Eilen YLE.n uutiset kertoivat että Suomen sähkönkulutus on maksimissaan tuotantoon nähden. Ydinvoimalat toimivat täysillä ja vesivoimaakin oli. Uutisten mukaan kriittinen tilanne johtui täysin tyynestä säästä jossa tuulivoimaa ei ollut lainkaan. Hyvä että asia kerrottiin suoraan.
OL 3 pelasti Suomen eilen
7
159
Vastaukset
- Anonyymi
Osoitus siitä ettei sattumaenergian toimintaan saa luottaa. Tuulettomille päiville tulee olla varavoimaa, vaikka sitten sitä hiilivoimaa. Tyhjän päälle ei saa jäädä.
- Anonyymi
Onneksi ei ole talven kovat pakkaset kiusana. Onneksi ei tuulettomuus tullut kenellekään yllätyksenä.
- Anonyymi
Viikon aikana on ollut jo usea tilanne kun tuulettomuutta on esiintynyt. Vuosia on varoitettu luottamasta ns. sattumaenergiaan, mutta vasta nyt se on osoittanut heikkoutensa useasti.
- Anonyymi
Energian hinta on Fortumilla nousemassa viisinkertaiseksi vaikka ottaisi ns. määräaikaisen TAKUU -sopimuksen. Eli kyllä kansaa kusetetaan ja raskaasti eli ryövärit ovat asiakkaiden kukkaroilla.
- Anonyymi
Juuri oma toistaiseksi - sähkösopimus Nivoksella ilmoitettiin nousevani aiemmasta 24 sentistä 51 senttiin per kwh ensi kuun alusta. Kalliiksi tulevat marras- ja joulukuu. Joulukuussa voikin sitten sähköyhtiö taas nostaa hintaa.
Viime jouluna nautiskelin pörssisähköstä ja silloin oli tuo 50 senttiä per kwh jo aika tuskallinen taso.- Anonyymi
Oma aggggggrrrreeegaaaattiiii pörrrräääää määäännnnn...sillä se hoituu.
- Anonyymi
Niin. Jos ei tuule, ei tuulivoimala tuota sähköä.
Onko joku muuta väittänyt?
Niin. Suomen energiantuotanto ei voi perustua pelkkään tuuli- ja aurinkovoimaan.
Onko joku niin muka väittänyt? Kuka?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1651606
- 104931
- 75753
- 51635
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa17618ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40547Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45498Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m159497- 26429
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;188428