1. Laita ensin esiin tiedot Toimitustavoista tai logot, selkeästi, niin ettei niitä tarvitse etsiä kissojen ja koirien kanssa tekstin seasta toiselta sivulta. Haluttuja ovat toimitustavat joissa paketin saa noutaa lähikaupan tiskiltä tai haluamastaan noutopaikasta (tai noutotiskiltä), ei mitään sinnepäin, ei mitään epävarmaa. Tarkkaa hommaa.
2. Maksutavat ovatkin usein hyvin näkyvillä. Niissä harvalla mitään ongelmia. On silti jo olemassa muukin kuin Klarna. Jos verkkokaupan sivu latautuu hitaasti tai jumii, asiakas ei uskalla tilata.
3. Jos on vaihtuvia eriä tilaajalahjoja, yleensä joku minituote tai bonuslahja, voisi asiakkaalle tehdä kaavakkeeseen kohdan jossa Valitaan mitä halutaan tilaajalahjaksi (kuva) tai ei mitään. Se ilahduttaa enemmän, kuin random esine. Paitsi jos se on laadukas lisuke josta moni tykkää ja kauppias osaa valita.
4. Älä vie randomisti postilaatikkoon höttöistä kirjettä jossa on esine /esineet. Hanki valmiiksi (riittävästi & ajoissa) siistit teipit, tulosteet, suojapahvit, minilaatikot, pehmukkeet, tarrat, käärepaperit, maskotit, postiluukkuun sopiva boksi tai kuori, postimerkit ja mikä Tärkeintä: kirjeen/boksin seurannat netistä etc. Varsinkin jos asiakas ei halua matkustella pitkin kyliä pienen pussukan perässä, sitä noutamassa, tuntemattomasta Postin noutopisteestä. Se ei tule automaattiin yleensä, koska väkeä asuinalueilla asuu paljon.
Tutki mihin kuljetusfirmojen tuotteet menevät NYT (Matkahuolto, Posti, Schenker jne) jos ei tule lähelle, informoi sivuillasi.
5. Laita halutessasi käyntikortti, pahvinen kirjanmerkki tai alennuskuponki mukaan. Keksi jotain yllätyksiä tai hauskaa, jos on mielikuvitusta. Jotkut piirtävät pienen sydämen tai hymiön.
6. Laita nettisivulle yksi esittely itsestäsi tai yrityksestä. Sen ei tarvitse olla liikaa informoiva tai erikoinen. Mutta sen verran yksityiskohtia että asiakas näkee onko kyseessä huijarifirma vai ei. Ja voiko toimitustapaan luottaa, ettei saa postin kautta kauas tai kuoressa, jos tilaa matkahuollon kautta.
Informoi käytännöistä selkeästi, missä tapauksessa laitetaan kuoreen, kauanko kestää (kuori menee Helsingin kautta) ja tuleeko se varmasti luukusta vai ei tule. Vai ovatko vanhat toimitustavat jo yhdistyneet (toimitus huononee), joskus valtio nappaa yksityisten firmojen toiminnot. Mikä on paras toimitustapa.
7. Jos olet täysin eri mieltä tai keksit lisää ideoita, kirjoita ketjuun. Kiitos. Pahoittelen jos tuli sekavaa tekstiä, piti nopeasti kirjoittaa ja tekstin korjaus menee välillä pieleen.
Verkkokauppiaille muutama lisävinkki
Anonyymi
1
54
Vastaukset
- Anonyymi
Ja siis asiakas haluaa myös tietää MIHIN noutopisteeseen Matkahuollon paketti ja muut paketit menevät, JOS se ei mahdu noutotiskille, josta aiemmin on aina noudettu. Ja missä tapauksessa se voisi kääntyä muualle. Se ei ole uusille tilaajille itsestään selvää tai jos ei osaa etsiä.
Pakettien ja kirjeiden toimitustavoissa voi olla nykyään joskus muutoksia, niitä kannattaa jonkun firmasta seurata.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k314054- 462777
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut422745- 302473
Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s82465Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.3152306- 382009
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t481702Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta461653- 1411507