Lauantaimakkaran siivu

Anonyymi-ap

Lihapiirakoiden sisälle voi laittaa lauantaimakkaraa siivun ennen mikroaaltouuniin laittamista. Tuhti 2-3cm siivu on hyvin sovelias tarkoitukseen. Lämmityksen jälkeen halkaistun lihikseen väliin voi laittaa tuoresipulimurskan, sinapin, ja suolakurkkusalaatin.

32

164

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lihapiirakka menee mikrossa pilalle.
      Se tulee halkaista, paistaa pannulla voissa ruskean rapeaksi kananmunien ja makkaran kanssa.
      Kurkkusalaattia mukaan, niin on aivan eri kuin mikrossa pehmennetty nopea tekele.
      ------------

      Välillä olen laittanut halkaistut piirakat (myös karjalanpiirakat) leivänpaahtimeen, sekin on parempi kuin mikro.

      Ei työttömällä köyhällä niin kiire saa olla, usein kiire itse tehty.

      • Anonyymi

        Juurikin näin!
        Mutta ite en syö lauantaimakkaraa, mut harvoin kiskalta (täällä ei muuten ole enää) nakkeja, jos ne on muuta kuin "jauhonakkeja". Usein laitan väliin vaan juusto, mutta toisinaan omatekoisen jauhelihapihvin. Mulla on sitten vielä lisukkeena jotain vihersalaattia. Aika harvakseltaan tulee lihiksiä syötyä, ehkä kerran pari kuussa - viimeksi tänään.

        lajijasuris


      • Anonyymi

        Jotkut voi pitää höyrylihiksiä höyrynakeilla parhaana. Mutta kyllä se on myös tärkeää, että osaa tehdä käytettävissä olevista tarvikkeista monipuolisia annoksia.


      • Anonyymi

        Joskus on kova nälkäkin,silloin nopeus on valttia.


      • Anonyymi

        Kyllä sinne lihapiirakan väliin pitää myös tujauttaa vähän kaviaaria, ja muistaa nauttia se sampanjan kanssa (oikeassa lämpötilassa). Ei voi niin kiire olla.


    • Anonyymi

      Miksi nähdä noin paljon vaivaa, kun vaikka Lappeenrannassa saa monelta
      kioskilta atomin tai vedyn, missä on jo kananmuna sekä keittokinkku välissä.
      Ja se on taivaallisen herkullista syötävää.

      • Anonyymi

        Miksi kokata lainkaan?
        Kun ruuan ravintoarvolla ja maulla ei ole teille mitään merkitystä, niin miksi edes vaihdella mitään. Ostaa valmiina kaikkein halvinta paskamättöä ja syö vain sitä. esim. niitä makarooni ja juusto ja lisäaine pakkauksia kaupasta ja niitä voi sitten syödä koko loppuelämänsä. Ei tarvitsisi edes ajatella tai suunnitella ruokaa. Aina vain ottaisi uuden samanlaisen pakkauksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi kokata lainkaan?
        Kun ruuan ravintoarvolla ja maulla ei ole teille mitään merkitystä, niin miksi edes vaihdella mitään. Ostaa valmiina kaikkein halvinta paskamättöä ja syö vain sitä. esim. niitä makarooni ja juusto ja lisäaine pakkauksia kaupasta ja niitä voi sitten syödä koko loppuelämänsä. Ei tarvitsisi edes ajatella tai suunnitella ruokaa. Aina vain ottaisi uuden samanlaisen pakkauksen.

        No tota mössöä moni joutuu jo syömään ja lisää mössöjen syöjiä tulee, kun rahat ei riitä kunnolliseen terveelliseen ruokaan. Ihmetelkööt sitten "viisaat", kun sairaudet lisääntyy. Ai niin, ei ongelmaa, kun sote auttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tota mössöä moni joutuu jo syömään ja lisää mössöjen syöjiä tulee, kun rahat ei riitä kunnolliseen terveelliseen ruokaan. Ihmetelkööt sitten "viisaat", kun sairaudet lisääntyy. Ai niin, ei ongelmaa, kun sote auttaa.

        Ja Kiuruhan on jo säätänyt hoitajia työhön mitoituksen mukaan riittävästi.


      • Anonyymi

        😃👍😃👍


    • Anonyymi

      Joo ja lämpimiä voileipiä kun tekee, niin lauantaimakkara sopii niihinkin todella hyvin.

    • Anonyymi

      Voi teitä uusavuttomia! Ostakaa perunoita,halpaa hyvää ruokaa. Nii keittäkää ne enne ku syötte.

      • Anonyymi

        Syötiinkin lihakeittoa kolme päivää, niin se alkoi vähän kyllästyttää ja pitikin käydä
        läheisessä ruokalassa syömässä edullinen pihvi. Nyt voi taas tehdä viikonlopuksi
        hernevelliä, mihin sekaan lihaa, porkkanoita ja sipulia. Kyllä syksyn satokausi
        kannattaa käyttää hyväksi kun raaka-aineet on lähes ilmaisia.
        Vain tupakan polttajilla ja kaljan juojilla loppuu rahat kesken eivätkä muista ostaa
        edes ravitseva ja monipuolista ruokaa. Ärrältä vaan haetaan valmismössöä.


      • Anonyymi

        Mitä? Pitääkö ne ensin keittää?


    • Anonyymi

      Teen omat liihapiirakat alusta loppuunVaimo opetti taikinan tekemisen kerran kun se oli itse töissä firmassa jossa tehtiin lihapiirakoita. Pakastimessani on 20 lihkapiirakkaa. Kaupan lihikset ei ole niin hyviä. Laitan väliin sipulia, kurkkusalaattia, tomaattia, nakkeja 2, pikkelsiä.

      • Eikös lihapiirakka paisteta uppopaistettuna öljyssä niinkuin munkit? kai sen öljyn voi jälleenkäyttää johonkin?


    • Lauantaimakkara on turhan aliarvostettu. yksi parhaimmista luokassaan. Lihapiiraiden sisään laittasin vaikka mitä mutta ennen kaikkea pieni annos etikoitua hienon hienoa tomaattipyrettä mitä ketsupiksi kutsutaan.

    • Anonyymi

      Kyllähän lauantaimakkara ruisleivän päällä menee.

    • Anonyymi

      Syökää te työttömät luuserit vaan lauantaimakkataa

      Minä olen yliopistoopettaja, erittäin rikas ja kaunis.

      Syön hieman paremmin kuin köyhällistö:

      Tänään ruokana
      - lampaan ulkofilettä yrttikastikkeessa
      - höyrytetyt vihannekset
      - uuniperuna

      Jälkiruokana lakka-sorbetti ja suomalaista marjalikööriä

      • Anonyymi

        Täh yliopistoopettaja niin kirjoitetaanko tuo yhteen kyllä opettajan pitäisi tietää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täh yliopistoopettaja niin kirjoitetaanko tuo yhteen kyllä opettajan pitäisi tietää.

        Niinpä, ei tainnut olla oikea ope kuitenkaan😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, ei tainnut olla oikea ope kuitenkaan😁

        "lauantaimakkataa"

        "yliopistoopettaja"

        "köyhällistö"

        "lakka-sorbetti"

        Ei hassummin yliopistoopettajalta🙄😂


      • Anonyymi

        Yliopiso-opettaja opettele oikeinkirjoitus.


    • Anonyymi

      Ite söin tänään hernesoppaa, 3h muhi.
      Ei ole parempaa missään.
      TOP3.seen helposti hernesoppa ruuissa.

      • Anonyymi

        Työttömän ruokavalio:

        Lauantaimakkaraa
        Maksalaatikkoa
        Hernekeittoa

        En antaisi noita edes koirallenikaan

        T. yliopisto-opettaja


    • Anonyymi

      Kuka hernekeittoa koiralle ylipäätänsä on antanu kyl ope nyt sekoilee.

    • Anonyymi

      Minä laitan munaa sinne väliin

      • Anonyymi

        Paistettuna vai keitettynä?


      • Anonyymi

        Omaas vai😁


    • Anonyymi

      Aloitukseen sen verran että turhan rasvainen vaihtoehto tuo lihapiirakka.

      • Anonyymi

        Ruokaa ei sovi arvostella. Pitää edes maistaa yksi lusikallinen. Muuten ei totu makuihin.
        .


    • Anonyymi

      Hyvä oivallus,pitääkin kokeilla.itse käytän punasipuli silppua lisänä.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1336
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1195
    3. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      55
      914
    4. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      906
    5. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      77
      829
    6. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      31
      784
    7. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      162
      783
    8. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      766
    9. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      59
      754
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      76
      675
    Aihe