Milloin kristtyt pääsevät eroon uskonnollisista lapsiuhreista?

Anonyymi-ap

Ensin uhrattiin lapsia. "Esikoisesi anna Minulle".
Sitten ne vaihdettiin eläinlapsiin "koska Jumala muutti mieltään".
Nyt uhrataan kuusilapsia - paljon helpompaa, kun se ei vuoda verta, eikä huuda.

On sanonta, että perinteet ovat kuolleiden ihmisten painetta.
Kenelle kristityt osoittavat uskollisuutta koristellessaan puulapsen kuolemaan?

31

528

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tutustu vaikka wikipediasta aloittaen mitä pakana uskonnot ovat.
      Ja raamatun UT teksteistä tutustu Matteuksen, Markuksen, Luukkaan ja Johanneksen teksteistä kristillisen Kaikkivaltiaan Jeesuksen Lain ja oppien tietoin MUTTA niissä teksteissä on väärennöksiä mutta ihmisyyden puhtaalla sielullisuudella totuus valkenee ja kärsivällisyydesi palkitaan.

      • Anonyymi

        "...ihmisyyden puhtaalla sielullisuudella..."

        Eli puhtaalla hörhöilyllä?

        Joopa-joo...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "...ihmisyyden puhtaalla sielullisuudella..."

        Eli puhtaalla hörhöilyllä?

        Joopa-joo...

        Niinpä, uskontunnustuksen antaneilla....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "...ihmisyyden puhtaalla sielullisuudella..."

        Eli puhtaalla hörhöilyllä?

        Joopa-joo...

        Paavali on ilmeisesti sinutkin jo tuominnut:
        Monelle voi olla pahaa omaatuntoa kristillisten Kaikkivaltiaasta "ulostuksen" tekeminen pilkaten?
        Matteuksen evankeliumi:
        15:15 Niin Pietari vastasi ja sanoi hänelle: "Selitä meille tämä vertaus."
        15:16 Mutta Jeesus sanoi: "Vieläkö tekin olette ymmärtämättömiä?
        15:17 Ettekö käsitä, että kaikki, mikä käy suusta sisään, menee vatsaan ja ulostuu?

        Ja kristillisten Kaikkivaltiaasta Jeesuksen ruumiin pilkkaaminen on tavallaan kannipalistiksi eksyttämistä ja eihän ylös nousseella Jeesuksella ollut ruumista vaan opetuslapsen tarkistama keho.
        Paavali on tuomionsa ilmeisesti antanut omilleen kristittynä kristillisten Kaikkivaltiaan pilkkaajanaa.:
        1. Kor. 11:28–29 "Jokaisen on tutkittava itseään, ennen kuin syö tätä leipää ja juo tästä maljasta. Se, joka syö ja juo ajattelematta, että kysymys on Kristuksen ruumiista, syö ja juo itselleen tuomion."

        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole järkeä'
        'Meillä ei ole ymmärrystä'
        'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
        'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
        'Olemme syntisiä'
        'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'
        ....
        Eroamalla Heistä yhdestä, eroaa Heistä.
        Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
        10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."
        Ilman Pyhää Isää ja ilman Pyhää Poikaa ei ole Pyhää Henkeä!

        ------------------------------------------
        Matteuksen evankeliumi:
        22:14 "Sillä monet ovat kutsutut, mutta harvat valitut."


    • Anonyymi

      Sitten kun lapsia ei enään ole...

      • Anonyymi

        Sori, mutta kuten tiedetään, jos palvelijat muuttuvat, on "jumalankin muututtava".


    • Anonyymi

      Yksi teko joka vastaa sitä, on sanoa Jeesukselle sana:Kiitos! se riittää.

      • Anonyymi

        Jaa-a... pitäiskö sanoa, että "jokainen tallaa tyylillään"?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa-a... pitäiskö sanoa, että "jokainen tallaa tyylillään"?

        Jaa-a... pitäiskö sanoa, että "jokainen tallaa tyylillään"?

        eikö tuo olisi outo rukous?


    • Anonyymi

      Ei kristityt ole lapsia ikinä uhranneet. Lue Raamattuasiantuntija ajatuksella läpi.

      • Anonyymi

        Raamattuasi*


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        "Ei ikinä mutta....." totuus on armoton:
        https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/da016cf1-a8ff-4b40-ac60-8fc3e050ca3e
        UutisetUlkomaat 13.01.2021 klo 1:18
        Selvitys: Jopa 9000 lasta kuollut aviottomien äitien laitoksissa Irlannissa
        Merkitsemätön joukkohauta johdatti karmaisevan totuuden jäljille.
        Yhdestä laitoksesta on pahimmillaan löytynyt satojen lasten jäänteet.Yhdestä laitoksesta on pahimmillaan löytynyt satojen lasten jäänteet.
        Yhdestä laitoksesta on pahimmillaan löytynyt satojen lasten jäänteet. AOP

        Jopa 9000 lasta on kuollut 76 vuoden aikana katolisen kirkon ylläpitämissä aviottomien äitien laitoksessa 1920- ja 1990-lukujen välillä. Asia ilmenee tiistaina julkaistusta selvityksestä.
        Irlannin hallitus teetti yli 3000 sivua pitkän selvityksen, jossa tutkittiin kaikkiaan 18 katolisen kirkon ylläpitämää Mother and Baby Homes -laitosta. Syntyneiden lasten kuolleisuusluku oli 15 prosenttia.

        Selvityksen mukaan suuren lapsikuolleisuuden taustalla on ollut lasten huono kohtelu. Lapsia oli erotettu äideistään, ja esimerkiksi raiskauksien uhrit pakotettiin synnyttämään lapsensa laitoksissa.
        Korkea lapsikuolleisuus alkoi paljastua sen jälkeen, kun irlantilainen historioitsija Catherine Corless oli löytänyt Tuamista joukkohaudan. Hautaa ei ollut merkitty.

        Irlannin katolinen kirkko pyysi anteeksi
        Irlannin katolisen kirkon johtaja, arkkipiispa Eamon Martin on kiittänyt selvitystyön tekijöitä totuuden paljastamisesta ja pyytänyt asianomaisilta anteeksi
        – Tunnustan, että kirkko on ollut osa kulttuuria, jossa ihmisiä on usein stigmatisoitu, tuomittu ja torjuttu, arkkipiispa sanoi lausunnossaan.
        – Pyydän varauksettomasti anteeksi selviytyneiltä ja kaikilta niiltä, joita nämä realiteetit koskettavat.
        Myös pääministeri Micheal Martinin hallitus aikoo tehdä kaltoin kohdelluille virallisen anteeksipyynnön keskiviikkona ja on luvannut heille taloudellista tukea.
        – Karu totuus on, että koko yhteiskunta oli osallisena tässä, Martin linjasi.
        Ministeri Roderic O’Gorman on puolestaan luonnehtinut irlantilaista kulttuuria naisvihamieliseksi menneisyydessä.
        Lähteet: AFP, Reuters
        Matias Haikonen
        [email protected]


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Opetuslapset sanoivat: »Nyt sinä puhut selvin sanoin, et enää vertauksin. Me ymmärrämme nyt, että sinä tiedät kaiken eikä sinun tarvitse odottaa, että joku kysyy. Siksi me uskomme, että olet tullut Jumalan luota.»

        »Nyt te kyllä uskotte», sanoi Jeesus.
        »Tulee aika – ja se on jo nyt – jolloin te joudutte hajalle, kuka minnekin, ja jätätte minut yksin. Yksin en silti jää, sillä Isä on minun kanssani.

        Olen puhunut teille tämän, jotta teillä olisi minussa rauha. Maailmassa te olette ahtaalla, mutta pysykää rohkeina: minä olen voittanut maailman.» (Joh. 29 lähtien)


    • Anonyymi

      Biden suojelee abortin tekijöitä.

      • Bidee seniili tänään suojelee , mutta umh umh ..kuten videossa eräässä ei yhtään järkevää lausetta suusta vaikka monta kertaa yritti.
        Varsinainen presidentti.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Bidee seniili tänään suojelee , mutta umh umh ..kuten videossa eräässä ei yhtään järkevää lausetta suusta vaikka monta kertaa yritti.
        Varsinainen presidentti.

        ei setä asu täällä vaan usa:ssa, menkää sinne


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Bidee seniili tänään suojelee , mutta umh umh ..kuten videossa eräässä ei yhtään järkevää lausetta suusta vaikka monta kertaa yritti.
        Varsinainen presidentti.

        Ja sinulla on varmaan kapasiteettiä arvioida Bidenin suorituskykyä...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja sinulla on varmaan kapasiteettiä arvioida Bidenin suorituskykyä...

        On heikkoa jos sinulla ei ole.


    • Anonyymi

      Missä tuo jae muuten on? 1. Moos...?

      • Anonyymi

        Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni.»

        Juudas – se toinen, ei Iskariot – sanoi hänelle: »Herra, miksi teet niin? Miksi ilmaiset itsesi vain meille etkä maailmalle?»

        Jeesus vastasi:

        »Jos joku rakastaa minua, hän noudattaa minun sanaani. Minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen luokseen ja jäämme asumaan hänen luokseen. Se, joka ei minua rakasta, ei noudata minun sanaani – mutta sana, jonka te kuulette, ei ole minun omani, vaan Isän, joka on minut lähettänyt.

        »Tämän minä olen puhunut teille nyt, kun vielä olen teidän luonanne.


        Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä minun nimessäni lähettää, opettaa teille kaiken ja palauttaa mieleenne kaiken, mitä olen teille puhunut.

        »Minä jätän teille rauhan. Oman rauhani minä annan teille, en sellaista jonka maailma antaa. Olkaa rohkeat, älkää vaipuko epätoivoon. Kuulittehan, mitä sanoin: minä menen pois, mutta tulen taas teidän luoksenne. Jos rakastaisitte minua, te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän luo, sillä Isä on minua suurempi.


    • Mulla on sellainen käsitys että Jumala vapautettuaan Israelin Egyptistä antoi heille vallattavaksi nimenomaan sellaisten kansojen maita jotka kirjaimisellisesti uhrasivat omia lapsiaan. Jumala ei voinut katsella sitä kamaluutta enää sivusta. Se esikoisjuttu tulee Jumalasta itsestään kun hän antoi ainoan Poikansa, ettei yksikään joka häneen uskoo jne. ja Jumala oli itse ihmisenä se Poika. Eli kristityt ei todellakaan uhraa lapsiuhreja.

      • Anonyymi

        Jeesuksen evankeliumia; Matteuksen mukaan:
        24:23 "Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."
        ((( viitaten mm Apostolien teot:13:6 tekstiin.)))
        24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
        24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko."
        25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."

        Se on laittomuuden tukemista uskominenkin ja rahoittamalla tukemisetkin.... ellei Kaikkialtiaan antaama käskyä raamatun UT:sta näihin laittomuuksiin löydy: https://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot


    • Anonyymi

      Raamatun Jumalan suhtautuminen lapsiuhreihin näkyy Hes. 20: 25-26. Esikoisuhrit olivat pakanauskontoihin hairahtuneiden tapa. Jumala jätti heidät omilleen, harrastamaan saatana uskontoa, samoin kuin he jättivät oman ainoan elävän Jumalansa. Kristinusko oerustettiin vasta Jeesuksen jälkeen. Kristityille Jeesus oli viimeinen veriuhrl.

    • Anonyymi

      ilmeisesti kristittyjen omavanhurkaille ollaan antamassa oikeuksia joilla voi rikkoa kristillisten asemaa maailmassa elleivät kristittyt onnistu tekemään kollektiivista itsetuhomistaan....

      https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000009853737.html
      Kristittyjen kirkko maallistuu entisestään:

      "Korson seurakunta alkaa vihkiä myös samaa sukupuolta olevia pareja. Kirkkoherra uskoo, että päätös on raamatullinen ja oikein."

      Moosesksenkirja:
      18:22 "Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on kauhistus.
      20:13 Jos joku makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan, tekevät he molemmat kauhistuksen; heidät rangaistakoon kuolemalla, he ovat verivelan alaiset."

    • Anonyymi

      Tuollainen perinne ei kuulu kristinuskoon. Uhraukset ovat jotain pimeää lähi-idän perinnettä joiden kuvauksia on jäänyt joihinkin vanhan testamentin kirjoituksiin.

      Miksi nämä kirjoitukset näkyvät vielä vanhassa testamentissa on epäselvää. Myöhempinä aikoina on ymmärretty selittää, että ne ovat olemassa esimerkkinä siitä, että kristinusko on luopunut uhraamisesta, etenkin ihmisuhrauksesta.

      Vanha testamentti on opetusteos siitä mitä ei pidä tehdä ja mistä ikeestä ihmiset ovat vapaita...tästä syystä vanha testamentti kuuluu raamattuun.

    • Anonyymi

      Raamatun uhra8ukset kuuluvat vanhakantaiseen Juutalaisuuteen, eivät kristinuskoon. Juutalaisuudessakin uhraus kiellettiin, merkkinä siitä on Jerusalemin temppelin tuho vuonna 70 jkr.

      Jo ennen kristusta enkeli ilmestyi Hesekielille kieltäen uhraukset ja sovituksen teon uhraamalla pahoihin tekoihin syylistyttyä...

      Se oli samaa typeryyttä kuin anekauppa...mitä tänäpäivänä, jos joku potkii öisellä kaupungilla mummon ja menee tekemään alttarille pulun teurastuksen tai lahjoittaa jonkun minkä tahansa seurakunnan keräykseen rahaa ja väittää sen jälkeen, että mummon potkiminen katosi tai höän on muuten vaan sovitettu ja eikä rankaisua tarvita, maksoihan pulukin jo rahaa.

      Aika monen oikeuskäsitys sanoo, että ei käy. Tätä tehtiin aikansa ja se sai Jeesuksen raivoihin, näin kirjoitetaankin pyhässä kirjassa, ei kristinusko uhraa...tämän vuoksihan Jeesus potki rahanvaihtajien (uhrikauppiaden pöydät nurin)

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      273
      4365
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2428
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2161
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2126
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      112
      1763
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1442
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1402
    8. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      334
      1363
    9. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1327
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1247
    Aihe