Kiväärin kaliiberin vaikutus veren poistumaan

Anonyymi

Nato-kiväärin kaliiberi eli piipussa olevan reiän sisähalkaisija on vaivaiset 5,56 mm. RK 62 on meidän oma pyssy, venäläisen Kalashnikovin epätarkka kopio. Venäjältä on tullut muutakin hyvää kuten jäätelö, venäläinen ruletti sekä borssikeitto smetanan kera. RK 62 tekee viholliseen isomman reiän. Siinä missä 5,56 mm:n reiästä tihkuvan verenpoistuntavirran kuormittama vihollinen taistelee vielä tunteja tehokkaasti, 7,62 aikaansaa niin ison poistuman, että vihollinen taistelee ennen kuivumistaan korkeintaan tunnin. Ukko Mauser pistoolin tekemä 9 millin reikä kuivattaa vastustajan minuuteissa. Ostetaan sotahenkilöillemme Saksasta Ukko Mauser pistooleja niin olemme turvassa. Nykyiset rynnäkkökiväärit voidaan sulattaa sirpeiksi ja vasaroiksi. Tykkien kaliiberit voidaan puolestaan pienentää 9 mm:n kokoluokkaan ettei tule viholliselle niin paljoa aineellista vahinkoa. On sitten halvempi maksaa sotakorvauksia hävityn sodan päätteeksi.

Salainen sukellusvenearmadamme on niin salainen, ettei se ole käynyt pinnassa vuosikymmeniin. Ainoastaan yksi tulivoimainen sellainen on esillä Suomenlinnassa pelotteeksi venäläisturisteille, jotka vapisevat kauhusta sitä tiiraillessaan. Suomenlinnan sotahistoria on muutenkin vaikuttava. Lopputulos saavutetaan perinteisesti laukaustakaan ampumatta.

3

64

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Sinun tekstisi ei taatusti ole mistään kopioitu. Onko palstalla nyt jo peräti 3 historioitsijaa ja kaikki samalta niemeltä ? Niuvan varvoin tuoreeks terveeks jne.

• Anonyymi

Hylsyllä voisi tukkia reiän, mutta kun Naton hylsy on väljä ja Kalashnikovin hylsy tiukka. Ei onnistu. Puusta vuolemalla saa parempia tappeja. Talletukset veripankkeihin kannattaa myös ottaa käyttöön. Niin ja iso pruutta mukaan. Toisaalta on niinkin, että jos sotaihmisiä paikkaillaan, eskalaatiot pitkittyvät. Tasapelissä kumpikin osapuoli korjaa omiensa luunsirpaleet taistelukentältä ja selviytyneet palaavat omiin koteihinsa. Minkähän laisella arvontakoneella ne vihollisuudet edes valitaan, niin että kuka saa ampua ja ketä ja missä järjestyksessä ? Hyvä kuitenkin, että tykeille on ruokaa. Joku idän pikkumies onkin etsimässä peräti 300 000 yksilöä talkoisiin, mutta jos ei ne taho niin sitten ne ei taho. Ihmisten kansanäänestyttäminen on myös kummallista. Miksei meitä kansanäänestytetä Ruotsiin liittymisestä ?

• Anonyymi

Sotimiseen pätee sama kuin rykimiseen, eli pitää olla molempien suostumus. Näin minä olen asian käsittänyt. Jos vaikka minä marssin naapuritilan emännän pakeille ja ryhdyn astumaan, pitää siihen olla lupa. Neuvo: Pyydä aina rykimislupa kirjallisena. Muuten saatan joutua edesvastuuseen. Sama että jos minä päätän mennä Ruotsiin hyökkäilemään kohti sikäläisiä sotilaita ilman molemminpuolista sodanjulistusta, voin joutua edesvastuuseen. Neuvo: Pyydä aina sodanjulistus kirjallisena. Minä en tosin tiedä mikä se edes on se edesvastuu, mutta jos täällä on joku joka on sellaiseen joutunut, voisi selittää.

Miksi muuten vain valtiot saavat eskaloitua keskenään ? Miksi eivät viereiset kylät tai pitäjät saa, vaikka kuinka olisi yhteisymmärrys halukkuudesta ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Venäläislehti: Yli 260 000 miestä on lähtenyt venäjältä

liikekannallepanon jälkeen. FSB raportoi, että 261 000 miestä lähti maasta keskiviikon ja lauantain välisenä aikana. Mahtaa olla vaikea löytää niitä
      Maailman menoa
      378
      5102
    2. Ex-huippumalli, juontaja Anne Kukkohovi paljastaa: "Olen tosi röyhkeä ja päivän päätteeksi..."

Anne Kukkohovi on juontanut Koko Suomi -leipoo -ohjelmaa ammattimaisesti jo vuosia. Kansainvälisen uran tehnyt ex-huippumalli tunnustaa itsekin hämmäs
      Kotimaiset julkkisjuorut
      17
      3247
    3. Miksi "SUOMEN NUORISO" ajetaan suljetulle ?

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/ae1cec69-b2b9-4f9d-ae8e-da3b9178e6f4 En ymmärrä, mihin katosi minun nuoruuteni rento Suomi ? 80- ja 90- luvulla S
      Maailman menoa
      297
      2590
    4. Redrama tilittää itsemurha-suunnitelmastaan - Tämä sattuma pelasti: "Minulla oli ollut jo veitsi..."

Räppäri on kertonut Instassa olevansa Minnesota-hoidossa päihderiippuvuuden takia. Vain elämää -ohjelmassa Redrama paljastaa, että päihderiippuvuus te
      Kotimaiset julkkisjuorut
      17
      2323
    5. Joel Harkimo ei ole tanssinut edes kapakassa "Mitä tuo urpo tuossa heiluu"

Poliitikko ja yrittäjä Joel "Jolle" Harkimo tippui Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta. Harkimo pudotti tiukassa treenissä kiloja, mutta hänen "säkkimäise
      Kotimaiset julkkisjuorut
      84
      1856
    6. Kyllä minä ihan rakastan sinua

Vaikka todella hassuahan se on lähes vierasta rakastaa. En voi tälle mitään.
      Ikävä
      60
      1276
    7. Anteeks rakas

Eihän liekkisi muhun sammu ikinä Olet mun ainut onnenkipinä Matka tää on joskus kivinen Ja osaan olla raskas ihminen On päivä tää pilvinen Kun painaa
      Romantiikka
      227
      1233
    8. Olit ihastunut minuun

Tiedän sen vain.
      Ikävä
      54
      1027
    9. Paavo Väyrynen tietää mitä pitää nyt tehdä

Paavo Väyrynen on lopulta Keskustan pelastus - paluuna kotiin! ~ https://www.is.fi/politiikka/art-2000009092830.html - , näin Ilta-Sanomat otsikoi ai
      Maailman menoa
      495
      972
    10. Tunnistin sinut täällä

Jo aikaa sitten. Ensin vain ajattelin, että kuvittelen.
      Ikävä
      56
      890
    Aihe