehiä sinänsä, vaan "yhteiskunnan rakennetta ja alistussuhdetta".

Mies kuvaamassa itsensä grillin äärellä taas on "identiteettiin kuuluva refleksi".

Haluaisin ymmärtää paremmin? Onko täällä näistä yhteiskunnan rakenteista ja alistussuhteista, sekä maskuliinisuuden, punaisen lihan ja grillaamisen välisestä ongelmallisesta kolmihteydestä enemmän tietäviä?

Huomaan pönkittäväni tätä rakennetta. Kuinka voin eheytyä tästä pois?

Artikkelin löytää googlaamalla "Sandrine Rousseau entrecote"

21

576

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos joku osaa vastaa tuohon voi vastata sitten myös siihen mitä johtopäätöksiä vastaavasti siitä voidaan vetää, että minä naispuolisena feministinä tykkään grillata punaista lihaa? Viimeksi muuten testasin hevosen lihaa ja hyvää oli.

      • Anonyymi

        Ei nyt mennä epäolennaisuuksiin. Grillaava mies on paha.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei nyt mennä epäolennaisuuksiin. Grillaava mies on paha.

        Mutta grillattava mies ei ole paha.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta grillattava mies ei ole paha.

        On se. Kuitenkin.


    • Anonyymi

      Grillaan ja syön mieluummin entrecotea kuin "nautin" feministin seurasta.

    • Anonyymi

      Pidän itseäni miehenä, vaikken ole koskaan grillannut pihviä. Huvittavaa, että juututaan tällaisiin yksityiskohtiin. Tässä paljastuu äärifeminismin onttous.

      • Anonyymi

        Ei tuota voi pitää edes äärifeminisminä. Kyse on vain feminismin nimissä toteutetusta järjettömästä sekoilusta.

        Feminismin nimissä keskitytään muutenkin liikaa miesten ja miehenä olemisen analysointiin. Naisasialiikkeen pitäisi keskittyä naisena olemisen problematiikkaan. Miehiä ei tietenkään voi tästä sulkea pois. Mutta jos koko feminismin idea muuttuu miesten vikojen korjaamiseen ja miesten kouluttamiseen olemaan "oikeanlaisia" miehiä, muuttuu feminismi enemmän miesasialiikkeeksi kuin naisasialiikkeeksi.

        Millainen naisasialiike keskittyy koko ajan vain miehiin?


    • Anonyymi

      Minä taidan olla mies. Pidän grillatusta lihasta.

      🍖🦄

      • Anonyymi

        No juu, myönnetään että tuollainen luuta sisältävä lihanpala kuin tuossa hymiössä saa minut miettimään, onkohan kyseinen eläin saanut elää vapaana ja onnellisena ja onko se kokenut kivuttoman kuoleman. Mutta silti pidän lihasta.

        🍖🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No juu, myönnetään että tuollainen luuta sisältävä lihanpala kuin tuossa hymiössä saa minut miettimään, onkohan kyseinen eläin saanut elää vapaana ja onnellisena ja onko se kokenut kivuttoman kuoleman. Mutta silti pidän lihasta.

        🍖🦄

        Tarkoitin tuota vasemmanpuoleista hymiötä.

        🍖👈🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitin tuota vasemmanpuoleista hymiötä.

        🍖👈🦄

        Jumalautsi jopa yksisarvis- wokettaja kyseenalaistaa tämän kaiken.

        Pitäisikö ehkä miesten myös lopettaaa uhriutuminen jotta oikeat asiat pääsevät esiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalautsi jopa yksisarvis- wokettaja kyseenalaistaa tämän kaiken.

        Pitäisikö ehkä miesten myös lopettaaa uhriutuminen jotta oikeat asiat pääsevät esiin?

        Eläinten oikeudet ovat kyllä tässä tapauksessa tärkeämpi asia. Ja niin kauan kuin eläimiä tuotetaan ruuaksi, tuotantoeläinten oikeudet ovat äärimmäisen tärkeä asia.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalautsi jopa yksisarvis- wokettaja kyseenalaistaa tämän kaiken.

        Pitäisikö ehkä miesten myös lopettaaa uhriutuminen jotta oikeat asiat pääsevät esiin?

        Se pitäisi varmaan aloittaa, että sen voisi lopettaa, mutta kun ei ole mitään syytä aloittaa.


    • Anonyymi

      Myös grilli itsessään on pahan väline. Oikea feministi ei missään tapauksessa mene grillijuhliin, joissa pariloidaan viattoman eläimen lihaa, käristetään fallossymbolimakkaroita ja juodaan sovinistisesti olutta suoraan tölkistä.

      Ei feministiä kyllä kutsutakaan.

      • Anonyymi

        Sardiinit nyt ei muutenkaan ymmärrä lihansyönnin päälle. Itse syövät pelkkää planktonia.


    • Anonyymi

      Kysyisin häneltä parisen kysymystä:
      - onko ok, jos vaihdan grillin sähköuuniin
      - onko muut kehonosat yhtä ongelmallisia. Teen sisäfilettä, haittaako se?
      - onko marinadilla väliä

      Ehkä hän ei ole nyt vastaamassa.

      Ehkä sukupuolentutkimuksen maisterit osaisi kommentoida? Anybody?

    • Anonyymi

      Käsittääkseni miehet osallistuvat perheen ruuanlaittoon (sekä hankintaan) nykyään entistä enemmän. Itse laitan ruokaa mielelläni mutta lähestyn aihetta usein tavoitteellisesti ja kokeilunhaluisesti. Paistan sekä pannulla että uunissa, keitän, haudutan, grillaan, svustan eli miten milloinkin. Sellaista vaihtelevaista ja tietty kokeilen kaikkea uuttaa.

      Kautta-aikojen naiset ovat motkottaneet siitä armottomasta ruuanlaiton taakasta ja toki, taakkahan se on jos monotoonisesti kuorii/keittää pottuja ja iskee samat eväät joko pannulle tai uuniin, päivästä ja vuodesta toiseen.

      Käyttäkää tekin naiset hiukan mielikuvitusta ja suhtautukaa ruuan laittoon haasteellisemmin.

    • Anonyymi

      Nyt rillataan!Ilmankos Juti on niin miehekäs.

    • Anonyymi

      Just tällaisten paska artikkeiden takia loppui hesarin tilaaminen

    • Anonyymi

      Ekofeministinen tyttöhallitus näpäytti naisvaltaista alaa. Vain persut äänesti vastaan. T: Näpä-näpä

    • Anonyymi

      Kaikenlaista oman elämänsä "vilosoohvia" näissä feministeissä onkin, kuten Marinin tyttöhallituksessa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2606
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1421
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      73
      1421
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1179
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1143
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1131
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1083
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe