Hankkeen varmistamiseksi olisi hyvä saada mukaan ainakin Lempäälä-Toijala-Hlinna ja Riksu. Ja sikäläisille radan varteen näköalatasanteet joista vois katsella kun junat suhahtelee ohi.
Tunnin juna halki maitten ja metsien
61
570
Vastaukset
- Anonyymi
Sinne vois perustaa kahviloita jonne tultais perhekunnittain viettämään päivää ja katseleen junia.
- Anonyymi
Aikas kallis projekti kun Tampereelta käy Helsingissä töissä vain n.5000 ihmistä .
Onko meillä oikeasti muka tuollaiseen varaa ?- Anonyymi
Mutta paljonkos Tampereelta matkustaa edelleen Vaasaan tai Jyväskylään tai jopa pohjoisemmaksi??
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta paljonkos Tampereelta matkustaa edelleen Vaasaan tai Jyväskylään tai jopa pohjoisemmaksi??
Oikorata merkitsisi junanvaihtoa pohjoiseen matkustaville. Eli ei siinä mitään ajansäästöä synny.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikorata merkitsisi junanvaihtoa pohjoiseen matkustaville. Eli ei siinä mitään ajansäästöä synny.
Lue vaikka yksi oikoradasta kertova artikkeli, niin sitten ehkä ymmärrät siitä edes jotain.
- Anonyymi
Ne osaa vaatia ja kusettaa laskelmilla!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta paljonkos Tampereelta matkustaa edelleen Vaasaan tai Jyväskylään tai jopa pohjoisemmaksi??
Vähemmistö. Koko Tampereen seutu (kaikki kunnat mukaan lukien) ei ole mikään miljoonien asukkaiden metropoli. Jos nyt muutamat tuhannet pakkaa sukset talvilomaa varten juniin, ei todellakaan ole kannattavaa. Jos haluat päästä perille ja takaisin, käytä omaa autoa.
- Anonyymi
Tässä linkki mitä muualla tehdään ja kuinka isot hankkeet rahoitetaan , Rail Baltican maksaa lähes kokonaan EU , n. 6 MRD € hanke .
Viro - Latvia -Liettua -Puola maksavat kukin vain 100 000€ , loput maksaa EU .
Missä ovat meidän investointirahamme EU:lta ?
https://fi.wikipedia.org/wiki/Rail_Baltica - Anonyymi
Minkähän takia nämä olisivat siinä mukana koska 'tunnin juna' ei tulisi pysähtymään missään näistä paikkakunnista ?
- Anonyymi
Samoin ihmettelen että miksi myös Pirkkala , Kangasala ja Ylöjärvi ovat moisessa mukana rahoittamalla hanketta .
Nekään eivät hyötyisi tuosta yhtään mitään .
Jos aikasäästö on vain n. 15 min. niin kovin kalliita minuutteja tulevat olemaan .
Järjetön hanke . - Anonyymi
Pysähtyykö se hiljaa kuitenkin jalkapalostadionin taakse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samoin ihmettelen että miksi myös Pirkkala , Kangasala ja Ylöjärvi ovat moisessa mukana rahoittamalla hanketta .
Nekään eivät hyötyisi tuosta yhtään mitään .
Jos aikasäästö on vain n. 15 min. niin kovin kalliita minuutteja tulevat olemaan .
Järjetön hanke .Ne kuvittelee saavansa lisää asukkaita. Oikeasti, mikä järki tämän kokoiseen maahan? Kulkis nyt edes ne nykyiset italian ihmeet, pieni pakkanen jo stoppaa, lehtikeli, lumi ja jää,. Mikä v***n pakkomielle taas on iskennyt? Jos on niin kiire, lähtekööt tuntia aikasemmalla junalla tai jos töihin haluaa päästä ja sieltä kotia, niin oma auto on varmin. VR oli joskus ihmisiä varten, kuten postinjakelun irvikuva Posti. Nyt näitä saatanan tunareita on jo kaksi. Raha vie voiton toimivuudesta.
- Anonyymi
Järjetön hanke, jolla ei ole taloudellisia, yhteiskunnallisia, ympäristöllisiä tai ylipäätään mitään järjellistä perusteita.
- Anonyymi
Kyllä kiukuttaa!
- Anonyymi
Ihmiset tekevät etätyötä, ei nopeita junia enää tarvita. Toisaalta miksi metsää ja asuntoja täytyy pakkolunastaa jonkun tyhjänä menevän junan takia. Aivan käsittämätöntä. Jos aika menee näiden suunnitelmien ohi jotka on aloitettu 20 vuotta sitten niin pitää olla rohkeutta sanoa että tämä ei enää ole ajankohtaista.
- Anonyymi
Kirjoiyit metsistä, siitä tuoli mieleen, kun sattumoisin näin tänään eiliset alueuutiset, kyseessä taisi olla E-Savo. No enivei, metsää kaadetaan ja tilalle aurinkopanwleita, ja tämä on uusi trendi. Suomen metsät muuttuu aurinkopanelimetsiksi, kun kiima on kova. Missä viherälyvajaat nyt on? Nehän loiset kiljuu kurkut suorina, "metsät säästettävä". Aivottomien apinoiden huuhaa ja nyt ollaan puskissa piilossa, nuo reppanat uskaltaa istua vaan manskulla, ettei tule hyttynen pistään. Huuiiii
- Anonyymi
Korruptoituneiden konsulttien laatima selvitys. Järkevintä olisi haudata koko tekele kahden metrin syvyyteen maahan ja unohtaa sinne.
- Anonyymi
Höyryveturit takaisin. Kaikki työt tehdään nykyään kotona tietokoneella. Jopa halonhakkuu.
Vihreät arvot, liito-oravat ja letuntallaajat kunniaan. On misogyynistä vaatia pitkää putkea puskan keskelle.- Anonyymi
Juuri noin, meidän nurkilla löytyis jäänteet vielä vanhasta ratapohjasta, uskoisin, tuolta 1800-luvulta. Ei tulis kalliiksi, uusiokäyttöön vaan. Sitten ihan aikuisten oikeesti, luuleeko viherkiimaälyvapaat, että kaikki menis junilla??? Onneksi on jo pari metriä multaa päällä, kun ääliöt tajuaa, kuinka tyhmiä on.
- Anonyymi
Oikorata on ok, moottoritien oikaisu ei.
- Anonyymi
Mielenkiinnolla odotan, minkälaisen kannan Tampereen viherhipit ottavat oikoratahankkeeseen. Oikoradan ympäristövaikutukset ovat moninkertaiset kolmostien oikaisuun verrattuna.
- Anonyymi
Siellä on laskettu jo että oikoradan suunnittelulla kustannetaan etelänlomat ja uudet autot ja akalle mökki jota voi sisustaa.
- Anonyymi
Paljonko konsultit tienasivat tuolla turhalla tilausselvityksellä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paljonko konsultit tienasivat tuolla turhalla tilausselvityksellä?
Kyselijäpösilö voisi olla vaikka hiljaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paljonko konsultit tienasivat tuolla turhalla tilausselvityksellä?
Varmaankin satojatuhansia .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paljonko konsultit tienasivat tuolla turhalla tilausselvityksellä?
Ilmeisen arka aihe. Itsekin olisin veronmaksajana kiinnostunut kuulemaan, paljonko tuo luokattoman huono selvitys maksoi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilmeisen arka aihe. Itsekin olisin veronmaksajana kiinnostunut kuulemaan, paljonko tuo luokattoman huono selvitys maksoi.
Hieman selvitystä mitä on tulossa kustannuksina esimärkkinä espoon metro jossa oli eteenkin termareita mukana häsläämässä:
Ensimmäisen vaiheen hankesuunnitelma: 714 miljoona totuus: 1186 miljoonaa
Toisen vaiheen hankesuunnitelma: 801 miljoonaa totuus: 1159 miljoonaa
Tämän lisäksi huomattiin ettei summaan oltu laskettu espoon kaupungin omia rakennelmia: siihen meni YKSI MILJARDI.
Herra suojelkoot lamasuomalaisia konsulteilta ja tärähtäneiltä politiikoilta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilmeisen arka aihe. Itsekin olisin veronmaksajana kiinnostunut kuulemaan, paljonko tuo luokattoman huono selvitys maksoi.
No selvitä se sitten. Kukaan ei kiellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hieman selvitystä mitä on tulossa kustannuksina esimärkkinä espoon metro jossa oli eteenkin termareita mukana häsläämässä:
Ensimmäisen vaiheen hankesuunnitelma: 714 miljoona totuus: 1186 miljoonaa
Toisen vaiheen hankesuunnitelma: 801 miljoonaa totuus: 1159 miljoonaa
Tämän lisäksi huomattiin ettei summaan oltu laskettu espoon kaupungin omia rakennelmia: siihen meni YKSI MILJARDI.
Herra suojelkoot lamasuomalaisia konsulteilta ja tärähtäneiltä politiikoilta.Länsimetro on oman alansa suursaavutus jopa Suomen mittakaavassa. Liukuportaiden monumentaalinen pituus ja lukumäärä sekä muuttumaton tunnelin seinä ikkunasta näkyvänä maisemana muistuttavat metron käyttäjiä jatkuvasti siitä, minne kunnallispoliitikot ovat heidät sijoittaneet.
- Anonyymi
Luuletko, että noilla ääliöillä olisi järjen valoa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyselijäpösilö voisi olla vaikka hiljaa.
No, sanos ny konsultti, paljonko nettosit? Taitaa olla känniääliötä varten tämäkin junahanke
- Anonyymi
Täälä me Pirkanmaan perussuomalaiset kannatamme uutta junahanketta.
Tiedustelut paikallisyhdistyksiltä. - Anonyymi
Tunnin rata menee kaikkien kaupunkien ohi tampereen ja helsingin välillä. Mikä ihmeen järki taas ja kuka tuota rataa edes käyttää. Valittavat että rata on tukkoinen. Kai se on tukkoinen saat ana kun tehtiin poliittinen päätös että kehäradan pääasema on tikkurila eli lentokenttäjuna kiertää tiksin kautta. Lentokenttäjunat taas ruuhkauttaa PÄÄRATAA.
- Anonyymi
Renkoon tulee väliasema !
- Anonyymi
Liian yksinkertainen asia ymmärrettäväksi. Esim lähde Lahteen Riihimäeltä, mene ensin Tikkurilaan ja sieltä Lahteen. No kai siinä joku lättähattu Riihimäeltä Lahteen menee aamulla ja takasin työpäivän päätteeksi, mutta pysähtyy joka tolpalla. Liput sitten taas on oma asiansa, tämän tiedän siitä, kun olen jollain ärrällä odottanut ostosvuoroani, niin siellä myydään lippuja ja ostajasta riippuen kestää kestää... asemien automaatit rikki, junasta ei saa ostaa lippua, muuten lennät pihalle. VR kuin Posti.
Tuli joskus käytettyä junaa aika paljonkin, oli helppoa, hyppäsit junaan ja ostit lipun konnarilta. Nyt on oma auto parhain vaihtoehto. Ei tarvitse hankkia mistään lippua, tapella nettisivuilla, katsella rikkinäisiä lippuautomaatteja, kiusata ärrillä muita asiakkaita. Kuljen omalla autolla ja syystä. VR on vajonnut totaalisen alas, joten unohtakaa nyt tuo paskahanke - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Renkoon tulee väliasema !
Älä unta nää. Sithän se olis viiden tunnin juna.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liian yksinkertainen asia ymmärrettäväksi. Esim lähde Lahteen Riihimäeltä, mene ensin Tikkurilaan ja sieltä Lahteen. No kai siinä joku lättähattu Riihimäeltä Lahteen menee aamulla ja takasin työpäivän päätteeksi, mutta pysähtyy joka tolpalla. Liput sitten taas on oma asiansa, tämän tiedän siitä, kun olen jollain ärrällä odottanut ostosvuoroani, niin siellä myydään lippuja ja ostajasta riippuen kestää kestää... asemien automaatit rikki, junasta ei saa ostaa lippua, muuten lennät pihalle. VR kuin Posti.
Tuli joskus käytettyä junaa aika paljonkin, oli helppoa, hyppäsit junaan ja ostit lipun konnarilta. Nyt on oma auto parhain vaihtoehto. Ei tarvitse hankkia mistään lippua, tapella nettisivuilla, katsella rikkinäisiä lippuautomaatteja, kiusata ärrillä muita asiakkaita. Kuljen omalla autolla ja syystä. VR on vajonnut totaalisen alas, joten unohtakaa nyt tuo paskahankeNiinhän se sitten varmaan on, että koska junalla matkustaminen on sinulle liian vaikeaa, niin oikorataa ei kannata tehdä. Toivottavasti menet päättäjille kertomaan tästä, että osaavat päättää viisaasti.
- Anonyymi
Joku yllä kutsui hanketta järjettömäksi. Olen eri mieltä. Sehän on mielipuolinen.
- Anonyymi
Jos pitää joka päivä jopa 40 vuotta käydä Helsingissä töissä, niin kyllä minä muuttaisin jo lähemmäs Helsinkiä. Etätyö tulee vähentämään pitkiä työmatkoja, se on ihan varmas
- Anonyymi
Tuo juna kun lähtee kiskoilta, niin käy kuin Espanjassa 9 vuotta sitten. Kaikki vaunut pöpelikköön, 77 kuollutta ja yli 140 loukkaantunutta.
- Anonyymi
Juu, ei tarvita kuin se yksi hirvi, se riittää "lentoon", niitähän täällä piisaa. Vai meinaavattekohan rakentaa hirviaidan vai onko sittenkin ilmassa ne kiskot? Ai hitto, olisihan se hienoa kiivetä junaan ja kammeta itseään ulos sieltä tikapuita pitkin.
- Anonyymi
Mistä ne 6 miljoonaa matkustajaa tulee, moniosaajia ja diginomadeja lähi-idästä?
- Anonyymi
Matkustajamäärien arvionti on tehty aivan täysin hatusta , ei mitään perusteita moiselle määrälle .
- Anonyymi
Varmaan stadin assalta lähtevät nojailemasta
- Anonyymi
Laskelmien mukaan kaikki tamperelaiset käyvät päivittäin lentämässä Vantaalta jonnekin?
- Anonyymi
Turun tunnin juna = 1 h 15 min Espoosta Kupittaalle!
- Anonyymi
Pyörällä pääsee työmaan ja kodin väliä. Ei ole tarvetta tunnin junille tai muillekaan junille. Pääkaupunkin seudun paras ominaisuus on sieltä pois vievät tiet.
- Anonyymi
Pyöräilet pk-seudulta tampereelle. Varsinainen supervihreä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pyöräilet pk-seudulta tampereelle. Varsinainen supervihreä.
Ei tuossa ole kerrottu missä pyöräillään. Voi pyöräillä vaikka Hämeenkatua päästä päähän. Ei silloinkaan ole tarvetta junille.
- Anonyymi
Jos ajattelee asiallisesti niin kaikki tuo raha on pois maan aluekeskusten yhteyksien parantamisesta .
Esim . Tampere - Lahti , Tampere - Jyväskylä ovat aivan jälkeenjääneitä .
Esim . tuolla rahalla saataisiin ko. tiet ajantasallle ( moottoritiekeiksi ) ja se hyödyttäisi kansantaloutta paljon enemmän kuin muutaman ihminsen takia rakennettu uusi rata Helsinkiin .
Olemme köyhiä eikä rahaa ole meillä loputtomasti kuten esim . Saksalla joten kannattaisi ehkä priodisoida niin ettei Helsinki vie kaikkia isoja investointirahoja isoihin väylähankkeisiin koska ne rahat ovat pois muun maan kehittämisestä .
Jokainen näkee jo nyt missä kunnossa ovat maakuntien pääväylät , täysin ala -arvoisessa .- Anonyymi
Helsinki vie isoja rahoja väylähankkeisiin? Ne väylät pk-seudulta muualle maahan on tehty juuri sitä varten että se raha kulkee sinne maaseudullekin. Luuletko sinä että pk-seutulaiset käyttää pääasiallisesti näitä väyliä? Ei käytä. Siellä missä on mylly, siellä on myös tie. Vanha sanonta maailmalta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helsinki vie isoja rahoja väylähankkeisiin? Ne väylät pk-seudulta muualle maahan on tehty juuri sitä varten että se raha kulkee sinne maaseudullekin. Luuletko sinä että pk-seutulaiset käyttää pääasiallisesti näitä väyliä? Ei käytä. Siellä missä on mylly, siellä on myös tie. Vanha sanonta maailmalta.
Olet täysin pihalla , väylähankkeet ovat sitä varten ettei kaikki vie Helsinkiin.
Tyhmäkin tuon tajuaa mutta jos käsitys asiosta on tuo , muutakin kuin tämä , YLEn uutisoinnnin tasolla niin käsitys asioista on tuo .
Eli irtaantunut todellisuusdesta.
Tyhmiä vedätetään 100 - 0 . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet täysin pihalla , väylähankkeet ovat sitä varten ettei kaikki vie Helsinkiin.
Tyhmäkin tuon tajuaa mutta jos käsitys asiosta on tuo , muutakin kuin tämä , YLEn uutisoinnnin tasolla niin käsitys asioista on tuo .
Eli irtaantunut todellisuusdesta.
Tyhmiä vedätetään 100 - 0 .Olet täysin pihalla .
- Anonyymi
Joka tapauksessa aivan järjetön hanke. Rahat tulee käyttää pääradan kapasiteetin lisäämiseen ja ylläpitoon.
- Anonyymi
Oikein hienosti perusteltu.
- Anonyymi
Juuri noin "suhahtaa ohi". Mikä v***n järki tässäkin on? Nytkin ne jo "suhahtaa ohi", miksi pitää tuhlata miljardeja jo olemassa olevaan jonkun pienen vähemmistön takia? Kuvitteleeko noi aivottomat, että kaikki menee sitten tunnin junaan, kun sellainen on, kun se "uusikin" suhahtaa ohi 160 km/t?? Ne on unohtanut neljä (4) vuodenaikaa vai kuvitteleeko ne että lumentulo, pakkaset, lehtikelit ja helteiden vääristämät kiskot häviää "uuden" tunnin junan myötä? Kai ne on pistänyt makarooneillekkin jo tilauksen vetämään?
- Anonyymi
Hämeen maakuntahallituskin haluaa hankkeen keskeytystä välittömästi .
https://www.tamperelainen.fi/paikalliset/5413509 - Anonyymi
Ja montako junaa päivässä menisi tuolla supernopealla radalla? Kaksi, kolme? Eihän niihin juniin nytkään ole menijöitä kuin ruuhka-aikana.
- Anonyymi
Voi sitä lasten riemua, kun pääsevät katsomaan superjunien porhaltamista. Monet heistä saattavat unohtaa haaveensa tulla astronauteiksi, kun käsillä on todellinen mahdollisuus päästä veturinkuljettajaksi, tai vaikkapa konduktööriksi.
- Anonyymi
Päärata-Suomirata on aivan tukossa.
Jotain on pakko tehdä.
Lisää tavarajunia ei mahdu raiteille.
Myös 3.-tien oikaisu tuo paljon rahaa ja työtä Pirkanmaalle.
Ajatellaan kokonaisuuksia ja tulevaisuutta, ei lillukanvarsia. - Anonyymi
Onneksi tuo typerä hanke ei koskaan toteudu, kun ei ole sitä rakennusrahaa eikä kenelläkään tamperelaisella ole tarvetta päästä sinne Pohjois-Afrikkaan.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita
Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p561896Persut petti kannattajansa, totaalisesti !
Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,481648- 521574
Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?
Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.51527Sinäkö se olit...
Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis61495Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat
Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin61415Hyvää yötä ja kauniita unia!
Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä81306Lepakot ja lepakkopönttö
Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta121281Revi siitä ja revi siitä
Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla41163Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä
Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni41138