On niin hyvä olla ateisti

Anonyymi-ap

On paljon parempi olla ateisti kuin uskova. Kristitty miettii kaiken aikaa "syntejään" ja anelee niitä anteeksi ja kokee huonoa omaa tuntoa.
Ateisti ei tunne sellaista ja on vapaa elämään elämäänsä kuten haluaa.

61

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sano reilusti hei, dumarillumarei.

    • Anonyymi

      Itse erosinkirkosta kirkoliisveron takia. Aina mätkyt joulukuu.Lisäksi elämäni rakkaus jätti minut ja yhteisen lapsemme Ruotsissa, kun en liittynyt helluntalaiseurakuntaan Mitä tulee uskontoni. Uskon jumalaan maa äiti ja isä taivaan. Ilman ja meren.Puiden halailun .On yksityi asiani ja en omia uskomuksiani tuo julki. Uskokoon kuka mihinkin uskoo tai ei.

    • Anonyymi

      Aika harva enää uskoo lupauksiin, jotka antanut koijarikin häippäsi jo 2000 vuotta sitten.

    • Anonyymi

      Eikös jesse kuitannut jo etukäteen kaikkien hihhuleiden synnit ja rikokset?

      • Anonyymi

        Kyllä! Juuri siksi minun on niin hauska tehdä syntiä.


    • Anonyymi

      On tietenkin ihan hyvä olla ateistina, mutta se on myös avoimin silmin nähtynä ainoa järjellinen vaihtoehto.

    • Anonyymi

      Koska nyt kuitenkin tämä kolmasosa-Jumala räytyi kidutuspuussa hengiltä,jotta kuka tahansa hirveitä rikoksia tehnyt pääsisi Paratiisiin palvomaan ikuisuudessa kolmasosa-Jumalaa(kunhan vain hetkisen katuu ennen kuolemaansa) niin onhan tuo aivan järjettömän hyvä diili!
      Tämäpuoleisen elämän lisäbonuksena saa vapaan käyttöoikeuden seurakunnan tyhmemmän aineksen taloon,karjaan ja vaimoon nähden...
      Jos et usko niin kysy Jeesukselta!!

    • Anonyymi

      Ateisti ei tunnetusti alistu yhteiskunnan lakien ja asetusten tai työpaikan määräysten alle, vaan rikkoo niitä, jos vain mieli tekee. Raamatun moraaliohjeita hän rikkoo varmasti.

      • Anonyymi

        Ateisti kyseenalaistaa kaiken jeesustelun .


      • Anonyymi

        Ateisti ymmärtää noudataa lakeja ja asetuksia ilman helvetin tulella pelotteluakin.

        Uskovaiset puolestaan ovat korvanneet moraalin moraalittomalla, sokealla uskolla.


      • Anonyymi

        Uskovaisena en noudata lakia, mutta Raamatun sanaan uskon niin että tärisen.


    • Anonyymi

      On varmasti paljon parempi olla vapaa kuin alistua jonkin auktoriteetin käsityksiin "synnistä" tai muistakaan vääryyksistä. Tämä on luonnollisesti ateistin hieno etuoikeus.

      Mutta ei liene ihan perusteltua sanoa, että olisi hienoa elää "niin kuin haluaa", välittämättä mistään moraalisista kysymyksistä.

      Ateistikin pohtii joka tapauksessa moraalikysymyksiä elämässään, vaikka voikin tehdä sen ilman auktoriteettiuskoa.

    • Anonyymi

      Vetovoiman laki toimii sekä ateismissa, että uskossa.
      1. ateismi on negaatio ja sen mukana mennee sitten monta asiaa
      samalla moodilla. Kieltämisen kulttuuri menee sisään useaan asiaan
      ja sen myötä alkaa kapina, jonka veturina on rationaalisuus. Kaikki
      pyritään selittämään vallitsevan tieteen avulla. Se on mahdotonta.
      Mutta asia koukuttaa niin, että ihmisestä tulee Jumalaa suurempi
      tietoteoreetikko, joka istuu sohvalla olkapäät ristissä: tuokaa jumala
      eteeni, itse en sitä löydä avaruudesta enkä sisältäni ei, tahtoa etsiä.

      2. Uskossa on kaikki vastakohtaista ja se perustuu positiiviseen
      energiaan. Voimakas halu johtaa optimismiin ja luottamukseen,
      toiveiden täyttymiseen. Olemme sitä, mitä ajattelemme ja pyritään
      kehittymään henkisesti. Ajatukset ovat syy ja keino saada asioita
      aikaan. Hallitaan tunteet, eikä älähdetä tuomitsemaan. Pyytäminen
      on nöyryyttä ja ihminen osaa rukoilla ja saa oikeat mittasuhteet ja
      kiitollisuuden Kaikkivaltiasta kohtaan. Ajatusten eteen on tehtävä myös tekoja
      jotka antavat henkisesti enemmän kuin maallinen menestys. Muutoksen
      moottori käynnistyy kun kohtelet lähimmäistäsi rakkauden kaksoiskäskyn
      mukaisesti. Jeesus oli asiasta äänessä, sitä ei voi vetää punakynällä pois vaan
      se on Jeesuksen omaa Jumalallista sanomaa.

      • Anonyymi

        "1. ateismi on "

        Ateismi ei ole mitään se on vain keksitty nimitys ihmiselle joka ei ole kiinnostunut henkisyydestä taikauskon ja tarujen kautta vaan pitää jalat maassa järjen päässään ja pyrkii perustelemaan asiat ymmärrettävästi itselleen joiden kanssa on tekemisissä .
        Tällainen ihminen on yleensä koulutettu elää nykyaikaisessa sivistyneessä yhteiskunnassa ja on hyvin suvaitsevainen maailman monimuotoisuuden suhteen niin yhteiskunnan politiikassa kuin yksilöidenkin oikeuksien suhteen.


        "2. Uskossa on kaikki vastakohtaista"

        Tämä on totta taikauskoihin ja jumaliin uskovista ihmisistä ylivoimaisesti suurin osa elää kouluttamattomissa kehitysmaissa joissa taikauskot ja jumaltarut ovat voimissaan .


    • Anonyymi

      Jos minä olisin mielikuvitukseni ohjaama niin olisin taiteilija 🤣

      • Anonyymi

        Niinhän sinä oletkin. Valehtelun voi kehittää taiteeksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän sinä oletkin. Valehtelun voi kehittää taiteeksi.

        Uskoa voi mihin tahansa se ei ole valhetta. Jos väittää tietävänsä se on valhetta.


    • Olen samaa mieltä. Olen saanut ateistisen kasvatuksen ja sodan vastaisen kaikki ihmiset hyväksyvän kasvatuksen. Siksi minua usein luullaan uskovaiseksi yhden tappouhkauksenkin olen saanut kun en suostu solvaamaan uskovaisia enkä Jumalaa johon en usko, atisteissa löytyy monenlaista väkeä ovat kasvaneet sairaassa lahkossa ja vihaavat uskovaisia.

      Kouluun mennessä en edes tiennyt mikä on Jumala

      • Anonyymi

        "Kouluun mennessä en edes tiennyt mikä on Jumala"


        Älä välitä minä en tiedä vieläkään edes yhtä jumalaa vaikka niitä sanotaan olevan tuhansia erilaisia aina kulttuurista riippuen .


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Kouluun mennessä en edes tiennyt mikä on Jumala"


        Älä välitä minä en tiedä vieläkään edes yhtä jumalaa vaikka niitä sanotaan olevan tuhansia erilaisia aina kulttuurista riippuen .

        Se tosiaan on ongelma siksi tiede ei voi todistaa Jumalaa olemattomaksi eikä olevaksi. Uskoa voi kumpaakin vaihtoehtoon.


      • Anonyymi
        MattiA kirjoitti:

        Se tosiaan on ongelma siksi tiede ei voi todistaa Jumalaa olemattomaksi eikä olevaksi. Uskoa voi kumpaakin vaihtoehtoon.

        "Se tosiaan on ongelma siksi tiede ei voi todistaa Jumalaa olemattomaksi eikä olevaksi. Uskoa voi kumpaakin vaihtoehtoon."

        Tuo tuskin on tarpeellistakaan olematon todistaa itse olemattomuudestaan ja olevainen olevaisuudestaan .

        Hipper Nakkeli tuo lentävä sarvikuono on todistanut olemattomuutensa ja tavallinen Afrikan sarvikuono olevaisuutensa aika simppeliä.


      • Anonyymi
        MattiA kirjoitti:

        Se tosiaan on ongelma siksi tiede ei voi todistaa Jumalaa olemattomaksi eikä olevaksi. Uskoa voi kumpaakin vaihtoehtoon.

        "Se tosiaan on ongelma siksi tiede ei voi todistaa Jumalaa olemattomaksi "

        Tässä on pieni virhe tekstissäsi sinun pitäisi kirjoittaa monikossa jumalista koska niitä on tuhansia erilaisia kulttuurista riippuen ....jos et sitten ole uskovainen ja valinnut näistä vain yhden jota pidät sinut jumalana.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Se tosiaan on ongelma siksi tiede ei voi todistaa Jumalaa olemattomaksi eikä olevaksi. Uskoa voi kumpaakin vaihtoehtoon."

        Tuo tuskin on tarpeellistakaan olematon todistaa itse olemattomuudestaan ja olevainen olevaisuudestaan .

        Hipper Nakkeli tuo lentävä sarvikuono on todistanut olemattomuutensa ja tavallinen Afrikan sarvikuono olevaisuutensa aika simppeliä.

        Kuinka hän on todistanut ettei ole olemassa? Kuollut ihminen ei siihen pysty mutta tiede pystyy todistamaan kuolleen ihmisen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Se tosiaan on ongelma siksi tiede ei voi todistaa Jumalaa olemattomaksi "

        Tässä on pieni virhe tekstissäsi sinun pitäisi kirjoittaa monikossa jumalista koska niitä on tuhansia erilaisia kulttuurista riippuen ....jos et sitten ole uskovainen ja valinnut näistä vain yhden jota pidät sinut jumalana.

        Juu näin tarkalleen on. Pidän Jumalaa tunteena en ihmisen ulkopuolella olevana. En oikein tiedä lasketaanko se ateismiksi ?


      • Anonyymi
        MattiA kirjoitti:

        Kuinka hän on todistanut ettei ole olemassa? Kuollut ihminen ei siihen pysty mutta tiede pystyy todistamaan kuolleen ihmisen.

        "Kuinka hän on todistanut ettei ole olemassa? "

        Samalla tavoin kuin muutkin tarujen hahmot reaalimaailman olemattomuudellaan jumalat elävät vain joidenkin kirjoittamissa kirjoissa ja lehdissä kuten sarjakuvasankarit .

        Muistan hyvin lapsuuteni Tarzan kirjat ja lehdet niitä lukiessa koin valtavia tunteita lapsena jännityksestä lopullisen voiton huumaan kun sankari lopussa voitti pahan .

        No se kuului lapsuuteen ja sen ajan elämään tiedän että kyseinen hahmo oli vain siinä tarinassaan ja kirjassaan elävä hahmo jota saatoin pitää elossa vain mielikuvituksessani.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Kuinka hän on todistanut ettei ole olemassa? "

        Samalla tavoin kuin muutkin tarujen hahmot reaalimaailman olemattomuudellaan jumalat elävät vain joidenkin kirjoittamissa kirjoissa ja lehdissä kuten sarjakuvasankarit .

        Muistan hyvin lapsuuteni Tarzan kirjat ja lehdet niitä lukiessa koin valtavia tunteita lapsena jännityksestä lopullisen voiton huumaan kun sankari lopussa voitti pahan .

        No se kuului lapsuuteen ja sen ajan elämään tiedän että kyseinen hahmo oli vain siinä tarinassaan ja kirjassaan elävä hahmo jota saatoin pitää elossa vain mielikuvituksessani.

        Sinähän todistit ettei Tarzan ole olemassa. Tarzan ei itse todistanut mitään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Kuinka hän on todistanut ettei ole olemassa? "

        Samalla tavoin kuin muutkin tarujen hahmot reaalimaailman olemattomuudellaan jumalat elävät vain joidenkin kirjoittamissa kirjoissa ja lehdissä kuten sarjakuvasankarit .

        Muistan hyvin lapsuuteni Tarzan kirjat ja lehdet niitä lukiessa koin valtavia tunteita lapsena jännityksestä lopullisen voiton huumaan kun sankari lopussa voitti pahan .

        No se kuului lapsuuteen ja sen ajan elämään tiedän että kyseinen hahmo oli vain siinä tarinassaan ja kirjassaan elävä hahmo jota saatoin pitää elossa vain mielikuvituksessani.

        Ontologia on aika vaikeaa ymmärtää


      • Anonyymi
        MattiA kirjoitti:

        Sinähän todistit ettei Tarzan ole olemassa. Tarzan ei itse todistanut mitään.

        "Sinähän todistit ettei Tarzan ole olemassa. Tarzan ei itse todistanut mitään."

        Minähän todistin että Tarzan oli nimenomaan olemassa tunteissani ja mielikuvituksessani kuten sinulla jumalat ovat olemassa mielikuvituksen kautta tunteena .
        Tarzan ja jumalhahmot elävät villiä ja tapahtumarikasta elämäänsä tarinoissa ja kirjoissa mutta elävässä todellisessa elämässä ne ovat täysin olemattomia hahmoja josta itse todistavat olemattomuudellaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Sinähän todistit ettei Tarzan ole olemassa. Tarzan ei itse todistanut mitään."

        Minähän todistin että Tarzan oli nimenomaan olemassa tunteissani ja mielikuvituksessani kuten sinulla jumalat ovat olemassa mielikuvituksen kautta tunteena .
        Tarzan ja jumalhahmot elävät villiä ja tapahtumarikasta elämäänsä tarinoissa ja kirjoissa mutta elävässä todellisessa elämässä ne ovat täysin olemattomia hahmoja josta itse todistavat olemattomuudellaan.

        Uskon vasta kun Tarzan itse tulee sanomaan hän ei ole olemassa
        mutta
        Meidän äiti tekee teidän äitien ruuat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sinähän todistit ettei Tarzan ole olemassa. Tarzan ei itse todistanut mitään."

        Minähän todistin että Tarzan oli nimenomaan olemassa tunteissani ja mielikuvituksessani kuten sinulla jumalat ovat olemassa mielikuvituksen kautta tunteena .
        Tarzan ja jumalhahmot elävät villiä ja tapahtumarikasta elämäänsä tarinoissa ja kirjoissa mutta elävässä todellisessa elämässä ne ovat täysin olemattomia hahmoja josta itse todistavat olemattomuudellaan.

        Mielikuvat ovat metka asia. Muistan kuin ehkä 11-12 -vuotiaana luin Tarzan -kirjoja ja Oparin ylipapitar La:n hehkeän ulkomuoden ja niukan vaatetuksen kuvailu sai esiteinillä paitsi mielen kuohuksiin, niin myös verenkierron sen verran sekaisin, että esiintyi outoa veren pakkautumista yhteen paikkaan. Voiko hahmo joka on kokonaan mielikuvitusta saada aikaan näin selviä fyysisiä vaikutuksia viattoman lapseen?


      • Anonyymi
        MattiA kirjoitti:

        Ontologia on aika vaikeaa ymmärtää

        Aivan kaikki on vaikea ymmärtää, jos halua edes yrittää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mielikuvat ovat metka asia. Muistan kuin ehkä 11-12 -vuotiaana luin Tarzan -kirjoja ja Oparin ylipapitar La:n hehkeän ulkomuoden ja niukan vaatetuksen kuvailu sai esiteinillä paitsi mielen kuohuksiin, niin myös verenkierron sen verran sekaisin, että esiintyi outoa veren pakkautumista yhteen paikkaan. Voiko hahmo joka on kokonaan mielikuvitusta saada aikaan näin selviä fyysisiä vaikutuksia viattoman lapseen?

        Tunteet vaikuttavat tietenkin. Mielikuva herättää tunteen joka laukaisee toiminnan. Ilman tunnetta ei tapahdu mitään.


      • Anonyymi
        MattiA kirjoitti:

        Tunteet vaikuttavat tietenkin. Mielikuva herättää tunteen joka laukaisee toiminnan. Ilman tunnetta ei tapahdu mitään.

        " Ilman tunnetta ei tapahdu mitään."

        Sanotaanko näin että ilman ajatusta ja mielikuvaa ei tapahdu mitään .
        Tunne tulee vasta mielikuvan ja ajatuksen jälkeen .


      • Anonyymi kirjoitti:

        " Ilman tunnetta ei tapahdu mitään."

        Sanotaanko näin että ilman ajatusta ja mielikuvaa ei tapahdu mitään .
        Tunne tulee vasta mielikuvan ja ajatuksen jälkeen .

        Niinhän juuri kerroin

        Mielikuva tai jokin ärsyke herättää tunteen ja sitten toimitaan annetaan turpiin tietenkin :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Ilman tunnetta ei tapahdu mitään."

        Sanotaanko näin että ilman ajatusta ja mielikuvaa ei tapahdu mitään .
        Tunne tulee vasta mielikuvan ja ajatuksen jälkeen .

        Ihminen menee tunne edellä. Järki seuraa perässä ja aikuisella parasympaattisen hermoston ohjaama TOIMINTA pitäisi olla järjen / harkinnan ohjaamaa. Kaava on suunnilleen:
        Ärsyke > tunne > harkinta > toiminta.
        Se että yleensä tuntee tarvetta tehdä jotain on jo tunne.

        Sitten on sympaattisen hermoston aiheuttamaa toimintaa (punastuminen, erektio jne), johon harkinta ei suoraan vaikuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen menee tunne edellä. Järki seuraa perässä ja aikuisella parasympaattisen hermoston ohjaama TOIMINTA pitäisi olla järjen / harkinnan ohjaamaa. Kaava on suunnilleen:
        Ärsyke > tunne > harkinta > toiminta.
        Se että yleensä tuntee tarvetta tehdä jotain on jo tunne.

        Sitten on sympaattisen hermoston aiheuttamaa toimintaa (punastuminen, erektio jne), johon harkinta ei suoraan vaikuta.

        Mielikuva puuttuu täysin siis .
        Eikö se mene niin että ärsyke- mielikuva -tunne-harkinta -toiminta

        Ärsyke voi olla vaikka ääni josta tulee mielikuva joka vaihtelee ihmisestä riippuen josta seuraa taas yksilöllinen tunne jokaiselle johon reagoidaan yksilöllisesti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mielikuva puuttuu täysin siis .
        Eikö se mene niin että ärsyke- mielikuva -tunne-harkinta -toiminta

        Ärsyke voi olla vaikka ääni josta tulee mielikuva joka vaihtelee ihmisestä riippuen josta seuraa taas yksilöllinen tunne jokaiselle johon reagoidaan yksilöllisesti.

        Mielikuva on havainnon kaltainen elämys ja näköaivoalueen muodostama muistinvarainen ja siis mentaalinen representaatio, johon ei kuitenkaan liity mitään ulkoista ärsykettä, joka toimisi havainnon kohteena


      • Anonyymi
        MattiA kirjoitti:

        Mielikuva on havainnon kaltainen elämys ja näköaivoalueen muodostama muistinvarainen ja siis mentaalinen representaatio, johon ei kuitenkaan liity mitään ulkoista ärsykettä, joka toimisi havainnon kohteena

        Lapsella esimerkiksi kun mielikuvitus tekee tepposet ja saa lapsen pelkäämään mörköjä pimeässä huoneessa isojen poikien peloteltua näistä pelko lähtee mielikuvituksesta ilman ärsykettä .
        Se perustuu joskus annettuun informaatioon isojen poikien taholta.


    • Anonyymi

      Niinpä.
      Elämä on parasta huumetta.
      On parempi elää todellisuudessa kuin oman pään sisäisissä harhoissa.

    • Anonyymi

      Kuka tai mikä on kaiken takana. Joku kumma energia joka säätelee, että hengissä pysytään ja aurinko on oikealla etäisyydellä, niin ettei jäädytä tai kaikki palaisi.
      Matti & Teppo laulaa: Kaiken takana on nainen. Onko spagettihirviöillä moisia voimia.
      Ja pitääkö olla joku lähettiläs joka kertoo, missä mennään ja kuka on kuka. Taulun
      takana on aina taiteilija ja sävelmän edessä voi olla laulamassa itse säveltäjä. Miten on elämän kanssa maapallolla. Luuraako tonttu saunan ikkunasta ja ottaa vastuun.

    • Anonyymi

      Kamelin takana on jumala.

      • Anonyymi

        Ennen kameli pääsee taivaaseen kuin hihhuli.


    • Anonyymi

      Ateismissa ei ole syntikäsitettä olemassa, joten yleisesti ottaen ateisti ei voi olla olé syntinen, vaikkakin täällä pilkkaa Jumalaa ja halveksii uskovia ja uskontoja. Tämä elämäntyyli ei aiheuta katumusta, koska ei ole kaduttavaa ja syntiä ei tunnisteta lainkaan. Skitsofreenikko, narsisti ja mielenterveyspotilaat eivät tunnista omaa sairautta. Ateisti haukkuu itselleen olematonta jumalaa ja pitää siksi tieteen saavutuksia läheisenä sukua itselleen on siksi piittaamaton muista kuin itsestään.
      Nikola Tesla sanoi, kaikki on värähtelyä, joko negatiiviseen tai positiiviseen suuntaan.
      Synnintunto on positiivista värähtelyä, vaikka se kuulostaa negatiiviselta. Tunnistetaan itsemme pienenä hiukkasena, jolla on paljon opittavaa ja korjaamisen varaa löytyy aina. Kuningatar Elisabetin hautajais seremoniaa tuli seuraamaan moni
      korkean tason vieras mm. Usan presidentti. Hän oli nöyrä mies hautajaisissa ja piti Kuningatarta esikuvanaan maallisessa elämässä, jolta oli paljon opittavaa. Aivan kuten me kaikki kristityt pidämme Jeesus Kristusta esikuvana. Silloin olemme oikeilla raiteilla.

      • Anonyymi

        Minä en pilkkaa enkä halveksi uskovia, ainoastaan tunnen sääliä sen vuoksi että uskova heittää romukoppaan todellisuuden tunteen, reaalimaailman ja tekee itselleen mielikuvitusmaailmasta kodin itselleen. Olen ateisti ja nautin elämästä, läheisistä ihmisistä, harrastuksista, luonnosta, toisten auttamisesta. Teen vapaaehtoistyötä ja saan siitä paljon kokemuksia,ja moraalini vaatii että autan toisia, eikä minun tarvitse koko ajan miettiä jumalaa, ja mitä jumala ajattelee. Ajatteluni käsittää kaikki ihmiset, eivätkä vain uskon veljet.


      • Anonyymi

        Heitipä melkoisen valheen. Moni mieleltään sairas tunnistaa sairautensa. Jopa skitsofreenikko. Osa heistä käy jopa töissä. Itselläni on skitsofrenia ja tunnistan hyvin mikä osa ajattelusta ei on sairauden oire ja mikä ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en pilkkaa enkä halveksi uskovia, ainoastaan tunnen sääliä sen vuoksi että uskova heittää romukoppaan todellisuuden tunteen, reaalimaailman ja tekee itselleen mielikuvitusmaailmasta kodin itselleen. Olen ateisti ja nautin elämästä, läheisistä ihmisistä, harrastuksista, luonnosta, toisten auttamisesta. Teen vapaaehtoistyötä ja saan siitä paljon kokemuksia,ja moraalini vaatii että autan toisia, eikä minun tarvitse koko ajan miettiä jumalaa, ja mitä jumala ajattelee. Ajatteluni käsittää kaikki ihmiset, eivätkä vain uskon veljet.

        Toimit moraalisesti juuri oikein ja se on suuri saavutus. Oikeilla raiteilla.
        Minä olen kristitty, mutta en uskonnollinen, vaan spiritualisti.
        Uskon vakaasti siihen että toisia auttamalla, voi vakauttaa omaa maailmaa.
        Siksi autan monia ihmisiä, eikä se ole mikään kehun aihe, koska jokainen
        tapahtuma johtaa uuteen hyvään tapahtumaan. Vetovoiman laki.
        Matti.jos luet tämän.. toivottavasti tulet uskoon. Sinusta ei tule hihhulia, koska olet älykkö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heitipä melkoisen valheen. Moni mieleltään sairas tunnistaa sairautensa. Jopa skitsofreenikko. Osa heistä käy jopa töissä. Itselläni on skitsofrenia ja tunnistan hyvin mikä osa ajattelusta ei on sairauden oire ja mikä ei.

        On erilaisia tasoja ihmisellä, yleisesti ottaen jos on päihdeongelmainen-huume-alkoholi ja siinä kulkee mukana mielensairaus, niin ihminen ei tunnista. Jos on hieman vähemmän lahjakas, silloinkaan ei tunnista. On lahjakkuutta tunnistaa skitsofrenia ja saada apu siihen omaehtoisesti. Ehkä ammuin hieman yli. Oma puolisoni on skitsofreenikko, eikä tunnista tätä sairautta, mutta lääkäri tunnistaa muutaman käynnin jälkeen. Oli vaikea taivuttaa lekurille, mutta etiikkaan kuuluu lausunto läheiseltä.


      • Synti tarkoittaa ohilaukausta kreikaksi. Ateistikin voi tuntea syntiä hänelle se on ristiriita jonkin tekemänsä teon ja omien arvojen välillä.

        Itse uskon Jumalan olevan tunne johon sisältyy omat arvoni.


    • Anonyymi

      Jokainen uskoo mihin haluaa. Joku jopa uskoo poliitikkojen löpinöihin.

    • Anonyymi

      Putin uskoo voittavansa sodan, vaikka koko Venäjä on nyt pinnan alla.
      Pitäisi lähettää snorkkeli tähtitieteen saavutuksista ja kumilakki.
      Ei pahalla maailmaa ja rauhaa edistetä, vaan palvelemalla muita kansoja.
      Ei valloittamalla uusia alueita, koska koko maailma vastustaa yksinvaltiaita.
      Kohta kaikkia ajavat Ladoilla ja kiinalaisilla autoilla ja hajuvedet ovat kopioita.
      Kolikon kääntöpuoli kohdistuu nyt Venäjällä. 200.000 IT-osaajaa eli aivotyötä
      tekevät ovat jo muuttaneet länteen pois "rakkaasta isänmaasta". Kännyköitä ja tietsikoita ei enää toimiteta, joten vaikea tehdä hommia koska ei ole välineitä.
      Sitä saa mitä tilaa, Mä putoan-laulujen sanat sopivat .

    • Anonyymi

      > Ateisti ei tunne sellaista ja on vapaa elämään elämäänsä kuten haluaa.

      Ateisti ei siis välitä vaikka toimisi väärin, ei yllätä tuo.

      • Anonyymi

        Et näköjään ymmärrä mitä ateismi on. Ateismi on sitä että ottaa vastuun itsestään ja elämästään eikä työnnä vastuuta keksimälleen jumalan kuvatukselle. Vapaus tuo myös vastuun. Ei tarvitse kysellä jumalalta, mitä saa tehdä, mitä ei saa. Saa luottaa itseensä ihmisenä,saa luottaa rakkauteen ihmisten väliillä.


    • Anonyymi

      Olen uskova. Kuljen pystyssä päin ja iloisesti. Anteeksi toivottavasti pyydän aina silloin, kun olen esim. loukannut toista. Asianosaiselta siis pyydän anteeksi "Jumalan ja ihmisten edessä" . Tunnustan myös, että moni hyvä juttu, tärkeä asia ja teko on jäänyt tekemättä. Sitä pyydän anteeksi ja viisautta, että tilanteen tullen osaa valita toimia oikein.
      Mulla on vähän sellainen kokemus ateisteista ja uskovaisista, että monella on käytännössä hyvin samat eettiset arvot. Kokemusmaailmaani liittyy myös se, että suurin osa vakaumuksellisista ateisteista ja uskovista tahtoo elää sillai tolkullisesti, että ei vahingoita muita. Niitäkin on, jotka tietoisesti tekevät pahaa, valehtelevat ja vahingoittavat toista. Heidänkin joukossaan on uskon kieltäviä ja uskoa tunnustavia. Esim. presidentti Putin julkisuudessa tunnustaa kristillistä uskoa, osallistuu ainakin joitakin kertoja liturgiaan. Hän on sanonut, ettei kadu mitään, sillä katumalla tulee vain katkeraksi. Suunta pitää olla eteenpäin. Mä ajattelen ja uskon, että katumus tekee kaikille hyvää. Ainakin se tekee tietä muutokselle.

      • Anonyymi

        Venäjällä, polittisella tasolla, kulttuuri ei tunne katumusta. Kaikki on teatteria, korruptiota ja valehtelua. Uskon, että länsimainen perusateisti on paljon moraalisempi kuin venäläinen poliitikko. He ovat aggressiivisia, sotaisia ja vallanhimoisia. Alkanut hyökkäys on kääntynyt itseään vastaan ja nyt Venäjällä puhutaankin Ukrainan hyökkäyksestä ja invaasiosta ja Putin tekee itsestään uhrin. Vaikka itse aiheuttanut kaikki. Koko maailman talous sekaisin ja miljoonia pakolaisia, energiaa loppuu ja viljan kanssa ongelmia. Kymmeniä tuhansia kuolleita ja
        loukkaantuneita. Missä on katumus? Kutsutaan lisää sotilaita ja kuolemaa levitetään, kun
        sotilaita otetaan pystymetsästä ilman tahtoa sotia. Shakissa on termi "matti", jolloin ollaan ahdingossa ja missä katumus ei auta enää.


    • >>>On paljon parempi olla ateisti kuin uskova. Kristitty miettii kaiken aikaa "syntejään" ja anelee niitä anteeksi ja kokee huonoa omaa tuntoa.
      Ateisti ei tunne sellaista ja on vapaa elämään elämäänsä kuten haluaa.<<<

      Eikö ateisti tee syntiä?

      Kyllä tekee, mutta ateistilta puuttuu synnintunto.
      Jos ateistilla olisi synnintuntoa, niin ateisti joutuisi tutkimaan Raamatusta, Jumalan Sanasta, mitä synti pohjimmiltaan on.

      Synti on vakava asia. Synnin kanssa voi leikitellä, mutta ennemmin tai myöhemmin perkeleellinen synti lyö synnin surutonta harjoittajaa
      päin naamaa - ja lujaa !

      Synti tuhoaa lopulta synninharjoittajan iankaikkiseen kadotukseen (helvettiin), ellei synninharjoittaja tee parannusta ja käänny Jeesuksen Kristuksen puoleen.

      Roomalaiskirje:
      3:23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
      3:24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa

      Apostolien teot:
      16:30 Ja hän vei heidät ulos ja sanoi: "Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?"
      16:31 Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi."

      • Anonyymi

        "Eikö ateisti tee syntiä?"

        Ei ,ateisti ihmettelee syntisiä pahoja ihmisiä jotka eivät osaa lopettaa pahantekoa =syntiä vaan jatkavat sitä ja sitten kokoontuvat viikottain yhteen pyytämään pahoja tekojaan anteeksi patsailta risteiltä ja alttaritauluilta ....pahantekijöitä pitää karttaa.

        "Kyllä tekee, mutta ateistilta puuttuu synnintunto."

        Ateistilla on arvomaailma jota hän noudattaa ateisti tietää oikean ja väärän tekemisen eron eri tilanteissa joten ateisteilla on etulyöntiasema uskovaisiin joilla ei ole omaa arvomaailmaa vaan joku raamattu mistä he joutuvat opiskelemaan tilanteen mukaan miten pitää toimia .

        "Jos ateistilla olisi synnintuntoa, niin ateisti joutuisi tutkimaan Raamatusta, Jumalan Sanasta, mitä synti pohjimmiltaan on."

        Juuri tätä tarkoitin äskeisellä ateisteilla on oma arvomaailma ja moraali mikä uskovaisilta puuttuu koska se on ulkoistettu kirjaan uskovainen on niin sanottu tyhjä ihminen jota ohjataan kirjoista ja muista ulkoisista asioista .

        "Synti on vakava asia. Synnin kanssa voi leikitellä, mutta ennemmin tai myöhemmin perkeleellinen synti lyö synnin surutonta harjoittajaa
        päin naamaa - ja lujaa !"

        Varmaankin uskovaisia syntisiä pahoja ihmisiä lyökin ei ne muuten päivittäin pahoja tekojaan ja aikomuksiaan pyytelisikään anteeksi me puhtaat synnittömät ateistit kartamme tällaisten pahojen ihmisten seuraa ettei meistä tulisi samanlaisia phuutta ja syntiä täynnä olevia katuvia ihmisiä.

        "Synti tuhoaa lopulta synninharjoittajan iankaikkiseen kadotukseen (helvettiin), ellei synninharjoittaja tee parannusta ja käänny Jeesuksen Kristuksen puoleen."

        Onnea yrityksessä toivottavasti tämä Jeesus ei sinua polta uskontosi helvetissä ja muita uskovaisia .
        Vinkkinä näin synnittömältä oman moraalin ja arvomaailman omistavalta ihmiseltä mitä jos koittaisitte olla synnittömiä se vaihtoehto on tainnut teiltä kokonaan unohtua.

        Eikös se teidän tarujen sankarikin sanonut " "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat. Mutta menkää ja oppikaa, mitä tämä on: 'Laupeutta minä tahdon enkä uhria.' Sillä en minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä."

        Ateistit on varmaan niitä terveitä kun eivät pode synnintuskia ja kieriskele päivät pitkät uskovaisten synnin saastassa itsensä halveksimisessa vaan tuntevat olonsa puhtaaksi terveeksi vahvoiksi ja synnittömiksi ja te uskovaiset olette niitä sairaita syntisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Eikö ateisti tee syntiä?"

        Ei ,ateisti ihmettelee syntisiä pahoja ihmisiä jotka eivät osaa lopettaa pahantekoa =syntiä vaan jatkavat sitä ja sitten kokoontuvat viikottain yhteen pyytämään pahoja tekojaan anteeksi patsailta risteiltä ja alttaritauluilta ....pahantekijöitä pitää karttaa.

        "Kyllä tekee, mutta ateistilta puuttuu synnintunto."

        Ateistilla on arvomaailma jota hän noudattaa ateisti tietää oikean ja väärän tekemisen eron eri tilanteissa joten ateisteilla on etulyöntiasema uskovaisiin joilla ei ole omaa arvomaailmaa vaan joku raamattu mistä he joutuvat opiskelemaan tilanteen mukaan miten pitää toimia .

        "Jos ateistilla olisi synnintuntoa, niin ateisti joutuisi tutkimaan Raamatusta, Jumalan Sanasta, mitä synti pohjimmiltaan on."

        Juuri tätä tarkoitin äskeisellä ateisteilla on oma arvomaailma ja moraali mikä uskovaisilta puuttuu koska se on ulkoistettu kirjaan uskovainen on niin sanottu tyhjä ihminen jota ohjataan kirjoista ja muista ulkoisista asioista .

        "Synti on vakava asia. Synnin kanssa voi leikitellä, mutta ennemmin tai myöhemmin perkeleellinen synti lyö synnin surutonta harjoittajaa
        päin naamaa - ja lujaa !"

        Varmaankin uskovaisia syntisiä pahoja ihmisiä lyökin ei ne muuten päivittäin pahoja tekojaan ja aikomuksiaan pyytelisikään anteeksi me puhtaat synnittömät ateistit kartamme tällaisten pahojen ihmisten seuraa ettei meistä tulisi samanlaisia phuutta ja syntiä täynnä olevia katuvia ihmisiä.

        "Synti tuhoaa lopulta synninharjoittajan iankaikkiseen kadotukseen (helvettiin), ellei synninharjoittaja tee parannusta ja käänny Jeesuksen Kristuksen puoleen."

        Onnea yrityksessä toivottavasti tämä Jeesus ei sinua polta uskontosi helvetissä ja muita uskovaisia .
        Vinkkinä näin synnittömältä oman moraalin ja arvomaailman omistavalta ihmiseltä mitä jos koittaisitte olla synnittömiä se vaihtoehto on tainnut teiltä kokonaan unohtua.

        Eikös se teidän tarujen sankarikin sanonut " "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat. Mutta menkää ja oppikaa, mitä tämä on: 'Laupeutta minä tahdon enkä uhria.' Sillä en minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä."

        Ateistit on varmaan niitä terveitä kun eivät pode synnintuskia ja kieriskele päivät pitkät uskovaisten synnin saastassa itsensä halveksimisessa vaan tuntevat olonsa puhtaaksi terveeksi vahvoiksi ja synnittömiksi ja te uskovaiset olette niitä sairaita syntisiä.

        "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat. Mutta menkää ja oppikaa, mitä tämä on: 'Laupeutta minä tahdon enkä uhria.' Sillä en minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä."


        Vanhurskas =oikeamielinen

        Syntinen=paha.
        epämoraalinen.
        väärämielinen.


        Psa. 73:3-5, 12 "Sillä minussa nousi kateus ylvästelijöitä kohtaan, kun minä näin jumalattomien menestyvän. Sillä he ovat vaivoista vapaat kuolemaansa asti, he ovat voimakkaat ja lihavat. Eivät he koe muitten kuolevaisten tuskia, eikä heitä vaivata niinkuin muita ihmisiä .. Katso, nämä ovat jumalattomat; kuitenkin he elävät ainaisessa rauhassa ja rikastuvat yhäti."
        Job. 21:7-9 "Miksi jumalattomat saavat elää, vanheta, jopa voimassa vahvistua? Heidän sukunsa on vankkana heidän edessään, heidän jälkeläisensä heidän silmäinsä alla. Heidän kotinsa ovat rauhassa, kauhuista kaukana; ei satu heihin Jumalan vitsa."


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Eikö ateisti tee syntiä?"

        Ei ,ateisti ihmettelee syntisiä pahoja ihmisiä jotka eivät osaa lopettaa pahantekoa =syntiä vaan jatkavat sitä ja sitten kokoontuvat viikottain yhteen pyytämään pahoja tekojaan anteeksi patsailta risteiltä ja alttaritauluilta ....pahantekijöitä pitää karttaa.

        "Kyllä tekee, mutta ateistilta puuttuu synnintunto."

        Ateistilla on arvomaailma jota hän noudattaa ateisti tietää oikean ja väärän tekemisen eron eri tilanteissa joten ateisteilla on etulyöntiasema uskovaisiin joilla ei ole omaa arvomaailmaa vaan joku raamattu mistä he joutuvat opiskelemaan tilanteen mukaan miten pitää toimia .

        "Jos ateistilla olisi synnintuntoa, niin ateisti joutuisi tutkimaan Raamatusta, Jumalan Sanasta, mitä synti pohjimmiltaan on."

        Juuri tätä tarkoitin äskeisellä ateisteilla on oma arvomaailma ja moraali mikä uskovaisilta puuttuu koska se on ulkoistettu kirjaan uskovainen on niin sanottu tyhjä ihminen jota ohjataan kirjoista ja muista ulkoisista asioista .

        "Synti on vakava asia. Synnin kanssa voi leikitellä, mutta ennemmin tai myöhemmin perkeleellinen synti lyö synnin surutonta harjoittajaa
        päin naamaa - ja lujaa !"

        Varmaankin uskovaisia syntisiä pahoja ihmisiä lyökin ei ne muuten päivittäin pahoja tekojaan ja aikomuksiaan pyytelisikään anteeksi me puhtaat synnittömät ateistit kartamme tällaisten pahojen ihmisten seuraa ettei meistä tulisi samanlaisia phuutta ja syntiä täynnä olevia katuvia ihmisiä.

        "Synti tuhoaa lopulta synninharjoittajan iankaikkiseen kadotukseen (helvettiin), ellei synninharjoittaja tee parannusta ja käänny Jeesuksen Kristuksen puoleen."

        Onnea yrityksessä toivottavasti tämä Jeesus ei sinua polta uskontosi helvetissä ja muita uskovaisia .
        Vinkkinä näin synnittömältä oman moraalin ja arvomaailman omistavalta ihmiseltä mitä jos koittaisitte olla synnittömiä se vaihtoehto on tainnut teiltä kokonaan unohtua.

        Eikös se teidän tarujen sankarikin sanonut " "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat. Mutta menkää ja oppikaa, mitä tämä on: 'Laupeutta minä tahdon enkä uhria.' Sillä en minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä."

        Ateistit on varmaan niitä terveitä kun eivät pode synnintuskia ja kieriskele päivät pitkät uskovaisten synnin saastassa itsensä halveksimisessa vaan tuntevat olonsa puhtaaksi terveeksi vahvoiksi ja synnittömiksi ja te uskovaiset olette niitä sairaita syntisiä.

        __________________________________________________________________
        "Eikö ateisti tee syntiä?"

        Ei ,ateisti ihmettelee syntisiä pahoja ihmisiä jotka eivät osaa lopettaa pahantekoa =syntiä vaan jatkavat sitä ja sitten kokoontuvat viikottain yhteen pyytämään pahoja tekojaan anteeksi patsailta risteiltä ja alttaritauluilta ....pahantekijöitä pitää karttaa.
        __________________________________________________________________

        Ovatko Suomen ateistit sitten jotenkin korkeampimoraalisempia kuin Neuvostoliiton bolshevikki- ja kommunistiateistit, joilta ateismi lähti lapasesta.......?
        Kommunismin ytimessä on ateismi.

        YLE Areena:
        Neuvostoliiton tragedia

        Neuvostoliiton hajoamisesta tulee joulukuussa 30 vuotta. Neuvostoliitto oli olemassa vain 70 vuotta, mutta sen perintö elää yhä. Mutta millainen oikeastaan oli tuo historiassa ainutlaatuinen imperiumi, josta tuli julma tragedia?

        https://areena.yle.fi/1-60960988


    • Anonyymi

      Ateistilla kuitenkin pyörii mielessä , että jos kuitenkin on Jumala, joka on luonut kaiken, käsittämättömän monimutkaisen elämän kaavan solun DNA: han. Monesti he kuitenkin tyytyvät putkinäköönsä ja sulkevat totuuden etsimisen mielestään. He tietävät, etteivät tiedä onko Jumala olemassa. Toki he tietävät, ettei eloton härkäpatsas tai puupölkky vastaa heidän pyyntöihin.

      • Anonyymi

        Lisään edelliseeni: PAlstan Luterilaiseta kiinnostaavain imurinåölyputki kiimoissaan ja hänenkin tilla kuitenkin pyörii mielessä , että jos ei takuu korvaa jos putkea sorvaan

        Miele ja Miele on uskovaisen mielessä kun KIIMA yllättää


    • Anonyymi

      Jos muistaa olla kiitollinen elämälle, niin yleensä on hyvät välit ihmisten kanssa.
      Huolimatta, että syntisiä olemme jokainen, kaikki ihmiset, niin uskova kuin ateisti.
      Venäjällä itsekkyys on saanut ihan älyttömät mittasuhteet. Kun ihmiselämällä
      ei ole mitään arvoa, ei voi olla myöskään kiitollinen. Putin jää historiaan hylkiönä.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6323
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4066
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2476
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1970
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      28
      1458
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1326
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1097
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1070
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1016
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      991
    Aihe