Liha ja veri ei peri Jumalan valtakuntaa

Anonyymi

Liha ja veri ei peri Jumalan valtakuntaa, se koski myös Jeesusta, siksi Jumalan piti luoda kasteessa Jeesukselle uusi ylösnousemusruumis, jossa hän meni tuonelaan ja ilmestyi opetuslapsille ja kulki seinien läpi ja nousi siinä ruumiissa ylös taivaaseen annettuaan sitä ennen 11 apostolilleen kastekäskyn helatorstaina.

1. Kor. 15:50

Mutta tämän minä sanon, veljet, ettei liha ja veri voi periä Jumalan valtakuntaa, eikä katoavaisuus peri katoamattomuutta.

Lauseessa sana "joku" tarkoittaa puhujaa itseään, kaikkien muiden ihmisten ohella.

Joh.3:5 " Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan."

11

73

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hepr. 2:14

"Nämä lapset ovat ihmisiä, lihaa ja verta, ja siksi hänkin tuli ihmiseksi, heidän kaltaisekseen. Siten hän kykeni kuolemallaan riistämään vallan kuoleman valtiaalta, Saatanalta."

• Anonyymi

Ap.t.13:34-37 Ja hän herätti hänet kuolleista, niin ettei hän enää palaja katoavaisuuteen, sillä hän on sanonut näin: Minä annan teille pyhät ja lujat Daavidin armot. Sentähden hän myös toisessa paikassa sanoo: Sinä et salli Pyhäsi nähdä katoavaisuutta. Sillä kun Daavid oli aikansa Jumalan tahtoa palvellut, nukkui hän ja tuli otetuksi isiensä tykö ja näki katoavaisuuden. Mutta hän, jonka Jumala herätti, ei nähnyt katoavaisuutta. Ps.16:10

• Anonyymi

Kasteessa Jeesus Kruunattiin Ylimmäsen papin tehtävään, kasteessa Jeesus puettiin ikuisuuteen eli ylösnousmusruumiiseen ja annettiin valta luovuttaa oma henkensä pois ja annettiin valta ottaa oma henkensä heti takaisin kuoleman jälkeen. Luita ei saanut rikkoa, koska niiden paraneminen olisi vienyt pitemmän aikaa.

Joh. 10:18

"Kukaan ei sitä minulta riistä, itse minä sen annan pois. Minulla on valta antaa se ja valta ottaa se takaisin. Niin on Isäni käskenyt minun tehdä."

• Anonyymi

Ap.t.2:29-31 Te miehet, veljet, on lupa teille rohkeasti sanoa, mitä kantaisäämme Daavidiin tulee, että hän on sekä kuollut että haudattu; onhan hänen hautansa meidän keskellämme vielä tänäkin päivänä. Koska hän oli profeetta ja tiesi, että Jumala oli valalla vannoen hänelle luvannut asettavansa hänen kupeittensa hedelmän hänen valtaistuimelleen, niin hän edeltä nähden puhui Kristuksen ylösnosemuksesta, sanoen, ettei Kristus ollut jäävä hylätyksi tuonelaan eikä hänen ruumiinsa näkevä katoavaisuutta. Ps.16:10 Sillä sinä et hylkää minun sieluani tuonelaan, että anna hurskaasi nähdä kuolemaa.

• Anonyymi

Taas tätä vauvakastettujen teologiaa.
      Eikö hävetä?

• Anonyymi

raamatun sanaa pitäisi helluntailaisten mukaan HÄVETÄ , huh, huijaa !

• Anonyymi

Aloitus on totta. Perisynnin takia kaikki ihmiset syntyvät syntisinä maailmaan kuoleman ja katoavaisduuden alaisuuteen. Kukaan ei synny suoraan Jumalan valtakuntaan.

Kasteessa Jumala liittää ihmisen kasteessa synneistä pesmänsä sielun katoamattomaan Jeesuksen ylösnousemusruumiiseen. Ikuisen elämän lahja saadaan kasteessa.

Helluntailaiset ovat pakanoita, he eivät edes kasta lapsiaan Kristuksen ruumin jäseniksi, koska ovat kapinassa Jumalaa vastaan.

1. Kor. 12:13

Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä.

• Anonyymi

Menkää ja tehkää. Jeesus käksi kastamaan kaikki ihmiset syntikirousten pois pesemiseksi, jotta voidaan vuodattaa Pyhä Henki ja näin solmia uskon Hengen yhteys ihmisen ja Jumalan kanssa, jotta Jeesus voi opettaa omaa lastaan kasteessa antamansa Hengen välityksellä . Ensin kaste, sitten opetus on Jeesuksen järjestys. Jumala herättää ihmisen ikisynnin unesta kasteessa, jossa te olette herätetyt ikuiseen elämään.

Kasteessa tehdään opetuslapsia Jeesukselle.

Käännyttämällä tehdään opetuslapsia (orjia) uskonlahkoille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Menkää ja tehkää. Jeesus käksi kastamaan kaikki ihmiset syntikirousten pois pesemiseksi, jotta voidaan vuodattaa Pyhä Henki ja näin solmia uskon Hengen yhteys ihmisen ja Jumalan kanssa, jotta Jeesus voi opettaa omaa lastaan kasteessa antamansa Hengen välityksellä . Ensin kaste, sitten opetus on Jeesuksen järjestys. Jumala herättää ihmisen ikisynnin unesta kasteessa, jossa te olette herätetyt ikuiseen elämään.

Kasteessa tehdään opetuslapsia Jeesukselle.

Käännyttämällä tehdään opetuslapsia (orjia) uskonlahkoille.

Jokainen järkevä ihminen käsittää, että kastekäksyn antaessaan 11 oikealle apostolille Jeesus ei puhu mistään erillisestä "henkikasteesta", jolla opetuslapsien olisi pitänyt kastaa kaikki maailman ihmiset. Matt.28:18-20

Siksi hellarit ovat apinanraivolla Jeesuksen kastekäksyn kimpussa väittäen sitä milloin väärennökseksi, milloin valheeksi, milloin miksikin ja pilkkaavat kristittyjen lapsien kastamista Kolmiyhteisen Jumalan nimeen.

Pilkatessaan Jeesuksen kastekäskyä ja sen perusteella lapsien kastamista he syyllistyvät Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen pilkkaamiseen.

Jaak. 2:7

Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]

• Anonyymi

No niin Taas ollaan ajassa ennen ristiä perkele.

• Anonyymi

Jaak. 2:7

Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]

Kristillinen kaste alkoi vasta Jeesuksen ristinkuoleman jälkeen. Kasteessa kaikki Jeesuksen ristinkuolema tulee kastettavan hyväksi luettavaksi uuden liiton perusta ja vakuu on Jeesuksen kuolema ja veri ja siitä kasteessa saatava Pyhän Hengen sinetti.

Room.6:3 "Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut."

Kristuksen kuolema, sovintoveri ja verensuoja saadaan Kristittyjen kasteessa
        (ei lahkokasteissa)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ökyä! Aki Manninen tykittää Putin-koiran ja mega-kärryn kanssa: "Känni ja kihlat, molemmista..."

Kolme kovaa: Aki Manninen! Putin-koira! Öky-auto! Ja nyt Akilla on todellakin asiaa, sillä hän on kirjoittanut Instassa vaikeistakin asioista elämässä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      43
      3284
    2. Esko Eerikäinen sai karvaan muiston Martina Aitolehden kanssa tosi-tv:stä: "Pureskelen vieläkin..."

Esko Eerikäinen ja Martina Aitolehti olivat kyllä aikamoinen pari, totta tosiaan. Räväkät persoonat ovat kumpikin monilahjakkuuksia. Eerikäinen on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      62
      3048
    3. No nyt! Vappu Pimiä hehkuttaa tätä "salaista asetta" - Peffa ei reagoi, kun sen sujauttaa alle

No nyt on nokkela "salainen ase"! Pimiä on kyllä aikamoinen pakkaus, energiaa riittää. Hän varmasti herättää vahvoja tunteita suuntaan ja toiseen...
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      2446
    4. Riparilaisista vain 48 prosenttia uskoo jumalaan

Seurakuntalaisessa on julkaistu tietoa riparilaisten uskosta jumalaan. Vain noin 48 prosenttia heistä uskoo jumalaan. Kun miettii ettei läheskään kaik
      Luterilaisuus
      401
      1880
    5. Uudet Eränkävijät yllättävät: Ex-ammattisotilas, YouTube-tähti, 11-vuotias eräjorma, nuoripari...

Harmi, ettei Äijä-koira ja Aki Huhtanen ainakaan ohjelmatietojen mukaan ole enää mukana ohjelmassa. Mutta onhan tuossa toki ihan hyvä kattaus ja katso
      Tv-sarjat
      23
      1779
    6. 69
      1557
    7. Iskeekö Venäjä Suomeen?

Mitä mieltä ootte iskeekö Venäjä Suomeen? Pelottaako teitä miten tässä käy? Mä tunnustan että mua pelottaa. Mun äiti sanoi aikoinaan että Venäjältä
      Maailman menoa
      334
      1439
    8. Vain idiootti ei tajua että USA räjäytti kaasuputken

Tavoitehan oli tuhota Saksan ja EU:n talous.
      Maailman menoa
      365
      1278
    9. Milloin sä olet viimeksi nähnyt kaipaamasi henkilön?

Mä näin maanantaina pikaisesti naisen.
      Ikävä
      90
      1161
    10. Taidat muija vieläkin elätellä toiveita

Siitä, että ottaisin suhun yhteyttä. Mun aivopuolikkaat on laskeneet jo kaikki potentiaaliset syy-seuraus tulemat siitä.
      Ikävä
      58
      1160
    Aihe