Raamatun tulkinnat

Anonyymi-ap

Adventismissa tulkitaan Raamattua tarkoituksen hakuisesti ja todella erikoisesti.

Joh. 2:10
Ja sanoi hänelle: "Jokainen panee ensin esille hyvän viinin ja sitten, kun juopuvat, huonomman. Sinä olet säästänyt hyvän viinin tähän asti."

Miten adventismissa tulkitaan tämä Raamatun jae?

24

54

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jeesus varoittaa heistä:
      "Älkää heistä välittäkö: he ovat sokeita sokeain taluttajia; mutta jos sokea sokeaa taluttaa, niin he molemmat kuoppaan lankeavat."

    • Anonyymi

      Missä kirkkokunnassa ei tulkita Raamattua tarkoituksenhakuisesti? Joka ikinen raamatuntulkitsija joutuu oikomaan mutkia saadakseen oman tulkintansa toimimaan. Hän joutuu ohittamaan raaamatunpaikkoja ja korostamaan toisia saadakseen oman tulkintaa toimimaan?

      Adventtikirkon julkaisemassa Nykyaika-lehdessä julkaistiin joskus 2000-luvun alussa teologinen kirjoitus, jonka mukaan Raamattu ei kiellä alkoholin käyttöä mutta ei suosittelekaa sitä.

      Revi siitä!

    • Anonyymi

      Miten sitten kahvin, teen ja kaakaon nauttimenen on kielletty... Niitä ei Raamattu kiellä.

      • Anonyymi

        Miten niin kielletty?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin kielletty?

        Adventtikirkossa kielletty sapattisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Adventtikirkossa kielletty sapattisin.

        Revi siitä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Adventtikirkossa kielletty sapattisin.

        Höpsis! Ei kielletty. Ei edes kirkossa. Eikä todentotta kotona. Suosituksia toki on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpsis! Ei kielletty. Ei edes kirkossa. Eikä todentotta kotona. Suosituksia toki on.

        Ei kahvinjuonti Adventtikirkossa sallittua siis se on kielletty saati sitten sianlihan syönti.
        Vänkää mitä vänkäät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kahvinjuonti Adventtikirkossa sallittua siis se on kielletty saati sitten sianlihan syönti.
        Vänkää mitä vänkäät.

        Osoitapa kirjallisesta lähteestä väitteesi todeksi. Et pysty!


    • Anonyymi

      Jesajan kirja 56:12 "Tulkaa, minä hankin viiniä, ryypätkäämme väkevätä; olkoon huomispäivä niinkuin tämäkin ylenpalttisen ihana."

      Sapattti on ihana...

      • Anonyymi

        Puhut Raamatun mukaan kelvottomista ihmisistä.


    • Anonyymi

      Kurasola on oluen ystävä vai onko se päinvastoin?

      • Anonyymi

        Kuras oli on sahtia. Etkö tiennyt?


      • Anonyymi

        Jaa mikäs se semmoinen kurassola oikein on?


    • Anonyymi

      Raamatun tulkinta pitää aloittaa alusta.
      Linkissä on 8 minuutin video siitä, miten pääset alkeiden alkuun:
      https://youtu.be/vKrE72B1C8A

      • Anonyymi

        Surkuhupaisaa on se, että juuri Weijo LIndroos puhuu aiheesta "Se on täytetty" !

        Kun hän itse ei usko siihen !

        Siis Weijon mukaan uudestisyntyminen Kristuksen sijais uhri veren kautta ei riitä !

        Weijo sanoo, että veskaste vasta pelastaa !

        Eli tarvitaan siis IHMISEN OMA TEKO, että voidaan pelstua !

        Weijon opin mukaan näet vedellä aikuisena kastamaton ei pääse pyhien ehtoolliselle, eli hän siten sanoo tuon käytännön mukaan, että " Vesikaste vasta pelastaa, eli ei uudestisyntyminen, eikä Kristuksen sovintoveri riitäkkään, vaan sitä pitää paikkailla ihmisen omilla teoilla, eli vedellä kastamisella!

        Eli pahasti on Weijolla opit ja opetukset ja siten käytännötkin ristiriidassa itsensä kanssa !

        Kuitenki on siis täysin varmaa, että uudestisyntynyt on pyhä ja Jumalan lapsi ja saanut uudestisyntymisessä jo Pyhän Hengen. joka on pelastuksemme sinettinä ha vakuutena !

        Mutta tähän Weijo siis ei itse usko !

        Jo pakanoiden apostoli Paavali sanoi vesikasteesta ja Herran ohjeistuksesta itselleen näin:

        1. Kor. 1:17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan

        Ja kuitenkin siis apostlin tuli olla KAIKESSA esimerkillinen !

        Paavali vielä lisää tuossa löylyä näin:

        14 Minä KIITÄN JUMALAA, ETTEN OLE KASTANUT teistä ketään muita kuin Krispuksen ja Gaiuksen,
        15 niin ettei kukaan saata sanoa, että te olette minun nimeeni kastetut.
        16 Kastoinhan tosin Stefanaankin perhekunnan; sitten en tiedä, olenko ketään muuta kastanut

        Mutta Weijon opin mukaan siis Paavalin olisi pitänyt hävetä silmät päästään ja tehdä parannusta säkissä ja tuhkassa !

        Mutta eihän se nyt niin ollut !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Surkuhupaisaa on se, että juuri Weijo LIndroos puhuu aiheesta "Se on täytetty" !

        Kun hän itse ei usko siihen !

        Siis Weijon mukaan uudestisyntyminen Kristuksen sijais uhri veren kautta ei riitä !

        Weijo sanoo, että veskaste vasta pelastaa !

        Eli tarvitaan siis IHMISEN OMA TEKO, että voidaan pelstua !

        Weijon opin mukaan näet vedellä aikuisena kastamaton ei pääse pyhien ehtoolliselle, eli hän siten sanoo tuon käytännön mukaan, että " Vesikaste vasta pelastaa, eli ei uudestisyntyminen, eikä Kristuksen sovintoveri riitäkkään, vaan sitä pitää paikkailla ihmisen omilla teoilla, eli vedellä kastamisella!

        Eli pahasti on Weijolla opit ja opetukset ja siten käytännötkin ristiriidassa itsensä kanssa !

        Kuitenki on siis täysin varmaa, että uudestisyntynyt on pyhä ja Jumalan lapsi ja saanut uudestisyntymisessä jo Pyhän Hengen. joka on pelastuksemme sinettinä ha vakuutena !

        Mutta tähän Weijo siis ei itse usko !

        Jo pakanoiden apostoli Paavali sanoi vesikasteesta ja Herran ohjeistuksesta itselleen näin:

        1. Kor. 1:17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan

        Ja kuitenkin siis apostlin tuli olla KAIKESSA esimerkillinen !

        Paavali vielä lisää tuossa löylyä näin:

        14 Minä KIITÄN JUMALAA, ETTEN OLE KASTANUT teistä ketään muita kuin Krispuksen ja Gaiuksen,
        15 niin ettei kukaan saata sanoa, että te olette minun nimeeni kastetut.
        16 Kastoinhan tosin Stefanaankin perhekunnan; sitten en tiedä, olenko ketään muuta kastanut

        Mutta Weijon opin mukaan siis Paavalin olisi pitänyt hävetä silmät päästään ja tehdä parannusta säkissä ja tuhkassa !

        Mutta eihän se nyt niin ollut !

        Kuka on Veijo lindros? Ei ainakaan adventisti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka on Veijo lindros? Ei ainakaan adventisti.

        Se on Weijo Lindroos.

        On Turkuun perustanut oman puolueensa, eli on ollut mukana hrätysliikkeissä, mutta nyt vetää omaan harhaoppiiin perustuvaa eriseuraa.

        Häntä monet uskon veljet varoittivat ja kehoittivat luopumaan tuosta "vesikaste pelastaa opista", mutta hän ei suostunut kuuntelemaan, vaan pitää jääräpäisesti vain oman päänsä.

        Mielenkiintoista tuossa Weijossa on se, että hänellä on ongelmia juurikin kuulon kanssa.

        Hepr. 5:11 Tästä meillä on paljon sanottavaa, ja sitä on vaikea selittää, koska olette käyneet hitaiksi kuulemaan.

        Sak. 7:11 Mutta he eivät tahtoneet ottaa vaaria, vaan käänsivät uppiniskaisina selkänsä ja kovettivat korvansa, etteivät kuulisi.

        Kommentoin vain tuota linkkä, jonka hänen seuraajansa levittävät, tai sitten hän itse levittää ?

        Oli siis surkuhupaisaa se, että juuri tuo Weijo puhuu "se on täytetty" aiheesta, vaikka hän siis itse ei siihen usko, että Jeesus täytti kokonaan, vaan sitä Jeesuksen täytettyä ristintyötä pitää paikkailla ihmisen omin teoin, eli vesikasteella, jotta ihminen pelastuisi !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on Weijo Lindroos.

        On Turkuun perustanut oman puolueensa, eli on ollut mukana hrätysliikkeissä, mutta nyt vetää omaan harhaoppiiin perustuvaa eriseuraa.

        Häntä monet uskon veljet varoittivat ja kehoittivat luopumaan tuosta "vesikaste pelastaa opista", mutta hän ei suostunut kuuntelemaan, vaan pitää jääräpäisesti vain oman päänsä.

        Mielenkiintoista tuossa Weijossa on se, että hänellä on ongelmia juurikin kuulon kanssa.

        Hepr. 5:11 Tästä meillä on paljon sanottavaa, ja sitä on vaikea selittää, koska olette käyneet hitaiksi kuulemaan.

        Sak. 7:11 Mutta he eivät tahtoneet ottaa vaaria, vaan käänsivät uppiniskaisina selkänsä ja kovettivat korvansa, etteivät kuulisi.

        Kommentoin vain tuota linkkä, jonka hänen seuraajansa levittävät, tai sitten hän itse levittää ?

        Oli siis surkuhupaisaa se, että juuri tuo Weijo puhuu "se on täytetty" aiheesta, vaikka hän siis itse ei siihen usko, että Jeesus täytti kokonaan, vaan sitä Jeesuksen täytettyä ristintyötä pitää paikkailla ihmisen omin teoin, eli vesikasteella, jotta ihminen pelastuisi !

        Eli kastetta ei siis tarvita?


    • Anonyymi

      Typerä aloitus, jolla halutaan taas vain haastaa riitaa.

    • Anonyymi

      Raamattu se haastaa riitaa adventistien kanssa.

      • Anonyymi

        Valheesi ei hetkauta.


    • Anonyymi

      Aloittaja valehtelee.

    • Anonyymi

      Ilmaus alkavat juopua on käänös sanasta methyein, methyskesthai, jota on käytetty myös 1. Moos. 43:34; Ps. 36:9; Laul. 5:1, Jes 34:5,7 ja Jer. 46:10. Sana voidaan kääntää myös "kun ovat kylläisiä" tai "kun ovat juoneet kyllikseen"
      Näin Passowin suuri kreikan sanakirja osoittaa, että methyskein merkitsee myös "runsaasti kostuttaa" "kastella läpeensä" ja methyein "olla läpimärkä" "olla kyllästetty" tai olla täynnä. Varhaisessa kristillisen kirkon käyttämässä Vanhan testamentin Septuaginta käännöksessä edellä mainitut sanat esiintyvät eri muodoissaan lähes viisikymmentä kertaa. Vain 22 kohdassa niiden voidaan edes ajatella merkitsevän päihtimistä tai juopumista, muissa ei. Käännöksessä käy ilmi, että methyein sanan alkuperäinen merkitys on janoamisen, kuivuudesta ja vedenpuutteesta kärsimisen vastakohta, olla täysi, kylläinen.

      Historiaa.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      105
      1716
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1347
    3. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      4
      1240
    4. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1230
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      142
      1198
    6. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      22
      1096
    7. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1075
    8. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1072
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      997
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      11
      904
    Aihe