Synti ei lähde pois uskomalla vaan tunnustamalla ja katumalla syntejä.
Seurakunnan vanhemmistolla on Jumalan auktoriteetti ja käsky miten synnintekijän kanssa menetellään.
Ensimmäinen kirje Timoteukselle 5:20 Syntiä tekeviä nuhtele kaikkien kuullen, että muutkin pelkäisivät.
Valitettavasti vanhemmisto on laiminlyönyt tämän tehtävänsä koska heillä ei ole Jumalan kutsua vastuulliseen tehtäväänsä.
Siksi srk eksyy.
Syntikysymysten ratkaisu srk:ssa
32
191
Vastaukset
- Anonyymi
Onko Helluntaikirkossa hevosmiesten tietotoimisto josta saa viimesimmät tiedot kuka voittaa raveissa ja pääsee taivaaseen?
- Anonyymi
Nyt menet yli kirjoitusten, ikävä kyllä.
Raamatullisesti ja Rakkaudessa se menee kylläkin pääsääntöisesti, siis painotan pääsääntöisesti ensin niin, että asioista puhutaan kahden kesken, ei ole näet hyödyllistä, eikä hyväksi lytätä toista jopa turhaan muiden edessä.
Vasta sitten jos uskova ei tee parannusta, on aika ottaa muita mukaan ja tehdä se yhdessä, ja vasta sen jälkeen on aika koko seurakunnan toimia.
Tässä on kerrottu se mekanismi:
15 Mutta jos veljesi rikkoo sinua vastaan, niin mene ja nuhtele häntä kahdenkesken; jos hän sinua kuulee, niin olet voittanut veljesi.
16 Mutta jos hän ei sinua kuule, niin ota vielä yksi tai kaksi kanssasi, 'että jokainen asia vahvistettaisiin kahden tai kolmen todistajan sanalla'.
17 Mutta jos hän ei kuule heitä, niin ilmoita seurakunnalle. Mutta jos hän ei seurakuntaakaan kuule, niin olkoon hän sinulle, niinkuin olisi pakana ja publikaani.
Mutta painotan yhä sitä, että näin pääsääntöisesti, mutta poikkeuksia toki on Raamatun mukaan! - Anonyymi
Kysymys on seurakuntakurista ja seurakunnan vastuuhenkilöistä.
- Anonyymi
Sama mekanismi on heidänkin kohdalla.
Ei ole erotusta.
Sinulta voisin kysyä nyt, että tiedätkö sinä itse sen, ovatko ne vastuuhenkilöt oikesti niitä, jotka ovat Jumalan valmistamia ja opettamia ja asettamia ?
Vai onko niissä tehtävissä ihan väärät henkilöt ?
Minun nähdäkseni niissä on hyvin pitkälti aivan väärät henkilöt tätänykyä. - Anonyymi
Esitän sitten lisäkysymyksen sinulle.
Jos ja kun väärät ovat vastuuhenkilöinä, niin miten ne väärät voivat / voisivat toimia oikein ?
Herra antoi minulle jo kauan sitten tiedoksi tämän Suomen seurakuntien johtajien tilasta:
Jes. 3:12 Minun kansani käskijät ovat lapsia, ja naiset sitä hallitsevat. Kansani, sinun johtajasi ovat eksyttäjiä, he ovat hämmentäneet sinun polkujesi suunnan.
Jes. 3:4 Ja minä panen nuorukaiset heille päämiehiksi, ja pahankuriset hallitsevat heitä.
Näinhän on todella käynyt ja tämä on nyky seurakuntien todellinen tilanne hyvin hyvin laajalti Suomessa !
Eli kasvamattomat, oppimattomat, kypsymättömät,pyhittymättömät, eli Hengellisesti arvioiden lapset / nuorukaiset ovat nyt päämiehinä ja naiset ja pahankuriset oikeasti pitävät valtaa seurakunnissa !
Hengelliset on potkittu pois, tai he ovat itse lähteneet, kun eivät ole halunneet olla osallisia kaikkiin niihin vääryyksiin ja synteihin, joita seurakunnissa avoimesti harjoitetaan !
Eli miten siis nuo väärät vastuuhenkilöt voisivat millään toimia oikein ja Raamatun ohejiden mukaan, kun eivät edes kyllin tunne Raamattua ! - Anonyymi
Jos veljesi rikkoo sinua vastaan onko rikkonut . Saatanan synagoga.
- Anonyymi
Helluntailaiset eivät ymmärrä mitä Sanassa sanotaan.
Peite on silmillä ja osta silmävoidetta.
1. Tim. 5:20
"Syntiä tekeviä nuhtele kaikkien kuullen, että muutkin pelkäisivät."
Hellareilla ei ole Jumalan pelkoa eikä synnin pelkoa.
Tyypillistä lahkotouhotusta.- Anonyymi
No Timoteus on taivaassa lähti jo 2000 vuotta sitten .
- Anonyymi
Helluntailaiset luulevat pääsevänsä kuin Fox Parham "kettu" veräjästä.
- Anonyymi
> Synti ei lähde pois uskomalla vaan tunnustamalla ja katumalla syntejä.
"Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."
Joh. 20:23
Jeesuksen opetuslapsilla on valtuudet antaa syntejä anteeksi. Eli ne lähtevät pois, kun sanoo niin. Mutta, anteeksiannosta ei tietenkään ole mitään hyötyä, jos henkilö heti palaa syntiin, siksi:
"En minäkään sinua tuomitse;
mene, äläkä tästedes enää syntiä tee".
Joh. 8:11 - Anonyymi
Jeesuksen määräaikainen valtuutus muutamalle opetuslapselle antaa syntejä anteeksi siksi aikaa, kun oli itse estyneenä niin tekemään, koska Jeesus oli tuonelassa eikä ollut vielä noussut taivaaseen, josta tuli vasta helluntaina kasteeseen antamaan syntejä anteeksi.
"Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."
Joh. 20:23- Anonyymi
Luuk. 5:24
Mutta jotta tietäisitte, että Ihmisen Pojalla* on valta antaa maan päällä syntejä anteeksi" -- hän puhui nyt halvaantuneelle -- "minä sanon sinulle: nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi."
-halvaantunut mies
-syntinen nainen
-sokea mies
-lapset
-ristinryöväri - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luuk. 5:24
Mutta jotta tietäisitte, että Ihmisen Pojalla* on valta antaa maan päällä syntejä anteeksi" -- hän puhui nyt halvaantuneelle -- "minä sanon sinulle: nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi."
-halvaantunut mies
-syntinen nainen
-sokea mies
-lapset
-ristinryöväriRaamatun mukaan kaste ja ehtoollinen on paikat, jossa Jeesus on läsnä ihmisen syntiongelman vuoksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatun mukaan kaste ja ehtoollinen on paikat, jossa Jeesus on läsnä ihmisen syntiongelman vuoksi.
Jeesus tarkoitti maan päällistä aikaa olla kahden tai kolmen apostolin kanssa, jos he pyytävät Jeesusta mukaansa.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nyt Jeesus on taivaassa Isän Jumalan oikealla puolella, ei missään ihmiskäsin rakennetuissa temppeleissä. Tulee vasta aikanaan takaisin fyysisessä muodossa Galilean vuorelle, josta taivaaseen nousi.
Jes. 55:6
Etsikää Herraa silloin, kun hänet löytää voidaan; huutakaa häntä avuksi, kun hän läsnä on.
Jos Jeesusta etsii väärästä paikasta, niin ei voi koskaan löytää.
Luuk. 17:23
Ja teille sanotaan: 'Katso, tuolla hän on!' 'Katso, täällä!' Älkää menkö sinne älkääkä juosko perässä.
- Anonyymi
Hellarit napsivat jakeita irti asiayhteydestään ja rakentavat niistä omia oppejaan kuin palapeliä.
- Anonyymi
Eivät tee noin, kuin kerrot "Anonyymi 04.10.2022 19:21"
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eivät tee noin, kuin kerrot "Anonyymi 04.10.2022 19:21"
Helluntailiikkeen perustaja, joka sen lahkon perusopit on sorvannut oli ei-kristitty maallikko Charles Fox Parham, joka lupasi slummien mustille miehille täydellisen vieraan kielen taidon kun kääntyvät helluntailaiseksi. Kukaan ei mitään kieliä oppinut Parhamin raamattukoulussa puhumaan.
Jae sieltä, toinen täältä on hellaritekniikka rakennella niitä uskoopejaan, jotka vaihtelee sen mukana kuka milloinkin on niitä jakeitten palasia kokoamassa ja yhdistelemässä.
Molotuskieli on samallaista eri tavujen ja sanojen yhdistelyä sekaisin vailla mitään sisältöä ja informaatiota. Sellaisiin rukouksiin ei tule koskaan mitään vastausta.
1. Kor. 14:9
Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.
- Anonyymi
Minä olen täydin erimieltä aloittajan kanssa.
- Anonyymi
Jaak. 2:20
Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?
- Anonyymi
Mikä on vikana, että vauvakastetut elävät synnissä (vauvakastettujen hedelmät lista) eikä heitä kukaan nuhtele eivät edes vauvakastetut rienaajat. He vain juopottelevat yöt ja kirjoittelevat parhamista.
- Anonyymi
Kristittyjen vihaaja on synagogalta.
- Anonyymi
Raamatun mukaan Jumala pesee kaiken syntiriippuvuuden perisynnin kadottavasta voimasta lähtien pois Kristittyjen yhdessä kasteessa, mitä helluntailaiset eivä tunne ollenkaan, koska hellarikaste on pelkkää vettä ja ihmisteko. Eihän ne ihmisen teot mitään syntejä poista.
Ap. t. 22:16
Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'
Helluntailaiset ohittivat sen ongelman keksimällä selityksen, että kielletään kokonaan, että oltaisiin syntisiä ennen kastetta, niin siinähän se ongelma poistuu.
1. Joh. 1:8
Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
1. Joh. 1:10
Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.- Anonyymi
✝️✝️✝️✝️✝️✝️✝️
- Anonyymi
Aihetta varten on saarnat jos korvat kestää. Lopunaikaa varten on kaksi todistajaa.
- Anonyymi
Kasteita on yksi, mutta todistajia on kolme:
8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.
8 And there are three that bear witness in earth, the Spirit, and the water, and the blood: and these three agree in one.
Seuraava jae
12 Minä kirjoitan teille, lapsukaiset, sillä synnit ovat teille anteeksi annetut hänen nimensä tähden.
12 I write unto you, little children, because your sins are forgiven you for his name's sake. - Anonyymi
Parhami eli siinä azusin hengessä, eikä tehnyt parannusta, vaan vietiin vankilaan.
- Anonyymi
Paljon viisaita maalla kun vahinko merellä.
Helppo tehdä maaleja telkun äärellä.
Minäkin pruukaan neuvoa pelaajia lyömään
kiekko maaliin ohi maalivahdin. Mutta he
ampuvat melkein aina kohti maalivahtia
maalivahdin syliin tai mailaan tai hanskaan.
Enkä minä käskenyt ampua kohti maalivahtia
vaan maaliin. Ja kun minä käsken niitä ampua
maalivahdin ohi, ne raukat ampuu ohi maalin.
Niin mitäs teet? Pitäskö ite olla joka paikassa? Lainsäädäntö on muuttunut ja julkisesta nuhtelusta voi joutua käräjille, eikä se ole siten kannatettava
- Anonyymi
Kuule katso peiliin näe sarvet päässäsi.
- Anonyymi
Sehän riippuu mikä sun mielestä on syntiä mutta ei pastoreilla mitään valtaa ole ne on palvelijoita ja palvelee ihmisiä ja nekin on syntisiä tekee syntejä on mokannut Työpaikoilla varastanut ja kiusannut toisia lapset ei tykkää niistä monen lapset huumeissa suuri osa kastamatta ei edes usko. LOPETA TOI TYHMYYS IHMISPALVONTA . ENKELIKIN SANOO ÄLÄ MINUA KUMARRA OLDN VAI. PALVELIJA. OLETKO VAMMAINEN.
- Anonyymi
Syntiasiat on Jumalan asioita, eikä ne kuulu minkään uskonnollisen yhdistyksen ry:n ratkaistaviin asioihin.
Ihminen ei voi poistaa esim. perisynnin kirousta mitenkään.
Eikä sitä, mitä synnistä aiheutuu toisille ihmisille.
4. Moos. 14:18
'Herra on kärsivällinen, ja hänen hyvyytensä on suuri. Hän antaa anteeksi pahat teot ja rikkomukset, mutta ei jätä syyllistä rankaisematta. Aina kolmanteen ja neljänteen polveen hän panee lapset vastaamaan isiensä pahoista teoista. - Anonyymi
Lahkolaisilla ei ole mitään auktoriteettia antaa yleisesti syntejä anteeksi.
Ihmisellä on valta antaa vain itseään koskeneet loukkaukset anteeksi, mutta ei esimerkiksi murhan syntiä, koska siihen liitttyy aina synnin rangaistuksen toimeenpano.
Isä meidän...niinkuin mekin annamme niille, jotka ovat meitä vastaan rikkoneet"....siihen se ihmisen valta päättyy.
Jeesus valtuutti muutaman opetuslapsen antamaan puolestaan syntejä anteeksi maan päällä, koska oli itse estynyt kuoleman ja helluntain välisen ajan. Mutta ei se mikään yleinen valtuutus ole kaikenlaisille uskonlahkoille.
4. Moos. 14:18
'Herra on kärsivällinen, ja hänen hyvyytensä on suuri. Hän antaa anteeksi pahat teot ja rikkomukset, mutta ei jätä syyllistä rankaisematta. Aina kolmanteen ja neljänteen polveen hän panee lapset vastaamaan isiensä pahoista teoista.'
Edes profeetta Naattanilla ollut valtuuksia antaa Daavidin murhaa ja aviorikosta anteeksi. Hän vain välitti tiedon, mitä Jumala on asian suhteen tehnyt.
2. Sam. 12:13
Niin Daavid sanoi Naatanille: "Minä olen tehnyt syntiä Herraa vastaan". Naatan sanoi Daavidille: "Niin on myös Herra antanut sinun syntisi anteeksi; sinä et kuole.
2. Sam. 12:15
Sitten Naatan meni kotiinsa. Ja Herra löi lasta, jonka Uurian vaimo oli Daavidille synnyttänyt, niin että se sairastui vaikeasti.
18 Seitsemäntenä päivänä lapsi kuoli.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vassarit kummittelee pääni sisällä joulunakin
Hetki sitten alkoi punakapina. Joulupäivään mennessä ollaan jo Lindtmanin nuoruusvuosien näytelmäkerhossa. Tapaninpäivän502662Oho, köyhyys väheni Marinin hallituskaudella
👋💥🤕 Tuonkin Marinin hallitus sössi --- Vuosien 2019–2023 sosiaaliturva- ja verotusperusteiden muutokset suhteessa h732261Kylläpä asiat onkin nyt hyvin verrattuna Sannan aikaan
Sannan aikana aähkön alv oli 10%, nyt 25,5%. Ajatelkaa nytkin pörssisähkö on ilmaista, keskellä talvea! Bensan hinta on31651En tiedä mitä olet mulle
Rakkauteni,ihastukseni,pakkomielteeni,mitä lie. Jokatapauksessa ajattelen sinua päivittäin lämmöllä ja haluan toivottaa501136Ukrainan raukkamainen isku Moskovaan.
Pitikö isku tehdä juuri jouluna.Siinä saattoi jäädä joku lapsi isättömäksi.Kyseessä ei edes sotilaskohde.281986On mullakin
Sua ikävä. En vain pysty siihen mitä toivot. Siksi toivon joskus että voisin vain olla hetken lähelläsi49957- 69864
- 15854
Ikävä edelleen sinua
Tänään tunnen sen vahvasti. Kaipaan sinua elämääni. En haluaisi heittää hukkaan sitä mitä meillä oli, mutta ollaan aja19769Sekaisin ihastuksesta
Oletko mennyt joskus sekaisin ihastuksesta? Miten se on näkynyt, tuntunut tai saanut sinut käyttäytymään? Onko jotain, m54751