Kannattaa ottaa selvää mitä muuta Raamattu sanoo, eikä vain luulla.
MATT. 3:9 Älkää luulko, että voitte sanoa: ’Onhan Abraham meidän isämme.’ Minä sanon teille, että Jumala voi näistä kivistä herättää lapsia Abrahamille.
MATT. 5:17 ”Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan vaan täyttämään.
MATT. 10:34 Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle. En minä ole tullut tuomaan rauhaa vaan miekan.
MATT 20:10 Kun sitten ensimmäiset tulivat, he luulivat saavansa enemmän, mutta myös he saivat kukin denaarin.
MATT. 24:44 Sen tähden olkaa tekin valmiit, sillä sinä hetkenä, jona ette luule, Ihmisen Poika tulee.
MARK. 6:49 Mutta kun opetuslapset näkivät hänen kävelevän veden päällä, he luulivat häntä aaveeksi ja rupesivat huutamaan.
LUUK. 3:23 Jeesus oli noin kolmenkymmenen vuoden ikäinen, kun hän aloitti toimintansa. Hänen luultiin olevan Joosefin poika. Joosef oli Eelin poika …
LUUK. 19:11 Niille, jotka olivat tätä kuulemassa, Jeesus kertoi vielä vertauksen, koska hän oli lähellä Jerusalemia ja monet luulivat, että Jumalan valtakunta ilmestyisi aivan pian.
LUUK. 24:37 He säikähtivät ja joutuivat pelon valtaan luullen näkevänsä hengen.
JOH. 11:13 Jeesus puhui hänen kuolemastaan, mutta he luulivat, että hän puhui unessa nukkumisesta.
JOH 13:29 Koska rahakukkaro oli Juudaksella, jotkut luulivat, että Jeesus oli käskenyt hänen ostaa jotakin, mitä tarvittiin juhlaa varten, tai antaa jotakin köyhille.
JOH. 16:2 Teidät erotetaan synagogasta, ja tulee aika, jolloin jokainen, joka tappaa jonkun teistä, luulee tekevänsä uhripalveluksen Jumalalle.
JOH. 20:15 Jeesus sanoi hänelle: ”Nainen, mitä itket? Ketä etsit?” Maria luuli häntä puutarhuriksi ja sanoi: ”Herra, jos sinä olet vienyt hänet pois, sano minulle, minne olet pannut hänet, niin minä haen hänet.”
APT. 2:15 Eivät nämä ole juovuksissa, niin kuin te luulette, onhan nyt vasta päivän kolmas tunti.
APT. 13:25 Kun Johannes oli päättämässä juoksuaan, hän sanoi: ’En minä ole se, joksi te minua luulette. Minun jälkeeni tulee hän, jonka kenkiäkään minä en kelpaa jalasta riisumaan.’
APT 14:19 He kivittivät Paavalia ja raahasivat hänet kaupungin ulkopuolelle, koska hänen luultiin kuolleen.
APT. 16:27 Kun vanginvartija heräsi ja näki vankilan ovet avoimina, hän veti miekkansa esiin ja aikoi surmata itsensä, koska luuli vankien karanneen.
APT. 26:9 Minäkin luulin, että minun tulee ankarasti vastustaa Jeesuksen, Nasaretilaisen, nimeä.
ROOM. 2:3 Luuletko sinä, ihminen, joka tuomitset toisia mutta itse teet samoja tekoja, että vältät Jumalan tuomion?
ROOM. 2:19 Sinä luulet olevasi sokeiden taluttaja, pimeydessä olevien valo, ymmärtämättömien kasvattaja ja alaikäisten opettaja, kun sinulla on laissa tiedon ja totuuden muoto.
1 KOR. 3:18 Älköön kukaan pettäkö itseään. Jos joku teistä luulee olevansa viisas tässä maailmanajassa, tulkoon hän tyhmäksi, että hänestä tulisi viisas.
1 KOR. 8:2 Jos joku luulee tietävänsä jotakin, hän ei vielä tiedä, niin kuin tulee tietää.
1 KOR 10:12 Joka siis luulee seisovansa, katsokoon, ettei kaadu.
2 KOR. 11:16 Sanon vieläkin: älköön kukaan luulko, että olen järjetön. Mutta vaikka olisinkin, ottakaa minut vastaan järjettömänäkin, että minäkin voisin vähän kerskailla.
GAL 6:3 Jos joku luulee olevansa jotakin, vaikka ei ole mitään, hän pettää itsensä.
JAAK. 1:7 Älköön sellainen ihminen luulko saavansa Herralta mitään …
JAAK. 1:26 Jos joku luulee palvelevansa Jumalaa mutta ei hillitse kieltään, hän pettää sydämensä ja hänen jumalanpalveluksensa on turha
Raamattu puhuu paljon luulemisesta
43
75
Vastaukset
- Anonyymi
Hyvin koottu!
- Anonyymi
Ei u.v mitään itse koonnut ole vaan kopioinut.
- Anonyymi
Ei nyt paljoa, sinä luulet vaan.
- Anonyymi
Paljon on, ymmärrä ensin vaikka nuo niin katsotaan sitten lisää..,,
- Anonyymi
>>>"ei kumoamaan"<<<
ei kumoamaan, vaan täyttämään.
Lapsukaiseni, tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi; mutta jos joku syntiä
tekeekin, on meillä PUOLUSTAJA Isän tykönä , Jeesus Kristus, joka ON vanhurskas"
1 Joh: 2: 2 - Anonyymi
Luulemisella on helpoo valehdella itselleen ja muille.
- Anonyymi
Et onnistu ainakaan muille valehtelussa.
- Anonyymi
eikös raamattu ole hiekkakansan satukirja ?
- Anonyymi
Ei ole. Taidat olla evouskovainen?
- Anonyymi
Aivan? Uskooko vai luuleeko aloittaja tietävänsä mitä esittämillään Raamatunkohdilla on tarkoitettu niille ihmisille, joille sanat on annettu tuhansia vuosia sitten?
jos uskoo: se on hänen asiansa,
jos luulee: se on hänen asiansa,
Julistaessaan uskomiaan tai luulemiaan asioita julkisesti Raamatullisena totuutena, yksimielisyyden vaateen täyttävä vertaisarviointi asiasta tulee esittää julistuksen yhteydessä, erityisesti mikäli julistuksella asetetaan ihmisiä yhteiskunnassamme eriarvoiseen asemaan toisiin nähden, tai asetetaan nykyihmisiä Raamatussa kerrottuun asemaan jollakin tavalla.- Anonyymi
” jos uskoo: se on hänen asiansa,
jos luulee: se on hänen asiansa,”
Raamattu ei sano niin. - Anonyymi
Jumala ja Jumalan Sana on sama eilen tänään ja iankaikkisesti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
” jos uskoo: se on hänen asiansa,
jos luulee: se on hänen asiansa,”
Raamattu ei sano niin.Kiitos kommentistasi, voitko laittaa Raamatunkohdan joka kertoo nykyhetken tapahtumista ja nykyihmisten tekemisistä?
Ja mielellään se yksimielisyyden täyttävä vertaisarviointi mukaan, muutenhan kyse saattaa olla pelkästään mielipiteestäsi ja mihin se sitten taas mahtaa perustua? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala ja Jumalan Sana on sama eilen tänään ja iankaikkisesti.
Kiitos kommentistasi, voitko siis osoittaa ymmärtäneesi Raamatun Sanat samalla tavoin kuin tuhansia vuosia sitten eläneet aikalaiset ovat niiden tarkoituksen ymmärtäneet?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos kommentistasi, voitko siis osoittaa ymmärtäneesi Raamatun Sanat samalla tavoin kuin tuhansia vuosia sitten eläneet aikalaiset ovat niiden tarkoituksen ymmärtäneet?
Tottakai. Mitä sinä et ymmärrä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tottakai. Mitä sinä et ymmärrä?
Kiitos, kuten kysyin voitko vihdoinkin osoittaa sen minkä pyysin ja sinä lupasit?
Kyse on nyt sinun ymmärryksestäsi kultapieni.
Ainahan voit aloittaa vaikkapa siitä miten Jumala sai maan tomusta muovailtua ihmisen ja puhallettua savimöykyn eläväksi ihmiseksi? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos, kuten kysyin voitko vihdoinkin osoittaa sen minkä pyysin ja sinä lupasit?
Ainahan voit aloittaa vaikkapa siitä miten Jumala sai maan tomusta muovailtua ihmisen ja puhallettua savimöykyn eläväksi ihmiseksi?Niin, jos vaikka miettii kymmentä käskyä niin onhan niistä jotkut aika vaikea ymmärtää. "Älä tapa", "Älä tee aviorikosta", "Älä varasta". Ennen aikaan varmaan varastettiin eri tavalla kuin nykyään. 🤔
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainahan voit aloittaa vaikkapa siitä miten Jumala sai maan tomusta muovailtua ihmisen ja puhallettua savimöykyn eläväksi ihmiseksi?Siten miten sinä et koskaan asiaa käsitä. Jumala on Jumala ja sinä vain mitätön trolli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, jos vaikka miettii kymmentä käskyä niin onhan niistä jotkut aika vaikea ymmärtää. "Älä tapa", "Älä tee aviorikosta", "Älä varasta". Ennen aikaan varmaan varastettiin eri tavalla kuin nykyään. 🤔
Todellakin! Miten nuo esittämäsi käskyt oikeasti ovat ymmärtäneet ne ihmiset joille ne tuhansia vuosia sitten on annettu?
Älä tapa: Palstalla vaikuttavat aidot uskovat Raamatun todelliset asiantuntijat ovat kertoneet Älä tapa käskyn tarkoittaneen oikeasti Älä murhaa. Heidän mukaansa tappamista ei ollut kielletty, ainoastaan murhaaminen.
Älä tee aviorikosta: millainen teko oli aviorikos ja ketä se koski tuhansia vuosia sitten Juutalaisessa yhteiskunnassa? Miehillä sai olla useita vaimoja, vaimolla vain yksi mies. Riittikö esimerkiksi jos nainen vilkaisi tai suuteli vierasta miestä, vai edellytettiinko yhdyntää etc? Miksi vain naisesta tehtiin esimerkki aviorikoksen tehneestä, rikoskumppania ei edes haettu paikalle kuultavaksi.
Älä varasta: millaisessa tilanteessa toisen omaisuuden haltuunotto muuttui varkaudeksi? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siten miten sinä et koskaan asiaa käsitä. Jumala on Jumala ja sinä vain mitätön trolli.
Olen pahoillani, tarkoitus oli kysyä ihmiseltä, ei Jumalaksi itsensä korottaneelta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siten miten sinä et koskaan asiaa käsitä. Jumala on Jumala ja sinä vain mitätön trolli.
Nasevasti sanottu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Napakasti sanottu.
- Anonyymi
Joko selvitit mitä Jeesus tarkoittaa kamelin nielemisellä, kun keskittyy vain hyttysten siivilöintiin - tällä kertaa sanaan 'luulla'?
- Anonyymi
Vertauskuva asioiden suuruuden eroista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri niin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Esittämälläsi tavallako Raamatun aikalaisten on tarkoitettu ymmärtäneen nuo Jeesuksen sanat ja ymmärsivätkö he asian niin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Esittämälläsi tavallako Raamatun aikalaisten on tarkoitettu ymmärtäneen nuo Jeesuksen sanat ja ymmärsivätkö he asian niin?
Mitä sinä nyt et ymmärrä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä sinä nyt et ymmärrä?
Kiinnostaa onko todellakin tuhansia vuosia sitten annettujen sanojen vertailtavuus merkitykseltään se mitä tuossa aiemmin esitit?
Kysymyshän ei ole siitä ymmärränkö minä, vaan ymmärrätkö, uskotko vai luuletko ymmärtäväsi mitä kirjoitat? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiinnostaa onko todellakin tuhansia vuosia sitten annettujen sanojen vertailtavuus merkitykseltään se mitä tuossa aiemmin esitit?
Kysymyshän ei ole siitä ymmärränkö minä, vaan ymmärrätkö, uskotko vai luuletko ymmärtäväsi mitä kirjoitat?Erittäin hyvin tuo kamelin nieleminen on tähän päivään sopiva - onhan Kristus lampaana teurastettu Jumsla, johon uskomalla päädytään helvettiin Jahvelle uhriksi, jota Jahvea Jeesus vastusti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Erittäin hyvin tuo kamelin nieleminen on tähän päivään sopiva - onhan Kristus lampaana teurastettu Jumsla, johon uskomalla päädytään helvettiin Jahvelle uhriksi, jota Jahvea Jeesus vastusti.
Uskovaiset siivilöivät itselleen edullisent sanat Paavalin opista, mutta eivät edes huomaa, että tuon opin Jumala on Satana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Erittäin hyvin tuo kamelin nieleminen on tähän päivään sopiva - onhan Kristus lampaana teurastettu Jumsla, johon uskomalla päädytään helvettiin Jahvelle uhriksi, jota Jahvea Jeesus vastusti.
Aivan? Kysymys olikin ovatko tuhansia vuosia sitten eläneet ihmiset ymmärtäneet sanojen merkityksen tuolla aiemmin esitetyllä tavalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan? Kysymys olikin ovatko tuhansia vuosia sitten eläneet ihmiset ymmärtäneet sanojen merkityksen tuolla aiemmin esitetyllä tavalla.
Aikalaiset toki ymmärtävät aikansa sanat.
>>MATT. 10:34 Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle. En minä ole tullut tuomaan rauhaa vaan miekan.>>
Slava Russia!
😄😄😄😄😄- Anonyymi
Sun Slava Russia vetelee viimeisiään ja sinä onneton sitä yhä fanitat.
- Anonyymi
Hyvät kohdat olet poiminut.
- Anonyymi
Niissä on paljon miettimistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niissä on paljon miettimistä.
Sen takia juuri.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sen takia juuri.
Kiitos.
- Anonyymi
Niin ja sitten sinä luulet tietäväsi mitä nuo tarkoittaa ?
- Anonyymi
Etkö sinä muka tiedä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkö sinä muka tiedä?
Ei se halua tietää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se halua tietää.
Niitä samanlaisia on palsta täynnä...
- Anonyymi
Luulisin ymmärtäväni.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1117317- 475246
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa562961Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän62414Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101468Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j1911348Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell921083Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3101018Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?225958Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30896