Oikeaan suuntaan mennyt

Anonyymi-ap

Ensimmäisen kerran kuulen helpotusta JT uskonnossa, joka todella helpottaa elämistä. Se tapahtui kotona-aikana, kun tuntien laskeminen kentällä loppui. Ilmoitus kentällä olosta riittää. Yksi hyvä asia oli myös joskus vuosia sitten, kun kirjantutkistelu lopetettiin tietääkseni. Kuinka moni jaksoi juosta kolmessa kokouksessa viikossa? Minulta ei ainakaan onnistunut. Odotan sitä, että JT uskonto vapautuu niin, että saa vapaasti tulla ja mennä, ja kokoukset muuuttuvat vapaamuotoisiksi ja vapaaehtoisiksi niin, että ilman toisten mittailla ja tuomitsemista saa käydä tai olla käymättä. Siis vastata omasta hengellisyydestään itse. Myöskin kentältä odotan täysin vapaamuotoista, eli tehdä sitä omilla valitsemillaan tavoilla niin kuin itselleen parhaiten sopii. Mikään kello kaulassa ja kalenteri kädessä en enää uskontoa harjoita.

26

180

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      JT sallii sen sinulle tottakai.
      JT tietää, kukin tilanteen ja jaksamisen mukaan!

      • Anonyymi

        Mutta mököttää pitää vaikka olisi oman perheenjäsen, joka on tehnyt päätöksen, ettei enää harrasta tuollaista uskontoa.
        Kaikki muu vapautuu, patsi mökötys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta mököttää pitää vaikka olisi oman perheenjäsen, joka on tehnyt päätöksen, ettei enää harrasta tuollaista uskontoa.
        Kaikki muu vapautuu, patsi mökötys.

        Kerro heille, että et ole luopumassa JT kristillisyydesta, että olen mukana oman jaksamisen mukaan!


    • Anonyymi

      Vapaampaan suuntaan todistajien uskonto on kyllä mennyt monessakin suhteessa, hitaasti mutta varmasti. Mutta täytyyhän Jehovan todistajien tuntea itsensä erityiseksi, hengelliseksi eliitiksi, ja paremmaksi kuin "nuo toiset". Siksi Vartiotornin uskonto ei voi kokonaan luopua erilaisista säännöistä ja vaatimuksista. Ne rajaavat ryhmän ja testaavat, kuka haluaa tosissaan kuulua joukkoon. Eli vapautuminen voi jatkua tulevaisuudessakin, mutta ihan vapaille laitumille pääsyä ei kannata odottaa.

      • Anonyymi

        Minuun vetoaa vain täydellinen vapaus. Vastaan itse omasta uskostani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minuun vetoaa vain täydellinen vapaus. Vastaan itse omasta uskostani.

        Tuo oli hyvin todettu.
        "Siellä missä kaksi tahi kolme on kokoontunut minun nimissäni ( huom. ei vartiotorniseuran) siellä minä olen läsnä."
        Ei siinä mitään lössiä tarvita tai valtakunnankanslerin salia.


    • Koronasta oli myös se hyöty, että Peräilman suhteen suotiin vapauksia seuran normeista. Normit olivat monet kokeneet raskaiksi, ja heidät olikin sitten annettu Saatanalle. Nyt sai laskea Peräilmaa vapaasti haluamanaan ajankohtana, kunhan vain ajatteli seuraa ja jeesusta samalla. Ja raportointiakin kevennettiin, Sai itse päättää, mitkä suhnut raportoi. Ja raportoinnin sai tehdä netissä.

    • Anonyymi

      Tuosta aloituksen kenttätyön tuntilaskennan lopetuksesta.
      Ne aikaisemmat määrät, 1950 -luvulla, olivatko kymmeniä tunteja kuussa, olivat nekin vartiotornilta, jehovakanavaksi itseään sanovalta. Jos ei tehnyt, koskei tuntenut itseään kykeneväksi kaiken maailman valheisiin, niin joutui leimatuksi ei -suotavaksi seuraksi.

      Että niin siis on jehovakanavalta nyt

      Mutta kukaan ei pysty ennustamaan mitä seuraava vartiotorni määrää uskomaan.

      • Anonyymi

        Tuntitavoite on laskenut kuin lehmän häntä. Parikymmentä vuotta sitten vitsailtiin "tunti kuussa, ikuisesti maassa", mutta nyt vartti riittää, jos tarvitaan sitäkään Vt-seuran tyhjien lupausten tavoittelemiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuntitavoite on laskenut kuin lehmän häntä. Parikymmentä vuotta sitten vitsailtiin "tunti kuussa, ikuisesti maassa", mutta nyt vartti riittää, jos tarvitaan sitäkään Vt-seuran tyhjien lupausten tavoittelemiseen.

        Parikymmentä vuotta sitten minulta ei kelvannut tunti kuussa. Olin niin sairas, että useimmat muut olisivat heittäneet pyyhkeen kehään, mutta minusta sanottiin, että olen huonoa seuraa. Olin löytänyt vihdoinkin erään JT, jonka seurassa viihdyin, ja pystyin keskustelemaan. Niin eräs meni sanomaan, että olen huonoa seuraa, koska olen huonosti mukana. Suositteli minun vaihtamista johonkin toiseen.en koskaan unohda sitä. Olen edelleenkin käärmeissäni hänelle, enkä voi sietää tätä ihmistä. Kartan häntä kuin ruttoa. Onneksi en enää kuulu samaan seurakuntaan. Toivottavasti ei tarvitse koskaan enää nähdä häntä eikä hänen vaimoaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parikymmentä vuotta sitten minulta ei kelvannut tunti kuussa. Olin niin sairas, että useimmat muut olisivat heittäneet pyyhkeen kehään, mutta minusta sanottiin, että olen huonoa seuraa. Olin löytänyt vihdoinkin erään JT, jonka seurassa viihdyin, ja pystyin keskustelemaan. Niin eräs meni sanomaan, että olen huonoa seuraa, koska olen huonosti mukana. Suositteli minun vaihtamista johonkin toiseen.en koskaan unohda sitä. Olen edelleenkin käärmeissäni hänelle, enkä voi sietää tätä ihmistä. Kartan häntä kuin ruttoa. Onneksi en enää kuulu samaan seurakuntaan. Toivottavasti ei tarvitse koskaan enää nähdä häntä eikä hänen vaimoaan.

        Ymmärrän tuntemuksesi.
        JT seurakuntiin ei yleensäkään kannata kuulua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parikymmentä vuotta sitten minulta ei kelvannut tunti kuussa. Olin niin sairas, että useimmat muut olisivat heittäneet pyyhkeen kehään, mutta minusta sanottiin, että olen huonoa seuraa. Olin löytänyt vihdoinkin erään JT, jonka seurassa viihdyin, ja pystyin keskustelemaan. Niin eräs meni sanomaan, että olen huonoa seuraa, koska olen huonosti mukana. Suositteli minun vaihtamista johonkin toiseen.en koskaan unohda sitä. Olen edelleenkin käärmeissäni hänelle, enkä voi sietää tätä ihmistä. Kartan häntä kuin ruttoa. Onneksi en enää kuulu samaan seurakuntaan. Toivottavasti ei tarvitse koskaan enää nähdä häntä eikä hänen vaimoaan.

        Tunti kuussa tekeviä nimitettiin tolppajulistajiksi (numero 1 muistuttaa tolppaa). Se ei ollut mairitteleva nimitys, mutta sillä sai aktiivisen julistajan aseman seurakunnassa, tosin ei erityisen "teokraattisen" mainetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tunti kuussa tekeviä nimitettiin tolppajulistajiksi (numero 1 muistuttaa tolppaa). Se ei ollut mairitteleva nimitys, mutta sillä sai aktiivisen julistajan aseman seurakunnassa, tosin ei erityisen "teokraattisen" mainetta.

        Se oli hyvä konsti pysyä av.palv. ehdotuksista kaukana, vanhimman titteleistä puhumattakaan.
        Sai olla melko rauhassa, mutta kuitenkin normaalissa kanssakäymisissä perheensä kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tunti kuussa tekeviä nimitettiin tolppajulistajiksi (numero 1 muistuttaa tolppaa). Se ei ollut mairitteleva nimitys, mutta sillä sai aktiivisen julistajan aseman seurakunnassa, tosin ei erityisen "teokraattisen" mainetta.

        Kun ihminen on invalidi, on törkeää nimitellä ihmistä tolppajulistajaksi ja huonoksi seuraksi. Kaikki invalidius ei ole myöskään rullatuolissa istumista tai kainalosauvojen kanssa kävelemistä. Kaikki invalidius ei näy päällepäin. Verokortissa kyllä saattaa lukea invalidi, mutta JT karttajat eivät sitä tiedä. Harva haluaa jokaiselle sairaskertomustaan esitellä. Olisiko JT uskovaisilla syytä opetella toisenlaista asennoitumista, ja suun laittamista soukemmalle, kun ei tiedä, mistä tunnin julistusmäärä johtuu? Ja mitä uskoa tuollainen on, jossa mittarilla ja kellolla mitataan toisten uskoa? Raamatussa sanotaan, että mikä sinä olet tuomitsemaan toisen palvelijaa? Oman isäntänsä edessä hän joko seisoo tai kaatuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun ihminen on invalidi, on törkeää nimitellä ihmistä tolppajulistajaksi ja huonoksi seuraksi. Kaikki invalidius ei ole myöskään rullatuolissa istumista tai kainalosauvojen kanssa kävelemistä. Kaikki invalidius ei näy päällepäin. Verokortissa kyllä saattaa lukea invalidi, mutta JT karttajat eivät sitä tiedä. Harva haluaa jokaiselle sairaskertomustaan esitellä. Olisiko JT uskovaisilla syytä opetella toisenlaista asennoitumista, ja suun laittamista soukemmalle, kun ei tiedä, mistä tunnin julistusmäärä johtuu? Ja mitä uskoa tuollainen on, jossa mittarilla ja kellolla mitataan toisten uskoa? Raamatussa sanotaan, että mikä sinä olet tuomitsemaan toisen palvelijaa? Oman isäntänsä edessä hän joko seisoo tai kaatuu.

        Jehovan todistajat on suorituskeskeinen uskonto, eikä siellä juuri myötätuntoa tai ymmärrystä ole niille, jotka tekevät vähemmän, varsinkin jos ulkoisesti näkyvää estettä ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jehovan todistajat on suorituskeskeinen uskonto, eikä siellä juuri myötätuntoa tai ymmärrystä ole niille, jotka tekevät vähemmän, varsinkin jos ulkoisesti näkyvää estettä ei ole.

        Sitten ei kannata ihmetellä, kun lopulta jäädään pois, ja vaihdetaan puhelinnumero uuteen ja salaiseksi, eikä ovea enää avata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten ei kannata ihmetellä, kun lopulta jäädään pois, ja vaihdetaan puhelinnumero uuteen ja salaiseksi, eikä ovea enää avata.

        Näin on tehty.
        Kun ovikello soi, huudetaan vain postiluukusta:" ei täällä ole ketään kotona".


    • Anonyymi

      Olin tänään kentällä kolme tuntia, hepsankeikkaa tuli vuoden tunnit tehtyä, nyt voin keskittyä kyttäilemään muita ja syödä ryynimakkaraa punertavien lettuisten kanssa puolukka hillolla.

      • Anonyymi

        3 tuntia! Noin paljon?
        Eikö tunti olis riittänyt?


      • Anonyymi

        Eikös se tuntien laskeminen ole jo loppunut? Vai palasiko se koronan jälkeen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös se tuntien laskeminen ole jo loppunut? Vai palasiko se koronan jälkeen?

        Niin juuri. Olisi riittänyt kun olisit soittanut ryhmänjohtajalle ja sanonut:" kentsulla on käyty. Ja katsoin yhtä erotettua silmiin siis; yks UK."


    • Anonyymi

      Näin vartiotorikaupustelukaksikon lehtitelineen luona.

      Kävin juttelemaan niistä kenttätyömuistiinpanoista, joita he tekevät.
      Sanoivat etteivät tee.

      Viittasin oheiseen lehtiuutiseen:
      Helsinkiläinen Jimi teki pöyristyttävän löydön rappukäytävästä - IL esittelee Jehovan todistajien salaiset merkinnät
      Jehovan todistajien ovelta ovelle kiertävät saarnaajat kirjaavat muistiin osoitteiden, nimien ja käyntitietojen lisäksi puhelinnumeroita, äidinkieliä, seksuaalisia suuntautumisia, uskontoja ja terveystietoja.
      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/201807272201098602

      Vastasivat että muistiinpanot pudottanut todistaja on jäljitetty ja että hänet on määrätty mökötetteväksi aiheuttamastaan säröstä vartiotornisnismin pintakiiltoon.

    • Anonyymi

      Vai ne hyväkkäät kirjoittivatkin henkilörekisteriin mitä meikäläisen ovella muina miehinä hymyillen ikäänkuin jutellakseen kyselivät

      • Anonyymi

        Mahtoivatko kirjoittaa minun "alkakaa vetää" - lauseeni, muotoon:" olkaa ystävällisiä ja poistukaa"?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mahtoivatko kirjoittaa minun "alkakaa vetää" - lauseeni, muotoon:" olkaa ystävällisiä ja poistukaa"?

        Aikoinaan suositeltiin, ettei pidä laittaa ek (ei kiinnostunut) vaan ei aikaa tms.


    • Anonyymi

      Putin teistä muistiinpanot on tehny ja tulee kohta uusintakäynnin tekeen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1792
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1459
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1252
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      123
      1240
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1150
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      922
    7. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      245
      907
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      106
      867
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      99
      805
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      674
    Aihe