Minä luen JT kirjallisuudesta ainoastaan Herätkää lehteä. Muuta en suostu lukemaan.
Herätkäästä
8
103
Vastaukset
- Anonyymi
Siellä on joskus ihan kiinnostavia juttuja. Harmi kyllä niilläkin lukijaa pyritään manipuloimaan Vt-seuran oppia ja raamatuntulkintoja kohti.
- Anonyymi
Toivottavaa olisi, että Jehovanntodistajat tekisivät supistwtun Raamatun, jossa on vain keskeisimmät asiat. Varsinainen Raamattu voisi siirtyä ainakin minulla rekvisiitaksi kirjakaappiin. Minä en ainakaan enää lue Raamattua. Se on liian raskasta luettavaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toivottavaa olisi, että Jehovanntodistajat tekisivät supistwtun Raamatun, jossa on vain keskeisimmät asiat. Varsinainen Raamattu voisi siirtyä ainakin minulla rekvisiitaksi kirjakaappiin. Minä en ainakaan enää lue Raamattua. Se on liian raskasta luettavaa.
Jehovantodistajien kokouksissa puheissa kiertää samat raamatunjakeet, joita lainaillaan. Niitä ei hirveän paljon ole, ehkä joitain kymmeniä, ja kokouksissa käyvälle ne tulevat äkkiä tutuksi. Riittäisi niistä painaa lyhyt vihkonen, jonka jokainen voisi hankkia omakseen vapaaehtoisella lahjoituksella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jehovantodistajien kokouksissa puheissa kiertää samat raamatunjakeet, joita lainaillaan. Niitä ei hirveän paljon ole, ehkä joitain kymmeniä, ja kokouksissa käyvälle ne tulevat äkkiä tutuksi. Riittäisi niistä painaa lyhyt vihkonen, jonka jokainen voisi hankkia omakseen vapaaehtoisella lahjoituksella.
Keskeisimmät Raamatunjakeet ja Raamatun sanoma lyhennettynä riittävät. Muuta ei tarvitse. Kaikki muu on turhaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Keskeisimmät Raamatunjakeet ja Raamatun sanoma lyhennettynä riittävät. Muuta ei tarvitse. Kaikki muu on turhaa.
Oikeastaan Jehovan todistajien Raamatussa riittäisi lukea sanat "tottele hallintoelintä". Kaiken muun tarvittavan saisi sitten hallintoelimeltä, jolta nytkin noudatettavaksi tarkoitettu oppi tulee riippumatta siitä, mitä Raamatussa lukee tai ei lue.
Niin minäkin. Eniten kuitenkin on hengen ravintoa antanut suurenmoinen jt opus: Päästele Perustellen ja Pinnistellen Peräilmaa.
Sillä onkin mielenkiintoinen mutta vähän tunnettu historia. Kirja löytyi Epyktin pyrammiitin yleisestä käymälästä 1914. Sen alkuperäinen nimihän oli: 𓀩𓁗𓁁𓁀𓅁𓃲. Ja sen ovat henkistyytyneesti kääntäneet samat reikkalaiset torikauppiaat, samalla henkisttytneellä tarkkuudella kuin käänsivät "uuden huuhaan raamatun".- Anonyymi
Takavuosina betelissä oli suosittu myös opus "Kiinnitä huomiota veli Kankaanpään peräilmaan".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 743278
Kuka varasti Sisun rahat
Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!161182- 891048
- 103981
- 50933
- 96824
Miten sulla on niin kaunis
Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t35811Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap90713Ajattelen sinua
vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu27690- 48635