Käynnistäminen työpöytä-näyttöön?

Anonyymi-ap

Uusi W11-kone käynnistyy nyt Microsoftin Bingiin. Miten saan muutetuksi käynnistyksen työpöytä-näyttöön? Tuhansista asetuksista ei ota selvää pirukaan yhdessä vuodessa.

37

792

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Poista koko windows, ennenkö tulee enempiä tuhoja.

      • Anonyymi

        Windowsissa niin paljon oikeita ongelmia!


      • Anonyymi

        Microsoft esti Office-macrot. ISO-tiedostoa klikatessa Windows 10 tai uudemmassa käyttöjärjestelmässä tiedosto luo automaattisesti uuden cdrom-aseman, minkä avulla useita haittaohjelmia voidaan levittää.

        Kyseiset Loaderin ISO:t sisältävät yleensä neljä eri tiedostoa: haittaohjelman sisältävän zip-arkiston, ICON-tiedoston, haittaohjelman asentavan batch-tiedoston ja batch-tiedoston aktivoivan Windows-pikakuvakkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Windowsissa niin paljon oikeita ongelmia!

        Zzzz... Hermo menee windoosiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Windowsissa niin paljon oikeita ongelmia!

        W11 on jatkuvasti nurin!,, Huoltoon sentakia konetta ei power huoli!


      • Anonyymi

        Saastuuhan se aina, Defender on syy vakavaan virusongelmaan.


      • Anonyymi

        Witun paska aukee miten sattuu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Windowsissa niin paljon oikeita ongelmia!

        Niitä piisaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Zzzz... Hermo menee windoosiin.

        W11 hajottaa dvd asemia.. usb tikkuja,, ssd asemia,, bioksia..


      • Anonyymi

        "Poista koko windows, ennenkö tulee enempiä tuhoja." Hyvä neuvo.


      • Anonyymi

        Se on hyvä neuvo!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Windowsissa niin paljon oikeita ongelmia!

        Tietoturva varoitukset kuuroille korville!
        Ihmiset suhtautuvat todella leväperäisesti tietoturvaansa. Ihan liian helposti he ovat hyväksymässä vakoiluat tietokoneissa ja puhelimissa sekä muissa moibile laitteissa.
        W10 hän osoittautui haitakkeeksi joka kuuntelee ja katselee sekä vie kaiken koneestasi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Windowsissa niin paljon oikeita ongelmia!

        mm. Farssi jatkuu
        Windowsin Print Spooler -toiminnosta on pitkin kesää löydetty ja korjattu aukkoja, ja saagan piti päättyä tiistaina julkaistuihin elokuun tietoturvako...


      • Anonyymi

        WINDOWS ON HEIKOIN LENKKI.
        Vakoileva pee.. w 10: Kuvansumennus. Se on sitä että näyttää kuin katselisi peliä verhon läpi ja tummat kontrastit on sumuisia ja taustaresoluutiot.


      • Anonyymi

        Ihan paska os!


    • Anonyymi

      Mene resurssienhallintaan, siellä Käynnistys-välilehdelle, ja valitse sieltä, minkä sovellusten haluat käynnistyvän automaattisesti käynnistyksen yhteydessä.

      • Anonyymi

        Siis Tehtävienhallinta?


      • Anonyymi

        Löysin tehtävienhallinnan, mutta en löydä sieltä syytä, miksi kone käynnistyy avauksessa mainitulla tavalla.
        Käynnistettäessä on PIN-koodikyselyn taustalla kuva. Ehkä kone menee sen takia suoraan Edgeen ja Bingiiin. W11 alustuksessa oli erilaisia kuvavalintoja, mistä valitsin yhden tietämättömyyttäni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Löysin tehtävienhallinnan, mutta en löydä sieltä syytä, miksi kone käynnistyy avauksessa mainitulla tavalla.
        Käynnistettäessä on PIN-koodikyselyn taustalla kuva. Ehkä kone menee sen takia suoraan Edgeen ja Bingiiin. W11 alustuksessa oli erilaisia kuvavalintoja, mistä valitsin yhden tietämättömyyttäni.

        On se windows vaikea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis Tehtävienhallinta?

        Kyllä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Löysin tehtävienhallinnan, mutta en löydä sieltä syytä, miksi kone käynnistyy avauksessa mainitulla tavalla.
        Käynnistettäessä on PIN-koodikyselyn taustalla kuva. Ehkä kone menee sen takia suoraan Edgeen ja Bingiiin. W11 alustuksessa oli erilaisia kuvavalintoja, mistä valitsin yhden tietämättömyyttäni.

        Jos klikkaat sitä kuvan esittelytekstiä, niin sisäänkirjautuessa Edge avaa sivun, jossa kerrotaan lisää kyseisestä kuvasta tai sen aiheesta.

        Jos et halua lisätietoa kuvasta, älä pyydä sitä, vaan klikkaa mihin tahansa muualle. Silloin Edge ei aukea, ellet ole erikseen käskenyt sitä käynnistyssovellukseksi.

        Jos olet asettanut sen käynnistyssovellukseksi, saat poistettua sen Tehtävienhallinnan Käynnistys-välilehdeltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos klikkaat sitä kuvan esittelytekstiä, niin sisäänkirjautuessa Edge avaa sivun, jossa kerrotaan lisää kyseisestä kuvasta tai sen aiheesta.

        Jos et halua lisätietoa kuvasta, älä pyydä sitä, vaan klikkaa mihin tahansa muualle. Silloin Edge ei aukea, ellet ole erikseen käskenyt sitä käynnistyssovellukseksi.

        Jos olet asettanut sen käynnistyssovellukseksi, saat poistettua sen Tehtävienhallinnan Käynnistys-välilehdeltä.

        Tuhannet kiitokset! Microsoft on rakentanut ilmiselvän ansan klikkausten kalastelemiseksi. Ongelmani ratkesi klikkaamalla muualle kuin kuvan keskellä olevaan suurennuslasiin ja sen alapuolella olevaan tekstiin, mitkä ovat samaa linkkiä.
        Olen ennen käyttänyt kymppiä paikallisella tilillä ilman pinkoodia, joten koko W11-juttu on minulle upouusi.


      • Anonyymi

        Vihapapparaisen pitää mennä nyt hoitoon.


    • Anonyymi

      Aloittajalle: Rekisteröidy Afterdawniin ja kysy sieltä. Saat asiallisen vastauksen ilman vittuilua!

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksiköhän ohjeiden kertominen on niin vaikeaa?

        Tietysti ohjeiden hakeminenkin on vaikeaa??
        https://support.microsoft.com/fi-fi/microsoft-edge/estä-microsoft-edgen-automaattinen-käynnistyminen-c341c879-799a-dccd-d6be-bc51ecdd5804

        Yo. asetus oli alun perin ohjeen mukainen, pois päältä. Ohje ei siis ratkaissut ongelmaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yo. asetus oli alun perin ohjeen mukainen, pois päältä. Ohje ei siis ratkaissut ongelmaa.

        Se on silloin Microsoftin vika.


    • Anonyymi

      On tosiaan Microsoftin vika, että virittävät klikkiansoja muka tietoturvan nimissä. Terv. aloittaja

      • Anonyymi

        Nyt täytyy kyllä kysyä, että mitä sinä odotit tapahtuvan, kun klikkaat kuvan yhteydessä olevaa ”Lue lisää” -linkkiä? Totta kai se avaa selaimeen sitä kuvaa koskevan sivun.

        Se nyt toki on makuasia, onko se aloituskuvien näyttäminen tarpeellista (itse koen, että on ihan mukavaa nähdä taide- ja luontokuvia, joita en varmasti muuten tulisi etsineeksi), mutta ei sen käyttöliittymää kyllä paljon yksinkertaisemmaksi voisi tehdä. Klikkaat vain mihin tahansa muualle kuin ”Lue lisää” -linkkiin, niin pääset kirjautumaan sisään normaalisti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt täytyy kyllä kysyä, että mitä sinä odotit tapahtuvan, kun klikkaat kuvan yhteydessä olevaa ”Lue lisää” -linkkiä? Totta kai se avaa selaimeen sitä kuvaa koskevan sivun.

        Se nyt toki on makuasia, onko se aloituskuvien näyttäminen tarpeellista (itse koen, että on ihan mukavaa nähdä taide- ja luontokuvia, joita en varmasti muuten tulisi etsineeksi), mutta ei sen käyttöliittymää kyllä paljon yksinkertaisemmaksi voisi tehdä. Klikkaat vain mihin tahansa muualle kuin ”Lue lisää” -linkkiin, niin pääset kirjautumaan sisään normaalisti.

        Ihmettelin pitkään, miksi koneen käynnistyminen pysähtyi kuvaan. Sitten ajattelin klikata kuvan keskellä näkynyttä suurennuslasia ja sain näkyville kirjautumispohjan. Ei tullut mieleenkään klikata pelkkää kuvaa, koska yleensä klikataan jotakin linkkiä.

        Koneeseen kirjautuminen tyhjänpäiväisellä kuvasikermällä vain sotkee asioita. Tässä tapauksessa pidän sitä jopa tietoturvaa heikentävänä. Missään nimessä kirjautumisen ei pidä johtaa suoraan selaimeen. Tyypillistä rahastusta ja nörttikikkailua, suoranaista idiotismia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmettelin pitkään, miksi koneen käynnistyminen pysähtyi kuvaan. Sitten ajattelin klikata kuvan keskellä näkynyttä suurennuslasia ja sain näkyville kirjautumispohjan. Ei tullut mieleenkään klikata pelkkää kuvaa, koska yleensä klikataan jotakin linkkiä.

        Koneeseen kirjautuminen tyhjänpäiväisellä kuvasikermällä vain sotkee asioita. Tässä tapauksessa pidän sitä jopa tietoturvaa heikentävänä. Missään nimessä kirjautumisen ei pidä johtaa suoraan selaimeen. Tyypillistä rahastusta ja nörttikikkailua, suoranaista idiotismia.

        Eihän kirjautuminen johdakaan suoraan selaimeen, vaan kirjaudut käyttäjätillesi aivan normaalisti. Selain aukeaa jos olet itse klikannut jotain, mikä avaa selaimen.

        En aivan hahmota mistä sinä tuossa rahastusta keksit, kun et maksa yhtään mitään niiden kuvien katselusta.

        Kuten todettua, makuasioitahan nämä ovat, mutta uskaltaudun veikkaamaan, että useimmat käyttäjät pitävät enemmän kirjautumissivulla näytettävistä kuvista kuin mustasta ruudusta, jossa on yksi tekstikenttä, jonka yläpuolella lukee mahdollisimman pelkistetyllä fontilla ”Kirjaudu sisään”.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän kirjautuminen johdakaan suoraan selaimeen, vaan kirjaudut käyttäjätillesi aivan normaalisti. Selain aukeaa jos olet itse klikannut jotain, mikä avaa selaimen.

        En aivan hahmota mistä sinä tuossa rahastusta keksit, kun et maksa yhtään mitään niiden kuvien katselusta.

        Kuten todettua, makuasioitahan nämä ovat, mutta uskaltaudun veikkaamaan, että useimmat käyttäjät pitävät enemmän kirjautumissivulla näytettävistä kuvista kuin mustasta ruudusta, jossa on yksi tekstikenttä, jonka yläpuolella lukee mahdollisimman pelkistetyllä fontilla ”Kirjaudu sisään”.

        Vaikutat Microsoftin työntekijältä. Kuvia voi halutessaan katsella netistä, kun on ensin saanut koneen käyttökuntoon.

        Kuvassa ei kerrota mitenkään, että suurennuslasin klikkaaminen johtaa Edgeen. On luontevaa, että kone avautuu työpöydälle.

        Microsoft saa taatusti rahaa uutisista, kuvista ja mainoksista, mitä se tuputtaa väkisin antamatta käyttöjärjestelmästä maksaneelle käyttäjälle vapautta kieltäytyä. Seurantaa ja aivopesua.

        Kuvapelleily hidastaa koneen avaamista. Tein äsken kumulatiivisen päivityksen. Se päätyi taas kuvaan, mutta nyt suurennuslasin paikalle kuvan keskelle ilmestyi pienen odottelun jälkeen pinkoodilätkä ilman kuvan klikkaamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikutat Microsoftin työntekijältä. Kuvia voi halutessaan katsella netistä, kun on ensin saanut koneen käyttökuntoon.

        Kuvassa ei kerrota mitenkään, että suurennuslasin klikkaaminen johtaa Edgeen. On luontevaa, että kone avautuu työpöydälle.

        Microsoft saa taatusti rahaa uutisista, kuvista ja mainoksista, mitä se tuputtaa väkisin antamatta käyttöjärjestelmästä maksaneelle käyttäjälle vapautta kieltäytyä. Seurantaa ja aivopesua.

        Kuvapelleily hidastaa koneen avaamista. Tein äsken kumulatiivisen päivityksen. Se päätyi taas kuvaan, mutta nyt suurennuslasin paikalle kuvan keskelle ilmestyi pienen odottelun jälkeen pinkoodilätkä ilman kuvan klikkaamista.

        En ole Microsoftin työntekijä, vaikka IT-alalla olenkin. Minun kiinnostuksen kohteeni eivät osu yksiin Microsoftin liiketoiminnan ydinalueiden kanssa, koska en ole kiinnostunut käyttöliittymäohjelmoinnista, vaikka sitäkin olen opiskeluaikoina hieman puuhastellut, enkä myöskään pidä nettirajapintojen kanssa leikkimisestä, mitä käytännössä kaikkien Microsoftin sovellusten ohjelmointi edellyttää.

        Totta kai kuvia voi katsella netistä. Eihän kukaan ole sitä kiistänyt. Kyse on siitä, näytetäänkö sinulle kuvia, joita et muuten olisi tullut etsineeksi. Makuasia, mutta minä ja moni muu pidämme siitä, että näytöllä näkyy välillä muutakin kuin musta ruutu ja valkoista tekstiä tai päinvastoin.

        En ole nähnyt yhtäkään mainosta niiden aloituskuvien joukossa, joten siltä osin joko minä olen ollut onnekas, kun en ole mainoksiin törmännyt, tai sinä olet täysin hakoteillä, eikä niiden joukossa mainoksia olekaan. Muualla toki on mainoksia, mutta niistähän me emme nyt puhuneet, enkä ylipäätään viitsi niistä sen kummemmin välittää. Jos joku firma haluaa maksaa Microsoftille siitä, että minulle näytetään mainoksia, joihin en kiinnitä huomiota, niin mikäs siinä. Nytkin näyttää jotain Asuksen läppärimainoksia olevan tämän palstan molemmilla sivuilla, mutten minä silti ole uutta läppäriä hankkimassa.

        Jos kone on valmistettu tällä vuosituhannella, yhden kuvan näyttäminen ruudulla hidastaa käynnistymistä ehkä noin puolikkaan mikrosekunnin verran. Jos siis kirjaudut koneelle uudelleen kymmenen kertaa päivässä (mikä on aika epätyypillisen paljon, mutta vielä realistinen määrä) joka päivä 30 vuoden ajan, Microsoft tuhlaa aikaasi yhteensä noin 5 sekunnin sadasosaa. Voit varmasti lähettää heti tuossa 2050-luvun alussa Microsoftille 0,04 sentin laskun työajastasi (olettaen, että tuntipalkkasi on 30€/h).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole Microsoftin työntekijä, vaikka IT-alalla olenkin. Minun kiinnostuksen kohteeni eivät osu yksiin Microsoftin liiketoiminnan ydinalueiden kanssa, koska en ole kiinnostunut käyttöliittymäohjelmoinnista, vaikka sitäkin olen opiskeluaikoina hieman puuhastellut, enkä myöskään pidä nettirajapintojen kanssa leikkimisestä, mitä käytännössä kaikkien Microsoftin sovellusten ohjelmointi edellyttää.

        Totta kai kuvia voi katsella netistä. Eihän kukaan ole sitä kiistänyt. Kyse on siitä, näytetäänkö sinulle kuvia, joita et muuten olisi tullut etsineeksi. Makuasia, mutta minä ja moni muu pidämme siitä, että näytöllä näkyy välillä muutakin kuin musta ruutu ja valkoista tekstiä tai päinvastoin.

        En ole nähnyt yhtäkään mainosta niiden aloituskuvien joukossa, joten siltä osin joko minä olen ollut onnekas, kun en ole mainoksiin törmännyt, tai sinä olet täysin hakoteillä, eikä niiden joukossa mainoksia olekaan. Muualla toki on mainoksia, mutta niistähän me emme nyt puhuneet, enkä ylipäätään viitsi niistä sen kummemmin välittää. Jos joku firma haluaa maksaa Microsoftille siitä, että minulle näytetään mainoksia, joihin en kiinnitä huomiota, niin mikäs siinä. Nytkin näyttää jotain Asuksen läppärimainoksia olevan tämän palstan molemmilla sivuilla, mutten minä silti ole uutta läppäriä hankkimassa.

        Jos kone on valmistettu tällä vuosituhannella, yhden kuvan näyttäminen ruudulla hidastaa käynnistymistä ehkä noin puolikkaan mikrosekunnin verran. Jos siis kirjaudut koneelle uudelleen kymmenen kertaa päivässä (mikä on aika epätyypillisen paljon, mutta vielä realistinen määrä) joka päivä 30 vuoden ajan, Microsoft tuhlaa aikaasi yhteensä noin 5 sekunnin sadasosaa. Voit varmasti lähettää heti tuossa 2050-luvun alussa Microsoftille 0,04 sentin laskun työajastasi (olettaen, että tuntipalkkasi on 30€/h).

        Et vain miellä mainonnaksi kuvia, joita Microsoft tuputtaa. Windowsin Aloitus-sivulta löytyy myös silkaksi mainonnaksi luettavia linkkejä erinäisille alustoille. Microsoft haluaa meidän lukevan Bingin yhteydessä olevat valmiiksi suodattamansa uutiset, että emme etsisi tietoja vääriltä tarjoajilta. Näin pörssimaailma toimii yleensäkin kilpailijat nitistäen.

        W11 on sinänsä kelpo käyttöjärjestelmä kaiken sälän keskellä. En ole aikoihin selannut nettiä ilman mainosestoa, koska mainokset tärväävät viihteenkin.

        Koneeni on nyt paikallisella tilillä ilman salasanaa. En tallenna laitteelle mitään henkilökohtaisesti tärkeätä. Sujuvaa ja huoletonta.


    • Anonyymi

      "Tuhannet kiitokset! Microsoft on rakentanut ilmiselvän ansan klikkausten kalastelemiseksi. Ongelmani ratkesi klikkaamalla muualle kuin kuvan keskellä olevaan suurennuslasiin ja sen alapuolella olevaan tekstiin, mitkä ovat samaa linkkiä.
      Olen ennen käyttänyt kymppiä paikallisella tilillä ilman pinkoodia, joten koko W11-juttu on minulle upouusi."

      OMG! XD Suurennuslasi on "Hae netistä" -ikoni. Tietenkin sitä klikkaamalla Windows menee suoraan Edgeen ja Bingiin, koska olet Windowsille antanut sellaisen käskyn. Voi luoja paratkoon.... XD

      • Anonyymi

        Tiesit tuon varmasti jo, kun näit suurennuslasin ekan kerran. OMG! Avaaja kertoi, että on käyttänyt vain kymppiä ilman piniä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiesit tuon varmasti jo, kun näit suurennuslasin ekan kerran. OMG! Avaaja kertoi, että on käyttänyt vain kymppiä ilman piniä.

        Kyllä, suurennuslasi on vakiintunut "Search" -kuvake. Johan suurennuslasi itsessään vihjaa siitä, vaikkei olisi koskaan ennen nähnyt sitä. Se on vain siitä kiinni, miten korvien välissä leikkaa.


    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      86
      6063
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2556
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      28
      2063
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1817
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1621
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1418
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1331
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1327
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1269
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1213
    Aihe