kuinka iso hauki sujahtaa

Anonyymi

Kuinka iso hauki sujahtaa peruskatiskaan? Haukee pitäs saada mutta onkimiseen ei löydy aikaa. kun se saaliskaan ei ole taattu.

Tulevaisuuden kalastaja joka ei nyt varsin hirveän köyhä.

16

114

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei hauet juuri katiskaan mene. Puolen kilon hauet voi mennä ei juurikaan isommat. Katiskoihin menee ahvenia ja särkeä enimmäkseen mutta ahvenetkin on alle 200 g. Alle 200 g ahvenia ei kannata edes ottaa.

      • Anonyymi

        Eli haukea on sitten vähän pakko onkia.


      • Anonyymi

        Kyllä halua menee katiskaan jos se on isompi ja rapuja menee myös uistimella vetää ne käy kiinni paksu siima. Iso koukku.Se on petokala hampaat.Ravut käy kimppuun jos vähän jotain lihan paloja kalan paloja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä halua menee katiskaan jos se on isompi ja rapuja menee myös uistimella vetää ne käy kiinni paksu siima. Iso koukku.Se on petokala hampaat.Ravut käy kimppuun jos vähän jotain lihan paloja kalan paloja.

        Haukia menee katiskaan. Kyllä.


      • Anonyymi

        Kyllä hauet menee katiskaan hyvin! Katiskan paikkaa vaan pitää hieman vaihdella. Keväällä kutuaikaan tulee haukia niin paljon, että katiskat pitää käydä katsomassa kaksi kertaa päivässä. Olen kalastanut katiskoilla v. 1967 asti ja melkoisen määrän olen haukia katiskoilla saanut vuosien varrella.


    • Anonyymi

      Menee yli kaksikiloinenkin hauki katiskaan jos siellä on syöttikaloja kuetn ahvenia sisällä, ahneuksissaan tunkee sisälle voimalla :D

    • Anonyymi

      Isompi katiska ja pari kertaa viikossa tarkastaa ne ui sieltä pois muuten.

      • Anonyymi

        Haaveilla saa salakkaa ja kuoretta muikkua ja muuta sen kun vetää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haaveilla saa salakkaa ja kuoretta muikkua ja muuta sen kun vetää.

        Rapuja saa puroista ja rannoilta ne on kiven kolossa piilossa.


    • Anonyymi

      Eli sittenkin kannattaa katiska lupineen hankkia jos haukea halajaa?

    • Anonyymi

      Kyllä iso hauki menee katiskaan, minulla oli viimeksi 10kg hauki katiskassa. Ja useamman kerran on ollut 6kg haukia katiskoissa. Yleensä on 2kg haukia katiskoissa, kerran oli niitäkin 15kpl yhdessä katiskassa kutuaikaan!

      Hauki on rannan lähellä samoilla alueilla, joten samasta paikkaa ei montaa haukea saa, kun pitää hieman vaihtaa katiskan paikkaa. Isoa hauet menee katiskaan, kun sinne menee ensin pieniä kaloja, kuten ahvenia ja särkiä. Minulla aika tiukka silmäisellä verkolla olevat kokoon taittuvat katiskat, niihin menee tosi hyvin kalaa. Saalis on aina taattu!

      Luvat toki maksaa, kalastonhoitomaksu vesialueen omistajalle lupamaksu katiskoista = alle 50€, nämä kuittaantuu jo heti ensimmäisellä kerralla, kun haukia tulee.

      • Anonyymi

        Saa odottaa 20 vuotta että kerran menee 10 kg hauki katiskaan. Ei todellakaan ole kovin yleistä. Olen uistimella saanut 2 yli 10 kg haukea 35 vuodessa kun olen kalastanut.
        Nykyään kalastajat kalastaa luotaimilla isoja haukia mutta minulla ei sellaista ole. Sellaiset kaikuluotaimetkin maksaa 500 eurosta 2500 euroon jos hyvän haluaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saa odottaa 20 vuotta että kerran menee 10 kg hauki katiskaan. Ei todellakaan ole kovin yleistä. Olen uistimella saanut 2 yli 10 kg haukea 35 vuodessa kun olen kalastanut.
        Nykyään kalastajat kalastaa luotaimilla isoja haukia mutta minulla ei sellaista ole. Sellaiset kaikuluotaimetkin maksaa 500 eurosta 2500 euroon jos hyvän haluaa.

        Minulla oli viimeksi 10kg hauki katiskassa, en väittänyt, että olen niitä saanut useita! Sen sijaan useamman kerran on ollut 6kg haukia katiskoissa. Yleensä on 2kg haukia katiskoissa!

        Luetun ymmärrys taas jollakin hakusessaan!

        Minulla todennäköisesti ei tässä elämässä tule toista kertaa katiskaan 10kg haukea, koska olen kalastanut vuodesta 1967 katiskoilla ja tuo nyt saatu 10kg hauki jäänee ainoaksi. Nyt kuitenkin kysyttiin, että meneekö iso hauki katiskaan ja kyllä menee. Niitä 6kg haukia on ollut vuosien varrella useampia katiskoissa, jotka jo minun mielestäni on isoja, ei niitäkään kuitenkaan joka kerta tule edes keväällä kutuaikaan. Nuo 2kg hauet on yleisempiä katiskoissa ja yhden kerran minulla on ollut niitä 15kpl katiskassa.

        Katsoin isoisäni muistiinpanoja 1950-luvulta, hän oli rysällä saanut kerralla 128 haukea keväällä kutuaikaan. Hän oli laittanut hyvin tarkasti muistiinpanoihin kalansaaliiden määrät vuosien varrella ja hänelläkin tuo saalis jäi elämänsä suurimmaksi. Oli sitten täysi mysteeri, että mihin isoisäni oli nuo kaikki hauet silloin pistänyt, äitini epäili, että ne myytiin läheisen kaupungin torilla.


    • Anonyymi

      jenni hauki sijahti nuukan salen rahapussiin. ukko pelkää rahojensa puolesta

    • Anonyymi

      No hauki voi mennä katiskaan mutta jigillä saa 10 kg ahvenia tunnissa ja verkoillakin saa 20 -30 kpl haukia parissa tunnissa. Eilen olin kalassa niin sain 32 kpl ahvenia tunnissa jigillä. En punninnut mutta yli 2 kg tuli filettä eli yli 70 eurolla kalaa. Bensaa ei kulunut kuin muutaman desilitran.

    • Anonyymi
      UUSI

      Kyllä sinne sujahtaa isokin, koska siihen ei ole asennettu peruutusvaihdetta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      250
      18375
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      81
      3100
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2151
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1850
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      265
      1387
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1262
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      82
      1073
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      949
    Aihe