Herätkäästä

Anonyymi

Minä luen JT kirjallisuudesta ainoastaan Herätkää lehteä. Muuta en suostu lukemaan.

8

103

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Siellä on joskus ihan kiinnostavia juttuja. Harmi kyllä niilläkin lukijaa pyritään manipuloimaan Vt-seuran oppia ja raamatuntulkintoja kohti.

      • Anonyymi

        Toivottavaa olisi, että Jehovanntodistajat tekisivät supistwtun Raamatun, jossa on vain keskeisimmät asiat. Varsinainen Raamattu voisi siirtyä ainakin minulla rekvisiitaksi kirjakaappiin. Minä en ainakaan enää lue Raamattua. Se on liian raskasta luettavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavaa olisi, että Jehovanntodistajat tekisivät supistwtun Raamatun, jossa on vain keskeisimmät asiat. Varsinainen Raamattu voisi siirtyä ainakin minulla rekvisiitaksi kirjakaappiin. Minä en ainakaan enää lue Raamattua. Se on liian raskasta luettavaa.

        Jehovantodistajien kokouksissa puheissa kiertää samat raamatunjakeet, joita lainaillaan. Niitä ei hirveän paljon ole, ehkä joitain kymmeniä, ja kokouksissa käyvälle ne tulevat äkkiä tutuksi. Riittäisi niistä painaa lyhyt vihkonen, jonka jokainen voisi hankkia omakseen vapaaehtoisella lahjoituksella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jehovantodistajien kokouksissa puheissa kiertää samat raamatunjakeet, joita lainaillaan. Niitä ei hirveän paljon ole, ehkä joitain kymmeniä, ja kokouksissa käyvälle ne tulevat äkkiä tutuksi. Riittäisi niistä painaa lyhyt vihkonen, jonka jokainen voisi hankkia omakseen vapaaehtoisella lahjoituksella.

        Keskeisimmät Raamatunjakeet ja Raamatun sanoma lyhennettynä riittävät. Muuta ei tarvitse. Kaikki muu on turhaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keskeisimmät Raamatunjakeet ja Raamatun sanoma lyhennettynä riittävät. Muuta ei tarvitse. Kaikki muu on turhaa.

        Oikeastaan Jehovan todistajien Raamatussa riittäisi lukea sanat "tottele hallintoelintä". Kaiken muun tarvittavan saisi sitten hallintoelimeltä, jolta nytkin noudatettavaksi tarkoitettu oppi tulee riippumatta siitä, mitä Raamatussa lukee tai ei lue.


    • Niin minäkin. Eniten kuitenkin on hengen ravintoa antanut suurenmoinen jt opus: Päästele Perustellen ja Pinnistellen Peräilmaa.
      Sillä onkin mielenkiintoinen mutta vähän tunnettu historia. Kirja löytyi Epyktin pyrammiitin yleisestä käymälästä 1914. Sen alkuperäinen nimihän oli: 𓀩𓁗𓁁𓁀𓅁𓃲. Ja sen ovat henkistyytyneesti kääntäneet samat reikkalaiset torikauppiaat, samalla henkisttytneellä tarkkuudella kuin käänsivät "uuden huuhaan raamatun".

      • Anonyymi

        Takavuosina betelissä oli suosittu myös opus "Kiinnitä huomiota veli Kankaanpään peräilmaan".


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      105
      1014
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      99
      861
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      767
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      75
      652
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      645
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      16
      570
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      34
      496
    8. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      475
    9. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      472
    10. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      44
      459
    Aihe