Yksityiset kusettaa aina liikettä

Anonyymi-ap

Pistäkääs kokemuksia näistä yksityis koijareista rehellisiä yrittäjiä kohtaan.
Jos liike myy edellisen yksityisen tuoman piilovika pommin seuraavalle tietämättä vioista niin heti vituillaan itketään ja liikehän on tiennyt auton olemassa olevat piiloviat ja syytteen saat. Entä toisinpäin ei liike itke jos huomaa edellisen piiloviat ennen myyntiä vaan korjaa auton ja myy tappiolla pois/pistää paalin.

18

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niin, tällaista se yrittäminen on!
      En itse ole yrittäjä, mutta näkisin asian niin, että aivan jokaisessa - vähänkin
      vanhemmassa vaihdokissa - on isompi tai pienempi vika, jonka vuoksi se
      vaihdetaan.
      Ruosteviat ovat tietenkin pahimpia, koska kaikkea muuta voi sentään korjata.
      Siksi voisi joskus olla paikallaan rauhallisesti ilmoittaa ostajalle, että tarjottu
      vaihdokki on liian huono vastaanotettavaksi osana kauppasummaa.

      • Anonyymi

        Ruosteviat ovat pientä verrattuna siihen, että moottori tai vaihdelaatikko on hajoamaisillaan. 😁


    • Anonyymi

      Automyyjä on alan ammattilainen ja hän tietenkin tarkastaa vaihdoin ammattitaidolla, eli ei pitäisi olla mikään ongelma.

      • Anonyymi

        Jos löydät jostain sellaisen myyjän, joka haistaa tai osaa ennustaa piiloviat niin olisin todella kiinnostunut. säästyisi paljon rahaa reklamaatioilta kun edellisen piiloviat laukeaa.


    • Anonyymi

      Niin, mistä ne rikkinäiset autot sinne autokauppaan tulee...?

    • Anonyymi

      No siis tietenkin ammattilainen viat huomaa, ja joko korjaa ne ennen myyntiä tai kieltäytyy ottamasta vaihdokkia vastaan. Tai kieltäytymisen sijasta maksaa jonkin parin sadan säälihyvityksen, joka on tietenkin huomioitu myytävän auton hinnassa, ja vie sitten romun paaliin.

      • Anonyymi

        Ehei, parin sadan säälihyvityksen jälkeen auto laitetaan virheettömänä ja hyvin huollettuna silmäteränä myyntiin ja sitten itketään Suomi24-palstalla pahoista yksityisistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehei, parin sadan säälihyvityksen jälkeen auto laitetaan virheettömänä ja hyvin huollettuna silmäteränä myyntiin ja sitten itketään Suomi24-palstalla pahoista yksityisistä.

        Yhtä palon myyjä huomaa piilovikoja kuin naapurin pena autosta. Jos yksityinen kusettaja ei saa suutaan auki ja ole rehellinen ja kerro mitä varmasti tietää auton todellisesta kunnosta millä päivittäin ajaa niin liikkeellä on toki hänen osoitteet ym tiedot puahahaaaaa miettikää sitä ja ketä kusetatte.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhtä palon myyjä huomaa piilovikoja kuin naapurin pena autosta. Jos yksityinen kusettaja ei saa suutaan auki ja ole rehellinen ja kerro mitä varmasti tietää auton todellisesta kunnosta millä päivittäin ajaa niin liikkeellä on toki hänen osoitteet ym tiedot puahahaaaaa miettikää sitä ja ketä kusetatte.

        No jos huomaa ymmärryksensä autoista olevan jonkun naapurin penan tasolla niin ei silloin autokauppiaana pärjää.


    • Anonyymi

      Tuttava kertoi autonsa olleen huollossa ja tarkka huoltomies todennut erään kalliin osan olevan "siinä rajoilla", eli ns. tyyppivika. No auto katsastukseen ja vaihtoon välittömästi.

      • Anonyymi

        Niin sehän on se tavallinen tarina.


    • Ruosteasia.
      Olen jo 40 vuoden ajan ajanut uudehkoilla autoilla - kaikki 18 kpl keskimäärinkin alle neljän vuoden ikäisiä, joten nämä ruosteasiat eivät paljoa minua koske, mutta olen tässä ruosteasiassa edelleen sitä mieltä, että ruosteen perässä ei korjuuttamallakaan pysy, eikä siihen riitä mikään raha.
      Toki myönnän, että risat vaihteistot ja sen sellaiset ovat kalliita, mutta eivätkö auton nämä viat käy ilmi autoa koeajamalla?

      • Anonyymi

        Yleensä auton kone ja vaihteisto on lämmin kun auto tulee vaihtoon (ellei hinata) mitä välillä epäilen :):):) Asiaan. Seuraavana aamuna se kilinä ja kolina yleensä tulee ilmi kun auto on kylmä. Siinä massapyörä paukuttaa ja vaihteisto töpeksii. On kumma miten ne sattuu hajoamaan aina liikkeen pihaan vaikka edellisellä on toiminut 100% :).
        Niin miettikääs sitä. Eipä siinä paljon tarvii laskee kuka kusettaa YKSITYINEN


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleensä auton kone ja vaihteisto on lämmin kun auto tulee vaihtoon (ellei hinata) mitä välillä epäilen :):):) Asiaan. Seuraavana aamuna se kilinä ja kolina yleensä tulee ilmi kun auto on kylmä. Siinä massapyörä paukuttaa ja vaihteisto töpeksii. On kumma miten ne sattuu hajoamaan aina liikkeen pihaan vaikka edellisellä on toiminut 100% :).
        Niin miettikääs sitä. Eipä siinä paljon tarvii laskee kuka kusettaa YKSITYINEN

        Joko sait sen mun Audin myytyä?

        😁😁😁😁😁😂😄😅😆


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joko sait sen mun Audin myytyä?

        😁😁😁😁😁😂😄😅😆

        En myynyt vaan annoin ilman ohikulkijalle. Perkele sekin kävi kalliiksi kun kone mossahti heti lahjoituksen seuraavana päivänä jouduin laittaan uuden koneen 3378e kävi kipeetä tili pussille en enään Lahjoita piilovika pommeja niissäkin on takuu. T rehellinen kauppias HML.


    • Niin, onneksi on ollut mahdollisuus "pysyä" uudemmissa autoissa, joissa näitä kilinäongelmia ei ole.

      • Anonyymi

        Mulla oli semmoinen piilovika että en löytänyt vaikka kuinka etsin ja lopulta olin itsekkin aivan hukassa. Oli ilmeisesti paha juttu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla oli semmoinen piilovika että en löytänyt vaikka kuinka etsin ja lopulta olin itsekkin aivan hukassa. Oli ilmeisesti paha juttu.

        Myytiin liikkestä vaidossa tullut auto joka tuntui toimivalta, leimat hihnat kunnossa. Seuraava omistaja koki järkytyksen kun auto ei enään lähtenyt ei millään käyntiin. Ohjasimme hänet kääntyä korjaamon puoleen jossa vika tutkitaan ja ollaan sieltä liikkeeseen yhteydessä mahdollisia kuluja ajatellen. No siinä selvisi että liikettä ennen edellinen omistaja olikin käynyt kyseisellä merkki korjaamolla saman asian takia jo ennen vaihtoon tuomista ja autolle ei ollut löytynyt järkevää selitystä miksi menee tilttiin eikä käynnisty. Siitä seurauksena todisteita kun oli sai tämä entinen omistaja petos syytteen liikettä kohtaan ja joutui maksamaan 13600e korvaus kuluja liikkeelle ja uudelle omistajalle yhteensä. Olkaapa tarkkoja näiden vekkuleiden kanssa näitä kun valitettavasti riittää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      218
      7053
    2. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      12
      2462
    3. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      36
      1872
    4. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1758
    5. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      332
      1683
    6. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      153
      1664
    7. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      8
      1661
    8. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      1519
    9. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      137
      1457
    10. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      337
      1275
    Aihe