Oletko syyllinen?

Anonyymi

Seitsemän kuolemansyntiä on luokiteltu näin:

1. Ylpeys
2. Kateus
3. Viha
4. Laiskuus
5. Ahneus
6. Kohtuuttomuus
7. Irstaus

Olen syyllistynyt niihin kaikkiin. Oletko sinä?

19

195

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      14567 on enemmän tai vähemmän ollut menossa, mutta onneksi mut on varjeltu ja suojattu ollut 23 . Ei oo tarvinnut kadehtia kun on saanut mitä on rukoillut ja kukaan ei ole uhannut väkivallalla niin vihaltakin olen säästynyt.

      Mutta se on ollut ihan Jumalan varjelusta.

      Yritän tehdä parannusta noista 14567 synneistä, mutta vaikeaa se on omin avuin.
      Ehkä pitäisi yrittää jotakin sakramenttia. Mutta on vähän niin kuin leirin ulkopuolella eikä sakramenttejä niin helposti enää saa.

      Luterilainen pappikin suuttui kun kolmannen kerran kävin ripillä 2010 tienoilla. Sen jälkeen en ole uskaltanut käydä.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Missähän nämä "kuolemansynnit" on lueteltu? Katolisten listaan en luottaisi. Väitän, että kaikki ihmiset ovat syyllistyneet noista useimpiin, ellei kaikkiin. Jos kokee niin itse, niin Jeesukseen uskominen on lääke siihen, sitä varten Jeesus tuli maailmaan, että ihminen voisi pelastua ja saada synnit anteeksi. Meistä itsestämme kun ei ole kenenkään pelastajaksi.

    • Anonyymi

      Linkissä olui selitys.

    • Anonyymi

      > Seitsemän kuolemansyntiä on luokiteltu näin:

      Kuka tuon määritelmän on antanut? Ei taida olla Raamatusta.

      • Anonyymi

        "> Seitsemän kuolemansyntiä on luokiteltu näin:

        Kuka tuon määritelmän on antanut? Ei taida olla Raamatusta."

        Kyllä nuo synnit löytyvät Raamatusta.
        Mutta ei kaikki yhdestä kohtaa, vaan sieltä täältä yksitellen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "> Seitsemän kuolemansyntiä on luokiteltu näin:

        Kuka tuon määritelmän on antanut? Ei taida olla Raamatusta."

        Kyllä nuo synnit löytyvät Raamatusta.
        Mutta ei kaikki yhdestä kohtaa, vaan sieltä täältä yksitellen.

        > Kyllä nuo synnit löytyvät Raamatusta.

        Ne kaikki ovat toki värin, mutta voitko antaa yhden esimerkin, missä jotain noista kutsutaan synniksi?


    • Anonyymi

      Kyllä ne kaikki synnit ovat mainitut Raamatussa. Mutta sieltä löytyy kyllä niitä lisääkin.
      Katso mm. 1 Kor. 6:9-11. ja Gal. 5:19-21.

      • Anonyymi

        Itse asiassa kaikki synnit ovat kuolemaksi. Ihminen on siis syntinen kokonaan. Jeesus tuli juuri siksi, että ihmiset voisivat pelastua.


    • Anonyymi

      Suurin synti on olla erossa Jumalasta. Tiesitkö tämän?

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Totuus on hyvää, vaikka on jyrkkää.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      En ylpeyteen.

      • Anonyymi

        Enkä ahneuteen.


    • Anonyymi

      Mistä syystä joku torvelo poistaa täältä hyviä kommentteja?

    • Kyse ei ole vain teoista vaan synti lähtee Kristuksen mukaan sydämestä. Olen syyllistynyt kaikkiin seitsemään elämäni aikana, en välttämättä teoin mutta vähintään ajatuksin. Kristus antaa anteeksi sille joka katuu ja tahtoo häntä seurata. Ja vapauttaa myös pahoista asioista. Kaikista himoista ei vapaudu päivässä eikä vuodessa, mutta elämänmittaisella matkalla voi kasvaa pyhyydessä.

    • Anonyymi

      1. Ylpeys - saavutus
      2. Kateus - puute
      3. Viha - oikeus
      4. Laiskuus - lepo
      5. Ahneus - edistys
      6. Kohtuuttomuus - nautinto
      7. Irstaus - kiihotus

    • Anonyymi

      Onko palstan sheriffi riivattu, kun poistaa Pyhässä Hengessä laitettuja kommentteja?

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1389
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1334
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      123
      1198
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      139
      1025
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      897
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      336
      829
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      646
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      633
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe