Kokouksissa käymisestä

Anonyymi-ap

Pitävätkö kaikki JT:t todellakin kokouksissa käymisestä?

68

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eivät he ainakaan ovilla kiertelystä pidä.

      • Anonyymi

        Kyllä pidetään, kovasti. Rakastan todella puhua totuudesta. Näitä asioita voi todellakin suositella sydämellisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä pidetään, kovasti. Rakastan todella puhua totuudesta. Näitä asioita voi todellakin suositella sydämellisesti.

        Minä en pidä juttelusta tuntemattomien ja vieraiden ihmisten kanssa. Koskaan ei tiedä, minkälainen ihminen oven avaa. Usein ei ole mitään sanottavaa. Tosin en yleensä muutenkaan pysty juttelemaan kenenkään kanssa. Esitin aina vain lehdet. Se oli vakioesitys. Muuta sanottavaa ei ollut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en pidä juttelusta tuntemattomien ja vieraiden ihmisten kanssa. Koskaan ei tiedä, minkälainen ihminen oven avaa. Usein ei ole mitään sanottavaa. Tosin en yleensä muutenkaan pysty juttelemaan kenenkään kanssa. Esitin aina vain lehdet. Se oli vakioesitys. Muuta sanottavaa ei ollut.

        Ovelta ovelle työ on monille todistajille aivan hirveää, eivätkä he missään nimessä sitä tekisi, ellei sitä vaadittaisi kuviteltuun pelastukseen ja hyväksytyn aseman saamiseen seurakunnassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ovelta ovelle työ on monille todistajille aivan hirveää, eivätkä he missään nimessä sitä tekisi, ellei sitä vaadittaisi kuviteltuun pelastukseen ja hyväksytyn aseman saamiseen seurakunnassa.

        Minulle hyväksytty asema seurakunnassa ei merkitse enää paljon mitään. Eihän sitä asemaa meinaa millään saada muutenkaan. Selän takana sanotaan sairaistakin, että eivät tee tarpeeksi. En edes käy enää kokouksissa. Mielenrauhan olen siltä osin saanut. Mutta Jumalan mielipide huolettaa. Hän on ainoa, jonka mielipide kiinnostaa enää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä pidetään, kovasti. Rakastan todella puhua totuudesta. Näitä asioita voi todellakin suositella sydämellisesti.

        Kun ihmiset ovat erilaisia, ja toinen tykkää ja rakastaa, ja toinen ei. Niin eikö sitä kenttätyötä ja ovityötä voi tehdä nämä ihmiset, jotka rakastavat sitä? Eikö muut saisi vapautuksen siitä, ja jätettäisiin rauhaan, eikä kiusattaisi ja ahdisteltaisi sillä niitä, jotka eivät siitä pidä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä pidetään, kovasti. Rakastan todella puhua totuudesta. Näitä asioita voi todellakin suositella sydämellisesti.

        Niin pidetään todistamisesta ja kiitos covid19, niin saatiin runsaan kahden vuoden harjoitukset puhelimen ja kirjeiden kautta julistamiseen.
        Saadaan hiukan hengähdystaukoa tästä hullumyllystä.
        Kuka kykenisi olemaan selväjärkinen ilman päivittäistä Raamatun lukua ja tutkimista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä pidetään, kovasti. Rakastan todella puhua totuudesta. Näitä asioita voi todellakin suositella sydämellisesti.

        Siinä on esimerkki, kuinka joillekin sopii hyvin ovilla kiertely. Mutta kaikille se ei sovi. Se on monille kuin painajaista. Niiden pitäisi kierrellä ovilla, jotka pitävät siitä, ja toiset, jotka inhoavat sitä, voisivat olla tekemättä sitä. Sanoohan sen järkikin. Kun näkee, että siihen ei suostuta, niin puhelinnumero menee vaihtoon ja salaiseksi, ja ovea enää avata. Sellaisen tekemisestä ei tule pitkäaikaista, mitä inhoaa. Lopulta ei ole muuta vaihtoehtoa kuin jättää koko asia ja häipyä tavoittamattomiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin pidetään todistamisesta ja kiitos covid19, niin saatiin runsaan kahden vuoden harjoitukset puhelimen ja kirjeiden kautta julistamiseen.
        Saadaan hiukan hengähdystaukoa tästä hullumyllystä.
        Kuka kykenisi olemaan selväjärkinen ilman päivittäistä Raamatun lukua ja tutkimista?

        Kyllä kivaa korona aikana zoom koksa vedän nìin kauvan kun voi . Kenttä kynällä ..
        Pari kertaa myöhässä raportti kun ei muistanut
        Kirjoittaa ryhmänjohtajalle ... sitä satu lappua.


    • Anonyymi

      Vastaukseni on jyrkkä ehkä.

      • Anonyymi

        Saattaa joku tykätäkkin, mutta yleensä ottaen ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saattaa joku tykätäkkin, mutta yleensä ottaen ei.

        Jotkut hyvin hengellismieliset vanhoilliset varmaan tykkäävät, samoin ovilla käymisestä. Monille muille se on pakkopullaa ja piinaavaa, samoin kuin ovilla käyminen.


    • Anonyymi

      Varmaan niissä on toisinaan kivakin käydä, mutta usein ei huvittaisi.

      • Anonyymi

        Tosi kristillisessä seurakunnassa on aina kiva käydä. En voisi kuvitella paikkaa minne voisi mennä mieluummin.
        Siellä virkistyt todella henkisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosi kristillisessä seurakunnassa on aina kiva käydä. En voisi kuvitella paikkaa minne voisi mennä mieluummin.
        Siellä virkistyt todella henkisesti.

        Minulle kokouksiin raahaantuminen on ollut vaivalloista ja raskasta. Toiset tykkää, toiset ei. Minä pidän yksin lukemisesta kotona. En kaipaa ihmisjoukkoja, ja puuduttavaa istumista. Eihän sellaisessa tilanteessa edes jaksa kuunnella mitään puheita. Seurustelu kokouksissa on myös kymmenen minuutin sähellys jokaiseen suuntaan small talkingia. En pidä sellaisesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle kokouksiin raahaantuminen on ollut vaivalloista ja raskasta. Toiset tykkää, toiset ei. Minä pidän yksin lukemisesta kotona. En kaipaa ihmisjoukkoja, ja puuduttavaa istumista. Eihän sellaisessa tilanteessa edes jaksa kuunnella mitään puheita. Seurustelu kokouksissa on myös kymmenen minuutin sähellys jokaiseen suuntaan small talkingia. En pidä sellaisesta.

        Täällä tulee monenlaista, mistä olen samaa mieltä.
        Minustakin aika ei riitä kuin pinnalliseen keskusteluun kokouksissa.
        Kenttäilyssä voi keskustella hiukan enemmän.
        Mutta niin usein kuin olen tavannut "maailmallisia" kouluissa, kursseilla, työssä... niin en sopinut heidän kanssaan edes ennen kuin aloin tutkia Jehovan todistajien kanssa.
        Sen jälkeen kauhistun sitä periaatteiden eroamista ja mahdottomuutta.
        Yksin lukeminen ja Raamatun tutkiminen on edellytys henkilökohtaiseen suhteeseen Jehova Jumalan kanssa!
        Mutta Jeesus ei olisi organisoinut opetuslapsiaan ja kutsunut Saulia julistamaan pakanoille, ellei se olisi ollut tärkeää.
        Ilmestyskirjan ensi luvut korostavat myös Jeesuksen tehtävää seurakunnissa.
        Itse kukin uskoo tai epäilee Jeesuksen toimintaa riippuen Jumalan kutsusta.


    • Anonyymi

      Luopioita ei kiinnosta muu kuin peräilman päästely pierudemonin riivaamana.

      • Anonyymi

        Ei sellainen mikään Luopio ole, jos ei ole koskaan pitänyt kaikesta, mitä JT uskontoon kuuluu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sellainen mikään Luopio ole, jos ei ole koskaan pitänyt kaikesta, mitä JT uskontoon kuuluu.

        Eikä sellainenkaan, joka ei ole koskaan osallistunut mihinkään tekemiseen. Jos tulisin kokouksiin, lutvisinnksikin tavoin, että en esiinny siellä. Ovilla kenttä kaveri saa hoitaa puhumisen.


    • Anonyymi

      Vastavärvätyt voivat tykätä odottaessaan rakkauspommituksen jatkuvan. Kun toteavat että se on loppu liittymisen jälkeen, tajutaan tylsyys ja hassuus menoissa

      Iäkkäät eivät tiedä mitä muutakaan tekisivät, kun on niin paljon kiellettyä, lahkon ulkopuoliset ihmissuhteet on täytynyt katkaista, ja on urautunut.

      • Anonyymi

        Entä jos ei katkaise muita suhteita?


      • Anonyymi

        Totuus saa ihmiset osoittamaan aitoa rakkautta. Sanoihan Jeesuskin että siitä ihmiset tuntevat teidät minun seuraajakseni. Rakkautta tässä järjestössä todellakin riittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totuus saa ihmiset osoittamaan aitoa rakkautta. Sanoihan Jeesuskin että siitä ihmiset tuntevat teidät minun seuraajakseni. Rakkautta tässä järjestössä todellakin riittää.

        Vai riittää? Buahah hahah haa.


      • Anonyymi

        "Vastavärvätyt voivat tykätä odottaessaan rakkauspommituksen jatkuvan."

        Tämä on kyllä tosiaan näin. "Kiinnostunut" uusi potentiaalinen jäsen tai ensiaskeliaan järjestön polulla ottava on ylenpalttisen positiivisen huomion kohteena salilla. Jos kuvittelee sen jatkuvan, niin eipä ymmärrä, millaiseen porukkaan on liittymässä. Arki tulee kyllä vastaan, kun sinne asti pääsee.

        Monille kokoukset ovat rutiinia, joita ei oikein osata jättää väliinkään, vaikka aina ei tosiaan huvittaisi. Tulee vähän sellainen olo kuin varkaissa olisi, jos kokouksen jättää väliin ilman erityisen hyvää syytä. Näkeehän siellä kokouksessa tietysti tuttuja naamoja, joissakin seurakunnissa voi olla ihan hyväkin yhteishenki. Harrastuskerho, jossa tosin voi joutua uhraamaan elämänsä veriopin takia, ja josta ei pääse pois ilman karttamisrangaistusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Vastavärvätyt voivat tykätä odottaessaan rakkauspommituksen jatkuvan."

        Tämä on kyllä tosiaan näin. "Kiinnostunut" uusi potentiaalinen jäsen tai ensiaskeliaan järjestön polulla ottava on ylenpalttisen positiivisen huomion kohteena salilla. Jos kuvittelee sen jatkuvan, niin eipä ymmärrä, millaiseen porukkaan on liittymässä. Arki tulee kyllä vastaan, kun sinne asti pääsee.

        Monille kokoukset ovat rutiinia, joita ei oikein osata jättää väliinkään, vaikka aina ei tosiaan huvittaisi. Tulee vähän sellainen olo kuin varkaissa olisi, jos kokouksen jättää väliin ilman erityisen hyvää syytä. Näkeehän siellä kokouksessa tietysti tuttuja naamoja, joissakin seurakunnissa voi olla ihan hyväkin yhteishenki. Harrastuskerho, jossa tosin voi joutua uhraamaan elämänsä veriopin takia, ja josta ei pääse pois ilman karttamisrangaistusta.

        Tuo rakkauspommitus alussa on kyllä kirjaimellisesti totta. Olin ollut vuosia poissa JT uskonnosta, ja sitten vielä vaihdoin seurakuntaa. Kun menin sinne ensimmäistä kertaa, he luulivat, että olen kiinnostunut. Olin ollut niin kauan poissa, että kukaan ainakaan uudessa seurakunnassa ei tunnistanut minua. Kaikki tulivat ystävällisesti kättelemään, ja huomio oli ylenpalttista. Mutta parin kokouksessa käyntikerrat jälkeen kukaan ei enää tullut kättelemään, eikä juuri tervehdittykään enää. Mutta ei se mitään. Olihan se mukavaa. Maailmassa saa kokea niin paljon törkeyttä, että JT ystävällisyys ja rakkauspommitus oli tosi mukavaa. Mutta se loppui yhtä nopeasti kuin alkoikin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totuus saa ihmiset osoittamaan aitoa rakkautta. Sanoihan Jeesuskin että siitä ihmiset tuntevat teidät minun seuraajakseni. Rakkautta tässä järjestössä todellakin riittää.

        Rakkauden osoittaminen onkin tärkeintä, mutta kyllä nämä rakkauden osoittavat häviävät äkkiä elämästä, jos ei osallistu kaikkialla kaikkeen toimintaan. Minä enntodellakaan osallistu koskaan mihinkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totuus saa ihmiset osoittamaan aitoa rakkautta. Sanoihan Jeesuskin että siitä ihmiset tuntevat teidät minun seuraajakseni. Rakkautta tässä järjestössä todellakin riittää.

        Mitä rakkauden osoittaminen kokouksissa käymisen pakkoon kuuluu? Sielläkö vain voidaan rakkautta osoittaa, eikä muualla voida?


    • Tottakai. Ei missään voi kokea niinupeaa henkistytynttä ryhmäPeräilman päästelyä kuin kokouksissa. Se on kuulemma käsittämättömän hieno tunne, kun kokee kokouksen yhteisPierännän. Meinaa kuulemma taju lähteä. Sanovat, että melkein sama kun sai ekan kerran pil*ua.

    • Anonyymi

      Tottakai pitävät, kyllä! Mikä sen ihanampaa kuin oppia lisää jumalisia totuuksia ja palvella Jehovaa. Miten upeaa onkaan tavata ystäviä ja kuunnella kokouksien kiinnostavaa ohjelmaa. Tämä on parasta mitä tiedän.
      Hengellinen paratiisi odottaa sinuakin järjestössä. Tulemalla mukaan saat enemmän kuin mitä koskaan olisit voinut kuvitella. Tämä järjestö jos mikä huokuu totuutta ja tosi kristillisyyttä.

      • Anonyymi

        Luepas tämän päivän Iltasanomista sosiaalisesta uupumuksesta. Minä kärsin siitä. En viihdy ihmisjoukoissa, enkä sellaisissa tapahtumissa, joissa on paljon ihmisiä. Jopa muutaman ihmisen seura saattaa väsyttää. Kesken vierailun täytyy mennä makuulle makuuhuoneeseen. Usein toivoo vieraiden jo lähtevän. Kaikki eivät ole niin sosiaalisia, vaan viihtyvät yksin. Sitä kohtaan JT ovat rakkaudettomia, eivätkä salli ihmisten olla omissa oloissaan, vaan haukkuvat heitä. Se on raukkamaista.


      • Anonyymi

        Varmaankin sinulla on ihania ystäviä siellä kokouksessa, jos harrastuksiisi kuuluu Olavi Virta, Reijo Taipale, Katri Helena, valssit ja klassinen musiikki. Muut saavat olla yksin. Toki ystävällisesti tervehditään, joskus pari sanaakin voidaan vaihtaa. Mutta pian jo hakeudutaan tangofanien seuraan. Soft Rockin, Klassisen rockin ja jazzin harrastaja saa jäädä yksin. Erehdyin seurustelemaan jonkin aikaa erään hyvin konservatiivisen tangoharrastajan kanssa. Kun hän kuuli makumieltymyksistäni, hän alkoi otta etäisyyttä, ja lopulta puhelut ja viestittely lakkasivat. Ei sen puoleen, olin itse samaa mieltä. Meillä ei ollut mitään muuta yhteistä kuin uskonto. Kuten näkee, se ei riitä yhdistämään ihmisiä, vaan samankaltaisuus. Kun siellä jt saleilla on pääasiassa vain tangofaneja, en käy enää missään. Viihdyn yksin kotonani. Turha vaahdota kokouksiin tulemisesta. Siellä joutuu olemaan kuin orpo piru.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaankin sinulla on ihania ystäviä siellä kokouksessa, jos harrastuksiisi kuuluu Olavi Virta, Reijo Taipale, Katri Helena, valssit ja klassinen musiikki. Muut saavat olla yksin. Toki ystävällisesti tervehditään, joskus pari sanaakin voidaan vaihtaa. Mutta pian jo hakeudutaan tangofanien seuraan. Soft Rockin, Klassisen rockin ja jazzin harrastaja saa jäädä yksin. Erehdyin seurustelemaan jonkin aikaa erään hyvin konservatiivisen tangoharrastajan kanssa. Kun hän kuuli makumieltymyksistäni, hän alkoi otta etäisyyttä, ja lopulta puhelut ja viestittely lakkasivat. Ei sen puoleen, olin itse samaa mieltä. Meillä ei ollut mitään muuta yhteistä kuin uskonto. Kuten näkee, se ei riitä yhdistämään ihmisiä, vaan samankaltaisuus. Kun siellä jt saleilla on pääasiassa vain tangofaneja, en käy enää missään. Viihdyn yksin kotonani. Turha vaahdota kokouksiin tulemisesta. Siellä joutuu olemaan kuin orpo piru.

        Meidän seurakunnassa vapaamielisimmät kuuntelivat Metallicaa, mutta Iron Maidenia tai Slayeria ei uskaltanut kuunnella kukaan. Tosin myös Metallican levyt olivat piilossa siltä varalta, että joku tiukkapipo sattuisi kylään, ja otettiin esiin vain yksin tai luotetussa seurassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meidän seurakunnassa vapaamielisimmät kuuntelivat Metallicaa, mutta Iron Maidenia tai Slayeria ei uskaltanut kuunnella kukaan. Tosin myös Metallican levyt olivat piilossa siltä varalta, että joku tiukkapipo sattuisi kylään, ja otettiin esiin vain yksin tai luotetussa seurassa.

        No kyllä minäkin kuuntelin nuorena klassista rockia paljon, ja kävin rock konserteissa myöskin. Varsinkin ulkomaiset rock konsertit kiinnostivat. Kuuntelen kyllä vieläkin klassista rockia. Led Zeppeliniä, Eaglesiä ym. Niitähän on paljon. Metalliva ja Iron Maiden eivät kiinnostaneet. Mutta kun kuuntelen klassista rockia, tuntuu kuin tulisin kotiin. Seurustele siinä nyt sitten tangotanssijoiden kanssa. Yhteistä säveltä ei ole. Tämä tangotanssija puhui sallitusta musiikista. Minä en todellakaan tangoja ja vastaavia ala harrastamaan, vaikka maailmasta loppuisi kaikki muu musiikki.


      • Anonyymi

        Miksi ei voida antaa niiden käydä rakastamassaan kokouksissa ja palveluksistaan, jotka todella nauttivat siitä. Miksi ei anneta niiden olla rauhassa ja tehdä asioita omalla tavallaan, jotka eivät rakasta kokouksissa käymistä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ei voida antaa niiden käydä rakastamassaan kokouksissa ja palveluksistaan, jotka todella nauttivat siitä. Miksi ei anneta niiden olla rauhassa ja tehdä asioita omalla tavallaan, jotka eivät rakasta kokouksissa käymistä?

        Ihminen lahjoittaa rahaa todennäköisemmin, jos hänet saadaan raahattua salille. Jos unohdetaan kotiin ja annetaan olla, ei lahjoituksiakaan muista tehdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kyllä minäkin kuuntelin nuorena klassista rockia paljon, ja kävin rock konserteissa myöskin. Varsinkin ulkomaiset rock konsertit kiinnostivat. Kuuntelen kyllä vieläkin klassista rockia. Led Zeppeliniä, Eaglesiä ym. Niitähän on paljon. Metalliva ja Iron Maiden eivät kiinnostaneet. Mutta kun kuuntelen klassista rockia, tuntuu kuin tulisin kotiin. Seurustele siinä nyt sitten tangotanssijoiden kanssa. Yhteistä säveltä ei ole. Tämä tangotanssija puhui sallitusta musiikista. Minä en todellakaan tangoja ja vastaavia ala harrastamaan, vaikka maailmasta loppuisi kaikki muu musiikki.

        Eikö musiikin idea ole antaa hyvää mieltä ja rentouttaa ym mitä se kenellekin on. Eihän musiikilla ole väliä jos se täyttää tehtävänsä. Ihminen tykkää siitä mistä tykkää. Ei musiikkimakua voi valita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen lahjoittaa rahaa todennäköisemmin, jos hänet saadaan raahattua salille. Jos unohdetaan kotiin ja annetaan olla, ei lahjoituksiakaan muista tehdä.

        Niinpä.
        Vartiotornin hallintoelin on sitä mieltä että rahaa tarvitaan lisää, että jo häämöttävässä paratiisissa voi ostaa muutakin, jos kaksi miljardia dollaria sattuu riittämään vain erikoistarjouksiin.


      • Anonyymi

        Minä en ole koskaan oppinut mitään käymällä unettavissa kokouksissa. Niitä puheita ei jaksa kuunnella, eikä siellä jaksa istua. Mutta kirjallisuutta kyllä luen. Ja se onkin minun tapani hoidella hengellisiä asioita. Minulle se riittää. Mutta jokainen tekee, niin kuin itselleen parhaaksi näkee. Toivottavasti tulee se päivä vielä, jolloin lakkaa painostus kokouksissa käymiseen. Sitä odotan, ja varmaan moni muukin.


      • Anonyymi

        Huokuu totuutta ja kristillisyyttä,kuuluuko hortsaaminen siihen myös?Yks jehvettiakka pettää jehvettiukkoaan sen minkä kerkee,Tulemalla mukaan saat enemmän mitä olisit voinu kuvitella,se kyllä pitää paikkansa tuon jehverihoron kohdalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen lahjoittaa rahaa todennäköisemmin, jos hänet saadaan raahattua salille. Jos unohdetaan kotiin ja annetaan olla, ei lahjoituksiakaan muista tehdä.

        Jehovat vahtaa kuolevia vanhuksia,kyttäävät jos saisivat testamenttiin allekirjoituksen,sekin on nähty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen lahjoittaa rahaa todennäköisemmin, jos hänet saadaan raahattua salille. Jos unohdetaan kotiin ja annetaan olla, ei lahjoituksiakaan muista tehdä.

        Kun on aina tyhjä lompakko, lahjoittaminen on hankalaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö musiikin idea ole antaa hyvää mieltä ja rentouttaa ym mitä se kenellekin on. Eihän musiikilla ole väliä jos se täyttää tehtävänsä. Ihminen tykkää siitä mistä tykkää. Ei musiikkimakua voi valita.

        JT mielestä voi valita. Sehän se ärsyttävää onkin. Makuasiat ovat sellaisia, että ne ovat sisäsyntyistä mieltymyksiä. Eivät JT itsekään valtaenemmistö heistä vaihtaisi rakastamansa tangoa edes Jazziin, jos ehdotettaisiin. Heillä on itsekeskeinen asenne. Eivät asetu toisten asemaan. Jakelevat vain neuvojaan ja ohjeitaan.


      • Anonyymi

        Millä lailla palvella? Minä en ole koskaan viitannut enkä vastannut kokouksissa. Enkä koskaan sitä tule tekemään. En myöskään ole tavoitellut tienraivaukseen enkä minkäänlaisia muitakaan tehtäviä. Minulle pidettiin paljon eri henkilöiden pitämiä tutkisteluja, kun en ollut ”hyvin mukana”. En kuitenkaan koskaan ”edistynyt” heidän toivomallaan tavalla. En esiinny koskaan missään, enkä tavoittele mitään tehtäviä. Kun puhutaan luopumista, mikä sen kummempi luopio siinä on, kun ei ole koskaan ottanut mihinkään tekemiseen osaa? Olen ollut vain kuuntelija aina. Eikä sekään ole koskaan kiinnostanut. Viihdyn kotona, enkä siedä lähteä kotoa minnekään. Luen paljon, mutta ennosallidtu mihinkään tekemiseen koskaan. Olen aina ollut sellainen. Enkä muuksi muutu.
        Minulle on tärkeintä vain se, minkälainen olen ihmisenä. Muulla ei ole väliä. Enkä usko Jumalankaan olevan kiinnostunut muusta kuin minkälainen ihminen olen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö musiikin idea ole antaa hyvää mieltä ja rentouttaa ym mitä se kenellekin on. Eihän musiikilla ole väliä jos se täyttää tehtävänsä. Ihminen tykkää siitä mistä tykkää. Ei musiikkimakua voi valita.

        Tottahan se on. Jokaisella on oma musiikkimakunsa. Mutta ikävä kyllä. JT uskonto määrää siitäkin, mikä musiikki on sallittua ja mikä ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun on aina tyhjä lompakko, lahjoittaminen on hankalaa.

        Yritä käyttää rahasi järkevästi terveytesi ja hyvinvointisi ylläpitämiseksi. Jehova näkee jokaisen tilanteen ja tietää taloudellisten vaikeuksien lisääntyvän.
        Kohta tässä eletään pelkästään Jumalan sanasta ja katsellaan kiviä, jotka haluaisi muuttaa leiviksi.
        Kyllä tässä pärjäillään niukkuudessakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö musiikin idea ole antaa hyvää mieltä ja rentouttaa ym mitä se kenellekin on. Eihän musiikilla ole väliä jos se täyttää tehtävänsä. Ihminen tykkää siitä mistä tykkää. Ei musiikkimakua voi valita.

        Niin, musiikkimaku on henkilökohtainen. Siihen ei muilla pitäisi olla mitään sanomista. Ei sitä musiikkimakua niin vain vaihdeta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun on aina tyhjä lompakko, lahjoittaminen on hankalaa.

        Jätin koulut käymättä, niin kuin käskettiin. Nyt olen köyhä, eikä ole yhtään rahaa. Usein ei ole edes ruokaan rahaa. Siitä ei lahjoiteta enää minnekään rahaa.


    • Anonyymi

      Luopioiden sontasivustoilla (veljesseura ym) toimitaan juuri päinvastoin. Katkerat meilot ja jopot on niin myrkyllisiä ettei nurmikko kasva haudoillansa. Kukapa moisia kaipaa ja fiksuimmat palaavat JT seuraan iloiseen.

      • Anonyymi

        Iloiseen?
        Buahah haha haa.
        Se palaaminen on kuin: koira palaa oksennukselleen ja pesty sika vartiotornirapakkoon rypemään.


      • Anonyymi

        Vastaavasti kuin valtakunnansalilla toistetaan iskulausetta "meillä on rakkaus keskuudessamme" (ja vaietaan mököttämistä) niin silmänsä auki saaneet ja lahkon jättäneet opetetaan sanomaan katkeriksi.
        Ei osata edes kiinnittää huomiota ydinkysymykseen, jos lahkon jättävät olisivat katkeria, niin mikä heidät olisi katkeriksi tehnyt ? Yhtenäinen ryhmä jolla yhteinen taustatekijä, lahko.

        Vartiotornikaupustelijan tulisi siis varoittaa, että yleensä lahkoon liittymisestä seuraa katkeruus.

        Lahkon omat tilastothan osoittavat että lahkon jättäneitä on jo enemmän kuin lahkon jäseniä.

        Mutta oikeastihan olo paranee päivä päivältä kun lahkon jättää.
        Lahkon jättäneissä on paljon niitä, jotka ovat jääneet kokematta useampiakin lahkon maailmanloppuja, noin esimerkkinä mainiten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastaavasti kuin valtakunnansalilla toistetaan iskulausetta "meillä on rakkaus keskuudessamme" (ja vaietaan mököttämistä) niin silmänsä auki saaneet ja lahkon jättäneet opetetaan sanomaan katkeriksi.
        Ei osata edes kiinnittää huomiota ydinkysymykseen, jos lahkon jättävät olisivat katkeria, niin mikä heidät olisi katkeriksi tehnyt ? Yhtenäinen ryhmä jolla yhteinen taustatekijä, lahko.

        Vartiotornikaupustelijan tulisi siis varoittaa, että yleensä lahkoon liittymisestä seuraa katkeruus.

        Lahkon omat tilastothan osoittavat että lahkon jättäneitä on jo enemmän kuin lahkon jäseniä.

        Mutta oikeastihan olo paranee päivä päivältä kun lahkon jättää.
        Lahkon jättäneissä on paljon niitä, jotka ovat jääneet kokematta useampiakin lahkon maailmanloppuja, noin esimerkkinä mainiten.

        joo
        kauhealtahan se mahtaa tuntua kun maailma rupeaa loppumaan


      • Anonyymi

        Kuka tuollaisessa tangouskonnossa jaksaa olla? Ei ole edes uskottavaa, että Jumala on noin ahdasmielinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka tuollaisessa tangouskonnossa jaksaa olla? Ei ole edes uskottavaa, että Jumala on noin ahdasmielinen.

        Jumala on sellainen kuin hänen kannattajansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala on sellainen kuin hänen kannattajansa.

        Olenkin ratkaissut ristiriidan JT uskonnon tangoenemmistön kanssa sillä, että en käy enää kokouksissa. Luen itse kaikkea. Se riittää minulle.


      • Anonyymi

        Siellä on kovat vaatimukset puhua pahaa todistajista.
        Jos tuo esiin hiukankin myönteistä jossain asiassa,
        niin hyeenalauma on niskassa ja erotetaan joukosta.
        Kaikissa kuppikunnissa n omat sääntönsä, joita puolletaan.
        Samoin kuin poliittisissa puolueissa.


      • Anonyymi

        Onpa JT seura iloinen. Karta tuota.


    • Anonyymi

      Eristäytyvä etsii omaa itsekästä haluaan. Jotka ei käy kokouksissa on kovia runkkaamaan. Lopulta niistä tulee namusetiä ja joudutaan erottamaan. Missä Evans? Luopioiden totuus on peräilmaa.

      • Anonyymi

        Mitkään sanomiset eivät auta. Voin selvästi paremmin, kun en käy kokouksessa ja ovilla. Terveys ja hyvinvointi menee kaiken muun edelle.


      • Anonyymi

        "Eristäytyvä etsii omaa itsekästä haluaan."

        Niin, aina pitäisi etsiä järjestön halua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Eristäytyvä etsii omaa itsekästä haluaan."

        Niin, aina pitäisi etsiä järjestön halua.

        JT tottelee hallintoelintä, koska haluaa pelastua. Sekö ei ole itsekästä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        JT tottelee hallintoelintä, koska haluaa pelastua. Sekö ei ole itsekästä?

        JT kiertelevät myös ovilla itsellään pelastumishalun takia. Sekö ei ole itsekästä?


    • Anonyymi

      Ei sitä rakkauspommitusta muusta syystä ole organisoitu kuin niiden lahjalaatikoiden.

      Ei sen vähemmän raadollista.

      Opit saavat vaihdella maailmanlopun vuodesta täyttyneeseen taivaaseen.

      Ovatko JT:t ylpeitä että sitä on paljastuneelta osin jo kaksi miljardia ?

    • Anonyymi

      Ei pidä, sillä mielellään me käydään ja jos joku ei käy niin mielellään käydään sanomassa hänelle, että kadotukseen olet luisumassa.

    • Anonyymi

      Tapoja tehdä evankeliointia on muitakin kuin parjaamanne ovelta ovelle käyminen. Toki samaa työtä samalla tavalla tekivät myös alkuseurakunnan kristityt 2000 vuotta sitten.
      Itse suosittelen ehdottomasti jos koputteleminen vieraiden ovilla on jotenkin vastentahtoisen tuntuista, niin vapaa muotoinen todistaminen on avain ja on sitäpaitsi kivaa. Saa valita kenelle haluaa esittää valtakunnan sanomaa eikä tarvii jännittää kaveria vierellä kun mennään kierteleen oville. Tämän helpompaa ja miellyttävämpää työmuotoa saa etsimällä etsiä. Ja muitakin vaihtoehtoja löytyy tehdä tehdä elintärkeää saarnaamis työtä. Vai sanoisinko evankelioimis työtä. Mutta kristityn on jokatapauksessa jotakin tehtävä valtakunnan työn hyväksi. Laiskimuksia ei katsota hyvällä missään maallisessa työpaikassakaan vai väittääkö joku muuta?
      Tämä on totuus. Mutta ei muuten Jeesuskaan katso hyvällä hedelmää tuottamattomia seuraajiaan. Hänhän evenkelioimis toimeksiannon jokaiselle on henkilökohtaisesti delegoinut.

      • Anonyymi

        Mutta Jeesus ei käskenyt valehtelemaan ja peittelemään sitä puhumalla teokraattisesta sodankäynnistä.
        Eikä Jeesus pyytänyt kerjäämään lasten jäätelörahoja.
        Eikä julistamaan maailmanlopun vuosia.

        Puhumattakaan nyt sitten että olisi kehottanut puhumaan palturia omasta paluustaan, vuosista 1874, 1914.
        Elikkä: häpeäisit.
        Ja katuisit.
        Kun Jeesus palaa ja ihmiset parkuvat, kuten Jeesus kertoi, voi olla myöhäistä sinulle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta Jeesus ei käskenyt valehtelemaan ja peittelemään sitä puhumalla teokraattisesta sodankäynnistä.
        Eikä Jeesus pyytänyt kerjäämään lasten jäätelörahoja.
        Eikä julistamaan maailmanlopun vuosia.

        Puhumattakaan nyt sitten että olisi kehottanut puhumaan palturia omasta paluustaan, vuosista 1874, 1914.
        Elikkä: häpeäisit.
        Ja katuisit.
        Kun Jeesus palaa ja ihmiset parkuvat, kuten Jeesus kertoi, voi olla myöhäistä sinulle

        Kyllä näin on.
        Jehova vie kaikki valehtelija Jehovantodistajat silloin piiskalle.
        Pylly paljaaksi ja remmiä.


    • Anonyymi

      Minä kävin mielelläni kokouksissa ja konventeissa niin kauan kun siellä kävi myös maailman kaunein "typsy".
      Sitten kun hänet nappasi eräs toisen seurakunnan "edistyvä veli", lopetin kokouksissa ja konventeissa käynnin.
      Jaa, mitäkö siellä kokouksissa oli muuta? Ei mitään.

      • Anonyymi

        Minä en käy mielelläni kokouksessa. Maailman komein tyyppi ei käynyt kokouksessa eikä ollut kiinnostunut JT uskonnosta, eikä tulevaisuus paratiisissa ilman häntä kiinnosta. Hän on kuollut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      3505
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2191
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2081
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1965
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      83
      1640
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe