Äärihelluntailaisuus H-kirkon sisällä

Anonyymi-ap

Äärihelluntailaisuusilmiö ei nouse tyhjästä vaan se nousee mitä jäsenille opetetaan ja missä hengessä.
Luukkaan mukaan 6:39
Hän sanoi heille myös vertauksen: "Eihän sokea voi sokeaa taluttaa? Eivätkö molemmat lankea kuoppaan?"

Äärihelluntailaisuudessa on syyttäjän henki eikä Pyhä Henki.
Helluntailaisuuden nykysuuntaus kallistuu
- äärihelluntailaisuuden nousuun
- hengellisten ilmiöiden ja vaikutuksien aktiivuseen tavoittelemiseen
- "varmaan" pelastusvarmuus uskotteluun
- kristittyjen Apostolisen uskontunnuksen kieltäminen kokouksissa

Pysytään helluntailaisuudessa ja keskustellaan siitä.

22

81

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Raamatun ymmärtäminen vaatii konaiskuvaa, ja niinpä Jeesus aloittaa: ”Hän puhui heille vielä vertauksin: »Miten sokea voisi taluttaa sokeaa? Molemmathan siinä putoavat kuoppaan.” Ja jatkaa suoraan tämän keskustelun avaajalle: ”Ei oppilas ole opettajaansa etevämpi, mutta kyllin oppia saatuaan jokainen on opettajansa veroinen. »Kuinka näet roskan veljesi silmässä, mutta et huomaa, että omassa silmässäsi on hirsi? Kuinka voit sanoa veljellesi: ’Annapa, veli, kun otan roskan silmästäsi’? Ethän sinä näe edes hirttä omassa silmässäsi. Sinä tekopyhä! Ota ensin hirsi omasta silmästäsi, vasta sitten näet ottaa roskan veljesi silmästä.”
      ‭‭Evankeliumi Luukkaan mukaan‬ ‭6:39-42‬ ‭

• Anonyymi

Mikä tai kuka on H-kirkko ? Lapuan liike ei kylläkään vaikuta mitenkään jossain H-kirkossa. Olet aivan sekaisin. Ota heti lääkkeesi ja palaa B-sairaalaan.

• Anonyymi

Ääriluterilaisuus ei synny itsestään vaan opetuksesta. Täällä riehuvissa ääriluterilaisissa on Lutherin murhahenki.
      Pahimpia ovat luterilaiset lahkot.
      Tämä murhahenki on esiintynyt monta kertaa historiassa.

• Anonyymi

Täälä riehuvissa uudestikastajissa on murhanhenki! He puhuvat koko ajan murhaamisesta! Tuyo yksi uudestikastettu uhkailee kristittyjä lasten tappamisella. Vaarallista lahkoa siis edustaa

• Anonyymi

Ai luuletko aidosti että sodissa on armeijassa vain joku yksi uskonto kyllä kaikissa maissa ja armeijoissa on kaikkia uskontoja. Arabisrmeijoissa on myös juutalaisia ja Israelin armeijassa arabeja.

• Anonyymi

Äärihelluntailaisuus perustuu syyttäjähenkeen ja luterilaisten vihaamiseen.

• Anonyymi

Suurin yksittäinen kommenttien ja aloitusten postaaja on luterilais-pakanamessiaanen ylläpito. Lähes kaikki ylläpidon kautta tulevat viestit ovat täynnä vihapuhetta; solvauksia ja panettelua ja valheellisia väittämiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suurin yksittäinen kommenttien ja aloitusten postaaja on luterilais-pakanamessiaanen ylläpito. Lähes kaikki ylläpidon kautta tulevat viestit ovat täynnä vihapuhetta; solvauksia ja panettelua ja valheellisia väittämiä.

Sinä tunnut vihaviestjä postaavan koko ajan. Ei ylläpito tänne postaa

• Anonyymi

Hellarit on perinteisesti käynyt budhan temppeleissä pattajalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Messiaaniset on oma ryhmä harhaoppia hellareissa ja vapareissa Siion tai arkki.City tai vineyard.

• Anonyymi

Onko H-kirkko Helsingin metron asema ?

• Anonyymi

"H-moilasten kirkko". Vertauskuva.
        Ratkaisiko Helluntaikirkko helluntailaisuuden hapatukset ja henkien ilmentymät?
        Ainakin äärihelluntailaisuus voi hyvin.

• Anonyymi

Eikun Vapaakirkon arkki Järvenpäässä ja Korson helluntai seurakunta voitte hakea ruokakassin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"H-moilasten kirkko". Vertauskuva.
        Ratkaisiko Helluntaikirkko helluntailaisuuden hapatukset ja henkien ilmentymät?
        Ainakin äärihelluntailaisuus voi hyvin.

jopa teidän puheistanne huokuu ja sanoittuu sydämissä Kristuksen rakkaus, eikös vain.
        Esimerkkinä kansa mielellään kuuntelisi sanaasi ja kuinkahan se rakentuisi ja rakentaisi Kristuksen ruumista? Mitäpä sanoisit. Ylpeiletkö sanoissasi ja mistä? Sama muillekin tarinankertojille. Ylpeilettekö sanoillanne, onko ne Pyhästä Hengestä vai mistä lähteesi kumpuaa?

• Anonyymi

YouTube Espoon helluntaiseurakunta.

• Anonyymi

Hirveä riita näyttää olevan taas päällä varsinaisten lahkolaisten helluntailaisten ja Helluntaikirkon välillä. Lahkolaiset helluntailaiset haastavat riitaa jopa oman Helluntaikirkkonsakin kanssa!

• Anonyymi

Luterilainen vauvakastettu rienaaja ei malta nukkua kun pitää tulle tänee rienaaman. Vauvakastettu pelkää että kajoan sen lapsiin

• Suomessa helluntaiherätys on jo pitkään ollut jakautunut kolmeen osaan.
        Perinteisillä helluntailaisilla eli Helluntailaikansalaisilla ei ole kirjoitusoikeuttta Ristin Voittoon ja heillä on omat Juhannusjuhlansakin.

• Anonyymi

Ylläpito sabotoi palstaa postaamalla työkseen solvauksia ja hullutuksiaan ja valheitaan palstalle. Ylläpidon tarkoitus on estää kaikki rauhallinen ja oikeamielinen keskustelu ja tuoda tilalle ääriluterilaisuuden opit ja saatanan synagoogan valheet.
      suomi24 on osallinen kiihottamiseen kansaryhmää vastaa. Ylläpito on suurin yksittäinen aloitusten tekijä ja kommenttien lähettäjä. Lähes kaikki ylläpidon kautta palstalle postatut kommentit sisältävät vihapuhetta ja panettelua ja solvaamista ja valheellisia väittämiä.

• Anonyymi

Ääri sitä ja ääri tätä. Vai pitäisikö olla vain yksi putini keskellä kaikkea.
      Eikö eduskuntakin ole esimerkki siitä, mitä kansa on?
      Ja mitä syyttäjähenkeen tulee, eikö tärkein ole se, että Jumalan Sana ei syytä?
      Jos se syyttäjähenki mieleen nousee siitä, että omassa pussissa ei ole puhtaita jauhoja ja siitä nousee Jumalan lain merkitystä esiin, että SE kuitenkin on tämä muistuttaja?

Mikä ON ihmisen alkuerä ja tarkoitus? Ollako jonkun kirkkoisän joka leikki välimiestä Jumalan ja ihmisen välissä, se tarkoitus, vai onko Jeesus tämä välimies?
      Jumala loi meidät kumppaniksi matkalle ja siinä on se Sanan kautta samanmielisyys Jumalan kanssa ja tässä tulee esiin rukouskammio- Ylimmäinen Pappi välimiehenä, sekä takana suljettu kirkkokuntien sakramenttitarinoitten ovi.

Silloin ei ole syyttäjiä välissä.

• Anonyymi

5Moos.29:4-6 Mutta tähän päivään asti Herra ei vielä ole antanut teille sydäntä ymmärtääksenne ja silmiä nähdäksenne ja korvia kuulaksenne. Ja minä kuljetin teitä erämaassa neljäkymmentä vuotta: teidän vaatteenne eivät kuluneet yltänne, eivätkä kenkäsi kuluneet jalassasi. Leipää ette saaneet syödäksenne ettekä viiniä ja väkijuomia juodaksenne, jotta tietäisitte, että minä olen Herra, teidän Jumalanne. Jer.5:20-31 Julistakaa tämä Jaakobin huoneessa ja kuuluttakaa se Juudassa sanoen: Kuulkaa tämä, te tyhmä ja ymmärtämätön kansa, te joilla on silmät, mutta ette näe, jolla on korvat, mutta eivät kuule. Ettekö pelkää minua, sanoo Herra, ettekö vapise minun edessäni, joka on pannut hiekan meren rajaksi, ikuiseksi määräksi, jonka yltse se ei pääse; ja vaikka se kuohuu, ei se mitään voi, ja vaikka sen aalot pauhaavat, eivät ne sen ylitse pääse? Mutta tällä kansalla on uppiniskainen ja tottelematon sydän; he ovat poikenneet ja menneet pois. Eivätkä he sano sydämessänsä: Peljätkäämme Herraa, Jumalaamme, joka antaa sateen, syyssateen ja kevätsateen ajallansa, ja säilyttää meille elonkorjuun määräviikot. Teidän pahat tekonne käänsivät nämä pois, ja teidän syntinne estivät teitä saamasta hyvää. Sillä minun kansassani on jumalattomia; he väijyvät, niinkuin linnunpyytäjät kyykistyvät, he asettavat ansoja, pyydystävät ihmisiä. Niinkuin häkki on täynnä lintuja, niin heidän huoneensa ovat petosta täynnä. Siitä he ovat tulleet suuriksi ja rikkaiksi, ovat tulleet lihaviksi ja kiiltäviksi. Myös käyvät heidän häijyt puheensa yli kaiken määrän; he eivät aja orpojen asiaa, niin että ne voittaisivat, eivätkä hanki köyhälle oikeutta. Enkö minä näistä tälläisistä rankaisisi, sanoo Herra, eikö minun sieluni kostaisi tämänkaltaiselle kansalle? Kauheita ja pöyristyttäviä tapahtuu maassa: profeetat ennustavat valhetta, ja papit hallitsevat yksissä neuvoin heidän kanssaan, ja sitä minun kansani rakastaa. Mutta mitä te teette, kun tästä tulee loppu? Hes.12:1- Ja minulle tuli tämä Herra sana: Ihmislapsi, sinä asut uppiniskaisen suvun keskellä, niiden joilla on silmät nähdä, mutta eivät näe, ja korvat kuulla, mutta eivät kuule; sillä he ovat uppiniskainen suku. Sinä, ihmislapsi, tee itsellesi matkavarusteet ja mene päiväiseen aikaan heidän silmäinsä edessä pakkosiirtolaisuuteen; sinun on mentävä pakkosiirolaisuuteen omalta paikkakunnaltasi toiseen paikkaan teidän silmäinsä edessä. Ehkäpä he näkevät sen, sillä he ovat uppiniskainen suku. Matt.13:13-17 Sentähden minä puhun teille vertauksilla, että he näkevin silmin eivät näe, ja kuulevin korvin eivät kuule, eivätkä ymmärrä. Ja heistä käy toteen Esaiaan ennustus, joka sanoo: Kuulemalla kuulkaa, älkääkä ymmärtäkö, ja näkemällä nähkää, älkääkä kasittäkö. Sillä paatunut on tämän kansan sydän, ja korvillaan he työläästi kuulevat, ja silmänsä he ovat ummistaneet, etteivät he näkisi silmillään, eivät kuulisi korvillaan, eivätkä ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi. Mutta autuaat ovat teidän silmänne, koska ne näkevät, ja teidän korvanne, koska ne kuulevat. Sillä totisesti minä sanon teille: monet profeetat ja vanhurskaat ovat halunneet nähdä, mitä te näette, eivätkä ole nähneet, ja kuulla, mitä te kuulette, eivätkä ole kuulleet. Ps.43:1-5 Auta minut oikeuteeni, Jumala, ja aja minun asiani armotonta kansaa vastaan. Päästä minut kavaloista ja vääristä ihmisistä. Sillä sinä olet minun Jumalani, minun linnani. Miksi olet minut hyljännyt? Miksi minun täytyy käydä murhepuvussa, vihollisen ahdistamana? Lähetä valkeutesi ja totuutesi. Ne minua johdattakoot, viekööt minut sinun pyhälle vuorellesi, sinun asuntoihisi, että minä saisin tulla Jumalan alttarin eteen, joka on minun iloni ja riemuni, ja kiittäisin kanteleilla sinua, Jumala, minun Jumalani. Miksi murehdit, minun sieluni, ja miksi olet minussa niin levoton? Odota Jumalaa. Sillä vielä minä saan kiittää häntä, minun kasvojeni apua, minun Jumalani. Ps.42:6 Miksi murehdit, minun sieluni, ja olet minussa niin levoton? Odota Jumalaa. Sillä vielä minä saan häntä kiittää hänen kasvojensa avusta. Ps.42:12 Miksi murehdit, minun sieluni, ja miksi olet minussa niin levoton? Odota Jumalaa. Sillä vielä minä saan kiittää häntä, minun kasvojeni apua, minun Jumalani.

• Anonyymi

ddd

Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli

Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.
      Maailman menoa
      268
      1627
    2. IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!

Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk
      Maailman menoa
      35
      1502
    3. Milloin bikineistä

Tuli juhla tai esiintymis asu? Pikkasen harkintaa vois käyttää. Bikinit kuuluvat uimarannalle. No, mitä maailman tähdet
      Maailman menoa
      150
      1229
    4. Mene perheinesi arkkiin - kasteelle !

Juutalaiset oli hyvin lapsirakkaita, mitään ehkäisyä ei käytetty. Perheissä oli paljon lapsia. Viiden koko perheen kast
      Kaste
      470
      1037
    5. 136
      1018
    6. Johanna Tukiainen ei suostu muuttamaan pois vuokra-asunnosta!

Seiska kertoi tänään, että Johanna Tukiainen ei ole suostunut poistumaan Helsingin Munkkisaarenkadun vuokra-asunnostaan.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      72
      961
    7. Olimmeko molemmat

ujoja ja hankalia, vai minä vain? Mietin, oliko se silloin epävarmuutta vai kiinnostuksen puutetta.
      Ikävä
      73
      933
    8. Apostolit kastoivat eri tavalla kuin kirkko

Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen? "Menkää siis ja tehkää
      Kaste
      437
      896
    9. Mun on ikävä sua J ,

Mun on ikävä sua J, haluaisin tutustua paremmin (vaikka tämä aivan älytöntä onkin). Voitaisiinko nähdä ja jutella ihan
      Ikävä
      47
      862
    10. Kesä ja nuorison mopoilu

Tänään neljä mopoa ajelivat yöllä ihan miten sattuu pitkin kyliä liikenteenjakajan väärältä puolelta hirveää ylinopeutta
      Suomussalmi
      149
      843
    Aihe