Joka neljännellä ei ole taloudellista puskuria!

Anonyymi

"Noin joka neljännellä (27 prosenttia) suomalaisella ei ole minkäänlaista taloudellista puskuria. Tämä tarkoittaa sitä, että he eivät pystyisi elämään kuukauttakaan ilman tuloja eli pelkillä säästöillä.

Asia ilmenee Danske Bankin teettämästä Lasikatto lompakossa -kyselytutkimuksesta. Pienituloisista 40 prosenttia elää ilman mitään taloudellista puskuria. Moni kotitalous on nyt tiukoilla elinkustannusten noustessa nopeasti.

Vastaajista 12 prosenttia arvioi voivansa elää säästöillään noin kuukauden. Alle 40 000 euroa vuodessa tienaavista 40 prosenttia elää ilman mitään taloudellista puskuria."

Somaleillakaan ei ole puskuria, mutta he voivat aina luottaa kelan ja sossun apuun.

11

100

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Epäuskottavaa. Avauksessa mainittuja seikkoja ei löydy netistä.

• Anonyymi

Löytyy.

• Anonyymi

Meinasin hiljan purskahtaa nauruun, kun lehdessä oli neuvo, että "nyt kannattaisi ryhtyä säästämään pahan päivän varalle."

Sori, monta vuotta myöhässä neuvo - se "paha päivä" on nyttemmin tullut!

• Anonyymi

Miten ihmeessä esimerkiksi takuueläkken suuruiselle työkyvyttömyyseläkkeelle jääneellä vammaisella tai muutoin sairaalla edes voisi olla säästöjä ja taloudellista puskuria? Eihän niillä tuloilla meinaa tulla toimeen eikä ikinä jää kuun lopussa tilille mitään. Jos kuukaudessa jää vuokran jälkeen käteen 700 - 800 euroa, josta pitäs sitten maksaa muut laskut, ruoka jne, niin miten ihmeessä sitä muka voisi jäädä vielä jotain säästöönkin?

• Anonyymi

Ei joka kuukausi tarvitse syödä.

T: Demari

• Anonyymi

Muttaeikö jännä juttu , niitä TAKUUELÄKELÄISTEN kadehtijoitakin löytyy monia -ja muita mielenpahoittajia koska:
        " ne saavat työtä tekemättä melkein saman kuin pienen työeläkkeen saaja"

-niinkuin se nyt olisi SEN takuueläkeläisen vika, että jonkun työeläke on liian pieni vuosikymmenten uurastuksesta.

• Anonyymi

"Miten ihmeessä esimerkiksi takuueläkkeen suuruiselle työkyvyttömyyseläkkeelle jääneellä vammaisella tai muutoin sairaalla"

Eikö tuota "takuueläkkeen suuruiselle työkyvyttömyyseläkkeelle" voi vääntää yhtään monimutkaisemmaksi? https://www.kela.fi/takuuelake-maara-ja-maksaminen

• Anonyymi

suomessa on paljon hiljasia köyhiä,jos joka 4 elää kädestä suuhun,

• Anonyymi

Lyhyesti mutta totta.

• Anonyymi

Kelagold pelastaa kunniakansalaiset

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ökyä! Aki Manninen tykittää Putin-koiran ja mega-kärryn kanssa: "Känni ja kihlat, molemmista..."

Kolme kovaa: Aki Manninen! Putin-koira! Öky-auto! Ja nyt Akilla on todellakin asiaa, sillä hän on kirjoittanut Instassa vaikeistakin asioista elämässä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      52
      4437
    2. No nyt! Vappu Pimiä hehkuttaa tätä "salaista asetta" - Peffa ei reagoi, kun sen sujauttaa alle

No nyt on nokkela "salainen ase"! Pimiä on kyllä aikamoinen pakkaus, energiaa riittää. Hän varmasti herättää vahvoja tunteita suuntaan ja toiseen...
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      3100
    3. Iskeekö Venäjä Suomeen?

Mitä mieltä ootte iskeekö Venäjä Suomeen? Pelottaako teitä miten tässä käy? Mä tunnustan että mua pelottaa. Mun äiti sanoi aikoinaan että Venäjältä
      Maailman menoa
      367
      1949
    4. Milloin sä olet viimeksi nähnyt kaipaamasi henkilön?

Mä näin maanantaina pikaisesti naisen.
      Ikävä
      103
      1516
    5. Taas se nähtiin. USA on itse piru

Miksi Venäjää syyllistetään omien kaasuputkiensa räjäyttämisestä, ja miksi radioon päästetään paskiaisia syyllistämään Venäjää, kun mitään ei ole todi
      Kokkola
      114
      1066
    6. Taas kerran, anteeksi

Anteeksi että turhaan huolestuin Vain koska mua aiemmin kaipasit Siitä mun pitäisi tajuta olla onnellinen Mut kiusaajan valheisiin takerruin Ja ihan o
      Romantiikka
      173
      963
    7. Tuijotan yhden ihmisen

wa-kuvaa ja tekisi mieli kirjoittaa sinne pieni viaton viesti: Hyvää viikonloppua X! Tässähän se menee mitä varmimmin väärään osoitteeseen ja laitan s
      Ikävä
      41
      843
    8. Jari Sillanpää paljastaa huumearjen kiroista: "Kauanko voin ottaa, ennen kuin lähden..."

Karua... Ex-tangokuningas jäi kiinni auton ratista metamfetamiinin eli kristallihuumeen vaikutuksen alaisena v. 2017. Hän sai tuomion ja ehdollista v
      Kotimaiset julkkisjuorut
      17
      842
    9. Venäjästä tulee hitaasti mutta varmasti supervalta

Venäjä on pikkuhiljaa palautumassa samaan tilaan kuin Neuvostoliiton kulta-aikoina viime vuosisadan puolivälissä. Putin on täydellinen kapteeni ohjaam
      Maailman menoa
      304
      834
    10. Miksi media haluaa ylläpitää valheellista kuvaa Martinan urheilullisesta tasosta

Martina on nätti ja sanavalmis ihminen, mutta urheilijana aivan kuntotasoa. Hyvän kuvan Martinan tasosta antaa hänen aikansa ja sijoituksensa tänä vuo
      Kotimaiset julkkisjuorut
      147
      821
    Aihe