Suomi tyhmistyy vauhdilla?

Anonyymi-ap

Mikäli Ylen uutisiin on luottamista, niin jo 23 % peruskoululaisista tarvitsee koulunkäynnissään erityistukea ja opetusta. Mistä ne kaikki ovat ilmestyneet ja onko tuo lähinnä pääkaupunkiseudun ongelma?

79

82

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tyhmyys lienee tuontitavaraa...

• Anonyymi

Johtuu rasismista

• Anonyymi

nut tama tautu ratkaista tama vakava olla tama rasim ja nut te olla hilja tama nut on meida maa menka pois soomalaiset soome me otta tama maa nut !

• Anonyymi
      • Anonyymi

Ja toiset loiset syyttää perussuomalaisia yötäpäivää maahanmuuttovastaisiksi ja rasisteiksi, vaikka kysymys on bvain järjenkäytöstä.
        Joten millä mandaatilla sinä tulet valehtelemaan.

• Ongelmia on ihan kaikkialla Suomessa. Maahanmuuttoa ei voi laittaa syylliseksi kaikkeen tähän. Osansa silläkin toki on.

Syitä on monia. Yksi syypää löytyy älylaitteista, joiden jatkuva räplääminen on pudottanut erityisesti poikien keskittymiskykyä valtavasti.

Yksi osa palapeliä on se, että kovimpia lisääntymään näyttävät olevan he, joilla on vähiten kykyä hoitaa vanhemmuutta. Medioissa esiin nousevat esimerkiksi "erilaiset" äidit, joista monilla elämänhallinta ei ole edes sinne päin. Lapsia pitää silti tehdä. Yhteiskunta maksaa.

Ja lisää: kun ennen oli häpeällistä, mikäli ei itseään kyennyt elättämään, se on monille nykyisin lähtökohta. Lapset varttuvat oloissa, joissa kukaan ei ole käynyt ikinä töissä. Oletus on, että sossu kyllä maksaa.

Lisäksi kaikki viime vuosikymmeninä tehdyt uudistukset koulussa ovat menneet pieleen. Tätä ei kukaan rohkene päättäjien joukosta sanoa suoraan.

Ja lopuksi: tasoerot koulussa ovat valtavat. Kärkipää on kovempaa kuin ikinä ja kärsii siitä, että koulussa eniten huomiota saa se joukko, jota mikään ei kiinnosta. Yhteiskunta jakautuu kahtia jo lapsesta alkaen.

Resursseja tarvittaisiin yhä enemmän sekä kouluun että terveydenhuoltoon. Koko suomalainen yhteiskunta tarvitsisi ryhtiliikettä.

• Anonyymi

Eikös ainoa toimiva keino olisi puuttua kovemmin sinne kodin sisäpuolelle. Koulussa se on jo myöhäistä.

• Anonyymi kirjoitti:

Eikös ainoa toimiva keino olisi puuttua kovemmin sinne kodin sisäpuolelle. Koulussa se on jo myöhäistä.

Epäilemättä, mutta sitä keinoa ei taida olla kovin helppoa toteuttaa varsinkaan demokratiassa. Enpä toisaalta kyllä usko, että diktatuureissakaan välttämättä asiaan puututtaisiin.

On hieman huvittavaa lukea kommentteja, joissa jotkut toivovat kouluihin entisajan kovaa kuria takaisin. Tosiasia on se, että aikaisemmin se kova kuri koulussa perustui sille, että kuri oli kova kotonakin. Ongelmat koulun sääntöjen kanssa olivat häpeä koko perheelle.

Nyt aika on toinen. Hyvin harva nykyvanhempi kestäisi sitä, mikäli lapsia oikeasti kohdeltaisiin koulussa kuten vaikkapa vielä 60-luvulla.

Jos nyt kuitenkin palaamme vielä siihen koteihin puuttumiseen: miten se pitäisi tehdä? Minulla ei ole siihen vastausta.

• Anonyymi

Mutta etkös sinä kuitenkin äänestä puoluetta joka haluaa matuja aina vaan lisää ja lisää?
        Kannattaisikohan tuo ongelmien tuonti ihan ensimmäisenä lopettaa. Sen toteuttamiseen ei isompia älynlahjojakaan tarvi. Noiden muiden ongelmien hoitaminen sitten taas monin verroin vaikeampaa ja kysyy resursseja.
        Toki resursseja vapautuisi jos matuttaminen päätettäisiin lopettaa

• Anonyymi kirjoitti:

Mutta etkös sinä kuitenkin äänestä puoluetta joka haluaa matuja aina vaan lisää ja lisää?
        Kannattaisikohan tuo ongelmien tuonti ihan ensimmäisenä lopettaa. Sen toteuttamiseen ei isompia älynlahjojakaan tarvi. Noiden muiden ongelmien hoitaminen sitten taas monin verroin vaikeampaa ja kysyy resursseja.
        Toki resursseja vapautuisi jos matuttaminen päätettäisiin lopettaa

Koulukärjestelmän ongelmat ovat olleet olemassa jo pitempään.

Onko sinulla muuten itselläsi lapsia ja miten olet itse tukenut lastesi koulunkäyntiä, mikäli heitä on?

• Anonyymi
        TruthReallyHurts kirjoitti:

Koulukärjestelmän ongelmat ovat olleet olemassa jo pitempään.

Onko sinulla muuten itselläsi lapsia ja miten olet itse tukenut lastesi koulunkäyntiä, mikäli heitä on?

Vaihdoit sitten puheenaihetta :)
        Minun lapset ei varsinaisesti kuulu tähän keskusteluun, mutta olisi kiva tietää miksi haluat tuoda ulkomailta lisää ongelmia kun kerran ongelmankin olet tunnistanut.

• Anonyymi kirjoitti:

Vaihdoit sitten puheenaihetta :)
        Minun lapset ei varsinaisesti kuulu tähän keskusteluun, mutta olisi kiva tietää miksi haluat tuoda ulkomailta lisää ongelmia kun kerran ongelmankin olet tunnistanut.

Minä en ole ikinä erikseen "halunnut" maahan yhtään mitään lisää. Olen kyllä ihan selkeästi kertonut näkemykseni siitä, että esimerkiksi islamilaiset- heistähän sinä käytännössä puhut - tulisi kotouttaa Suomeen paljon nykyistä tehokkaammin.

Minä en myöskään kykene millään näkemään sitä, että Suomen koulujärjestelmän ja lasten ongelmat olisivat kaikki peräisin ulkomailta. Tuossa aiemmin luettelin ihan selkeästi näkemyksiäni aiheesta ja sinä et tuttuun tapaasi tietenkään ota yhtään mitään kantaa sanomisiini, vaan alat jankuttaa matuista.

Minusta on täysin aiheellista kysyä sinulta sinun omista lapsistasi. Jos sinulla ei ole jälkikasvua, et tiedä luultavasti kouluasioista yhtään mitään - ellet satu olemaan opettaja. Sitä kylläkään en pidä todennäköisenä.

Jos taas sinulla on lapsia, on tarpeen kysyä sinulta sinun omista toimistasi heidän koulunkäyntiinsä liittyen. Mielipiteesi nimittäin vaikuttavat niin mustavalkoisilta, että ongelmia saattaa olla, mikäli kaikkeen aina löytyy syyllinen ulkopuolelta. Ei kai jokin näkemykseni ylempää jotenkin kolahtanut?

Joten, jospa nyt puhuisit asiasta vähän laajemminkin kuin vain siitä ilmeisesti sinulle rakkaasta matu-näkökulmasta. Kykenetkö siihen?

• Anonyymi

Minä en ole ikinä erikseen "halunnut" maahan yhtään mitään lisää. Olen kyllä ihan selkeästi kertonut näkemykseni siitä, että esimerkiksi islamilaiset- heistähän sinä käytännössä puhut - tulisi kotouttaa Suomeen paljon nykyistä tehokkaammin.

Minä en myöskään kykene millään näkemään sitä, että Suomen koulujärjestelmän ja lasten ongelmat olisivat kaikki peräisin ulkomailta. Tuossa aiemmin luettelin ihan selkeästi näkemyksiäni aiheesta ja sinä et tuttuun tapaasi tietenkään ota yhtään mitään kantaa sanomisiini, vaan alat jankuttaa matuista.

Minusta on täysin aiheellista kysyä sinulta sinun omista lapsistasi. Jos sinulla ei ole jälkikasvua, et tiedä luultavasti kouluasioista yhtään mitään - ellet satu olemaan opettaja. Sitä kylläkään en pidä todennäköisenä.

Jos taas sinulla on lapsia, on tarpeen kysyä sinulta sinun omista toimistasi heidän koulunkäyntiinsä liittyen. Mielipiteesi nimittäin vaikuttavat niin mustavalkoisilta, että ongelmia saattaa olla, mikäli kaikkeen aina löytyy syyllinen ulkopuolelta. Ei kai jokin näkemykseni ylempää jotenkin kolahtanut?

Joten, jospa nyt puhuisit asiasta vähän laajemminkin kuin vain siitä ilmeisesti sinulle rakkaasta matu-näkökulmasta. Kykenetkö siihen?

Et kai nyt vakavissas enää tuota kotouttamisjargonia viitsi suoltaa. Meinaatko että Ruotsissa ja lukemattomissa muissa Euroopan ei ole yritetty?
        No ei ole onnistunut missään, ei myöskään Suomessa.
        Tuo kotouttamisjargonin suoltaminen on varmaan pahinta älyllistä epärehellisyyttä mitä kuvitella saattaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Et kai nyt vakavissas enää tuota kotouttamisjargonia viitsi suoltaa. Meinaatko että Ruotsissa ja lukemattomissa muissa Euroopan ei ole yritetty?
        No ei ole onnistunut missään, ei myöskään Suomessa.
        Tuo kotouttamisjargonin suoltaminen on varmaan pahinta älyllistä epärehellisyyttä mitä kuvitella saattaa.

Ymmärrän. Sinulla joko ei ole lapsia, tai sitten heilläkin on ongelmia siihen malliin, että koetat länkyttää omiasi. Tyypillistä.

• Anonyymi

Uskotko itsekään tuohon soopaan että jotkut noin erilaisista kulttuureista tulevat voidaan ikinä kotouttaa meidän maitomaan kulttuuriin?
        Ei todellakaan. Tänne pitää nimenomaan tulla sellaisia ihmisiä, joiden lähtömaan kulttuuri on melko samantyyppinen kuin meidän. Eroja tietenkin saa olla, mutta jos erot ovat kuin yö ja päivä, ei siitä tule mitään, tiedät itsekin, et vaan myönnä.
        Ja lasten koulunkäyntiin vaikuttaa myös se, että kodit ovat suunnilleen samoja arvoja kunnioittavia, että lapset sopeutuvat toisiinsa, sekä koulun systeemeihin.

• Anonyymi kirjoitti:

Uskotko itsekään tuohon soopaan että jotkut noin erilaisista kulttuureista tulevat voidaan ikinä kotouttaa meidän maitomaan kulttuuriin?
        Ei todellakaan. Tänne pitää nimenomaan tulla sellaisia ihmisiä, joiden lähtömaan kulttuuri on melko samantyyppinen kuin meidän. Eroja tietenkin saa olla, mutta jos erot ovat kuin yö ja päivä, ei siitä tule mitään, tiedät itsekin, et vaan myönnä.
        Ja lasten koulunkäyntiin vaikuttaa myös se, että kodit ovat suunnilleen samoja arvoja kunnioittavia, että lapset sopeutuvat toisiinsa, sekä koulun systeemeihin.

Ymmärrän. Sinulla joko ei ole lapsia, tai sitten heilläkin on ongelmia siihen malliin, että koetat länkyttää omiasi. Tyypillistä.

Auttoiko toisto?

• Anonyymi

Auttoiko toisto?

Oli kyllä eri kirjoittajan kommentti tuossa välissä, mutta allekirjoitan täysin mitä sanoi.
        Miksi ihmeessä ryhdyt vaatimaan avautumista lapsista, nimettömänä voi kirjoittaa joka tapauksessa mitä tahansa.
        Uskotko jos minulla on 3R (Ressu-RUK-Rahis) tarina lapsistani?

• Anonyymi kirjoitti:

Oli kyllä eri kirjoittajan kommentti tuossa välissä, mutta allekirjoitan täysin mitä sanoi.
        Miksi ihmeessä ryhdyt vaatimaan avautumista lapsista, nimettömänä voi kirjoittaa joka tapauksessa mitä tahansa.
        Uskotko jos minulla on 3R (Ressu-RUK-Rahis) tarina lapsistani?

Lähtökohtaisesti täällä ei juurikaan kannata uskoa yhtään mitään kenenkään juttua.

On täysin selvää, että täällä on paljon täysin joutilaita ihmisiä, joilla ei ole mitään järkevää sanottavaa mihinkään. Sinäkin haluat lähinnä länkyttää sivusta ja ojentaa minua. Mitään sanottavaa itse asiasta sinulla ei näytä olevan.

• Anonyymi

Lähtökohtaisesti täällä ei juurikaan kannata uskoa yhtään mitään kenenkään juttua.

On täysin selvää, että täällä on paljon täysin joutilaita ihmisiä, joilla ei ole mitään järkevää sanottavaa mihinkään. Sinäkin haluat lähinnä länkyttää sivusta ja ojentaa minua. Mitään sanottavaa itse asiasta sinulla ei näytä olevan.

No, hyvä on, et suostu keskustelemaan maahanmuutosta. Arka aihe, se on selvä.
        Yksi teoria mihin itse uskon, aika vahvastikin poikien kohdalla, liialliset impulssit ja ärsykkeet, joita pojat tietysti aktiivsesti hakevatkin.
        Ihmisellä, etenkin lapsella, tulee välillä olla tylsää. Se pakottaa oman elämänsä sisällön tuottajaksi ja edesauttaa luovuutta. Ei vielä niin pitkä aika sitten tv:sta tuli kerran viikkoon Ritari Ässä ja loppu sisältö pojan olikin sitten itse kehiteltävä. Liikuntaa tuli paljon enemmän, mikä edesauttaa mm matemaattisia taitoja.
        Ehkäkiinalaiset on oikeassa 2h/vk nettipelirajoituksellaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nimenomaan se olisi ennen kouluikää opeteltava sosiaalisia taitoja,solidaarisuutta ja pettymysten sietämistä.

• Anonyymi

hyvin kopioitu googlen avulla :D Olet silti pelkkä häirikkö.

• Anonyymi kirjoitti:

Nimenomaan se olisi ennen kouluikää opeteltava sosiaalisia taitoja,solidaarisuutta ja pettymysten sietämistä.

Ne kaikki ovat taitoja, jotka tuntuvat olevan hukassa monilta tämän päivän lasten vanhemmiltakin. Erityisesti alle 35-vuotiaista merkittävä osa on täysin pihalla kaikesta.

• Anonyymi kirjoitti:

No, hyvä on, et suostu keskustelemaan maahanmuutosta. Arka aihe, se on selvä.
        Yksi teoria mihin itse uskon, aika vahvastikin poikien kohdalla, liialliset impulssit ja ärsykkeet, joita pojat tietysti aktiivsesti hakevatkin.
        Ihmisellä, etenkin lapsella, tulee välillä olla tylsää. Se pakottaa oman elämänsä sisällön tuottajaksi ja edesauttaa luovuutta. Ei vielä niin pitkä aika sitten tv:sta tuli kerran viikkoon Ritari Ässä ja loppu sisältö pojan olikin sitten itse kehiteltävä. Liikuntaa tuli paljon enemmän, mikä edesauttaa mm matemaattisia taitoja.
        Ehkäkiinalaiset on oikeassa 2h/vk nettipelirajoituksellaan.

No nyt vihdoinkin puhut asiaa. Me olemme maailmassa, joka on täynnä ärsykkeitä. Älylaitteiden käytön rajoittaminen ei onnistu helposti vanhemmilta, joilla itsellään on myös riippuvuus niihin.

Minä en jaksa jankuttaa maahanmuutosta, koska se on vain yksi osa tätä asiaa. Minua ärsyttää se, kun ihmiset eivät löydä mihinkään asiaan muita ratkaisuja kuin maahanmuuton rajoittamisen.

• Anonyymi kirjoitti:

hyvin kopioitu googlen avulla :D Olet silti pelkkä häirikkö.

Kenelle sinä siis puhut?

• Anonyymi

Epäilemättä, mutta sitä keinoa ei taida olla kovin helppoa toteuttaa varsinkaan demokratiassa. Enpä toisaalta kyllä usko, että diktatuureissakaan välttämättä asiaan puututtaisiin.

On hieman huvittavaa lukea kommentteja, joissa jotkut toivovat kouluihin entisajan kovaa kuria takaisin. Tosiasia on se, että aikaisemmin se kova kuri koulussa perustui sille, että kuri oli kova kotonakin. Ongelmat koulun sääntöjen kanssa olivat häpeä koko perheelle.

Nyt aika on toinen. Hyvin harva nykyvanhempi kestäisi sitä, mikäli lapsia oikeasti kohdeltaisiin koulussa kuten vaikkapa vielä 60-luvulla.

Jos nyt kuitenkin palaamme vielä siihen koteihin puuttumiseen: miten se pitäisi tehdä? Minulla ei ole siihen vastausta.

Mistä ihmeestä revit demokratian ja diktatuurin tähän aiheeseen? Oletko aineissa? Ongelmien ratkaisemisen lähtökohta on hallituksen kyky ja halu puuttua niihin. Ongelmat on tunnistettu, ongelmista on puhuttu, mutta se mitä hallitus ei tee, on asiallinen ja osaava ongelmien ratkaiseminen. Ongelmia yIIäpidetään ja kasautetaan ja sitten siirretään seuraavalle hallitukselle.

Kuria tarvitaan takaisin kouluihin. mutta ei siten kuin sun harhainen mielenmaisemasi sinulle kertoo. Kuria voi pitää myös muunlaisin keinoin, joihin ei tarvita fyysistä ja henkistä väkivaltaa missään muodossa. Sääntöjä ja toimintatapoja voidaan milloin tahansa tarkistaa uudelleen ja nähdä/tunnustaa se, missä meni vikaan ja tehdä korjaukset. Enää puuttuu vain se halu toimia oikein, sekä konkreettinen toiminta. Marininkaan hallitus ei tee mitään muuta kuin tarjoilee puppupopulismia.

On huvittavaa lukea kommenttejasi, jotka on aivan käsittämätöntä jabberwokkia, josta ei voi kuin ihmetellä, että millaisessa harhamaailmassa oikein elät.

• Anonyymi

Sitä ryhtiliikettä on aivan turha vaatia punavihreiltä, kun huumeiden levitystähän ne lapsille känkättää ihan häpeämättä, ja sellaiset räkälima lössit on hallituksessa.
        Oikein arvopohja antin hengen hedelmiä.

• Anonyymi kirjoitti:

Sitä ryhtiliikettä on aivan turha vaatia punavihreiltä, kun huumeiden levitystähän ne lapsille känkättää ihan häpeämättä, ja sellaiset räkälima lössit on hallituksessa.
        Oikein arvopohja antin hengen hedelmiä.

Enpä ole nähnyt asioiden menevän hirveästi parempaan suuntaan minkään viime vuosikymmenten hallituksen aikana.

• Anonyymi kirjoitti:

Mistä ihmeestä revit demokratian ja diktatuurin tähän aiheeseen? Oletko aineissa? Ongelmien ratkaisemisen lähtökohta on hallituksen kyky ja halu puuttua niihin. Ongelmat on tunnistettu, ongelmista on puhuttu, mutta se mitä hallitus ei tee, on asiallinen ja osaava ongelmien ratkaiseminen. Ongelmia yIIäpidetään ja kasautetaan ja sitten siirretään seuraavalle hallitukselle.

Kuria tarvitaan takaisin kouluihin. mutta ei siten kuin sun harhainen mielenmaisemasi sinulle kertoo. Kuria voi pitää myös muunlaisin keinoin, joihin ei tarvita fyysistä ja henkistä väkivaltaa missään muodossa. Sääntöjä ja toimintatapoja voidaan milloin tahansa tarkistaa uudelleen ja nähdä/tunnustaa se, missä meni vikaan ja tehdä korjaukset. Enää puuttuu vain se halu toimia oikein, sekä konkreettinen toiminta. Marininkaan hallitus ei tee mitään muuta kuin tarjoilee puppupopulismia.

On huvittavaa lukea kommenttejasi, jotka on aivan käsittämätöntä jabberwokkia, josta ei voi kuin ihmetellä, että millaisessa harhamaailmassa oikein elät.

Kuules reppana: sinulla kun ovat hallussasi selvästi sekä tieto että sana, annapa nyt tulla ihan konkretiaa.

"Kuria tarvitaan takaisin kouluihin. mutta ei siten kuin sun harhainen mielenmaisemasi sinulle kertoo. Kuria voi pitää myös muunlaisin keinoin, joihin ei tarvita fyysistä ja henkistä väkivaltaa missään muodossa. Sääntöjä ja toimintatapoja voidaan milloin tahansa tarkistaa uudelleen ja nähdä/tunnustaa se, missä meni vikaan ja tehdä korjaukset."

Mitä esimerkiksi tuo ihan käytännön koulutyössä tarkoittaa? Sen minä haluaisin kuulla.

• Anonyymi

Jos ei näe ongelmaa, vaikea on vastata. Alkoholiongelmaisille ja huumeidenkäyttäjille sterilisaatio. Suomessa syntyy vuosittain satoja ellei tuhansia FAS-lapsia muutenkin sairaaseen ja aina vaan tyhmenevään populaatioon.

Toinen asia, muille kuin etnohistoriallisille eli R1a- isälinjaisille arjalaisille suomalaisille/muinaissuomenkielisille kielto käyttää Suomi-identiteettiä, sekä kansalaisuus pois. Suomesta häviäisivät ongelmat saman tien.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos ei näe ongelmaa, vaikea on vastata. Alkoholiongelmaisille ja huumeidenkäyttäjille sterilisaatio. Suomessa syntyy vuosittain satoja ellei tuhansia FAS-lapsia muutenkin sairaaseen ja aina vaan tyhmenevään populaatioon.

Toinen asia, muille kuin etnohistoriallisille eli R1a- isälinjaisille arjalaisille suomalaisille/muinaissuomenkielisille kielto käyttää Suomi-identiteettiä, sekä kansalaisuus pois. Suomesta häviäisivät ongelmat saman tien.

Identiteettivarkaus tai toisen kansan identiteetillä rypeminen ei ole mikään ihmisoikeus. Tätä ei kyetä ymmärtämään millään.

• Anonyymi

No nyt vihdoinkin puhut asiaa. Me olemme maailmassa, joka on täynnä ärsykkeitä. Älylaitteiden käytön rajoittaminen ei onnistu helposti vanhemmilta, joilla itsellään on myös riippuvuus niihin.

Minä en jaksa jankuttaa maahanmuutosta, koska se on vain yksi osa tätä asiaa. Minua ärsyttää se, kun ihmiset eivät löydä mihinkään asiaan muita ratkaisuja kuin maahanmuuton rajoittamisen.

Miksi sinä oot noin tyhmä, kun viisauttakin on tarjolla.

• Anonyymi

Kuules reppana: sinulla kun ovat hallussasi selvästi sekä tieto että sana, annapa nyt tulla ihan konkretiaa.

"Kuria tarvitaan takaisin kouluihin. mutta ei siten kuin sun harhainen mielenmaisemasi sinulle kertoo. Kuria voi pitää myös muunlaisin keinoin, joihin ei tarvita fyysistä ja henkistä väkivaltaa missään muodossa. Sääntöjä ja toimintatapoja voidaan milloin tahansa tarkistaa uudelleen ja nähdä/tunnustaa se, missä meni vikaan ja tehdä korjaukset."

Mitä esimerkiksi tuo ihan käytännön koulutyössä tarkoittaa? Sen minä haluaisin kuulla.

Etkö pökkerö tajua edes koulurauhaa, kun opettajatkin on loppuun palaneita, eikä he saa edes kuria pitää.
        Luulisi pöljänkin jo tajuavan, että muslimit eivät kuuluu samoihin kouluihin suomalaisten lasten kanssa.

• Anonyymi kirjoitti:

Etkö pökkerö tajua edes koulurauhaa, kun opettajatkin on loppuun palaneita, eikä he saa edes kuria pitää.
        Luulisi pöljänkin jo tajuavan, että muslimit eivät kuuluu samoihin kouluihin suomalaisten lasten kanssa.

Uskoisin tietäväni asiasta sinua enemmän, koska olen opettaja.

🤣🤣🤣

• Anonyymi kirjoitti:

Et kai satu olemaan natsi?

• Anonyymi

En ole sama jolle koko ajan vastailet, ja samalla tyylillä vielä. Et taida muuta osata.
        Erään naapurimaan ulkoministeri käveli juuri ulos yk-kokouksesta, koska ei kestänyt omiinsa kohdistuvaa kritiikkiä.
        Tässä toimii sama periaate, joku nyt ei kestä itseensä kohdistuvaa melko lievääkin kritiikkiä.
        Ja niin se on, oli omia lapsia tai ei, kyllä kotouttamisesta jokainen järki-ihminen tajuaa sen mitä sinulle on vastattukin.

• Anonyymi

Maahanmuuttajat vie meidän naiset ja pukeutuu paljon paremmin!

• Anonyymi

Onko kaapupukeutuminen parempaa?

• Anonyymi

Kukapa nyky-Suomessa älyllään loistaisi, paitsi tietysti T.R.H?

Huh huh.

• Oliko tekstini sinusta hyvinkin asiaton, kun sinun piti tuollainen kiukkukommentti heittää?

• Anonyymi

Ennen ei tarvittu mitään erityisavustajia. 500 oppilaan koulussa oli yksi kouluterveydenhoitaja, se riitti. Nykyään pennutkin jo sellaisia moniongelmaisia vähämielisiä urveloita, joita pitää olla iso katras koko ajan paimentamassa ja ohjaamassa.

• Lapsia on vähemmän kuin ennen. Heidän asemansa perheissä korostuu joiltakin osin liikaa. Osa vanhemmista taas ei jaksa huolehtia edes perusasioista.

• Anonyymi

Oli niitä urveloita ennenkin, kansakoulussa menivät kylähullusta, sen jälkeen kansalaiskoulu joka käytäntöpainotteisena paremmin heille sopikin.

• Anonyymi

Lapsia on vähemmän kuin ennen. Heidän asemansa perheissä korostuu joiltakin osin liikaa. Osa vanhemmista taas ei jaksa huolehtia edes perusasioista.

Sinäpäs sen sanoit. Lapsia on vähemmän kuin ennen. Minkähän takia sitten hallitus lisää budjettiaan koulutusasioiden kohdalla, selityksenä että pitää saada paremmin ja paremmin toimimaan tai jotain sinnepäin.
        Jos niitä kerran on vähemmän, silloinhan ongelmia pitäisi pystyä paremmin hoitamaan, kuin esim 50-60 luvulla, jolloin 40 oppilaan luokka oli vakio, eikä ongelmia ollut.
        Outo yhtälö, vähemmän lapsia, enemmän vaikeaa opettaa heitä.

• Anonyymi kirjoitti:

Sinäpäs sen sanoit. Lapsia on vähemmän kuin ennen. Minkähän takia sitten hallitus lisää budjettiaan koulutusasioiden kohdalla, selityksenä että pitää saada paremmin ja paremmin toimimaan tai jotain sinnepäin.
        Jos niitä kerran on vähemmän, silloinhan ongelmia pitäisi pystyä paremmin hoitamaan, kuin esim 50-60 luvulla, jolloin 40 oppilaan luokka oli vakio, eikä ongelmia ollut.
        Outo yhtälö, vähemmän lapsia, enemmän vaikeaa opettaa heitä.

Nykylapset ovat aivan toisenlaisia kuin aikaisemmin. Sinä et ole tainnut pahemmin perehtyä aiheeseen?

Myös kasvatustavat ja - tavoitteet ovat erilaiset. Kodit toimivat toisin. Etkö ole lukenut, mitä kirjoitin ylempänä ketjussa?

• Anonyymi

Ei kai tuo ole kenellekään yllätys, sitä saa mitä on tilattu.

• Anonyymi

Ei tarvitse kuin katsoa k-edustajiamme. Koko skaala, ei voi mitenkään sanoa, että yhtäkkiä olisi ihmiset tyhmistyneet.
      Tuntuu että sitä on ollut liikkeellä jo melko kauan.
      Ja sellaisesta joukosta sitten valitaan isommat päättäjät.....
      Jälki on sen mukaista.

• Anonyymi

Eniten olen pettynyt kokoomukseen ja sdp:hen.

• Anonyymi

Kaksi pääasiallista aiheuttajaa: Rodut eivät ole tasa-älyisiä. Yhä useampi tyttö pannaan yhä nuorempana hormonaaliselle ehkäisylle.

• Anonyymi

Ongelmia on, ja aina on ollut, eniten pojilla. Kyse on siitä miksi tyhmyys on lisääntynyt.

• Anonyymi kirjoitti:

Ongelmia on, ja aina on ollut, eniten pojilla. Kyse on siitä miksi tyhmyys on lisääntynyt.

"Tyhmyys" voi olla arkikielellä helposti määriteltävä asia, mutta todellisuudessa kysymys on monimutkaisemmasta asiasta. Mikä sitten on "tyhmää"? Kysehän ei taida olla kuitenkaan aina pelkästä koulumenestyksestä. Mitkä asiat saavat ihmisen käyttäytymään "tyhmästi"? Tai, miksi lukutaito koko ajan heikkenee ihmisillä?

• Anonyymi

Selittää miksi paskamaat ovat paskamaita, niissä asuva kansa vaan ei kuulu sivistyneisiin maihin

• Koettaisit puhua asiasta.

• Anonyymi

Ihmiset tekevät teoillaan sen maan paskamaaksi ja kun samat ihmiset muuttavat valtiorajan yli toiseen maahan samoine arvoineen ja asenteineen, niin miksi sen valtion pitäisi muuttua miksikään muuksi kuin uudeksi paskamaaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihmiset tekevät teoillaan sen maan paskamaaksi ja kun samat ihmiset muuttavat valtiorajan yli toiseen maahan samoine arvoineen ja asenteineen, niin miksi sen valtion pitäisi muuttua miksikään muuksi kuin uudeksi paskamaaksi.

Näin se menee. Suomikin muuttuu Afganistaniksi tai Somaliaksi täsmälleen samassa suhteessa kuin sieltä otamme elätettäviä.

• Anonyymi

Nuo erityistuki sekä erityisopetus ovat kiertoilmauksia joilla tarkoitetaan että mielisairaat, räyhääjät, yms ongelmalapset pusketaan koululaitoksen läpi niin etteivät häiritse normaaleja lapsia.

• Anonyymi

Ja silti ne häiritsee.

• Anonyymi

Heikkolahjaisten matujen oppimisongelmat näkyvät jo päiväkodissa. Erityistukea isolla rahalla, mutta äly on ikävä kyllä syntymälahja ja geneettinen ominaisuus.

• Anonyymi

Suomalaisten älykkyysosamäärätulokset näyttäneet jo lähes 30 vuotta selvää alamäkeä. Näin ainakin kun verrattu yli 18 vuotiaiden tuloksia. Kekkosen aikana suomalaiset olivat kaikilla tavoin älykkäämpiä.

• Kun tavallinen suomalainen jonka älykkyysosamäärä on 90 tekee lapsen tavallisen nigerialaisen kanssa jonka äo on 70, syntyvän lapsen äo on noin 80.

ÄO-arvo 71 - 80

Kyseessä on henkisen retardaation lievempi aste. Tällaisia arvoja omaavilla yksilöillä voi olla vaikeuksia peruskoulussa, mutta apukoulussa he menestyvät lähes ongelmitta. Näitä yksilöitä on kymmenesosa väestöstä.

https://www.worlddata.info/iq-by-country.php

• Anonyymi

Tämä on paras kommentti

• Anonyymi

... jospa ne nykyiset vanhemmat ottavat oppia eduskunnan henkilöstöstä, joille hilluminen "juomapullot" kourissaan ryypiskelevät jo Kesärantaan mennessä ns. lomailemaan - kuten eräällä videolla näytti olevan.
      Jospa lasten vanhemmat ovat ottaneet oppia näistä juopottelevista naispolitiikoista, ei niissä kuvissa lapsia näkynyt.
      Olisi ehkä hyvä kysylä lapsilta, mikä mättää ja miksi he eivät ns. opiskele ko. tutkimuksen mukaan. Onko nykyvanhemmilla edes aikaa lapsilleen?

• Anonyymi

Nykyään koulussa ei näköjään "vaadita tuloksia oppimisesta", todetaan vain onko joku oppinut asian hyvin tai huonosti, jos huonosti, niin tukiopetukseen vaan, eikä sielläkään vaadita läsnäolon lisäksi muuta.
      Ennenwanhaan 1970-luvulla tuli "osaamattomuudesta" toisinaan kutsu tukiopetukseen koulun jälkeen (jälkkäri), ei aina oikea ratkaisu, mutta pisti kyllä yrittämään paremmin .

• Anonyymi

Se johtuu siitä, kun fiksut eivät lisäänny, vaan niiden täytyy harrastaa ja puuhastella sitä ja tätä. Kohta ne huomaa, että niitä ei enään ole ja talous supistuu, kun tyhmät ei kykyne pitämään entisen tasoista elintasoa yllä. Näinhän juuri tapahtuu esimerkiksi Suomessa. Todellinen syy tulevaan lamaan ei ole Venäjä ja Putin, vaan tyhmentyneet länsimaalaiset päättäjät.

• Anonyymi

Bensaa impataan ja runkataan. Sekö viisastuttaa?
      No älä!🤣

• Anonyymi

Ei osata lukea eikä kirjoittaa.
        Ei jaksa asenteella ei pitkälle pötkitä.
        Pleikkaa vaan pelataan. Kokoajan pitää olla helppoa ja kivaa, kun tulee vaikee niin lyödään heti läskiksi.

• Anonyymi

Näillä palstoilla on helppo nähdä tuon suuntauksen, eli tyhmentymisen.

• Anonyymi

Onko ihme kun tv täynnä amerikkalaista paskaa?

• Anonyymi

Siihen vaikuttaa nykypäivän vapaa kasvatus ja lasten älytön itsemääräämisoikeus kaikkeen.

• Anonyymi

"Hallituksen" paukut menee integraatioon, kansainväliseen toimintaan, USA:n perseen nuolemiseen, humanitarismiin, seksuaalisuuteen ja sukupuoleen, velkaantumiseen, ilmastohuuhaaseen jne.

Ei ihme, että vanhukset, sairaat, työttömät, koululaiset jne. ovat kärsijöinä, sillä heidän hyvinvointiinsa vaikuttaa merkittävästi "hallituksemme" päätökset. Mitä tästä opimme? "Hallitus" tekee ihan s..nan surkeaa työtä.

"Hallitus" = Suomen provinssin virkamiestoimielin.

• Anonyymi

Eduskunnassa yli 90 pros.Siellä se on sakeata .
      Ydin on vallassa.

• Anonyymi

Lisäopetuksen ja tukiopetuksen tarve kasvaa. Ja mitä tehdään? Vähennetään erityisopettajien tunteja ja työaikaa säästösyistä.

On menossa jako. Eriarvoisuuden lisääminen oman kansan keskuudessa.

• Anonyymi

Ne on niitä vapaankasvatuksen kannattajien perillisiä, joille ei ole opetettu muuta, kuin soittaminen lasten suojeluun, jos vanhemmat käskee siivoamaan sotkunsa ja kännykästä kuunnellaan vain rokkia ja ja otetaan selfieitä.
      Nuoret naiset laittavat työkseen pyllistelykuvia nettiin, kun pitää kerätä tykkäyksiä.
      Puistattaa ja sääliksi käy niitä reppanoita.

• Anonyymi

Vanhemmuus on hukassa osalta nuorempia sukupolvia. Kotona on ollut kulutuskeskeinen elämä, vanhemmat ovat parhaansa mukaan pitäneet lapsensa muotivaatteissa ja viimeisimmissä keksinnöissä, etteivät olisi erilaisia.

Nykyään kilpaillaan siitä kuinka nuorelta näytetään viisikymppisenä. Miksi?
      Puhutaan huppariaikuisista, siis niistä, jotka ovat jämähtäneet nuoruusvuosiinsa ja lapset ovat niitä, joita siellä miehittämättömällä huoltoasemalla (jota aiemmin kutsuttiin kodiksi) majailee.

• Anonyymi

Persujen kannatuskäyrä käy aika lailla yksiin noiden erityistuen tarvitsijoiden kanssa - siis valitettavasti persujen kannatus tullee nousemaan tuonne 23% jollain aikavälillä.

• Anonyymi

Eikös me sitä ameriikan mallia haluta? Eliitti johtaa tyhmää köyhälistöä. Siihenhän se ameriikan malli perustuu.

• Anonyymi

Ne tarvii henkilökohtasen avustajan töihin.Eivät ite pysty...🙈

• Anonyymi

Mistä moinen kasvu?

• Anonyymi

Sukkahousuhallituksen vika, Sanna Marinin on erottava heti!! Elina tilalle.

• Anonyymi

viimeiseksi politiikot osasivat laskea kun oli helmitaulu koulussa ,sen jälkeen tasku laskimet laski jotkut opettajat jo silloin kielsi kokeissa laskimen käytön,

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      33
      8077
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      43
      4583
    3. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      32
      4423
    4. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      189
      3579
    5. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      13
      2793
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      2656
    7. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      33
      2429
    8. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      44
      2343
    9. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      164
      2043
    10. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      60
      1810
    Aihe