Vastasin että ei usko tule teoista vaan uskosta itsestään ei teoilla pääse taivaaseen.
En elä teoilla minulla on tyttöystäviä joiden kanssa seurustelen intiimisti minä harvemmin jaksan mennä seurakuntaan kuuntelemaan julistuksia koska ne ovat todella tylsiä otan alkoholia poltan tupakkaa sekä tietysti käyn tansseissa jne...
Uskon kuitenkin Jeesukseen Kristukseen joten tiedän että teoillani ei ole mitään merkitystä kun vilpittömästi uskon Jeesukseen .
Minulle sanottiin että en ole oikea uskovainen
22
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä teoilla on merkitystä. Jeesus sanoo: "Tehkää parannus."
Saatanakin tosissaan uskoo Jeesukseen, muttei voi pelastua. Jos otat alkoholia niin älä ota liikaa vaan ,että järki on sinun hallussa.
Niin minäkin otan jos joskus vähän otan .
Kännääminen ei ole soveliasta vaan hyvä käytös sillä jos sanot edustavasi Kristusta Jeesusta niin ymmärrät varmaan kiskaista siistit vaatteet päälle ja jakauksen kohdalleen.
Jos otat niin pidä Kristus silti sydämmessä ja se järki päässä.
Tyttöystävä rengasta ja opeta hänellekkin raamatun perusasioita ja kerro niitä kuin nuoren innolla.
Pidä kaikessa kiitos mielessä ja se suunta kiitokselle yläkertaan.
Tupakasta kannattaa hankkiutua eroon.
Tanssi on kyllä hyvä kuntoilu muoto , mutta niin on kävelykin.
Kaiken mitä teet niin tee kiitoksella Jumalalle äläkä anna periksi.
Käännä kaikki paha hyväksi niin huomaat asioiden kääntyvän siunaukseksi.
Tämän edellä voi siis sanoa vaik yleisohjeena kaikille.- Anonyymi
Alkoholin lat. nimi on Spiritus Fortus = Vahva Henki.
Kyseessä on riivaajahenki, jo vanhat roomalaiset tiesivät tämän. - Anonyymi
Pitäköön Taivaansa ja Jumalan Valtakuntansa jos se vaatii elämää heidän ehdoillansa ja Raamatun tulkinnoillansa.
- Anonyymi
Mitä on "Raamatun tulkinta"?
Kun lukee Raamattua, asiat sanotaan siellä suoraan, ei tarvitse "tulkita".
- Anonyymi
Minustakin puhutaan takanapäin etten ole uskovainen. Jos joku tulee uskoon hänen elämässään asiat ns. lutviutuu ja kaikki järjestyy parhain päin. Joku on löytänyt aviomiehen uskoon tultuaan. Käytän sanaa luulin: tulleeni uskoon nuorena, mutta elämässäni ei asiat lutviutuneet. Olisin halunnut miehen eräästä tietystä henkilöstä enkä kenestä tahansa. Juoruakat ovat kysyneet, että eikö löydy tytölle ottajaa. Meillä päin ei asiat järjesty muillakaan vaikka osaa heistä pidetään uskovaisena. Rohkenen epäillä : ovatko hekään uskovaisia. Melkein aloin uskomaan Onnenpyörään, joka ei jostain syystä jaa onnea minulle.
- Anonyymi
helluntailaisuudessa on ihan omat "mittapuunsa kuka on uskossa ja kuka ei . . .
ei sovi katsoa ihmisiin, eikä ainakaan helluntailaisiin- Anonyymi
Joo näin on ja heillä usko näyttää tulevan teoista. Mitä paremmin elät sen lähempänä olet Jumalaa. Aivan kauhea harhaoppi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo näin on ja heillä usko näyttää tulevan teoista. Mitä paremmin elät sen lähempänä olet Jumalaa. Aivan kauhea harhaoppi.
Usko ei tule teoista, mutta tietyt teot ovat kunkin uskon luonnollinen, itsestään kasvava hedelmä. Ne kertovat jotain, mutt'eivät silti kaikkea. Jumala tuntee kunkin ihmisen sydämen.
Uskon kautta vanhurskautettu kristitty ei muutu olemukseltaan synnittömäksi, mutta Uutena Luomuksena tämä Uusi Luomus alkaa luonnostaan, yrittämättä, tuottaa omaa, uuden hengen hedelmää. Liha perisynteineen on silti vahva.
Liha ei ole heikko, vaan vahva. Siihen ei tepsi kuin Jeesuksen vaikuttaman Uskon kautta saatava uusi hengenmieli.
Room. 7: 14-25
14 Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen. (perisyntinen liha)
15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
16 Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
17 Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu. (perisynti asuu lihassa)
18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei; (uudestisyntynyt henki ja sen tahto vs. syntisen lihan voima ja vaikutus))
19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin, (!!!!!)
23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on. (!!!!!)
24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia. (Tämä ei tarkoita halua palvella syntiä, vaan on vain sen tosiasian toteaminen, jolle uskovakaan ei mahda mitään).
*
Efesolaiskirje, koko 5. luku:
https://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Ef. 5:1&rnd=1663036669902
Ef. 5: 1-20
1 Olkaa siis Jumalan seuraajia, niin kuin rakkaat lapset,
2 ja vaeltakaa rakkaudessa, niin kuin Kristuskin rakasti teitä ja antoi itsensä meidän edestämme lahjaksi ja uhriksi, Jumalalle "suloiseksi tuoksuksi".
3 Mutta haureutta ja minkäänlaista saastaisuutta tai ahneutta älköön edes mainittako teidän keskuudessanne-niin kuin pyhien sopii-
4 Älköön myös rivoutta tai tyhmää lorua tai ilvehtimistä, jotka ovat sopimattomia, vaan paremmin kiitosta.
5 Sillä sen te tiedätte ja tunnette, ettei yhdelläkään haureellisella eikä saastaisella eikä ahneella-sillä hän on epäjumalanpalvelija-ole perintöosaa Kristuksen ja Jumalan valtakunnassa.
6 Älköön kukaan pettäkö teitä tyhjillä puheilla, sillä semmoisten tähden kohtaa Jumalan viha tottelemattomuuden lapsia;
7 Älkää siis olko niihin osallisia heidän kanssaan.
8 Ennen te olitte pimeys, mutta nyt te olette valkeus Herrassa. Vaeltakaa valkeuden lapsina
9 -sillä kaikkinainen hyvyys ja vanhurskaus ja totuus on valkeuden hedelmä-
10 ja tutkikaa, mikä on otollista Herralle;
11 Älköönkä teillä olko mitään osallisuutta pimeyden hedelmättömiin tekoihin, vaan päinvastoin nuhdelkaakin niistä.
12 Sillä häpeällistä on jo sanoakin, mitä he salassa tekevät;
13 mutta tämä kaikki tulee ilmi, kun valkeus sen paljastaa, sillä kaikki, mikä tulee ilmi, on valkeutta.
14 Sen tähden sanotaan: "Heräjä sinä, joka nukut, ja nouse kuolleista, niin Kristus sinua valaisee!"
15 Katsokaa siis tarkoin, kuinka vaellatte: ei niin kuin tyhmät, vaan niin kuin viisaat,
16 ja ottakaa vaari oikeasta hetkestä, sillä aika on paha.
17 Älkää sen tähden olko mielettömät, vaan ymmärtäkää, mikä Herran tahto on.
18 Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä,
19 puhuen keskenänne psalmeilla ja kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten ja laulaen sydämessänne Herralle,
20 kiittäen aina Jumalaa ja Isää kaikesta meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä.
🔥
- Anonyymi
No elän suorastaan maallista elämää en aio rengastaa tyttöystäviäni pidämme hauskaa keskenämme kavereiden kanssa pidämme saunailtoja jossa kieltämättä viina virtaa rankastikin välillä kukaan muu ei ole uskovainen kuin minä tai ei olla ainakaan asiasta puhuttu ja tuskin heitä edes kiinnostaa sellaiset asiat .
Meinaan vaan että itse uskon mutta en yritä teoillani olla jotakin muuta kuin olen . Kukaan uskova ei ole täydellinen.
Sellaisia uskovia kyllä löytyy jotka antavat käteen kirveen kun pyydät kärpäsläppää ja niitä on paljon.
Uskon asiat ei ole koskaan pakoittamista tai kiristämistä vaan ensin sydän täytyy avata kuuntelemaan ja se tapahtuu rauhassa ja maltillisella mielellä.
Siitä se lähtee etenemään.
Kun Jumalan sana koskettaa niin se saa halun pohtia omaa tilaa heti.
Sekään ei ole pakottamista vaan sydämmestä tulevaa halua ja kaiken tuon saa aikaan Jumalan voima.
Jumala antaa myös viisauden siinä hetkessä ,että erottaa oikean ja väärän.
Sisällä on omatunto joka tietää oikean ja väärän.
Sitä ei voi huijata sillä se on ja pysyy ,ellei paaduta itseään mutta silloin ihminen täytyy olla jo tosi syvällä .- Anonyymi
joka teistä on synnitön, se heittäköön häntä ensimmäisenä kivellä
- Anonyymi
Pääasia on tosiaan, että uskoo Jeesukseen. Netistä voi löytyä tukea uskovaisena olemiseen, mutta todennäköisintä on, että nettikaverit, joita ei ole koskaan edes tavannut elävässä elämässä, voivat johdattaa uskovaiseen pahasti harhaan. Uskovaiselle voi tulla monenlaisia kiusauksia. voi tulla väkivaltaisia ajatuksia niin kuin minulle viime aikoina. Kun tällaisista asioista netissä kertoo ikään kuin kaverille, johon luottaa, niin voi tulla ikäviä yllätyksiä. Nimimerkillä kirjoittavat voivat olla hyvin ankaria tuomitsemaan toista ihmistä.
- Anonyymi
Yrität kulkea kahta tietä. Se vaan ei onnistu. Todennäköisesti tarinasi on kyllä keksitty.
- Anonyymi
"Yrität kulkea kahta tietä"
Kuljen minulle annettua tietä ja se on minun tieni niin kuin sinun tiesi n sinun tiesi en pyri tekemään asioita vastentahtoisesti ja tekopyhästi vastoin omia ajatuksiani tai muuttamaan itseäni joksikin toiseksi jota en ole se on mielestäni aitoa rehellisyyttä itseäni ja kaikkea kohtaan mutta joo Ukson Jeesukseen ja uskoni on rehellistä.
Ihan hyvää keskustelua olipa niin tai näin.
Liian vähän keskusteltu aihe eli se ,että uskovat jotka luulee olevansa täydellisiä ei sitä ole tässä ajassa.
Moni toki vielä vannoo jopa lain nimeen olevansa täydellinen ja sehän on pilkkaa.
Kuoliko Jeesus turhaan.Usko näkyy myös tekoina sitä sovi unohaa,usko ilaman tekoja on kuolut.
- Anonyymi
Jo Jasherin kirja esittää että oli vapaita miehiä kuten Nooa ja Aabraham, jotka elivät iloista elämää viinin ja naisten parissa. Sitten oli sellaisia joille opetettiin korkea moraali ja yksiavioisuus. Sillä he olivat orjia. Vapaat ja orjat ovat erikseen.
Myös antiikin Filosofia tunsi Jumalan viisauden. Nautinto on suurin hyve ja kärsimys on suurin paha.
Intiassa myös vietettiin ennen iloista elämää. Mutta sitten arjalaiset ja Kristus toivat sinne orjuuden. - Anonyymi
Nuori kristitty voi varmasti käydä ravintoloissa juomassa siideriä ja laulamassa karaokea.. Niin minäkin tein melko pitkän aikaa. Sitten ravintolapöydässä tui keskustelua siitä, miksi minä siellä karaokessa käyn, kun nuorten porukka oli saanut tietää, että olen kristitty. He panivat merkille, että juon siideriä ja olutta ja laulan ns. maallisia lauluja. Jouduin sen karaokeharrastuksen sitten lopettamaan. Tupakoinnin olinkin jo aikaisemmin lopettanut. Kristitty voi tietenkin tupakoida, mutta pahimmassa tapauksessa siitä seuraa keuhkosyöpä. Helluntalaisten taholta onkin virallisesti vahvistettu, että parempi olisi urheilla tupakoinnin sijasta.
- Anonyymi
ne on ihan niitä helluntailaisten OMIA sääntöjä , > siis IHMIS-käskyjä . . .
Kuten sanottua ...Kukaan meistä ei ole täydellinen.
Onneksi on Jeesus joka opettaa ja ohjaa omaansa kohti parempaa elämää ja laatua.
Elämällä huonosti voi tuhota itsensä ja kaiken ympäriltään ja sekö olisi Jumalan mieleen.
Me olemme Jumalan luomia ihmisiä ja hyvin hyvin tärkeitä joka ikinen.
Jumala on meidät jo muinaisuudessa tiennyt ja Jumala haluaa Rakkauden kautta meitä ohjata jotta emme loukkaisi itseämme vaan olisimme sopusoinnussa Universumin sääntöjen kanssa eli hyvien asioiden kanssa värähtelisimme samalla kauniilla Jumalan taajuudella ,että kun kuolemme niin sielumme Henkemme suorastaan tempaistaisiin Jumalan luo samaan taivaaseen Jumalan kanssa.
Jos sitten olemme kuin huonosti viritetty kitara niin se voi olla ,että joudumme erikseen viritykseen.
Jotkut heitetään pois kun mahdotonta on enää viritystä muuttaa sen jo tuhonneen kotelon kanssa.- Anonyymi
> Vastasin että ei usko tule teoista vaan uskosta itsestään ei teoilla pääse taivaaseen.
Ikuinen elämä on luvattu vanhurskaille.
"Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
Mat. 25:46
" Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme."
Room. 6:23
Jos ihminen on vanhurskas, se näkyy henkilön sanoissa ja teoissa. Vähän kuten hyvän puun tunnistaa hedelmistä, myös vanhurskaan tunnistaa hedelmistä.
"...Se, joka vanhurskauden tekee, on vanhurskas, niinkuin hän on vanhurskas. Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot. Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt. Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta."
1 Joh. 3:7-10
Vanhurskas on uskollinen Jumalalle ja siksi sopiva ikuiseen elämään.
"mutta minun vanhurskaani on elävä uskosta, ja jos hän vetäytyy pois, ei minun sieluni mielisty häneen".
Kirje heprealaisille 10:38
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 833902
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t342833Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä982214Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?271760Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian201707- 301664
Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja261518- 281481
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni71464Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu731463