Kuningatar Elisabeth oli konservatiivinen kristitty

Anonyymi-ap

Laajasti, vaikka ei suinkaan kaikkialla, on myös huomioitu kuningattaren kristillinen usko. Hän tunnusti oman uskonsa useasti ja selkeästi, erityisesti myös itse kirjoittamissaan julkisissa joulutervehdyksissä. Vaikkei kukaan hovin ulkopuolinen voi koskaan tietää hänen elämänsä kaikkia yksityiskohtia, se, mitä tiedämme Elisabetin elämästä, uskosta ja puheista, on monella tapaa esimerkillistä.

HISTORIOITSIJA JA TEOLOGI Carl Truemann kirjoittaa First Things -lehdessä: ”Toisin kuin useimmat valtionjohtajat, hän oli henkilö, jota voi osoittaa lapsilleen ja lapsenlapsilleen ja sanoa: ’Kun kasvat aikuiseksi, sinä voit olla hänen kaltaisensa’.” Truemann toteaa, että Elisabetin hallintaa leimasi syvä tunto viran arvokkuudesta. Hän ei koskaan kiroillut. Hän ei koskaan puhunut alentavasti kriitikoistaan. Nykyisen sukupolven, joka on elänyt tosi-TV:n kasvattamana, olisi hyvä miettiä tätä. ”Demokraattisesti valitut johtajat saavuttavat usein asemansa armottoman kunniahimon, likaisen pelin ja oman tärkeytensä ylenpalttisen tunnon ansiosta. Tällaiset kiusaukset eivät rasittaneet kuningatarta, ja se näkyi”, Truemann kirjoittaa.

Yksi erityinen piirre Elisabetin vakaumuksessa oli se, että hän tajusi olevansa vastuussa suuremman edessä.
YKSI ERITYINEN PIIRRE Elisabetin vakaumuksessa oli se, että hän tajusi olevansa vastuussa suuremman edessä. Esimerkiksi joulukuun puheessaan vuonna 2000 hän sanoi: “Minulle Kristuksen opetukset ja oma henkilökohtainen vastuullisuuteni Jumalan edessä muodostavat viitekehyksen, jonka sisällä yritän elää elämäni.” Siinä on valtava ero, ajatteleeko jokin hallitsija tai johtaja olevansa vastuussa vain itselleen ja kenties kansalle, jota voi monella tapaa pitää pimennossa, vai ajatteleeko hän olevansa vastuussa myös kaikkitietävälle, pyhälle Jumalalle, jota ei voi millään tavoin huijata.

Elisabetin uskossa oli myös keskeistä Kristuksen anteeksiantamus. Vuonna 2011 hän sanoi: ”Anteeksiantamus on kristillisen uskon sydämessä. Se voi eheyttää rikkoutuneita perheitä, se voi palauttaa ystävyyden ja se voi johtaa jakaantuneet yhteisöt yhteyteen. Anteeksiantamuksessa me tunnemme Jumalan rakkauden voiman.”

ELISABET EI AINOASTAAN PUHUNUT uskostaan julkisesti ja virallisesti, hän myös vietti hartauselämää yksityisesti ja luotti esirukouksen voimaan. Vuonna 1992, kun kuningatar vietti virkaanasettamisensa 40-vuotisjuhlaa, hän kiitti kaikkia niitä, jotka olivat rukoilleet hänen puolestaan ja sanoi niiden rukouksien kantaneen häntä vuosien aikana. Vuoden 2012 joulutervehdyksensä lopussa hän rukoili itse kansan puolesta ja muistutti kaikkia laulun sanoin siitä, mitä meidän tulisi antaa Jeesukselle Kristukselle: ”Sen minkä voin, minä annan hänelle – annan sydämeni.”

USKOLLINEN KRISTUKSEN TODISTAJA, jonka elämä ja sanat vielä hänen kuoltuaankin puhuvat meille, on nyt itse kohdannut itseään äärettömän paljon suuremman, kuningasten Kuninkaan.

-seurakuntalainen-

37

65

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä, poikansa onkin eri maata. 😏

      • Anonyymi

        Onneksi Elisabetin uskossa keskeistä oli myös Kristuksen anteeksiantamus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi Elisabetin uskossa keskeistä oli myös Kristuksen anteeksiantamus.

        Ilman sitä ei tosiaan kukaan pelastuisi.


      • Anonyymi

        Kyllä pojat on uskossa poikaan .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä pojat on uskossa poikaan .

        Et ainakaan feministi ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi Elisabetin uskossa keskeistä oli myös Kristuksen anteeksiantamus.

        Pahaksi onneksi elisapetti ei puhunut patannuksesta mitään. Usko oli vain sitä kirkkouskoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pahaksi onneksi elisapetti ei puhunut patannuksesta mitään. Usko oli vain sitä kirkkouskoa.

        Ei puhunut ei, mutta parannuksesta puhui kyllä.


      • Anonyymi

        Ei synnit vaikuta uskoon vaan ne vaikuttaa arkeen elämään.


      • Anonyymi
        Aito_lainen kirjoitti:

        Ilman sitä ei tosiaan kukaan pelastuisi.

        ✝️❤️✝️


    • Anonyymi

      kunnioittavaa ja esimerkillistä uskoa Kristukseen, Elisabet ei kuuluuttanut koskaan OMIA tekojaan, (vaikka olisi kai voinutkin, ainakin "ihmisen" mittapuulla) vaan korotti Jumalan rakkautta Kristuksessa.

      • Anonyymi

        Elisabeth on nyt Jeesuksen luona.


      • Anonyymi

        Kun Jeesus sanoo mm; seuraa sinä Minua... niin jos tämä henkilöä sitten seuraa Häntä opissa ja elämässä, niin sekö on sitten OMIEN tekojen kuuluttamista?

        Paavali sanoo mm; " hyvän kilvoituksen olen kilvoitellut, ja vastedes on minulle talletettu,,,jne.. "!
        Noin Paavali siinä kuulutti omia tekojaan vaiko jotaion ihan muuta=?

        Jeesus sanoo parantamallleen mjoka olisi halunnut pysytellä Jesuksen seurassa mm" mene kotiisi ja kerro mitä suuria Hän on sinulle tehnyt.."!

        noinko tämä parannettu sitten meni OMIA tekojaan kuuluttamaan sinnekotinurkilleen, niinkö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun Jeesus sanoo mm; seuraa sinä Minua... niin jos tämä henkilöä sitten seuraa Häntä opissa ja elämässä, niin sekö on sitten OMIEN tekojen kuuluttamista?

        Paavali sanoo mm; " hyvän kilvoituksen olen kilvoitellut, ja vastedes on minulle talletettu,,,jne.. "!
        Noin Paavali siinä kuulutti omia tekojaan vaiko jotaion ihan muuta=?

        Jeesus sanoo parantamallleen mjoka olisi halunnut pysytellä Jesuksen seurassa mm" mene kotiisi ja kerro mitä suuria Hän on sinulle tehnyt.."!

        noinko tämä parannettu sitten meni OMIA tekojaan kuuluttamaan sinnekotinurkilleen, niinkö?

        Paulus puhuu kilvoitellut pysynyt uskossa Jeesukseen.


    • Anonyymi

      Miten jumala suhtautuu perittyyn johtajuuteen jota jopa palvotaan?Ihmisen heikkouden tällaiseen ymmärtää?

      • Anonyymi

        Hyvin, hänhän itse asetti pappissuvut ja kuninkaat kulkemaan suvuittain.


      • Anonyymi

        Kuninkaat ja muut tuli jo 2000 vuotta sitten uskoon Jeesuksen sovitukseen anteeksiantoon jos nyt yhtään historiaa osaatte. Ihan hoviväkeä olivat myös Etiopian HOVIHERRA ja muut.Ei kannata hävetä uskoa Jeesuksen armoon kun ei hänkään meitä häpeä vaan ennemmin auttaa.


      • Anonyymi

        Snl 8: 8-20 📖
        8 Vanhurskaat ovat minun suuni sanat kaikki, ei ole niissä mitään petollista, ei väärää.
        9 Ne ovat kaikki oikeat ymmärtäväiselle, suorat niille, jotka löysivät tiedon.
        10 Ottakaa minun kuritukseni, älkääkä hopeata, ja tieto ennen valituinta kultaa.
        11 Sillä parempi on viisaus kuin helmet, eivät mitkään kalleudet vedä sille vertaa.
        12 Minä, viisaus, olen perehtynyt mielevyyteen, olen löytänyt tiedon ja taidollisuuden.

        13 Herran pelko on pahan vihaamista. Kopeutta ja ylpeyttä, pahaa tietä ja kavalaa suuta minä vihaan.
        14 Minulla on neuvo ja neuvokkuus; minä olen ymmärrys, minulla on voima.

        15 Minun avullani kuninkaat hallitsevat, ruhtinaat säädöksensä vanhurskaasti säätävät.
        16 Minun avullani päämiehet vallitsevat ja ylhäiset, maan tuomarit kaikki.

        17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
        18 Minun tykönäni on rikkaus ja kunnia, ikivanha varallisuus ja vanhurskaus.
        19 Minun hedelmäni on parempi kuin kulta, kuin puhtain kulta, minun antamani voitto valituinta hopeata parempi.
        20 Minä vaellan vanhurskauden polkua, oikeuden teitten keskikohtaa,

        1.Piet. 2: 13-17 📖
        13 Olkaa alamaiset kaikelle inhimilliselle järjestykselle Herran tähden, niin hyvin kuninkaalle, joka on ylin,
        14 kuin käskynhaltijoille, jotka hän on lähettänyt pahaa tekeville rangaistukseksi, mutta hyvää tekeville kiitokseksi;
        15 sillä se on Jumalan tahto, että te hyvää tekemällä tukitte suun mielettömäin ihmisten ymmärtämättömyydeltä-
        16 niin kuin vapaat, ei niin kuin ne, joilla vapaus on pahuuden verhona, vaan niin kuin Jumalan palvelijat.
        17 Kunnioittakaa kaikkia, rakastakaa veljiä, peljätkää Jumalaa, kunnioittakaa kuningasta.

        Room. 13:1
        1 Jokainen olkoon alamainen sille esivallalle, jonka vallan alla hän on. Sillä ei ole esivaltaa muutoin kuin Jumalalta; ne, jotka ovat, ovat Jumalan asettamat.
        2 Sen tähden, joka asettuu esivaltaa vastaan, se nousee Jumalan säätämystä vastaan; mutta jotka nousevat vastaan, tuottavat itsellensä tuomion.

        Room. 13:3
        Sillä hallitusmiehet eivät ole niiden pelkona, jotka tekevät hyvää, vaan niiden, jotka tekevät pahaa. Jos siis tahdot olla esivaltaa pelkäämättä, niin tee sitä, mikä hyvää on, ja sinä saat siltä kiitoksen;

        1. Tim. 2: 1-4
        1 Minä kehoitan siis ennen kaikkea anomaan, rukoilemaan, pitämään esirukouksia ja kiittämään kaikkien ihmisten puolesta,
        2 kuningasten ja kaiken esivallan puolesta, että saisimme viettää rauhallista ja hiljaista elämää kaikessa jumalisuudessa ja kunniallisuudessa.
        3 Sillä se on hyvää ja otollista Jumalalle, meidän vapahtajallemme,
        4 joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden.

        Tit. 3:1 Muistuta heitä olemaan hallituksille ja esivalloille alamaiset, kuuliaiset, kaikkiin hyviin tekoihin valmiit,
        *


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin, hänhän itse asetti pappissuvut ja kuninkaat kulkemaan suvuittain.

        Alussa oli faaraot sitten myöhemmin muut kuninkaat sitten kun Jeesus tuli suuri osa kääntyi kristityiksi ja tuli uudet liitot uudet kuninkaat. Maapallolla on paljon ollut aina kunkkuja kuningattaria Afrikassa on omat Intiassa on.Suomi on alunperin niin eurooppalaista mutta täällä oli ruotsin kuninkaat aluksi. Saksassa on ollut kuninkaat ja itämailla muita.Kleopatroja ei sanota kuningattariksi eikä faaraoita kuninkaiksi.Mutta kleopatroilla on Jumalan hahmoja kuten taivaan kuningatar ja muita olentoja.Hinduilla on monia erilaisia hahmoja jumalina ja omat kuninkaansa.


      • Anonyymi

        Miten Jumala suhtautuu perittyyn johtajuuteen. Kyllä on raskasta seurata ihmisiä joilla ei ole historian tuntemusta yhtään ei uskonto opetusta ei mitään tietoa vaikka meillä on netti on kirjastot on lukiot on erikseen historian opetus on historian kirjoja on Raamatun historiaa on Egyptin on maantiedettä. Otetaan nyt asenne että meidät on luotu näin ollaan kiitollisia ja iloitaan kauniista syksyn ilmasta. Väreistä.


    • Anonyymi

      On olemassa vain ihmisen luoma ja kertoma käsitys jumalan tahdosta.

      • Anonyymi

        Raamatussa on Jumalan oma ilmoitus.


      • Anonyymi

        No luoja on luoja. Ja antoi poikansa maan päälle.


    • Anonyymi

      Pakanoille Jumala ei ole asettanut yhtään mitään.

      eikä puhu kenellekkään 400 vuoteen vanhan j a uudenliiton välillä.

      • Anonyymi

        Jeesus teki liiton pakanoiden kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus teki liiton pakanoiden kanssa.

        Pakana ei ole enää pakana kun on kääntynyt kristityksi.


      • Anonyymi

        Hän on myös pakanoiden Jumala .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakana ei ole enää pakana kun on kääntynyt kristityksi.

        Pakana on pakana koko ikänsä. Pakana ei koskaan ole juutalainen.


    • Anonyymi

      Tunnusti kyllä omaa uskoaan, mutta ei syntisyyttään eikä tunnustanut uskoa Jeesukseen tai Jeesuksen uskoa. Elisapettin usko on helluntailaisuutta.

      • Anonyymi

        synnit tunnustetaan JUMALALLA, > YHTEISESTÄ uskosta, ja "yleensä" . . . kirkossa, eikä
        "sitä varten, ihmiset heitä katselisivat" Mt: 23: 5


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        synnit tunnustetaan JUMALALLA, > YHTEISESTÄ uskosta, ja "yleensä" . . . kirkossa, eikä
        "sitä varten, ihmiset heitä katselisivat" Mt: 23: 5

        edelliseen: tunnustetaan JUMALALLE.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        edelliseen: tunnustetaan JUMALALLE.

        ” Kukaan ei tule Isän tykö muuten kuin minun kauttani.” Jeesus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ” Kukaan ei tule Isän tykö muuten kuin minun kauttani.” Jeesus.

        "minun kauttani" > Kristukseen KASTETTU,

        "Kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette KRISTUKSEN päällenne pukeneet"
        Gal: 3: 27


    • Anonyymi

      Elisabeth taitaa olla viimeinen valtion päämies, joka oli uskossaan aito.

      • Anonyymi

        Millä perusteella ja kompetenssilla arvioit muiden uskoa?


    • Anonyymi

      Hieno ihminen.

    • Anonyymi

      Lissu oli anglikaani eli lutherilaisuuteen verrattavissa olevan harhaopin jäsen.

    • Hän oli todellinen kuningatar. Kiitos Jumalalle hänestä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1831
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1749
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      1662
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1541
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1528
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      23
      1426
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1405
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1222
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    Aihe