pieni evankeliumi

Anonyymi-ap

Pienoisevankeliumi löytyy Raamatusta Johanneksen evankeliumin luvusta 3, sen 16. jakeesta. Pienoisevankeliumissa on tiivistetysti kerrottuna Kristinuskon keskeinen sanoma: Jumala tuli Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa ihmisten keskelle, sovittamaan koko maailman synnit.

”Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon,

että antoi ainoan Poikansa,

jottei yksikään,

joka häneen uskoo,

joutuisi

kadotukseen,

vaan

saisi iankaikkisen elämän.”

(Joh. 3:16): Raamatusta

26

65

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sulla on tuossa dilemma, jos Jumala antoi ainoan Poikansa, ei Jumala itse voi olla se Poika. Miten selität?

      • Anonyymi

        "Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa, eikä lukenut heille heidän
        rikkomuksiaan" 2 Kor: 5: 19


      • Anonyymi

        USKOMALLA tietysti!
        Matteuksen mukaan:
        24:23 "Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."
        25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa, eikä lukenut heille heidän
        rikkomuksiaan" 2 Kor: 5: 19

        Eikö teidän Raamatusta löydy muita tekstejä kuin tuo? Et osaa vastata kysymykseen omin sanoin? Ei se ole kolmiyhteinen Jumala jos Jeesus on sekä Isä että Poika. Kannattaisi lukea alkuteksteistä tuo kohta muuten, vähän eri lailla ymmärrettävissä sieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö teidän Raamatusta löydy muita tekstejä kuin tuo? Et osaa vastata kysymykseen omin sanoin? Ei se ole kolmiyhteinen Jumala jos Jeesus on sekä Isä että Poika. Kannattaisi lukea alkuteksteistä tuo kohta muuten, vähän eri lailla ymmärrettävissä sieltä.

        Jeesus ei ole ikinä väittänyt että hän on sekä Isä että poika, vaan jos vaivaudt ottamaan edes selvää, niin Jeesus on todellakin se Poika, ja Jumala on Isä Jumala.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei ole ikinä väittänyt että hän on sekä Isä että poika, vaan jos vaivaudt ottamaan edes selvää, niin Jeesus on todellakin se Poika, ja Jumala on Isä Jumala.

        Henkisesti voi olla aina yhteydessä ja kaikenlaisia muita asioita emme tällä järjellämme ja näillä aivoillamme voi yksinkertaisesti ikinä käsittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei ole ikinä väittänyt että hän on sekä Isä että poika, vaan jos vaivaudt ottamaan edes selvää, niin Jeesus on todellakin se Poika, ja Jumala on Isä Jumala.

        Jeesus sanoo:

        "Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa
        itse tekojen tähden."
        Joh: 14: 11

        ja : "Minä ja Isä olemme yhtä" Joh: 10:30


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei ole ikinä väittänyt että hän on sekä Isä että poika, vaan jos vaivaudt ottamaan edes selvää, niin Jeesus on todellakin se Poika, ja Jumala on Isä Jumala.

        Mutta jos uskot että Isä ja Poika on yhtä, niin käytännössä uskot että Jeesus on myös Isä. Jos taas et usko, niin kerrotko kuka on Isä Jumala ja millainen olemus Hänellä on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta jos uskot että Isä ja Poika on yhtä, niin käytännössä uskot että Jeesus on myös Isä. Jos taas et usko, niin kerrotko kuka on Isä Jumala ja millainen olemus Hänellä on?

        Ja minkä takia? vastaus oli jo. Käytännössä en ihan noin. Jumala on Jumala, jolla ei ole ihmisten ajatukset. hän on luonut aivot ja niille rajat käsittää asioita. Jumala on Pyhä, ja hänen ja ihmisen välillä on välimies joka rukoilee Pyhälle Jumalalle meidän puolestamme, joten rukoillessasi pitää sanoa Jeesuksen nimessä tai voit esittää asiasi Jeesukselle, hänen kauttaan se menee Jumalalle. Ihminen on liian syntinen että voisi rukoilla Jumalalle suoraan, sen takia on olemassa joku jonka kautta voit rukoilla. Isämeidän rukous on se, jota paha kavahtaa. Itse rukoilin sitä jo ennenkuin oli uskovainen, kun tarvitsin suojelusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja minkä takia? vastaus oli jo. Käytännössä en ihan noin. Jumala on Jumala, jolla ei ole ihmisten ajatukset. hän on luonut aivot ja niille rajat käsittää asioita. Jumala on Pyhä, ja hänen ja ihmisen välillä on välimies joka rukoilee Pyhälle Jumalalle meidän puolestamme, joten rukoillessasi pitää sanoa Jeesuksen nimessä tai voit esittää asiasi Jeesukselle, hänen kauttaan se menee Jumalalle. Ihminen on liian syntinen että voisi rukoilla Jumalalle suoraan, sen takia on olemassa joku jonka kautta voit rukoilla. Isämeidän rukous on se, jota paha kavahtaa. Itse rukoilin sitä jo ennenkuin oli uskovainen, kun tarvitsin suojelusta.

        Eikö Jeesus myös sen takia kuollut että meillä olisi suora yhteys Isä Jumalaan? Ja miksi Isä meidän-rukous menisi Jeesukselle, jos Jeesus ei ole Isä. Ei kai Jeesusta rukoilla Jeesuksen nimessä, eihän siinä olisi mitään järkeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta jos uskot että Isä ja Poika on yhtä, niin käytännössä uskot että Jeesus on myös Isä. Jos taas et usko, niin kerrotko kuka on Isä Jumala ja millainen olemus Hänellä on?

        henkisesti yhteydessä oleminen täytyisi sinun ehkä ensin tajuta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        henkisesti yhteydessä oleminen täytyisi sinun ehkä ensin tajuta

        Tarkoittaako se että Pyhän Hengen kautta Isä ja Poika ovat henkisesti yhtä vai mitä?


    • Anonyymi

      Jeesuksen jumakluus selittyy Hänen omista sanoistaan:
      "Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän. Kuinka sinä voit sanoa: ’Näytä meille Isä’? Etkö usko, että minä olen Isässä ja Isä on minussa? Niitä sanoja, joita minä puhun teille, en puhu omasta aloitteestani. Isä asuu minussa, ja teot ovat Hänen tekojaan. Uskokaa minua, että minä olen Isässä ja Isä on minussa." Joh. 14:9-11.
      Kun luet nuo sanat ajatellen, on asia aivan selvää.

      Miten voit pelastua? Siitä opetus 8 minuutin videossa:
      https://youtu.be/vKrE72B1C8A

      • Anonyymi

        Anteeksi kirjoitusvirhe.


      • Anonyymi

        Mitä tarkoittaa että Jeesus on Isässä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tarkoittaa että Jeesus on Isässä?

        henkisesti ja pienten ja rajallisten aivojemme käsityskyvyn ulkopuolella olevana


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        henkisesti ja pienten ja rajallisten aivojemme käsityskyvyn ulkopuolella olevana

        uskot siis johonkin henkisyyteen enemmän kuin Isä Jumalaan.


    • Anonyymi

      Nähdään,
      Töölön kirjaston kerhotila, Topeliuksenkatu 6. (pääovesta sisään ja heti kerros alas portaita pitkin tai hissillä).
      Tervetuloa Jeesuksen nimessä!
      Ota oma Raamattu mukaan.
      Siis huomenna, 24.9. kello 12.30.
      Mikä onsuunta? Katso videosta:
      https://youtu.be/XVTBW0F1gu4

      • Anonyymi

        Se on kerran kk. Huomenna, 24.9.2022 kello 12.30.


    • Anonyymi

      Iänkaikkinen elämä ei varmastikaan 80v kuullosta houkuttelevalta , mutta 20v kylläkin 🤣

      • Anonyymi

        Iankaikkisen lupaus on Paavalin tekstien "Jumalan" eksytykseksi kristityille annettu lupaus.
        2.Korinttolaiskirje:11:14 "Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi."


      • Anonyymi

        niinkö sinun mielestäsi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niinkö sinun mielestäsi?

        vastasin tässä sille 80 nauravalle tyypille


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niinkö sinun mielestäsi?

        Ei minun vaan kristityiksi uskovaisiksi manipuloivien mielestä, ilmeisesti onnistuneesti osaltasi.


    • Anonyymi

      Anonyymi
      17.09.2022 01:53
      "pieni evankeliumi"

      itselläni on myös samankaltainen kirja.
      Se sisältää mooseksen 6. & 7. kirjan.
      Se on Musta Raamattu.

      • Anonyymi

        ”Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon,

        että antoi ainoan Poikansa,

        jottei yksikään,

        joka häneen uskoo,

        joutuisi

        kadotukseen,

        vaan

        saisi iankaikkisen elämän.”

        (Joh. 3:16): Raamatusta


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1776
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1484
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1164
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1163
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1151
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1116
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1111
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1084
    Aihe