Voi katsoa TV7 Arkisto sielä on 9 osaa yksi osa kertoo mitenkä sapattia voi viettää. Täällä on tullut kyselyä mitenkä sitä Sapattia voi viettää nykyään.
Raamatun juhlakalenteri Kalle Venäläinen
10
97
Vastaukset
- Anonyymi
Eikös tämä Pastori Kalle Venäläinen ole adventisti.
- Anonyymi
Vietääkö adventistit sapattia niinkuin tuossa ohjelmassa selostetaan ?
- Anonyymi
En tiedä mitä siellä selostetaan mutta adventistit eivät ole mikään homogeeninen porukka, joista jokainen robottimaisesti tekisi kaiken samalla tavalla. Yksi pastoreistamme on opettanut laajalti, että Raamattu antaa vain kaksi neuvoa sapatin pyhittämiseen: 1) kymmenen käskyn sapattikäskyn ohje ja 2) Älä myy sapattina.
Lisäksi Raamattu kertoo, että saapttisin järjestettiin Jumalan kansan kokoontumisia, joista ainakin osa oli pyhiä kokoontumisia, ja Jeesuksen mukaan hyvän tekeminen oli sapattisin hyväksyttävää.
Mitään muita neuvoja ei Raamattu pastorimme mukaan anna sapatin pyhittämiseen. Mielestäni muut neuvot ovatkin adventistien perinnäissääntöjä, ei sen kummempaa.
Itse osaan hepreaa ja arameaa sen verran, että tiedän Jeesuksen sanoneen alkukielellä, että ihminen on sapatin herra, joten on ihmisen asia päättää, miten hän kunnioittaa sapatin pyhittämisellään Jumalaa. Itse en tee sapattisin töitä enkä sellaisia askareita, joita voin välttää. En myy mitään sapattina mutta ravintolassa tai kaupassa saatan käydä joskus harvoin, jos en ole kerta kaikkiaan pystynyt hoitamaan asioitani arkina niin, ettei sinne tarvitsisi mennä. Koska Jumala on tarkoittanut sapatin sosiaaliseen kanssakäymiseen ja lepäämiseen, vietän mielelläni aikaani myös sapattisin ystävien kanssa. Joskus syömme kotonamme ja ajoskus menemme ravintolaan syömään. Myös jumalanpalveluksissa tulee käytyä sapattina. Kesäisin vietän aikaani paljon mökillä tai veneellä kiertäen Suomea. Koitan hoitaa matkustamisen arkisin mutta joskus on liikuttava myös sapattina.
Sapatin lepo on siunaavaa. Silloin tuntee yhteenkuuluvuutta Luojansa ja ystäviensä kanssa sapatin pyhittämisen kautta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tiedä mitä siellä selostetaan mutta adventistit eivät ole mikään homogeeninen porukka, joista jokainen robottimaisesti tekisi kaiken samalla tavalla. Yksi pastoreistamme on opettanut laajalti, että Raamattu antaa vain kaksi neuvoa sapatin pyhittämiseen: 1) kymmenen käskyn sapattikäskyn ohje ja 2) Älä myy sapattina.
Lisäksi Raamattu kertoo, että saapttisin järjestettiin Jumalan kansan kokoontumisia, joista ainakin osa oli pyhiä kokoontumisia, ja Jeesuksen mukaan hyvän tekeminen oli sapattisin hyväksyttävää.
Mitään muita neuvoja ei Raamattu pastorimme mukaan anna sapatin pyhittämiseen. Mielestäni muut neuvot ovatkin adventistien perinnäissääntöjä, ei sen kummempaa.
Itse osaan hepreaa ja arameaa sen verran, että tiedän Jeesuksen sanoneen alkukielellä, että ihminen on sapatin herra, joten on ihmisen asia päättää, miten hän kunnioittaa sapatin pyhittämisellään Jumalaa. Itse en tee sapattisin töitä enkä sellaisia askareita, joita voin välttää. En myy mitään sapattina mutta ravintolassa tai kaupassa saatan käydä joskus harvoin, jos en ole kerta kaikkiaan pystynyt hoitamaan asioitani arkina niin, ettei sinne tarvitsisi mennä. Koska Jumala on tarkoittanut sapatin sosiaaliseen kanssakäymiseen ja lepäämiseen, vietän mielelläni aikaani myös sapattisin ystävien kanssa. Joskus syömme kotonamme ja ajoskus menemme ravintolaan syömään. Myös jumalanpalveluksissa tulee käytyä sapattina. Kesäisin vietän aikaani paljon mökillä tai veneellä kiertäen Suomea. Koitan hoitaa matkustamisen arkisin mutta joskus on liikuttava myös sapattina.
Sapatin lepo on siunaavaa. Silloin tuntee yhteenkuuluvuutta Luojansa ja ystäviensä kanssa sapatin pyhittämisen kautta.No eikös se Kalle Venäläinen noin kehoittanut viettämään sapattia !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No eikös se Kalle Venäläinen noin kehoittanut viettämään sapattia !
Turhaa huutaa. Minä en ole katsonut kaiken maailman venäläisten videoita. Kerron sen, mitä kirkko opettaa ja miten itse uskon. Enkä ole KOSKAAN tavannut tai kuullut koko äijästä yhtään mitään. Muutkin katsos osaavat lukea Raamattua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Turhaa huutaa. Minä en ole katsonut kaiken maailman venäläisten videoita. Kerron sen, mitä kirkko opettaa ja miten itse uskon. Enkä ole KOSKAAN tavannut tai kuullut koko äijästä yhtään mitään. Muutkin katsos osaavat lukea Raamattua.
Etkö todella tiedä Pastori Kalle Venäläisestä ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkö todella tiedä Pastori Kalle Venäläisestä ?
En TODELLAKAAN. Eikä näytä naama tutulta. Hän ei ole koskaan sattunut minun alueeni seurakuntaan silloin kun minä olen joskus harvoin sattunut siellä käymään. Hän ei koskaan myöskään käynyt Toivonlinnassa niin, että olisimme kohdanneet, sen 11 vuoden aikana kun olin siellä koulussa. Minulle ei tule kirkon painotuotteita, eikä häntä ole näkynyt niissä videoissa, joita olen nähnyt. Se, että sinä näet häntä silloin tällöin, ei tarkoita sitä, että kaikki muut vajaat 5000 adventistia Suomessa ovat hänet nähneet/kuulleet.
- Anonyymi
Kalle Venäläinen on hyvin aktiivinen Missio 2022 oletko sinä ?
- Anonyymi
Kuka on katsonut tuon videon ?
- Anonyymi
Eikös tuo ole jo vanha ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1051699
Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1271452En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k921312- 621163
The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut101048Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1111019Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall214820Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht57773- 122753
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek20718