Mikä on mielestäsi hirvein väri vaatteissa ?

Anonyymi-ap

Minusta yksi on kirkas ärjy sitruunankeltainen. Toinen on kirkkaansininen.

103

774

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Räikeä violetti on kamala, pinkki saa näyttämään possulta.

      • Anonyymi

        Minä en tajua, miksi on poistettu mielipiteeni neonvihreä. Se on kauhea väritys vaatteissa ja missä muualla tahansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en tajua, miksi on poistettu mielipiteeni neonvihreä. Se on kauhea väritys vaatteissa ja missä muualla tahansa.

        Jospa jonkun mieliväri on neonvihreä ja siksi poistatti kommenttisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jospa jonkun mieliväri on neonvihreä ja siksi poistatti kommenttisi.

        Heko. Kyllä muistakin kommenteista huomaa, että oikeastaan pitäisi olla vain yksi mielipide: MINUN.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en tajua, miksi on poistettu mielipiteeni neonvihreä. Se on kauhea väritys vaatteissa ja missä muualla tahansa.

        KELTAINEN VAATTEISSA TAI ISONA PINTANA on kamala kuten ORANSSI.
        Kaupan valot muutaa eniten vihreätä vaatetta joku murrrettu himmeä sävy, ei kirkas näyttää ruskeita. Valkoinen ei ole käytännöllinen takeissa.
        Ruskean sävyissä pitää olla tarkka ne näyttää nuhruiselta. Pelkää mustaa käyttävä ei ole hyvä. Mustavalko raidat ja ruudut ja eläinkuviot inhottavia katsella.
        Murretut värit ovat hyviä ja niistä löytyy helposti sävyt ja kuosit jotka miellyttää itseä ja muita. Riippuu vaatteesta mikä sävy paras. Itse en valitsisi punaisia takkeja tai mitään se ei s.ovi eikä ruskeaa. Oikea sävy pitää olla joka väristä. Musta toppatakki laadukas ok. Sininen on nykyisin oma mieli väri ja vihreätä on puseroissa paljon. Kirkkaat perus lapsen värit ei sovi minulle. Maku voimmuuttua iän mittaan. Hienoin väri on kyllä violetti sininen. Pitää valita hyvä hienostunut sävy ei halpa eikö räikeä kangas.
        Aina kun ostaa jotain kestävää vaatetta niin valittava se miten sopii jo oleviin vaatteisiin. Kammotus on keltasini yhdistelmä. Kullan keltainen sisustus värinä ok osana muuta.


    • Anonyymi

      Myrkynvihreä ja nurmikonvihreä. "Oliivinvihreä" on ok, se väri sopii joillekin.

    • Anonyymi

      Minusta sellainen viininpunainen, joka ei kuitenkaan ole viininpunainen, sotkettu vissiin ruskeaa joukkoon. Yhteen aikaan, vuosia sitten, näin miehillä pukuja sen värisenä. (Anteeksi ;)

    • Anonyymi

      Hirvein vaate naisilla on legginssit, oli minkä väriset tahansa. Sama kuin pitkissä kalsareissa julkisilla paikoilla hörhöilisi.

      • Anonyymi

        Minä luulinkin, että ne on tarkoitettu pitkien housujen alle viileällä säällä. Niin niitä käytän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä luulinkin, että ne on tarkoitettu pitkien housujen alle viileällä säällä. Niin niitä käytän.

        Niin ne onkin tarkoitettu, mutta kun vanhat akatkin niitä pitää sellaisenaan kesällä. Joku iso teepaidan renttu siinä päällä ja eikun menoksi kaupungille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ne onkin tarkoitettu, mutta kun vanhat akatkin niitä pitää sellaisenaan kesällä. Joku iso teepaidan renttu siinä päällä ja eikun menoksi kaupungille.

        Legginsit sopii niin nuorelle kun vanhallekkin , ei kai ikä määrää mitä vaatteita saa käyttää vaan itse käyttää missä viihtyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ne onkin tarkoitettu, mutta kun vanhat akatkin niitä pitää sellaisenaan kesällä. Joku iso teepaidan renttu siinä päällä ja eikun menoksi kaupungille.

        T paidan rentu ?
        Ei mulla ainakaan ole mitään renttu paitaa, ja mielelläni pidä leggingsiä
        Kun olen hoikka ihminen joten sopii ihan hyvin


      • Anonyymi

        Ne on kalsariy ja kuuluu käyttää housujen alla


    • Anonyymi

      Ei minua häiritse mitä värejä ihmiset asuisteissa käytää. Itse pukeudun mustaan ja osa paidoista puseroista valkoista. Arki vaatetus on musta.Luulen suren viellä menetettyjä läheisiä ystäviäni jotka kuolivat 2020-2021 yhtensä 17 kpl.Mutta ainoakaan ei koronaan.Sydän kohtaus, syövät ja vanhus.Vime kesänä tai tarkoita kesä joka nyt mennyt.ostin jopa T-patoja keltaisia ja oranssin värisiä.Silti pukeuduin mustaan T-paitaan.Mummo seuravaksi 70vuotta. ItäHelsinki

      • Edesmennyt Marimekon omistaja Kirsti Paakkanen pukeutui aina mustaan, vaikka hänen firmansa edusti värikylläistä vaateideaa. Tyylikouluttaja Kaarina Suonperä oli Täti Sininen, kaikki vaatteet aina sinistä, jopa luomivärikin. Sinistä minullakin on paljon, muttei koskaan kirkasta tai sähkönsinistä.Varsinkin tumma laivastonsininen ja vaalealla taitettu ovat mieleisiä, samoin kesävärinä turkoosi.

        Vihreiden vaatteiden kanssa en oikein ole sinut, vaikka luonnossa vihreän sävyt ovat ihastuttavia, varsinkin syvä havunvihreä ja hento hiirenkorvanviherrys. Kirkkaankeltaiset voikukat uhkuvat energiaa, mutta harvan iholle se väri sopii, oranssi sensijaan piristää ainakin pienissä vaatekappaleissa. Lila on kaunis ja juhlava, omassa vaatekaapissani sitä ei silti näy. Pinkistä en pidä, mutta vanha roosa miellyttää, samoin puolukanpunainen ja raikas viininpunainen, mutta ei tuollainen samean ruskeaan paljon taitettu, kuten eräs kirjoittaja kertoo nähneensä miehen pukuna, yleensäkin isoissa vaatekappaleissa epäonnistunut värivalinta voi häiritä silmää, mutta eipä ole tarpeen arvostelumielessä ketään katsellakaan. :)

        Mutta totta on , kuten edellinen Itä-Helsingin mummo kertoo, värien valinta on oma asia. Ja onhan värejä ympärillä, kaikkiin väreihin ei ole tarvis itseään verhoilla.


      • Anonyymi

        Kaikissa väreissä on jotakin joka aina sopii jollekin , itselläni musta, luonnonvaloa ja mansikanpunainen


      • Anonyymi
        Ramoona kirjoitti:

        Edesmennyt Marimekon omistaja Kirsti Paakkanen pukeutui aina mustaan, vaikka hänen firmansa edusti värikylläistä vaateideaa. Tyylikouluttaja Kaarina Suonperä oli Täti Sininen, kaikki vaatteet aina sinistä, jopa luomivärikin. Sinistä minullakin on paljon, muttei koskaan kirkasta tai sähkönsinistä.Varsinkin tumma laivastonsininen ja vaalealla taitettu ovat mieleisiä, samoin kesävärinä turkoosi.

        Vihreiden vaatteiden kanssa en oikein ole sinut, vaikka luonnossa vihreän sävyt ovat ihastuttavia, varsinkin syvä havunvihreä ja hento hiirenkorvanviherrys. Kirkkaankeltaiset voikukat uhkuvat energiaa, mutta harvan iholle se väri sopii, oranssi sensijaan piristää ainakin pienissä vaatekappaleissa. Lila on kaunis ja juhlava, omassa vaatekaapissani sitä ei silti näy. Pinkistä en pidä, mutta vanha roosa miellyttää, samoin puolukanpunainen ja raikas viininpunainen, mutta ei tuollainen samean ruskeaan paljon taitettu, kuten eräs kirjoittaja kertoo nähneensä miehen pukuna, yleensäkin isoissa vaatekappaleissa epäonnistunut värivalinta voi häiritä silmää, mutta eipä ole tarpeen arvostelumielessä ketään katsellakaan. :)

        Mutta totta on , kuten edellinen Itä-Helsingin mummo kertoo, värien valinta on oma asia. Ja onhan värejä ympärillä, kaikkiin väreihin ei ole tarvis itseään verhoilla.

        No siinä se tuli. Jokaisella on omat mielivärinsä ja värit joissa viihtyy. Itse en käytä sinistä, se ei tunnu hyvältä, eikä sovi edes minun väriin. Farkut on poikkeus, ovat naamasta/hiuksista kaukana. Eikös sitä jokainen valitse itselleen mieluisat värit? Ruskea on oksettava väri. Mikä siinä on, että kun syksy ja talvi tulee, kauppojen valikoimat on ruskea, musta, tumman sininen??


    • Olen aina ollut huoleton pukeutumiseni suhteen, vähän sellainen pobo (porvariboheemi). Värien kanssa olen kyllä ollut tarkka. Ne eivät saa riidellä keskenään.

      Murretut värit ovat tulleet mieluisiksi vanhemmiten, vain punainen on pysynyt. Nyt beige, lila ja hento sininen ovat käytössä. Vihreä ja ruskea ovat minullakin poisluetut niin luontoihminen kuin olenkin.

      • Anonyymi

        Tuo "pobo" olikin hyvä sana, en ole sitä aikaisemmin kuullut. Olen hieman samalla linjalla, vaikka itse kutsun sitän boho-casual-tyyliksi. Siin helppoja, mukavia vaatteita, saa olla värejäkin ja etninen/retro vaate saattaa miellyttää, mutta kun lähden kaupungille niin mielellään klassisempaa, beigeä takkia, nahkasaappaita jne. Pidän paljon vihreän eri sävyistä ja kesällä joku turkoosi yläosa miellyttää. Muuten värini ovat mustaa, punaisen eri sävyjä, deniminsininen ja beige. Lilakin miellyttää, keltainen ja oranssi eivät ole värejäni, kuten ei muutkaan liian lämpimät sävyt.
        Sitruunankeltainen on upea väri tummaihoisella naisella, samoin poltettu oranssi tai okra, mutta pohjoismaiseen kalpeaan tai punakkaan ihoon ne eivät sovi.
        Iän karttuessa myös värien soveltuvuun vaatteisiin ja meikkiin muuttuu. Punatukkaisesta voi tulla vaaleaverikkö, brunetti muuttuu hopeanharmaaksi. Rusketus ei oikein enää tartu tai siitä tulee helposti epätasainen. Väritkin menee uusiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo "pobo" olikin hyvä sana, en ole sitä aikaisemmin kuullut. Olen hieman samalla linjalla, vaikka itse kutsun sitän boho-casual-tyyliksi. Siin helppoja, mukavia vaatteita, saa olla värejäkin ja etninen/retro vaate saattaa miellyttää, mutta kun lähden kaupungille niin mielellään klassisempaa, beigeä takkia, nahkasaappaita jne. Pidän paljon vihreän eri sävyistä ja kesällä joku turkoosi yläosa miellyttää. Muuten värini ovat mustaa, punaisen eri sävyjä, deniminsininen ja beige. Lilakin miellyttää, keltainen ja oranssi eivät ole värejäni, kuten ei muutkaan liian lämpimät sävyt.
        Sitruunankeltainen on upea väri tummaihoisella naisella, samoin poltettu oranssi tai okra, mutta pohjoismaiseen kalpeaan tai punakkaan ihoon ne eivät sovi.
        Iän karttuessa myös värien soveltuvuun vaatteisiin ja meikkiin muuttuu. Punatukkaisesta voi tulla vaaleaverikkö, brunetti muuttuu hopeanharmaaksi. Rusketus ei oikein enää tartu tai siitä tulee helposti epätasainen. Väritkin menee uusiksi.

        Denim on farkkukangas ja farkkuja on eri värisiä. Sinisiäkin montaa eri sävyä.

        Tietysti siellä Ruotsissa voi olla vain yhtä väriä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo "pobo" olikin hyvä sana, en ole sitä aikaisemmin kuullut. Olen hieman samalla linjalla, vaikka itse kutsun sitän boho-casual-tyyliksi. Siin helppoja, mukavia vaatteita, saa olla värejäkin ja etninen/retro vaate saattaa miellyttää, mutta kun lähden kaupungille niin mielellään klassisempaa, beigeä takkia, nahkasaappaita jne. Pidän paljon vihreän eri sävyistä ja kesällä joku turkoosi yläosa miellyttää. Muuten värini ovat mustaa, punaisen eri sävyjä, deniminsininen ja beige. Lilakin miellyttää, keltainen ja oranssi eivät ole värejäni, kuten ei muutkaan liian lämpimät sävyt.
        Sitruunankeltainen on upea väri tummaihoisella naisella, samoin poltettu oranssi tai okra, mutta pohjoismaiseen kalpeaan tai punakkaan ihoon ne eivät sovi.
        Iän karttuessa myös värien soveltuvuun vaatteisiin ja meikkiin muuttuu. Punatukkaisesta voi tulla vaaleaverikkö, brunetti muuttuu hopeanharmaaksi. Rusketus ei oikein enää tartu tai siitä tulee helposti epätasainen. Väritkin menee uusiksi.

        Eipä ole yhdessäkään kuvassasi klassista beigeä takkia vaan punanen tikkitakki.
        Pidetäänkö Ruotsin kaupungeissa nahkasaappaita , sekö on sitä casuaalityyliä? Suomessa korkeintaan kovilla pakkasilla . Punainen on lämmin sävy josta et tykkää, mutta miksi sinulla on punanen mekko profiilikuvassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä ole yhdessäkään kuvassasi klassista beigeä takkia vaan punanen tikkitakki.
        Pidetäänkö Ruotsin kaupungeissa nahkasaappaita , sekö on sitä casuaalityyliä? Suomessa korkeintaan kovilla pakkasilla . Punainen on lämmin sävy josta et tykkää, mutta miksi sinulla on punanen mekko profiilikuvassa?

        Olihan siinä punainen suosikkini.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä ole yhdessäkään kuvassasi klassista beigeä takkia vaan punanen tikkitakki.
        Pidetäänkö Ruotsin kaupungeissa nahkasaappaita , sekö on sitä casuaalityyliä? Suomessa korkeintaan kovilla pakkasilla . Punainen on lämmin sävy josta et tykkää, mutta miksi sinulla on punanen mekko profiilikuvassa?

        Minulla on beige trenssi ja beige villakangastakki. Ja beige välikausitakki, parkas. Punainen väri sopii minulle hyvin, jos väri ei ole liian oranssiin taitettu. Kyllä nahkasaappaat ovat tavallinen näky kaupungilla, talvella ja kesälläkin, jos on pukeutunut paremmin tai menossa johonkin tilaisuuteen. Kesällä ilman vuoria, talvella lämminvuoriset. Urheilu/vapaa-ajan talvikengissä voi tietysti mennä esim kauppoihin tai asioille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olihan siinä punainen suosikkini.

        Nyt alkoi taas puheitten korjailu ja muuttelu. Ettei vaan olisi metaforaa taas nuo nahkasaappaat ja muut casualit ja citychortsit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Denim on farkkukangas ja farkkuja on eri värisiä. Sinisiäkin montaa eri sävyä.

        Tietysti siellä Ruotsissa voi olla vain yhtä väriä.

        Denim on myös väri, alkuperäisen farkkukankaan värinen. Indigovärjätty De Nimmes - De Nimmes)kangas on melkein valkoinen kääntöpuolelta, koska se on kudottu valkoisella kuteella.
        Farkkuja on tietenkin monen värisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Denim on myös väri, alkuperäisen farkkukankaan värinen. Indigovärjätty De Nimmes - De Nimmes)kangas on melkein valkoinen kääntöpuolelta, koska se on kudottu valkoisella kuteella.
        Farkkuja on tietenkin monen värisiä.

        Minulla on kolmet eri siniset farkut ja kaikki ovat kudottu valkoisella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on kolmet eri siniset farkut ja kaikki ovat kudottu valkoisella.

        Mutta ne on kaikki uusia, siis viimeisten kolmenkymmenen vuoden aikana valmistettuja ja värjättyjä, nykyisinhän farkkuteollisuus käyttää monia eri tavalla värjättyjä kankaita, mustasta aivan vaaleansiniseen, valkoisia, jne, Kangas useimmiten denimiä tai twilliä.
        Minä puhuinkin vain alkuperäisestä farkkujen väristä, josta jäin myös värin nimi "denim" yleiseen tietouteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta ne on kaikki uusia, siis viimeisten kolmenkymmenen vuoden aikana valmistettuja ja värjättyjä, nykyisinhän farkkuteollisuus käyttää monia eri tavalla värjättyjä kankaita, mustasta aivan vaaleansiniseen, valkoisia, jne, Kangas useimmiten denimiä tai twilliä.
        Minä puhuinkin vain alkuperäisestä farkkujen väristä, josta jäin myös värin nimi "denim" yleiseen tietouteen.

        Unohdin sanoa että minulla on myös pinkit farkut. Ei deniminväriset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on beige trenssi ja beige villakangastakki. Ja beige välikausitakki, parkas. Punainen väri sopii minulle hyvin, jos väri ei ole liian oranssiin taitettu. Kyllä nahkasaappaat ovat tavallinen näky kaupungilla, talvella ja kesälläkin, jos on pukeutunut paremmin tai menossa johonkin tilaisuuteen. Kesällä ilman vuoria, talvella lämminvuoriset. Urheilu/vapaa-ajan talvikengissä voi tietysti mennä esim kauppoihin tai asioille.

        Hehheheee, että oikein beigeä trenssiä ja parkasta ja vielä villakangastakin. Minkä värinen se minkkiturkki on, entäs berberi ja ulsteri ja polsteri?
        Kyllä sivistysmaissa naisilla on avokasmalliset korkokengät kun mennään tilaisuuksiin, siis juhliin konserttiin yms. sekä mekon että housupuvun kanssa. Siellä sinun kaupungissa on varmaan kuraa ja savea , kun kesälläkin pitää saappailla suojautua. Ehkä jollain on niin paha jalkaongelma, jota saappailla peittelee kesälläkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Denim on farkkukangas ja farkkuja on eri värisiä. Sinisiäkin montaa eri sävyä.

        Tietysti siellä Ruotsissa voi olla vain yhtä väriä.

        Sininen farkkukangas on nätti jos ihmisellä on oikein siniset silmät , itselleni ei sovi mutta kivan näköinen muilla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä ole yhdessäkään kuvassasi klassista beigeä takkia vaan punanen tikkitakki.
        Pidetäänkö Ruotsin kaupungeissa nahkasaappaita , sekö on sitä casuaalityyliä? Suomessa korkeintaan kovilla pakkasilla . Punainen on lämmin sävy josta et tykkää, mutta miksi sinulla on punanen mekko profiilikuvassa?

        Saappaita tehdään myös kesäkäyttöön joten enne vanhaan nahkasaappaita käytettiin vaan talvella , nykyään ihanan ohutta nahkaa tai mokkaa myös kesäkäyttöön


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hehheheee, että oikein beigeä trenssiä ja parkasta ja vielä villakangastakin. Minkä värinen se minkkiturkki on, entäs berberi ja ulsteri ja polsteri?
        Kyllä sivistysmaissa naisilla on avokasmalliset korkokengät kun mennään tilaisuuksiin, siis juhliin konserttiin yms. sekä mekon että housupuvun kanssa. Siellä sinun kaupungissa on varmaan kuraa ja savea , kun kesälläkin pitää saappailla suojautua. Ehkä jollain on niin paha jalkaongelma, jota saappailla peittelee kesälläkin.

        Oliko mielestäsi oikein alata ironisoimaan ihmistä joka ainoastaan sanoi vaan mielipiteensä
        Ja kaikki oli ihan nappiin mitä hän sanoi .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saappaita tehdään myös kesäkäyttöön joten enne vanhaan nahkasaappaita käytettiin vaan talvella , nykyään ihanan ohutta nahkaa tai mokkaa myös kesäkäyttöön

        Miks helkatissa haluaa pitää pitkävartisia kenkiä kesällä ”tilaisuuksissa”, saappaat on työkengät. Esim heinäpellolla ja navetassa. Kamalat mekon kanssa ja tungetko lahkeet varren sisään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta ne on kaikki uusia, siis viimeisten kolmenkymmenen vuoden aikana valmistettuja ja värjättyjä, nykyisinhän farkkuteollisuus käyttää monia eri tavalla värjättyjä kankaita, mustasta aivan vaaleansiniseen, valkoisia, jne, Kangas useimmiten denimiä tai twilliä.
        Minä puhuinkin vain alkuperäisestä farkkujen väristä, josta jäin myös värin nimi "denim" yleiseen tietouteen.

        Alkuperäisistä en tiedä. Olin silloin vielä pikkutyttö, kun ne tänne tuli 1950-luvulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miks helkatissa haluaa pitää pitkävartisia kenkiä kesällä ”tilaisuuksissa”, saappaat on työkengät. Esim heinäpellolla ja navetassa. Kamalat mekon kanssa ja tungetko lahkeet varren sisään?

        Että laittaisinko minä 200 euron nappa (aniliininahka)nahkasaappaat navettaan? Tai nupukkia, mokkaa, jne. pitkävartiset, korkosaappaat heinäpellolle. Älä viitsi naurattaa. Kauniita ja tyylikkäitä kesät talvet maxileningin tai puoliväliin pohjetta ulottuvan puolihameen kanssa. Helmat hulmuavat tietenkin saappaiden päällä.Mutta ei niitä ole tarkoitettu sonnan mättöön. Maalaistalon arkitoimiin taas sopivat varmaan kumisaappaat paremmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Että laittaisinko minä 200 euron nappa (aniliininahka)nahkasaappaat navettaan? Tai nupukkia, mokkaa, jne. pitkävartiset, korkosaappaat heinäpellolle. Älä viitsi naurattaa. Kauniita ja tyylikkäitä kesät talvet maxileningin tai puoliväliin pohjetta ulottuvan puolihameen kanssa. Helmat hulmuavat tietenkin saappaiden päällä.Mutta ei niitä ole tarkoitettu sonnan mättöön. Maalaistalon arkitoimiin taas sopivat varmaan kumisaappaat paremmin.

        Ahaa, se hintalappu tärkein. Jotenkin ymmärtäisin minihameen kanssa, ettei ole niin paljon alastonta kohtaa. Mutta miksi ihmeessä maksimekon kanssa? Ne hienot nupukit ihan peittyy pitkän helman alle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Että laittaisinko minä 200 euron nappa (aniliininahka)nahkasaappaat navettaan? Tai nupukkia, mokkaa, jne. pitkävartiset, korkosaappaat heinäpellolle. Älä viitsi naurattaa. Kauniita ja tyylikkäitä kesät talvet maxileningin tai puoliväliin pohjetta ulottuvan puolihameen kanssa. Helmat hulmuavat tietenkin saappaiden päällä.Mutta ei niitä ole tarkoitettu sonnan mättöön. Maalaistalon arkitoimiin taas sopivat varmaan kumisaappaat paremmin.

        Et tietenkään. Hyvinhän ne saapikkaat lämmittää 30 asteen helteellä ja vielä mukavampi jos on jäänyt hintalappu roikkumaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et tietenkään. Hyvinhän ne saapikkaat lämmittää 30 asteen helteellä ja vielä mukavampi jos on jäänyt hintalappu roikkumaan

        Jos on paksut nilkat, niin voi piilottaa sinne nupukkivarren sisään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko mielestäsi oikein alata ironisoimaan ihmistä joka ainoastaan sanoi vaan mielipiteensä
        Ja kaikki oli ihan nappiin mitä hän sanoi .

        Nyt on aloitus väreistä, ei koko garderobin esittelystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miks helkatissa haluaa pitää pitkävartisia kenkiä kesällä ”tilaisuuksissa”, saappaat on työkengät. Esim heinäpellolla ja navetassa. Kamalat mekon kanssa ja tungetko lahkeet varren sisään?

        Kauniit ohutnahkasaappaat tai Mokka saappaat ovat kesällä ihanat ja sopivat hienosti niin hameen kun housujenkin kanssa , ja olen nähnyt että monessa maassa Euroopassa käytetään saappaita ihan juhlissakin kun ne on valmistettu oikeasta aineesta ja usein niissä korot myös , niin että vanhan ajan saapas muoti satoi olla ainoastaan talvikäyttöön mutta viimeiset 20 vuotta näitä saappaita on käytetty myös kesällä . Joten ei mielestäni mitenkään erikoista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Että laittaisinko minä 200 euron nappa (aniliininahka)nahkasaappaat navettaan? Tai nupukkia, mokkaa, jne. pitkävartiset, korkosaappaat heinäpellolle. Älä viitsi naurattaa. Kauniita ja tyylikkäitä kesät talvet maxileningin tai puoliväliin pohjetta ulottuvan puolihameen kanssa. Helmat hulmuavat tietenkin saappaiden päällä.Mutta ei niitä ole tarkoitettu sonnan mättöön. Maalaistalon arkitoimiin taas sopivat varmaan kumisaappaat paremmin.

        Ihan niin saappaat ovat käytännölliset ja kivat pidettäväksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kauniit ohutnahkasaappaat tai Mokka saappaat ovat kesällä ihanat ja sopivat hienosti niin hameen kun housujenkin kanssa , ja olen nähnyt että monessa maassa Euroopassa käytetään saappaita ihan juhlissakin kun ne on valmistettu oikeasta aineesta ja usein niissä korot myös , niin että vanhan ajan saapas muoti satoi olla ainoastaan talvikäyttöön mutta viimeiset 20 vuotta näitä saappaita on käytetty myös kesällä . Joten ei mielestäni mitenkään erikoista

        Rumia sääriä yritetään piilottaa saappaisiin. Kyllä minäkin olen niitä nähnyt monessa maanosassa. Vaikka onhan niitä maihinnousukenkiäkin naisilla, leikkivät sotilasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et tietenkään. Hyvinhän ne saapikkaat lämmittää 30 asteen helteellä ja vielä mukavampi jos on jäänyt hintalappu roikkumaan

        Miksi pitää alata ivaamaan ihmistä vain siitä syystä että hän pukeutuu kuten muutkin naiset Euroopassa . Minun mielestäni se on ikävää että irvaillaan varsinkin jos jollain on poikeava mielipide mistä moni ei näytä tietävän mitään . Vai onko niin että tämä palsta ei kestä jos joku on muotitietoinen pukeutuessaan . Tavallisia mielipiteitä silti aletaan irvailemaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on aloitus väreistä, ei koko garderobin esittelystä.

        Hän sanoi vain mitkä vaatteethänellä on minkäkin värisiä , onko siinä jotain pahaa jota ei kestetä .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi pitää alata ivaamaan ihmistä vain siitä syystä että hän pukeutuu kuten muutkin naiset Euroopassa . Minun mielestäni se on ikävää että irvaillaan varsinkin jos jollain on poikeava mielipide mistä moni ei näytä tietävän mitään . Vai onko niin että tämä palsta ei kestä jos joku on muotitietoinen pukeutuessaan . Tavallisia mielipiteitä silti aletaan irvailemaan

        Taitaa olla niin, että aloituksen kysymys on inhokki väri vaatteissa, eikä jalkineet.
        Ei liioin helman pituudet eikä suosikkiväritkään.

        Nimim. Kontio-saappaat ja antennipipo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miks helkatissa haluaa pitää pitkävartisia kenkiä kesällä ”tilaisuuksissa”, saappaat on työkengät. Esim heinäpellolla ja navetassa. Kamalat mekon kanssa ja tungetko lahkeet varren sisään?

        Näkisitpä minun kesä saappaan niin et voisi sanoa että niitä käytetään missään navetoissa korkeat korot joten olis varmasti vaikea olla sellaisilla missään navetoissa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Että laittaisinko minä 200 euron nappa (aniliininahka)nahkasaappaat navettaan? Tai nupukkia, mokkaa, jne. pitkävartiset, korkosaappaat heinäpellolle. Älä viitsi naurattaa. Kauniita ja tyylikkäitä kesät talvet maxileningin tai puoliväliin pohjetta ulottuvan puolihameen kanssa. Helmat hulmuavat tietenkin saappaiden päällä.Mutta ei niitä ole tarkoitettu sonnan mättöön. Maalaistalon arkitoimiin taas sopivat varmaan kumisaappaat paremmin.

        Luulen että ollaan väärässä porukassa , jossa ivataan heti jos on eroava mielipide , joten otetaan 10 vuotta nuorempi ketju , hyvinhän tuon ymmärtää miksi tässä ketjussa irvaillaan .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luulen että ollaan väärässä porukassa , jossa ivataan heti jos on eroava mielipide , joten otetaan 10 vuotta nuorempi ketju , hyvinhän tuon ymmärtää miksi tässä ketjussa irvaillaan .

        Kyllä saattaisi sydän heittää volttia, jos naapurin 80 rouva pelmahtaisi eteeni yli polven ylettyvissä lateksisaappaissa ja mikroshortseissa. Ehkä stetson päässä keikkuen. Mikä jottei kunhan väri ei ole retliini.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi pitää alata ivaamaan ihmistä vain siitä syystä että hän pukeutuu kuten muutkin naiset Euroopassa . Minun mielestäni se on ikävää että irvaillaan varsinkin jos jollain on poikeava mielipide mistä moni ei näytä tietävän mitään . Vai onko niin että tämä palsta ei kestä jos joku on muotitietoinen pukeutuessaan . Tavallisia mielipiteitä silti aletaan irvailemaan

        Mkdi käytät itsestäsi sanaa HÄN?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miks helkatissa haluaa pitää pitkävartisia kenkiä kesällä ”tilaisuuksissa”, saappaat on työkengät. Esim heinäpellolla ja navetassa. Kamalat mekon kanssa ja tungetko lahkeet varren sisään?

        Sehän on ihan muotikysymys mekko ja saappaat joten siksi helkatissa niitä käytetään , kun ei satu omistamaan navettaa edes


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et tietenkään. Hyvinhän ne saapikkaat lämmittää 30 asteen helteellä ja vielä mukavampi jos on jäänyt hintalappu roikkumaan

        Kuuleppa tuo on suoraa piruilua tälle ihmiselle .miksi , mielestäni hän ei ole tehnyt mitään pahaa kellekään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on aloitus väreistä, ei koko garderobin esittelystä.

        Hän mainitsi värit omalla tavallaan
        Ei pitäis olla mitään huomauttelemista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rumia sääriä yritetään piilottaa saappaisiin. Kyllä minäkin olen niitä nähnyt monessa maanosassa. Vaikka onhan niitä maihinnousukenkiäkin naisilla, leikkivät sotilasta.

        Kyllä nappa saappaat ennenmin korostaa kauniita sääriä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on aloitus väreistä, ei koko garderobin esittelystä.

        Värit tulivat kyllä siinä sanotuksi , niin että kai sen saa sanoa mitä värejä on missäkin vaatekappaleessa. Ilman että pitää asettaa kummallisia sääntöjä yhtä äkkiä, kyllä täällä muutkin mainitsivat vaatekappaleita ja niiden värejä.
        Hyvä muistaa että ihmiset ovat erinlaisia ja elävät eri tavalla joka kaikille on luonnollinen
        Joten esittelystä garderobista ei ollut kyse.
        Siis kukin tavallaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rumia sääriä yritetään piilottaa saappaisiin. Kyllä minäkin olen niitä nähnyt monessa maanosassa. Vaikka onhan niitä maihinnousukenkiäkin naisilla, leikkivät sotilasta.

        Miten niin rumia ? Ei ole kysymys mistään peittelystä ainoastaan saappaista jotka on tarkoitettu myös kesäkäyttöön.
        Eihän hänkään loukannut ketään takaisin vaikka sai ilkeitä huomautuksia


    • Anonyymi

      Kuuma pinkki, mintunvihreä, kanariankeltainen...pastellit noin yleensä. Pahoja värejä vanhenevan naisen vatekomerossa.
      Valkoinen, musta, beige, puhtaat perusvärit, punainen, sininen ja vihreä hyvät.

      • Anonyymi

        Kaikkihan me vanhetaan. Miksi vanhakin nainen ei voisi käyttää niitä värejä, joista tykkää?
        Pastellit on pehmeitä sävyjä, paremmin ne vanhalle sopii kuin kovin räikeät sävyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkihan me vanhetaan. Miksi vanhakin nainen ei voisi käyttää niitä värejä, joista tykkää?
        Pastellit on pehmeitä sävyjä, paremmin ne vanhalle sopii kuin kovin räikeät sävyt.

        Jokainen saa käyttää juuri sellaisia värejä mistä pitää. Edellinenoli henkilökohtainen mielipiteeni, ei mikään sääntö. Murretut sävyt ja hempeät kevään värit saattavat sopia vanhemmalle ihmiselle, mutta usein vanheneva iho ja harmaantuva tukka vaativat puhtaammat värit vaatetuksessa.
        Olin hiljakkoin valitsemassa lukulaseja ja havaitsin itse että violetti ja punainen näytti pirteämmältä kuin mustat, harmaat, ruskeat tai metallinväriset kehykset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen saa käyttää juuri sellaisia värejä mistä pitää. Edellinenoli henkilökohtainen mielipiteeni, ei mikään sääntö. Murretut sävyt ja hempeät kevään värit saattavat sopia vanhemmalle ihmiselle, mutta usein vanheneva iho ja harmaantuva tukka vaativat puhtaammat värit vaatetuksessa.
        Olin hiljakkoin valitsemassa lukulaseja ja havaitsin itse että violetti ja punainen näytti pirteämmältä kuin mustat, harmaat, ruskeat tai metallinväriset kehykset.

        Olen aina kaihtanut mustaa koska näytän siinä kalpealta ja harmaavarpuselta. Mutta nyt ostan mustat takit ja pusakat. Huiveja voi aina käyttää ja värillisiä puseroita. Saamani kutsut koskevat näinä aikoina yleisimmin hautajaisia. On niihinkin tilaisuuksiin löydyttvä sopiva asu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen saa käyttää juuri sellaisia värejä mistä pitää. Edellinenoli henkilökohtainen mielipiteeni, ei mikään sääntö. Murretut sävyt ja hempeät kevään värit saattavat sopia vanhemmalle ihmiselle, mutta usein vanheneva iho ja harmaantuva tukka vaativat puhtaammat värit vaatetuksessa.
        Olin hiljakkoin valitsemassa lukulaseja ja havaitsin itse että violetti ja punainen näytti pirteämmältä kuin mustat, harmaat, ruskeat tai metallinväriset kehykset.

        Kun minä ostan vaatteita niin en ajattele minkä ikäinen olen. Ainoastaan mistä pidän, monella on maininta ” ikäiselle sopiva” mielestäni ei mikään vaate ole ikään katsova on vaan ihmisiä jotka tekevät jotkut vaatteet iän määrääviksi vaatteeksi


    • Anonyymi

      Hirveä väri ole mikään, mutta itse en pidä kirkkaan sinisestä, sitruunankeltaisesta, yleensäkään harmaasta, ruskeasta ja vihreästä enkä marjapuuronpunaisesta..

      Pidän tummankeltaisesta, tummanpunaisesta ja mustasta.

    • Anonyymi

      Itse en laittaisi kasvojeni lähelle mitään ruskeaa, en edes beigeä.En myöskään valkoista.

      • Anonyymi

        Ruskea ja beige on syksyn muotiväri joten moni ostaa niitä . Kelle ne nyt sopii


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruskea ja beige on syksyn muotiväri joten moni ostaa niitä . Kelle ne nyt sopii

        Joku takarivin tyyne tykkää pukeutua beigeen, se on sellainen olmin väri.


    • Anonyymi

      Musta on synkkä ja kova väri suomalaisen kalpeaan ihoon ja kun on sitä "saanut" käyttää usein hautajaisissa, en pukeudu muulloin mustaan.

      • Anonyymi

        Olin samaa mieltä yli 80 v. Mutta tässäkin iässä voi mieli muuttua.


    • Anonyymi

      Ns. salihousuissa sekä väri että malli ovat aika hirveitä.
      Pinkki on ja yök, sopii enintään alle kouluikäisille tytöille vaatteen väriksi.

      • Anonyymi

        Ennakkoluuloja on monella , jos joku vanhempi on salilla ja hänellä on pinkit pöksyt niin kukaan ei kiinnitä siihen huomioita , joten pinkki sopii myös joillekin ” vanhemmille”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ennakkoluuloja on monella , jos joku vanhempi on salilla ja hänellä on pinkit pöksyt niin kukaan ei kiinnitä siihen huomioita , joten pinkki sopii myös joillekin ” vanhemmille”

        Salille ne sopiikin, mutta jotkut pitää niitä joka paikassa,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Salille ne sopiikin, mutta jotkut pitää niitä joka paikassa,

        Ja heillä on lupa pitää mistä tykkäävät


    • liekko

      Minä tykkään kanapojan keltaisesta.
      En ehkä vaatteissa, mutta muuten.
      Nytkin lankahyllyltä tarttui mukaan kirkkaan keltaista ja vaaleanpunaista lankaa.
      Onneksi en ostanut kun neljä kerää molempia, aika rajallista on niiden sopivuus oikein mihinkään. Teen niistä isoäidin neliöitä, niistä voi tehdä monenlaista. Kuten kuvani mekkokin. On kyllä liian kuuma sisälle, ehkä talvella mökillä on sopiva.
      Pikku tyttö jossain sisälläni ei ole kokonaan kuollut, ainakaan värien suhteen..
      Aika hllittyjä värejä käytän vaatteissani yleensä.

      • Anonyymi

        Entä mitä vastaisit aloituksen kysymykseen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Entä mitä vastaisit aloituksen kysymykseen?

        En pysty nimeämään väriä joka olisi mielestäni hirveä vaatteissa.
        Riippuu vaatteesta ja kantajasta. Myös vaatteen pitäjän iästä jonkin verran.
        Neonvärejä oli yhteen aikaan, en ehkä laittaisi Neonväristä vaatetta päälleni yleiselle paikalle. Nuoremmilla se menettelee joissakin tilanteissa.


      • Anonyymi
        liekko kirjoitti:

        En pysty nimeämään väriä joka olisi mielestäni hirveä vaatteissa.
        Riippuu vaatteesta ja kantajasta. Myös vaatteen pitäjän iästä jonkin verran.
        Neonvärejä oli yhteen aikaan, en ehkä laittaisi Neonväristä vaatetta päälleni yleiselle paikalle. Nuoremmilla se menettelee joissakin tilanteissa.

        Neonvärit ottaa otsalumpioon. Niitä on paha katsella.


    • Anonyymi

      Punaiseksi värjätty tukka ja punainen pusero riipii väriharmoniamaailmaa.
      Värit riitelevät aina keskenään oli tukka minkä punainen vain tai pusero.

    • Anonyymi

      Vihreänkeltainen on aika epämieluisa väri, jota ei onneksi paljon näe.

      Googlailin muuten eri firmoista pussilakanoita, mistä lähtisin ostamaan.

      Niissä on aika järkkyjä värejä ja kuvioita. On muumia, hirvenpäätä, isokuvioista maisemaa (voimakkain värein) ja jos mitä. Miten sellaisiin lakanoihin haluaisi
      mennä nukkumaan ? Silmissä vilisisi ne värit ja kuviot silmät kiinnikin.

      Hillitympään tyyliin löytyy sitten vain enimmäkseen yksiväristä harmaata,
      pinkkiä tai turkoosia, jotka kaksi viimeksimainittua ei ainakaan kiehdo.

      Tuli ikävä entistä Kodin Anttilaa vai Kodin Ykkönenkö se oli,
      sieltä löysi myös pussilakanoita, joissa oli "harmonisia" kuvioita ja värejä.

      Ikeassa ja jossain muussa kaupassa pussilakanoissa ei ole yläpäässä
      aukkoja, joten peiton pujottaminen lakanan sisään on hankalaa.

      Stokkalla taisi olla pari mahdollista omaan makuuni.
      Ehdoton ylin hinta minkä maksan yhdestä pussilakanasta ja tyynyliinasta on
      noin 80 euroa, jos ne ovat oikein paljon makuuni.
      Mieluummin saisi riittää 50 euroa.

      En ole joutunut ostamaan kymmeneen vuoteen pussilakanoita,
      niitä on riittänyt. Silloin ne tuntuivat edullisilta ja valinnanvaraa oli.

      Nyt tuntuu kuin hinnat olisivat nousseet paljon ja valinnanvara
      kaventunut.
      200 euron hintaisia pussilakanoita ja kalliimpiakin.
      Pellavaisia en enää osta. Ne kuluvat nopeasti.

      • Anonyymi

        Minne viskaat kuluneet lakanat?
        Onko ns. lumpuille kierrätystä olemassa?


      • Anonyymi

        Entäs Hemtex? Siellähän on monenlaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minne viskaat kuluneet lakanat?
        Onko ns. lumpuille kierrätystä olemassa?

        @ 13:26
        Viimeksi käytin kaksi lähes puhkikulunutta pussilakanaa paloina (rätteinä)
        parvekkeen siivoukseen keväällä jokunen vuosi sitten ja heitin ne sitten sekajätteeseen.
        Silloin ei ollut vielä sääntöä, ettei sekajätteeseen saisi laittaa tekstiilejä.
        Samaan hyötykäyttöön ja roskiin menee kohta seuraavatkin lakanat.

        Lumpulle on varmaankin kierrätyspaikka olemassa, mutta ei ole mitään järkevää
        keinoa saada ne sinne. En ole kuullut enkä lukenut, että ainakaan 20 km:n säteellä asunnoltani olisi.
        Oman talon roskiksellla ei ole tekstiilijätteen keräyslaatikkoa ja mahtaako niitä
        tullakaan ?

        Kulutan pikku hiljaa kaiken pois. En osta mitään uutta, ellei se ole ihan välttämätöntä.
        Näin olen suunnitellut. Katoan lumppuineni "usvaan".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäs Hemtex? Siellähän on monenlaista.

        Kiitos vinkistä ! Käyn tsekkaamassa. Minulla on vaan muistikuva, että olen yhdet lakanat ostanut Hemtexistä eikä niissä olisi ollut reikiä lakanan yläpäässä niinkuin ei Ikeankaan lakanoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäs Hemtex? Siellähän on monenlaista.

        Hemtexissä oli kolme hillityn kivaa lakanaa, mutta ne oli tietysti loppu.
        Kivoilla on menekkiä.


    • Anonyymi

      Minkälaisista pussilakanoista itse tykkäätte ?
      Saako olla väriä ja mikä on mukavin, puuvilla, pellava, flanelli vai
      satiini(pellava) ?
      Flanelli voisi olla mukava, en ole kokeillut, ehkä nukkaantuu.

      • Anonyymi

        Puuvilla on paras lakanoissa. Pitää olla valkeat. ja pussilakanoissa pieniä kuvioita valkealla pohjalla. Jyskissä on paljon lakanoita, patjoha tyynyjä jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puuvilla on paras lakanoissa. Pitää olla valkeat. ja pussilakanoissa pieniä kuvioita valkealla pohjalla. Jyskissä on paljon lakanoita, patjoha tyynyjä jne.

        Se on raikasta.


    • Anonyymi

      "Huonosta" ohuesta halpiskankaasta tehdyt puuvillalakanat on suosikkini,
      ne on ihanan miellyttävät ihoa vasten.
      Ostin kerran Finlaysonin kalliimmat "laatulakanat", mutta niissä puuvillakangas
      oli inhottavan kovaa eikä se sadannenkaan pesun jälkeen pehmennyt miksikään.
      Sama pätee Marimekon lakanoihin, jotka sai takavuosina joululahjaksi.

    • Anonyymi

      Rauhallinen graafinen rauhallisin värein esim. harmaa-valkoinen on omaan
      makuuni. Olenko tylsä ?

    • Anonyymi
      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        28 sivua pussilakanoita (parisataa kappaletta ?)
        https://www.kodin1.com/kodintekstiilit/vuodevaatteet/pussilakanasetti

        Huhhuh ! Taitaa olla 1000 erilaista pussilakanaa, joukossa lastensängyn (aika kivoja)
        ja tuplaleveitä kahdenhengen lakanoita.
        Valitsin oikeasta yläkulmasta "edullisin ensin" ja pläräsin puoleenväliin.
        En ole ikinä nähnyt yhdessä paikassa näin laajaa valikoimaa.


      • Anonyymi

        Aivan ihastuttavia lakanoita hempeän ystävälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan ihastuttavia lakanoita hempeän ystävälle.

        Löysin monta kivaa ei-hempeätäkin. Ihan hyvät sivut nähdä kaikenlaiset kerrallaan.


    • Anonyymi

      Jos on kyseessä vaatetavara, joka ei tavallisesti ole näkyvissä, kuten alusvaate tai vuodevaate, värillä ei ole väliä.
      Puvun pitää olla tummanharmaa tai tummansininen.
      Vapaa-ajan puserossa pitää olla keltaista tai punaista. Pitkien housujen pitää olla hyvin tummat tai mustat. Siihen on ihan käytännön syy, jota muuten nainen ei välttämättä tiedä.
      Vuosikymmeniä olin ihastunut kirkkaansinisestä ja inhosin punaista ja keltaista.
      Sitten värimieltymys muuttui täysin päinvastaiseksi. Piti olla punaista ja keltaista, tosin mieluiten mustan kera. Sinistä ei missään tapauksessa.
      Samoihin aikoihin tuli elämään toinenkin merkittävä uudistus: rupesin harrastamaan tanssia.
      Liekö noilla kahdella mieltymyksensä jotakin yhteistä, en tiedä..

      • Anonyymi

        Mielialat, elämänmuutokset ja moni asia vaikuttaa värivalintoihin.
        Mielivärit vaihtuvat elämän varrella. Kaikilla väreillä on joku merkitys,
        monille kalsareittenkin värillä. Jos ei jotain väriä siedä ei osta sen värisiä kalsareitakaan.
        Minkälainen olisi ympäristömme, esimerkiksi kotimme, jos emme ajattelisi värejä
        ollenkaan ?


    • Anonyymi

      Vuodevaatteitten väri merkkaa tosi paljon itselleni.
      Kolmasoasan elämästämme vietämme sängyssä, vaikka silloin enimmäkseen nukummekin. En yleensä laita päiväpeittoa, että lakanat saavat "tuulettua".
      Oikaisen peiton ja pöyhin tyynyt aamuisin ja lakanat jäävät esille. Usein otan iltapäivätorkut sängyssä tai lueskelen sängyssä.
      Harmoniset värit ovat tärkeitä. Mieleisen väriset lakanat ilahduttavat.

      • Anonyymi

        Oikaiset peiton? Miten ne lakanat silloin tuulettuu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikaiset peiton? Miten ne lakanat silloin tuulettuu?

        Jätän parvekkeen oven aamulla noustuani auki, se on makkarin puolella.
        parin tunnin päästä aamukahvi- ja lehdenlukutuokion jälkeen oikaisen peitot.

        Jostain lehdestä luin,
        olivatkohan ne amerikkalaisia vaihto-oppilaita Suomessa vai keitä,
        (en muista enää)
        jotka ihmettelivät mitä varten päiväpeitto on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jätän parvekkeen oven aamulla noustuani auki, se on makkarin puolella.
        parin tunnin päästä aamukahvi- ja lehdenlukutuokion jälkeen oikaisen peitot.

        Jostain lehdestä luin,
        olivatkohan ne amerikkalaisia vaihto-oppilaita Suomessa vai keitä,
        (en muista enää)
        jotka ihmettelivät mitä varten päiväpeitto on.

        Huhuh, talvellakinko, kun on pakkasta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huhuh, talvellakinko, kun on pakkasta?

        Järkyttävää, kuka maksaa se lämmön hukan minkä tuuletat harakoille☹️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Järkyttävää, kuka maksaa se lämmön hukan minkä tuuletat harakoille☹️

        Toivottavasti hän asuu omakotitalossa, jotta muut ei joudu makdamaan hänen tuhlausta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huhuh, talvellakinko, kun on pakkasta?

        Säitten mukaan ovi raollaan.


    • Anonyymi

      Ruskea.

    • Anonyymi

      Sinappi kravatilla.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ampumisvälikohtauksen syynä kahden eri romanisuvun erimielisyydet

      Ikaalislainen romaniseurue joutui tahtomattaan tulitaisteluun etelä-pohjalaisen romanisuvun kanssa. Tilanne ei ratkennu
      Seinäjoki
      75
      1901
    2. Sosiaaliturvasäästöt kohdentuvat usein samoihin ihmisiin useampaan kertaan

      ja ihmisiä putoaa kiihtyvällä tahdilla toimeentulotuelle eli köyhien määrä kasvaa eksponentiaalisesti Suomessa. https:
      Maailman menoa
      332
      1488
    3. KJ Konetimber OY

      Haettu konkurssiin Eläke yhtiö Ilmarisen toimesta.
      Kuhmo
      73
      1473
    4. Laaja sähkökatko Sallilan verkossa!

      Mä heräsin yhden maissa UPS:n piipittkseen, koska sähköt poikki ja on edelleen. Odottelin jonkun aikaa ja soitin vikanum
      Loimaa
      39
      1450
    5. Millä kirjaimella nimeni alkaa

      Ja montako kirjainta sukunimestäni voi laskea? N to M
      Ikävä
      64
      1105
    6. Hyviä tehokkaira vinkkejä erittäin pinttuneen wc pytyn puhdistukseen

      Eli semmonen vuokra-asunnon pytty jossa hyvin sitkeään pi ttyny se vesiosa. Kloriittia olen liottanu yön yli ja yleispuh
      Ikävä
      132
      878
    7. Voiko "miehisen kunnian" käsitteen ohittaa?

      Palstalla kovasti pidetään minua jollain tavoin sairaana, kun puhun miehisestä kunniasta. Voidaanko me siis täysin ohi
      Sinkut
      148
      829
    8. En nii kui tiiä yhtään

      Mikä suussa kiehtoo, vaikka kaiken pitäisi olla ihan hyvin! Mä niin haluaisin nähdä sut:)
      Ikävä
      58
      808
    9. Mitä tuntemuksia

      sinulle tulee, kun hän ilmestyy näköpiiriin? Vaihtelevatko ne?
      Ikävä
      78
      782
    10. Et uskaltaisi kuitenkaan nähdä enää

      Niin mitäpä sitä enää vatkaamaan.
      Ikävä
      52
      781
    Aihe