Raamatun juhlakalenteri Kalle Venäläinen

Anonyymi-ap

Voi katsoa TV7 Arkisto sielä on 9 osaa yksi osa kertoo mitenkä sapattia voi viettää. Täällä on tullut kyselyä mitenkä sitä Sapattia voi viettää nykyään.

10

76

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eikös tämä Pastori Kalle Venäläinen ole adventisti.

    • Anonyymi

      Vietääkö adventistit sapattia niinkuin tuossa ohjelmassa selostetaan ?

      • Anonyymi

        En tiedä mitä siellä selostetaan mutta adventistit eivät ole mikään homogeeninen porukka, joista jokainen robottimaisesti tekisi kaiken samalla tavalla. Yksi pastoreistamme on opettanut laajalti, että Raamattu antaa vain kaksi neuvoa sapatin pyhittämiseen: 1) kymmenen käskyn sapattikäskyn ohje ja 2) Älä myy sapattina.

        Lisäksi Raamattu kertoo, että saapttisin järjestettiin Jumalan kansan kokoontumisia, joista ainakin osa oli pyhiä kokoontumisia, ja Jeesuksen mukaan hyvän tekeminen oli sapattisin hyväksyttävää.

        Mitään muita neuvoja ei Raamattu pastorimme mukaan anna sapatin pyhittämiseen. Mielestäni muut neuvot ovatkin adventistien perinnäissääntöjä, ei sen kummempaa.

        Itse osaan hepreaa ja arameaa sen verran, että tiedän Jeesuksen sanoneen alkukielellä, että ihminen on sapatin herra, joten on ihmisen asia päättää, miten hän kunnioittaa sapatin pyhittämisellään Jumalaa. Itse en tee sapattisin töitä enkä sellaisia askareita, joita voin välttää. En myy mitään sapattina mutta ravintolassa tai kaupassa saatan käydä joskus harvoin, jos en ole kerta kaikkiaan pystynyt hoitamaan asioitani arkina niin, ettei sinne tarvitsisi mennä. Koska Jumala on tarkoittanut sapatin sosiaaliseen kanssakäymiseen ja lepäämiseen, vietän mielelläni aikaani myös sapattisin ystävien kanssa. Joskus syömme kotonamme ja ajoskus menemme ravintolaan syömään. Myös jumalanpalveluksissa tulee käytyä sapattina. Kesäisin vietän aikaani paljon mökillä tai veneellä kiertäen Suomea. Koitan hoitaa matkustamisen arkisin mutta joskus on liikuttava myös sapattina.

        Sapatin lepo on siunaavaa. Silloin tuntee yhteenkuuluvuutta Luojansa ja ystäviensä kanssa sapatin pyhittämisen kautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä mitä siellä selostetaan mutta adventistit eivät ole mikään homogeeninen porukka, joista jokainen robottimaisesti tekisi kaiken samalla tavalla. Yksi pastoreistamme on opettanut laajalti, että Raamattu antaa vain kaksi neuvoa sapatin pyhittämiseen: 1) kymmenen käskyn sapattikäskyn ohje ja 2) Älä myy sapattina.

        Lisäksi Raamattu kertoo, että saapttisin järjestettiin Jumalan kansan kokoontumisia, joista ainakin osa oli pyhiä kokoontumisia, ja Jeesuksen mukaan hyvän tekeminen oli sapattisin hyväksyttävää.

        Mitään muita neuvoja ei Raamattu pastorimme mukaan anna sapatin pyhittämiseen. Mielestäni muut neuvot ovatkin adventistien perinnäissääntöjä, ei sen kummempaa.

        Itse osaan hepreaa ja arameaa sen verran, että tiedän Jeesuksen sanoneen alkukielellä, että ihminen on sapatin herra, joten on ihmisen asia päättää, miten hän kunnioittaa sapatin pyhittämisellään Jumalaa. Itse en tee sapattisin töitä enkä sellaisia askareita, joita voin välttää. En myy mitään sapattina mutta ravintolassa tai kaupassa saatan käydä joskus harvoin, jos en ole kerta kaikkiaan pystynyt hoitamaan asioitani arkina niin, ettei sinne tarvitsisi mennä. Koska Jumala on tarkoittanut sapatin sosiaaliseen kanssakäymiseen ja lepäämiseen, vietän mielelläni aikaani myös sapattisin ystävien kanssa. Joskus syömme kotonamme ja ajoskus menemme ravintolaan syömään. Myös jumalanpalveluksissa tulee käytyä sapattina. Kesäisin vietän aikaani paljon mökillä tai veneellä kiertäen Suomea. Koitan hoitaa matkustamisen arkisin mutta joskus on liikuttava myös sapattina.

        Sapatin lepo on siunaavaa. Silloin tuntee yhteenkuuluvuutta Luojansa ja ystäviensä kanssa sapatin pyhittämisen kautta.

        No eikös se Kalle Venäläinen noin kehoittanut viettämään sapattia !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eikös se Kalle Venäläinen noin kehoittanut viettämään sapattia !

        Turhaa huutaa. Minä en ole katsonut kaiken maailman venäläisten videoita. Kerron sen, mitä kirkko opettaa ja miten itse uskon. Enkä ole KOSKAAN tavannut tai kuullut koko äijästä yhtään mitään. Muutkin katsos osaavat lukea Raamattua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turhaa huutaa. Minä en ole katsonut kaiken maailman venäläisten videoita. Kerron sen, mitä kirkko opettaa ja miten itse uskon. Enkä ole KOSKAAN tavannut tai kuullut koko äijästä yhtään mitään. Muutkin katsos osaavat lukea Raamattua.

        Etkö todella tiedä Pastori Kalle Venäläisestä ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö todella tiedä Pastori Kalle Venäläisestä ?

        En TODELLAKAAN. Eikä näytä naama tutulta. Hän ei ole koskaan sattunut minun alueeni seurakuntaan silloin kun minä olen joskus harvoin sattunut siellä käymään. Hän ei koskaan myöskään käynyt Toivonlinnassa niin, että olisimme kohdanneet, sen 11 vuoden aikana kun olin siellä koulussa. Minulle ei tule kirkon painotuotteita, eikä häntä ole näkynyt niissä videoissa, joita olen nähnyt. Se, että sinä näet häntä silloin tällöin, ei tarkoita sitä, että kaikki muut vajaat 5000 adventistia Suomessa ovat hänet nähneet/kuulleet.


    • Anonyymi

      Kalle Venäläinen on hyvin aktiivinen Missio 2022 oletko sinä ?

    • Anonyymi

      Kuka on katsonut tuon videon ?

    • Anonyymi

      Eikös tuo ole jo vanha ?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8564
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2595
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      124
      2313
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1966
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1704
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1519
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1472
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe