– Riski turvallisuusuhkista joukossa on ilmeinen. Meidän on asetettava kansallinen turvallisuus etusijalle, Petteri Orpo tviittaa.
Puolueen varapuheenjohtaja Elina Valtonen huomautti aiemmin, että asevelvollisuus tai liikekannallepano eivät itsessään ole perusteita turvapaikan myöntämiseen.
Mitäs Tuomioja ja Tavja tähän mahtaa sanoa?
Orpo: Pakenevia reserviläisiä ei pidä ottaa vastaan
16
50
Vastaukset
- Anonyymi
on masokisti, kiihoittuu siitä että sanna dominoi häntä; on kyseenomaiseen koukussa jo. next
- Anonyymi
Suoraan sanottuna, minä olen koko ajan ihmetellyt noiden vastatoimien kummallisuuksia. Venäjän heikentämiseksi sieltä muuttamista tai pakenemista ei olisi pitänyt rajoittaa, mitä tulee parhaaseen työvoimaan tai asekuntoiseen väkeen. Pakenijat ovat tietty riski turvallisuudelle, mutta juuri siksi tarvittaisiin yhteistoimintaa niin, että heidät sijoitettaisiin muihin kuin meihin rajalla oleviin maihin. Toisen maailmansodan aikanakin esim saksalaiset sotavangit kuljetettiin meren yli Yhdysvaltoihin, koska silloin voitiin olla varmoja, että eivät pysty pakenemaan ja ilmesty takaisin vihollisen riveihin, eivätkä myöskään voineet muodostaa turvallisuusuhkaa rintaman takana.
No nyt raja sitten tukitaan, ja se ehkä helpottaa Putinin liikekannallepanoa. Tosin aika haluttomia tuollaiset reserviläiset ovat sotimaan koullutuksen jälkeenkin, ellei sitten kiristetä perheiden avulla. Eli ehkä antautuvat heti rintamalle päästyään.
Venäjän mahdollisuudet voittaa ovat olemattomat. Reserviläiset kyllä tietävät sen, joten heille viisain ratkaisu on nostaa kädet ylös.
Ellei siten aivopesu toimi Venäjällä paremmin kuin olen uskonut. Ovathan he onnistuneet aivopesemään kyllä koko väestöä aika hyvin. Saas nähdä siis, mitä Putin saa aikaiseksi liikekannallepanostaan.- Anonyymi
Etnisten vähemmistöjen edustajia pakotetaan armeijaan.
- Anonyymi
Olen samaa mieltä, että varsinkin koulutetun nuorison joukkopako Venäjältä sataa lännen laariin. Vaikutukset voivat olla pitkässä juoksussa enemmän kuin pakotteet ikinä.
Ymmärrän myös sen, että sotaa käyvän ja sotarikoksia tehtailevan maan kansalaisten lomailu lännessä on pöyristyttävää.
Miten nämä kaksi yhdistää. Nyt näyttää jälkimäinen pääsevän voitolle. Toisaalta, kun kriisi kehittyy ratkaisuunsa, niin jossain vaiheessa sen jälkeen rajat taas aukeavat. Silloin viisain osa venäläisistä pudistaa Venäjän tomut jaloistaan ja lähtee muualle. Venäjä on karvansa näyttänyt ja Venäjän nuorempi ja sivistyneempi väestö näkee jo nyt, mitä Venäjä on. Jossain vaiheessa alkaa ennen näkemätön aivovuoto Venäjältä.
- Anonyymi
Ties mitä "likaisia tusinoita" sieltä on tulossa.
Ehkä kannattaa ottaa vastaan "katoamaan".
Hinnat ovat kiehtovia.
https://havocscope.com/black-market-prices/organs-kidneys/ - Anonyymi
Voiko olla tyhmempää?
Määrätään tulijoiden tarkoitusperän kysyminen. Vaikka tiedetään venäläisten rehellisyystaso.
Miksi ihmeessä pelätään vieläkin venäjää hullunlailla????? - Anonyymi
Mutta ei Putin viihdy älymystön kanssa,joten koulutetun työvoiman lähtö jatkuu.
Älymystö ei voi sulkea silmiään terroriyhteiskunnalta jollainen Putinin johto on.
Putinin Venäjälle jäävät lähinnä ääliöt,se on väistämätöntä,koulutettu etevä väki saa töitä muualta turvallisemmilta mailta. - Anonyymi
Orpo oli sisäministerinä, kun yli 30 000 pakolaista päästettiin sovituilla kuljetuksilla Suomeen Ruotsista.
-----------
Oudon kieroa puhetta nyt! - Anonyymi
Orpo on myöhässä asiassa. Pian Suomi tekee täyskäännöksen Saksan malliin.
- Anonyymi
Varsinainen aivopieru. Kuvitteleeko Orpo, että Venäjä päästää reserviläisiä liikekannallepanon aikana rajan yli?
- Anonyymi
https://www.youtube.com/watch?v=HFCyyfIrMcg
Sinisilmäinen Sipilä ja "17-vuotias" turvapaikanhakija - Anonyymi
Lopultahan hyvin pian on ihan sama mitä Orpo tai Putin on mieltä. Ja kaikkien kannalta hyvä niin.
- Anonyymi
Jokainen jolla on hitunenkin järkeä ymmärtää, että käskyn saaneille venäläisille tulee antaa poliittinen turvapaikka. Itse asiassa, jokainen joka määrää tai edes ehdottaa toisin, tulee antaa ei vain potkut, vaan tuomio, joka on vähintään elinkautinen.
Kaikki argumentit vastaan ovat pelleargumentteja, jotka perustuvat muihin seikkoihin kuin ihmisoikeuksiin. Vielä kun ollaan EU:ssa.
Täysin uskomatonta asennetta ja rikollisuutta ihmisyyttä kohtaan päättäjiltä ja useimmilta suomalaisilta (ellei moderointi eliminoinut).
Mulle on nyt tullut täydellinen ero Suomen kanssa; ei ole kansa, jota minä tulen KOSKAAN tukemaan missään tilanteessa.Uskomaton kusipääkansa!- Anonyymi
Ei tänne mitään venäläisiä sotilaskarkureita kannata ottaa. Saattavat olla Putinin lähettämiä, joita SUPO joutuu vahtimaan.
- Anonyymi
Sota on romantisoitu .Romantisoitu kirjallisuuden kautta ,eikä Orpon sukupolvella ole enää kokemuksia sen seuraamiksia ,jote on aivan paska haile mitä se sanoo- Mä onn istunu ihmisten kanssa saunassa,kuullu sekä selvinpäin että viinapäoissään kokemuksia sodasta.
Ne jotka jalkavoimista selvisivät saivat tutua julmuuden. Usein eivät edes halunneet puhua.Viina sillä on ihmeeloinen voima ,myös tuoda pahat asiat ulos joit aei halua muistella.Soidassa ei ole mitään kunniakasta .Suomi ja Suomalaiset ei jätä perhettä pulaan .Anna lähimmäistään ,siskoja ja alaikäisiä veljiä tapettavaksi ,raiskatatvaksi. Me pidämme huoltä heistä.Me joilla on siihen voima sujella äitiämme ja veljiämme .Sen me teemme ja siksi me annamme vaikka henkemme.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 938138
- 403922
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021916- 241400
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html341241Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,321122Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia121020Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53857Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31832Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v29797