Siis sanoja, jotka joko eivät tarkoita mitään tai voisivat tarkoittaa, mutta ne eivät ole vakiintuneet suomen kieleen.
Miksi Asperger-ihmiset käyttävät outoja sanoja?
7
180
Vastaukset
- Anonyymi
Mihin tämä sinun käsityksesi, että Asperger-henkilöt tekevät noin, perustuu? Jos se perustuu omakohtaiseen kokemukseesi jostain tuntemastasi assista, niin oletko varma, että kyse ei ole sellaisista sanoista, jotka kyllä tarkoittavat jotain, mutta joita sinä et ymmärrä puutteellisen sivistyksesi takia?
Omasta puolestani voin kertoa, että minä en itse käytä sellaisia sanoja, jotka ei tarkoita mitään, mutta minulla on muutamia kavereita, jotka eivät ymmärrä ihan normaaleja suomen kielen sanoja. Esimerkiksi kerran kävi ilmi, että eräs kaverini ei tiennyt, mitä sana sovinisti tarkoittaa. Hän sitten vaan sanoi, että ei ymmärrä tuollaisia "ihme-sanoja".
Korostettakoon vielä, että sinun ei pidä ymmärtää loukkaukseksi sitä, kun vihjasin, että kyse saattaa olla sivistyksesi puutteellisuudesta. Nähdäkseni jokaisen ihmisen sivistys on jossain määrin puutteellinen. Maailmassa on niin paljon tietoa, että yksi ihminen ei voi omaksua siitä kuin murto-osan.- Anonyymi
No yksi tuntemani Asperger-henkilö käytti sellaisia sanoja jotka eivät ole oikeita. Nämä "sanat" olivat titakainen ja titakismi.
- Anonyymi
Kyllä itseltä aika useinkin tulee sanoja, jotka ei ole vakiintuneita kieleen. Vähän liian yksioikoisia käännöksiä tyyliin uninstall=epäasentaa, private label = epämerkkituotteita jne. Sinällään ihan loogisia, mutta neuronormaaleille vähän turhan hankalia.
- Anonyymi
Kyllä aspergerit ajoin keksivät uusia sanoja,
Uusien käsitteiden keksiminen on ajattelun luovuutta ja omaperäistä ajattelua.- Anonyymi
Niin taitavat keksiä, ja mäkin oon joskus kuullut ilmaisuja, joita en mitenkään voi ymmärtää vaikka kuinka selitettäisi. Luovuus ja omaperäisyys on muuten kyllä hyväksi. Mut ellei tiedä mikä on sovinisti, on kyse yleissivistyksen puutteesta mikä on ikävä kyllä kasvava ongelma.
Sitten afasiakin voi aiheuttaa mm. ymmärtämättömyyttä tai outoja ilmaisuja, mut tämä ilmene vähän toisella tapaa eikä tällöin ole kyse lainkaan omaperäisyydestä. Joskus näin saatetaan luulla, jos tietämys ja toisen elekielen tulkinta puutteellista.
Monisairas
- Anonyymi
Nykyään on lyhenteitä, kuten emt ja tjsp
- Anonyymi
Nuo uuslyhenteethän valkenee googlaamalla.
emt = en minä tiedä
tjsp = tai jotain sinne päin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984