Veneen myynti sairauden tähden

Anonyymi-ap

En tiedä, olenko vain kyyninen paska, mutta seurattuani aika paljon venemyynti-ilmoituksia tässä vuosien varrella, olen havainnut, että aivan viime aikoina on normaalia enemmän veneistä luopumisia " sairauden" takia. Toki osittain näin aivan varmasti on mutta taitaa veneilyn, korkojen, sähkön ja kaiken muunkin kallistuminen pistää ihmisiä myymään omaisuuttaan väitteellä millä hyvänsä... Eikä siinä mitään, mutta eiköhän kylmä totuus ole, että kauppaa tehdään kuitenkin muusta syystä kuin säälistä ? Ikävä kyllä...

12

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sairaus, varsinkin äkillinen, voi antaa mielikuvan siitä, että venettä on pidetty kunnossa koska sitä ei ollut tarkoitus myydä.

      Samalla se kuitenkin antaa mahdollisuuden tinkiä koska myyjä on motivoitunut.

    • Anonyymi

      Aina kun jotain käytettyä myydään niin on hyvä perustella miksi on myymässä. Varsinkin autoa ostaessa on aina pieni pelko mahdollisista ongelmista. Veneistä yleensä pidetään parempaa huolta kuin autoista koska kyseessä on enemmänkin intohimo ja rakkaus lajiin kuin vättämätön paha ja omistamisen pakko. Koska veneen omistajalla on usein vahva tunneside veneeseen on varsin inhimillistä että korostetaan luopumisen pakkoa. Monesti myyjä myös haluaa että vene päätyy hyvälle omistajalle joka huolehtii veneestä hyvin. Myymiseen ja ostamiseen voi olla monia syitä. Väestön ikääntyessä moni joutuu luopumaan rakkaasta harrastuksestaan. Joku tietysti voi myös käydä vain kauppaa veneillä. Heitä kutsuttakoon sitten vaikka kauppiaiksi. Kyyninen paska on se joka ei ymmärrä veneestä muuta kuin sen markkina-arvon. Veneilyyn liittyy monia asioita joita ei voi mitata rahassa.

      • Anonyymi

        Juu, mutta kaikkeen liittyy paljon muita arvoja kuin raha. Sen mainitseminen on itsestäänselvyys, joka ei muuta miksikään sitä, että yleisin tapa tavaralle vaihtaa omistajaa on silti raha.


    • Anonyymi

      Ai, sinä aloittaja olet se vuosia ilmoituksia seurannut ja ainaista romahdusta odotteleva veneen ostaja.

      Rohkeasti vaan kauppaa hieromaan, et muutoin saa venettä koskaa hankittua...

      Sairas vai terve tapa olla ostajana tai kölinpotkijana?

      • Anonyymi

        Oikein ja väärin. Olen tosiaankin vuosia ilmoituksia seurannut, mutta mielenkiinnosta tarjontaa kohtaan, en romahdusta odottaen.

        Mulla on vene ja en edes tinkinyt sen hinnasta ostaessani sen 3 vuotta sitten ja on mulla ollut 6 aiempaakin venettä vuosikymmenien varrella.

        Sinä vastaaja puolestaan olet se, joka vähän väliä tietää täällä kirjoitusten taustalla olevat henkilöt. Kumarran sulle, suuri tietäjä !

        Sairas vai terve tapa kirjoitella täällä veneettömänä ja täysin vailla tietämystä aiheesta ?


    • Anonyymi

      No itellä on vuosien mittaan kertynyt 6 venettä ja nyt olen pitkin hampain yhdestä luopumassa, syynä juurikin sairastelu ja tavallaan "kykenemättömyys" niiden jokaisen kunnossa pitämiseen.
      Myynti ilmossa en ole syytä kertonut, mutta ei tunnu vanhat aikansa legendat mennä kaupaksi.
      Mut eipä sitä murehtia, olkoon tuossa niin saavat sitten aikanaan toiset murehtia. Hihhih.

      • Anonyymi

        Kukaan ei usko


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan ei usko

        Mistäs päin olet lyödäänkö vetoa? Sanotaan ny vaikka tuo summa jota veneestäni pyydän eli 5000€!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan ei usko

        Mitä ei kukaan usko? Ettei vanhat aikansa legendat mene kaupaksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan ei usko

        Mitä ei usko?


    • Anonyymi

      Heheh.
      Papparainen myy silmäteränsä sairauden takia.
      Vanha ylihintainen paska.
      Ite ostin "avioero" veneen, oli vielä kokikset jääkaapissa ja naistenlehdet pöydällä. Kaiken laista roinaa vene täynnä.
      Ja pohjassa reikä, tuli noin 5000€ persnettoa.
      Olisiko se pohjakin pitänyt tutkia?

      • Anonyymi

        Joo, olis kannattanut tutkia... Tosin jos paatti on vedessä, se on vähän vaikeeta. Toisaalta, reikäpohjainen vene kelluu vähän huonommin, joten... Joten jos oli ylhäällä vedestä, olisit varmastikin huomannut, ja jos oli vedessä olisi uponnut, joten sun tarina ei ihan täsmää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      75
      2310
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      175
      1791
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      167
      1670
    4. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1402
    5. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1398
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      296
      1281
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      138
      1148
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1083
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      76
      1072
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      55
      958
    Aihe