"Ekonomisti Nouriel Roubini arvioi, että maailmaa ja Yhdysvaltoja uhkaa ”pitkä ja ruma” lama".
https://www.hs.fi/talous/art-2000009085678.html
”Se ei tule olemaan lyhyt ja pinnallinen taantuma, vaan vakava, pitkä ja ruma.”
Talouden laskusuhdanne johtaisi myös maailman seuratuimman osakeindeksi S&P 500:n rajuun korjausliikkeeseen. Roubinin mukaan 30 prosentin lasku osakeindeksissä ei olisi edes pahin skenaario, vaan indeksi voi luisua jopa 40 prosenttia.
Roubinin mukaan laskusuhdanteen uhkan voi nähdä tarkastelemalla yritysten ja valtioiden paisunutta velkataakkaa. Korot ovat nousussa ja lainakulut kasvavat, jolloin Roubinin mukaan ”monet zombi-instituutiot, kotitaloudet, yritykset, pankit, varjopankit ja zombivaltiot kuolevat”.
Pörssi-indeksi romahtaa 40 prosenttia
7
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Tulee uusi 20-luvun lama.
1930-luvun lama tai vaihtoehtoisesti suuri lama (engl. Great Depression) oli Yhdysvalloista vuonna 1929 alkanut taloustaantuma. Lama aiheutti tuotannon ja bruttokansantulon romahduksen Yhdysvalloissa. Teollisuustuotanto väheni 47 ja bruttokansantuote 33 prosenttia. Työttömyys nousi pahimmillaan yli 20 prosentin. Talous elpyi entiselle tasolle vasta toisen maailmansodan jälkeen.
Eräänä suuren laman alkupisteenä pidetään ”mustaa torstaita” 24. lokakuuta 1929, jolloin New Yorkin pörssi romahti. Se ei kuitenkaan ollut laman varsinainen syy.- Anonyymi
Pahin syy oli kuulemma USA:n rahapolitiikka, joka pahensi lamaa, vai mitä?
- Anonyymi
Zombi ei kuole koskaan, (varsinkin kun hamstraa wc-paperia) !
🧻🐑🧻🗿🐏🐏🗿🧻🧻🧻🐑🐑🐑🗿🐏🐏🗿🧻🧻🧻🧻🧻- Anonyymi
Mulla on yli 80 serlarullaa...
- Anonyymi
Nyt on kysymyksessä globaali lama toisin kuin 30-luvulla. Inflaatio ei taitu jos tarjontapuoli tuhoutuu samaa tahtia kuin kysyntä. Tosin Afrikka ja muut luonnonvaroiltaan rikkaat maat nousee tästä suosta ensimmäisenä.
- Anonyymi
Aivan, Reaganhan ajoi tarjonnan talouspolitiikkaa, "supply-sidea".
- Anonyymi
Hyvä, hyvä. Kuolema pörssikoirille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 917432
- 403582
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021836- 241040
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html32913Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,27901Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53797Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60729Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31722Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v26652