Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Mahdollisimnan vähällä hautaan

Anonyymi

Sukulainen on siirtymässä pian pois tästä maailmasta ja toiveena kuulemna että tk n tai keskussairaalan kappelissa viimeinen kohtaaminen omaisten kanssa ennen kuin vuedään krematorioon. Onko täällä tapana aina kuskata vainaja kylän läpi kalmistoon?

20

720

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jätesäkkiin ja monttuun vain tai jos tuhkataan niin peräkärrillä krematorioon. Tuhkat sotketaan sitten johonkin mihkä tykkää. Mitä sitä turhaa edesmenneitä palvoa, jämppti om näim, poissa silmistä poissa mielestä. Omaisillekin helpompi, näin on elämäm ja luonnon kova koulu.

    • Anonyymi

      Kyllä on hyvä kun suureelliset hautajaiset, jossa jopa satoja vieraita pitoruokaa täynnä, on jäänyt pois. Pienemmät lähiomaisten kesken järjestettävät hautajaiset on onneksi pääosassa nykyään. Onneksi myös arkun kuljettelu pitkin kyliä on vähenemässä.

    • Anonyymi

      Polttohautaus sinällään on aika kätevä, eikä siinä päästä rahastamaan siihenlaihin, kuin arkkuhautauksessa.

      Se mua hallottaa, kun katsoo uurnalehdon nimikyltistöä, se on kuin postin osoiteluettelo.

      Olisi vainajan kunnioittamista, jos olisi postikortin kokoinen kuva ja mieluusti pieni muistoteksti. Tällaiselle dementoituvalle, vanhemmalle henkilölle olisi kiva, kun voisi yhdistää nimet ja kasvot, pelkkä nimi ei aina tuo henkilöä mieleen. Tuleville sukupolville tämä olisi myös paremmin muistoja tuova.

    • Anonyymi

      Tarjouksia voi pyydellä vaikka Kuopiosta tai mistä vain. Uskovat varmaan ettei kannata yrittää kusettaa, kun kyselet niin kaukaa.

    • Anonyymi

      Minä en todellakaan jätä perikunnalle mitään mistä tapella ja pilata välejä. Kun lähden, lähden tyylillä: arkkuhautaus sukuhautaan, kunnon siunaustilaisuudet, surusaatot, hautaanlaskut ja muistotilaisuudet kaikille avoimina niin kaikki jotka tahtoo, saa tilaisuuden tulla muistamaan. Jääkööt rahanahneet perilliset nuolemaan näppejään.

      • Anonyymi

        Ja todellisuudessa kuolinilmoituksessasi lukee yhdellä palstalla "siunattu" hiljaisuudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja todellisuudessa kuolinilmoituksessasi lukee yhdellä palstalla "siunattu" hiljaisuudessa.

        Siksi kannattaakin palkata lakimies säilyttämään testamentti ym. tärkeät paperit ja hoitamaan hautajaiset juuri niin kuin vainaja on ne itse halunnut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi kannattaakin palkata lakimies säilyttämään testamentti ym. tärkeät paperit ja hoitamaan hautajaiset juuri niin kuin vainaja on ne itse halunnut.

        Herra lakimies on sitten hyvä ja hoitaa homman, "pientä" korvausta vastaan. Ei jää rahaa kuin pahviarkkuun.


    • Anonyymi

      Mun tuhkaa pitää käydä ajeluttamassa Power parkissa, kun en elävänä uskalla niihin mennä.

      • Anonyymi

        Tämä olikin hieno👍

        Olisiko luvallista ripotella kotikonnuille kuumailmapallosta?


    • Anonyymi

      Eikös tämä olisi Laihian juttuja ???

    • Anonyymi

      Laurilan Anttoo " pohjantähdessä " sanoi notta haurakkaa pystyhyn niin menöö vähemmän maata. Toki Hämeen murteella huurettuna.

      • Anonyymi

        Laihialla aikoinaan oli ehdotus makaamaan ja polvet koukussa, että saa polkupyörän jättää siihen, kun käy muistamassa.

        Tarkoitti varakkaampia joilla oli varaa pyörään.


    • Anonyymi

      Mun tuhkan pitää tuhauttaa omaan mettään. On luvallista.

    • Anonyymi

      Nyt lähtis arkut halavalla.
      Tori.fi sivulla myirään 5 arkkua 250 euroa kappale. Ollut rekvisiittana. Kun olis tilaan, niin ostais kaikki, sais 5 yhyren hinnalla, olis viimeinen hyvä kauppa.

      • Anonyymi

        Ei löytynyt, laita linkki.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      92
      2421
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2133
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      83
      1780
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1575
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1556
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1505
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1468
    8. 54
      1340
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      87
      1296
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1219
    Aihe