Onko kukaan laskenut kuinka monta ihmis-( tai eläin) henkeä ydinvoima on käyttöaikanaan maailmassa säästänyt? Pienhiukkasten aiheuttamiin sairauksiin kuolee satojatuhansia ihmisiä joka vuosi. Jos ydinvoiman sijaan olisi käytetty fossiilisia polttoaineita, niinkuin olisi ollut pakko kun sähköä on tarvittu, montako ihmishenkeä se olisi vaatinut? Eläimistä puhumattakaan. Siitä olisi tullut myös mittavat kustannukset aiheutuneiden sairauksien hoidosta. En ihmettele, että moni luonnonsuojelijakin kannattaa nykyään ydinvoimaa siirtymävaiheen energianlähteenä. Uraanin vaatima kaivostoimintakin on vain murto-osa tuulimyllyjen, sähköautojen ja aurinkokennojen vaatimasta. Väitetään tapahtuneiden ydinvoimalaonnettomuuksien aiheuttaneen kuolleisuutta. Kuitenkin elinodote Suomessa Lappia myöten senkuin nousee. Voidaanko osoittaa, että kuolleisuus onnettomuuksien jälkeen on ollut suurempaa? Thernobilin eristetyllä onnettomuus alueella luonto voi erittäin hyvin kun sinne joku uskaltautuu katsomaan. Nyt sitten suljetaan ydinvoimaloita ja käynnistetään hiili- ja muita fossiilisia voimaloita. Siitähän tulee vuosikausien takapakki ilmastotoimiin.
Luonto, väärin suojeltu?
Anonyymi-ap
1
93
Vastaukset
- Anonyymi
Hyvin argumentointu.
Harmi vaan ett ydinvoiman vastustajat ei tuota jaksa tai kykene lukemaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984