Katsaus, Suomen "uskovien" opettajien tilaa! Joh 3 luku ja sen opetus.

Anonyymi-ap

Tiedätkö mikä on MAAILMAN eniten lainattu ja tunnetuin Raamatun kohta?

Maailman yleisimmin lainattu raamatunkohta.

- - - Pienoisevankeliumi
Joh 3:
16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

Onko koko luomakunnassa, luotua, yhtäkää ihmistä joka ei ymmärrä tätä jo itsestään?

Nyt taas seurasin erästä omatekoista, wannwbe juutalaista ja sen opetusta!

JÄRKYTTÄVÄÄ !
Eräälle vähäiselle veljelle, avautui päivän selvä ilmoitus!

"Näin avautui erään elämän vaikeuksien kanssa kamppailevalle vähäiselle veljelle Mission sisältö!"

eli tämä ja samankaltaiset missiot ovat jop pyhä koulussa avautuneet lapsille ja lapsenmielisille!
Mutta, oam tekoisille oma vanhurskaille ei avudu kuten Jeesus sen on opettanut.

jokainen joka on pyhä koulua käynnyt, TIETÄÄ että ainostaa Jeesus on pelastaja.

jos jollekin vuosien ja vuosi kymmenien päästä, tämä USKON ALKEET oppi avutuu, sitten pyrkii, vaikempia seikkoja avaamaan ja opettamaan!

ja sitten tämä ihmeellinen ymmärtäminen:

"Nyt minä ymmärrän, mikä on tämän Mission todellinen syy, ja tarkoitus.
Samoin se aukeni täysin, kuka on tämän Mission käynnistäjä."
ja
"Mission tavoite on tämä mitä alla lukee!"

ja sitten ihmettele ja hämmästy, mitä joku omatekoinen opetteja on oppinut ja mitä ymmärtänyt:

Joh. 3: 16. Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainutsyntyisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
17. Ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa vaan sitä varten, että maailma pelastuisi hänen kauttaan.

Jopa jumalattomat tietävät tämän!

Tämä on koko Raamatun ydin josta sanotaan, eli tästä nimenomaisesta kohdasta:
Pieni evenkeliumi eli koko Raamatun ja Jumalan suunnitelman YDIN yhdessä lauseessa!

https://fi.wikipedia.org/wiki/Pienoisevankeliumi
"Se on maailman yleisimmin lainattu raamatunkohta.[2] Erityisesti luterilaisessa perinteessä tämän jakeen on katsottu olevan koko Jumalan ilmoitus tiivistettynä, josta johtuukin siitä aikaisemmin käytetty nimitys pikkuraamattu. Pienoisevankeliumi on käännetty yli 2 000 kielelle."

- - - "Se on maailman yleisimmin lainattu raamatunkohta.
- - - jakeen on katsottu olevan koko Jumalan ilmoitus tiivistettynä ! ! !

https://duckduckgo.com/?q=Pienoisevankeliumi&t=newext&atb=v326-1&ia=web


joten on todella, kauhistuttavaa jos, mukamas oppinut opettaja ei tätä ole JO PYHÄ KOULUSTA lähtien ymmärtänyt!

tulee mieleen se henkilö JOLLE HERRA JEESUS tämä opetti ja Herra SUURESTI ihmettelee, miten ei voi tätä ymmärtää!

Joh. 3:
1 Mutta oli mies, fariseusten joukosta, nimeltä Nikodeemus, juutalaisten hallitusmiehiä.

10 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sinä olet Israelin opettaja etkä tätä tiedä! ! ! !

eli omatekoiset opettajat eivät YMMÄRRÄ edes mitä on Pienoisevankeliumi! ! !

12 Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista?

Joten tässä tilanteessa on Suomen "uskovien" opetus ja ymmärrys?


ja sitten lisää kahvia, sillä joka aamu ja päivä, Herra on kanssani, join kahvia tahi en, niin Herraa ei tarvitse odottaa että tulee luokseni, sillä
Herra on JO LUONANI, siitä päivästä aina mailman loppuun asti, kun tulin uskoon eli Herra minut löysi ja pelasti ja samalla hetkellä, tulin ymmärtämään mikä on Jumalan ja maailman missio!

nyt sisi lisää kahvia :)

2

50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ai niin, se linkki jossa on Herra pääsyt, opetusta ja ymmärrystä antamaan!

      on se ilo kun joku ymmärtää mikä ja mitä varten Jeesus on tullut :)
      Taivaan enkelit iloitsevat, kun joku löytää pelastuksen SANOMAN :)

      https://kangasalanhelluntaiseurakunta.fi/koti/blogit/594-missio

      On se mahtavaa, kun jopa oppineet, kuten Nidodeemus sai itse opetusta USKON PERUS ASIOISTA.

      Iloitkaa ja riemuitkaa
      ja vieläkin sanon teille iloitkaa :)

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    • Anonyymi

      Miten on miehet ja veljet, sekä ihanat siaret;
      Jos joku ei ymmärrä, onko se ja tämä verrattavissa sokeaa ja kuuroon?

      Herrani sanoo:
      Väännös -92
      "10 Jeesus vastasi: "Etkö sinä, Israelin opettaja, ymmärrä sitä?"

      ja hyvä Vanha käännös 1776
      10 Jesus vastasi ja sanoi hänelle: sinä olet mestari Israelissa, ja et näitä tiedä!

      Nyt, kuten te kaikki, AINA innolla tutkitte kaikki, niin te tiedätte ,että Kreikkalainen sana;


      Strong's G1097 - ginosko = Tietää (TIETO) tuntea on selvä ja kirkas.
      Esim. Luukas joka oli "jatkuvasti" Paavalin opetuksessa ja mukana, jopa sitten Kirjoitti, mitä Paavali sanali, niin käyttää sanaa, Tietää ja Tuntea, tässä Herran syntymän yhteydessä:

      Luuk 1:
      34 Niin Maria sanoi enkelille: "Kuinka tämä voi tapahtua, kun minä en miehestä mitään tiedä?"

      En miehestä mitään tiedä!
      ja
      vanha käännös 1776
      34 Niin sanoi Maria enkelille: kuinka tämä tulee, sillä en minä miehestä mitään tiedä?
      ja väännös -92
      34 Maria kysyi enkeliltä: "Miten se on mahdollista? Minähän olen koskematon."

      Ei tietoa miehestä, ja tämä sana sisältää sen fyysisen ja henkiset "tuntemisen" josta ei teille ole tarvis kirjoittaa, eli jokainen joka on ollut naisen/miehen kanssa, TIETÄÄ mitä se on, ja "pojat" jotka eivät tiedä, sitten keksivät omia käsityksiä mitä se on :)
      Pojat ovat poikia :)

      Nyt esim Paavali käyttää sanaa, Strong's G1097 - ginosko

      Room 2
      7 Mutta jos sinä kutsut itseäsi juutalaiseksi ja luotat lakiin ja Jumala on sinun kerskauksesi
      18 ja tunnet hänen tahtonsa ja, opetettuna laissa, tutkit, mikä parasta on,
      19 ja luulet kykeneväsi olemaan sokeain taluttaja, pimeydessä olevien valkeus,
      20 ymmärtämättömien kasvattaja, alaikäisten opettaja, sinulla kun laissa on tiedon ja totuuden muoto:
      21 niin sinäkö, joka toista opetat, et itseäsi opeta; joka julistat, ettei saa varastaa, itse varastat;

      Joten LUE TARKKAA ja tutki itse, mitä ja mitä tämä sana merkitsee:
      esim
      ASIA yhteys, juutalainen tahi wannabe juutalainen, LUULEE olevansa hyvä opettaja ja ymmärtävänsä Jumalaa ja Jumalan Sanaa ja tahtoa!

      Mutta ei, toteaa Paavali, kuten Jeesus sen selvästi toi ilmi, juutalaiselle, mukamas opettajalle!

      "luulet kykeneväsi olemaan sokeain taluttaja, pimeydessä olevien valkeus,"

      eli tämä on kysymyksen, eräs kohta:
      - - - Jos joku ei ymmärrä, onko se ja tämä verrattavissa sokeaa ja kuuroon?

      Jos siis on SOKEA, kuinka voi toisia sokeita taluttaa ja ohjata oikeaa?
      Kuinka voi olla toisille valo, lamppu kuten eräs wannwbe juutalainen joka antaa kutsua itseään rabbiksi, on monin paikoin kirjoittanut lampusta ja sekin oli täysin väärin kuten toin esille!

      20 ymmärtämättömien kasvattaja, alaikäisten opettaja, sinulla kun laissa on tiedon ja totuuden muoto:

      Ymmärrättämättömien kasvattaja!
      ja alaikäisten opettaja!

      Kun kuten yleensä, Jeesuksen todistuksen mukaan, heillä, juutalaisilla on kyllä, laista tietoa ja totuuden MUOTO, mutta ei ymmärrystä mitä se on! ! !

      Joten, tästä tulisi paljonkin kirjoittaa, mutta se kestäisi kauan aikaa ja nyt ei ole siihen aikaa ja te, mahdollisesti ette kestä ottaa kaikkea vastaan!

      Nyt Miehet ja veljet, ja ihanat sisaret;
      Lukekaa Jumalan Sanaa ja tutkikaa itse!

      ja kavahtakaa näitä pilalle leikattuja ja pahoja opettajia!

      KAVAHTAKAA ja juoskaa pakoon, jos hengenne on teille kallis.

      Nyt on, lopunaika ja tulee ja on jo paljon vääriä ja pahoja opettajia, ja jos te ette tunne ja tiedä mitä Jumala on opettanut ja mitä on KIRJOITETTU RAAMATUSSA, on mahdollisuus että eksytte!

      siis lukekaa JUmalan Sanaa ja teillä on suoja ja muuri kaikkea pahan valtaa ja valhetta ja petosta vastaa!

      aj tämä tehkää kaikella rukouksella ja anomisella, ja voitte muistaa minua, että Herra antaa oikeat sanat ja ilmestyksen ja viisauden Hengen että osaan oikein tuoda esille mitä Herran tahtoo.

      Jumala on meidän kansamme, joten olkaa rauhassa Jumalassa, sillä

      Jumalan Rauha ja Rakkaus on KILPI!
      ja Jumalan Rauha ja Armo varjelee meidän avivoitukset ja ajatusket Herrassa.

      on erittäin tärkeää että itse LUETTE, se on ELÄMÄN LEIPÄÄ, Jeesus itse, manna joka tuli alas taivaasta.

      Syö ja juo joka päivä ja olet turvassa, Herrassa.

      ja vieläkin kehoitan teitä,
      KAVAHTAKAA tätä paikkaa jossa Jumalaa pidetään pilkanana!

      kavahtakaa heitä!

      ja sitten olan ansainnut uutta tuoretta, pavuista jauhettua kahvia :)

      Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9599
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      394
      4100
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      87
      2840
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2825
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2584
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      189
      2571
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1813
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1648
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1590
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1403
    Aihe