keskustelua erään sukulaisnaisen kanssa:
kertoi vahdattaneensa uudet renkaat, kun korjaamo suositteli,
paljonko oli ajettu ? ne oli jo kolme vuotta vanhat, mutta oli kuulemma pykimää,
toisen kerran vaihdettiin akku, oli 2v vanha , sytytystulpat ja puolat mittarissa 20000 km , haloo, ehkä noissa japseissa, minun pösössä vaihtoväi 100000
öljynvaihtokin tehty 2 krt/v , eihän se ihmekään, onhan 7v vanhan auton
mittarissa jo 26000 km,
mie oon aina luottanu niihe korjaamon poikiin, kivoja poikia,
aina kertoneet mitä pitää tehdä, täti kertoi.
minä, joka itse huollan ja pitkälle korjaankin autoani, olen kauhulla kuunnellu
ko tätin juttuja autonsa korjaamisesta,
en voi välttyä ajattelemasta, miten varmaankin nais ja isoa osaa miesautoilijoista
sumutetaan, eli tuttavapiirissä pitäs aina olla joku jolta kysyä,
ennenkuin menee rahapussinnyörejä löysäilemään,
korjaamon tehtävähän ei ole valistaa asiakasta, vaan myydä palveluitaan.
naisautoilijat ja auton huolto ja korjaus
2
106
Vastaukset
- Anonyymi
Jos autokorjaamon periaatteeseen kuuluu pikavoittojen saaminen ja asiakkaiden huiputtaminen, niin mikäs siinä, antaa mennä vaan.
Jossain vaiheessa voipi bisnekset kärsiä, mutta sehän on oma valinta. Tiedän yhden jo eläkkeellä olevan naisihmisen, joka v. 2007 osti C4-sitikan 1.4 ns. "pakasta" ja otti siihen maksullisen huoltosopimuksen, vaikka vuotuiset ajomäärät olivat pienehköjä.
Ei ole valittanut auton rahanmenoa, kerran kuukaudessa sama maksu.
Tätä jatkui 10v - ajokilometrit siihen saakka 110.000 enkä siis tiedä, voitiinko huoltosopimusta tämän jälkeen jatkaa.
Auto on edelleen on ajossa samalla henkilöllä, km nykyinen lukema siinä 150.000.
Etuina olivat autokustannusten ennakoitavuus, tuskin mitään turhaa näiden vuosien aikana vaihdettiin.
Tiedän edelleen, että jakoremmiäkään ei vaihdettu mitenkään etuajassa.
En tosin tiedä, mitkä sen vaihtosuositukset tässä mallissa ovat.
Tämä on mielestäni parempi, kuin se, että yli-innokkaasti koko ajan on vaihtamassa jotakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m2665331- 634484
Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1204301- 513710
Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363677Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest463664Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv432859- 262767
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu202626SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo702454