"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi."

Miten ihminen voi pelastua?
Uskomalla Herraan Jeesukseen Kristukseen.

Mutta nämä ovat kirjoitetut, että te uskoisitte, että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessänsä.
( Joh. 20:31)

Ja tämä on hänen käskynsä, että meidän tulee uskoa hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen nimeen ja rakastaa toinen toistamme, niinkuin hän on meille käskyn antanut.
( 1Joh. 3:23)

Tämän minä olen kirjoittanut teille, jotka uskotte Jumalan Pojan nimeen, tietääksenne, että teillä on iankaikkinen elämä
( 1Joh. 5:13)


25 Mutta keskiyön aikaan Paavali ja Silas olivat rukouksissa ja veisasivat ylistystä Jumalalle; ja vangit kuuntelivat heitä.
26 Silloin tapahtui yhtäkkiä suuri maanjäristys, niin että vankilan perustukset järkkyivät, ja samassa kaikki ovet aukenivat, ja kaikkien kahleet irtautuivat.
27 Kun vanginvartija heräsi ja näki vankilan ovien olevan auki, veti hän miekkansa ja aikoi surmata itsensä, luullen vankien karanneen.
28 Mutta Paavali huusi suurella äänellä sanoen: "Älä tee itsellesi mitään pahaa, sillä me kaikki olemme täällä."
29 Niin hän pyysi valoa, juoksi sisälle ja lankesi vavisten Paavalin ja Silaan eteen.
30 Ja hän vei heidät ulos ja sanoi: "Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?"
31 Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi."
32 Ja he puhuivat Jumalan sanaa hänelle ynnä kaikille, jotka hänen kodissansa olivat.
33 Ja hän otti heidät mukaansa samalla yön hetkellä ja pesi heidän haavansa, ja hänet ja kaikki hänen omaisensa kastettiin kohta.
34 Ja hän vei heidät ylös asuntoonsa, laittoi heille aterian ja riemuitsi siitä, että hän ja koko hänen perheensä oli tullut Jumalaan uskovaksi.
( Ap.t. 16)


Mutta se vanhurskaus, joka uskosta tulee, sanoo näin: ’Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen?’ se on: tuomaan Kristusta alas, tahi: ’Kuka astuu alas syvyyteen?’ se on: nostamaan Kristusta kuolleista. Mutta mitä se sanoo? ’Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi’; se on se uskon sana, jota me saarnaamme. Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut; sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.  Sanoohan Raamattu: ’Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään."
(Room.10:6-11)

14

227

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vi har erfarit detta för länge sedan. Tämä on koettu kauan sitten. Det är sant.

    • Anonyymi

      älä tuo tänne tuota sontaopia kristinopista.

    • Anonyymi

      Kun Paavali kirjoittaa:
      "yksi on kuollut kaikkien edestä, siis myös kaikki ovat kuolleet",

      susi julistaa:
      "eivät suinkaan KAIKKI ole kuolleet, vaan ainostaan ne, jotka uskovat (eli MINÄ)."

      Kun Paavali kirjoittaa:
      "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti MAAILMAN itsensä kanssa",

      susi julistaa:
      "ei suinkaan KAIKKIA ole sovitettu Jumalan kanssa, vaan ainostaan ne, jotka uskovat (eli MINUT)."

      Kun Paavali kirjoittaa:
      "Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman, 10 niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat, 11 ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra",

      susi julistaa: "eivät suinkaan KAIKKI tunnusta Jeesuksen Kristuksen herrautta Isän Jumalan kunniaksi, vaan ainostaan ne, jotka uskovat (eli MINÄ)."

      Kun Paavali kirjoittaa:
      "Sillä Jumala on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen, että hän kaikkia armahtaisi",

      susi julistaa:
      "ei hän suinkaan KAIKKIA armahda, vaan ainoastaan niitä, jotka uskovat (eli MINUA)."

      Kun Paavali kirjoittaa::
      "Sillä hänessä luotiin KAIKKI, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, KAIKKI ON LUOTU HÄNEN KAUTTANSA JA HÄNEEN, 17 ja hän on ennen kaikkia, ja HÄNESSÄ PYSYY KAIKKI VOIMASSA",

      susi julistaa:
      "eivät suinkaan KAIKKI ole Kristuksessa, vaan ainoastaan ne, jotka uskovat (eli MINÄ)."

      Kun Paavali kirjoittaa:
      "Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi 20 ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa KAIKKI, hänen kauttaan KAIKKI sekä maan päällä että taivaissa",

      susi kirjoittaa:
      "ei Hänen kauttaan suinkaan KAIKKIA sovitettu, vaan ainoastaan uskovat (eli MINUT)."

      Aina ja KAIKKIALLA, missä Paavali julistaa ilosanoman koskevan erottelematta KAIKKIA, susi ilmestyy paikalle tekemään Paavalin ilosanomaa tyhjäksi.

      Siinä missä Jeesus tuli tekemään tyhjäksi perkeleen teot, susiteologi tekee sen minkä ehtii tyhjäksi ilosanomaa Jeesuksen teosta.

      Ja kaiken tämän megalomaanisen narsisminsa JÄLKEEN sudella on otsaa vihjaista, että se, joka tuo esille Paavalin ilosanomaa, joka koskee KAIKKIA, julistaa KORVASYYHYYN!!!

      Suden UMPINARSISTINEN oppi EI ole suden mukaan korvasyyhyoppia, kun taas julistus, jossa julistaja ei katso olevansa piirunkaan vertaa paremmassa asemassa kuin yksikään toinen ihminen, ON sitä.

      • Anonyymi

        Taas tuota samaa valhetta !

        Yhä vain väität näitä, kuten myös muitakin vastaavia Raamatunpaikkoja valheeksi !!!

        Vaikka MONET Raamatunpaikat näyttävät uskomasi "kaikki pelastuu oppisi" täydeksi valheeksi !

        20 Ja peto otettiin kiinni, ja sen kanssa väärä profeetta, joka sen nähden oli tehnyt ihmetekonsa, joilla hän oli eksyttänyt ne, jotka olivat ottaneet pedon merkin, ja ne, jotka olivat sen kuvaa kumartaneet; ne molemmat heitettiin elävältä tuliseen järveen, joka tulikiveä palaa.

        12 Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.
        13 Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.
        14 Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.
        15 Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.

        No, tuossa kerrotaan sinunkin mahdollinen tulevaisuutesi, jos et valheistasi ja harhaopistasi luovu !

        Säälin sinua jo etukäteen, koska sinua ei näköjään voi millään auttaa !


      • 1 Paavali, Kristuksen Jeesuksen vanki, ja veli Timoteus rakkaalle Filemonille, työtoverillemme,
        2 ja Appialle, sisarellemme, ja Arkippukselle, taistelutoverillemme, ja sinun kodissasi kokoontuvalle seurakunnalle.
        3 Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta!
        4 Minä kiitän Jumalaani aina, muistaessani sinua rukouksissani,
        5 sillä minä olen kuullut sinun rakkaudestasi ja uskostasi, joka sinulla on Herraan Jeesukseen ja kaikkia pyhiä kohtaan;
        6 ja rukoukseni on, että sinun uskosi, se usko, joka on meille yhteinen, olisi väkevä kaiken hyvän tuntemisessa, mikä meillä Kristuksessa on.
        7 Sillä minä olen saanut paljon iloa ja lohdutusta sinun rakkaudestasi, koska pyhien sydämet ovat virvoittuneet sinun kauttasi, veljeni.
        ( Filem. 1)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas tuota samaa valhetta !

        Yhä vain väität näitä, kuten myös muitakin vastaavia Raamatunpaikkoja valheeksi !!!

        Vaikka MONET Raamatunpaikat näyttävät uskomasi "kaikki pelastuu oppisi" täydeksi valheeksi !

        20 Ja peto otettiin kiinni, ja sen kanssa väärä profeetta, joka sen nähden oli tehnyt ihmetekonsa, joilla hän oli eksyttänyt ne, jotka olivat ottaneet pedon merkin, ja ne, jotka olivat sen kuvaa kumartaneet; ne molemmat heitettiin elävältä tuliseen järveen, joka tulikiveä palaa.

        12 Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.
        13 Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.
        14 Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.
        15 Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.

        No, tuossa kerrotaan sinunkin mahdollinen tulevaisuutesi, jos et valheistasi ja harhaopistasi luovu !

        Säälin sinua jo etukäteen, koska sinua ei näköjään voi millään auttaa !

        >>>>"kuolema heitettiin tuliseen järveen"<<<<

        Jeesus Kristus; "Kuolemalla kuoleman voitti, ja haudoissa oleville elämän antoi"


    • Anonyymi

      Ap. t. 22:16

      Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.'

      Pekkä uskominen ei vielä kenenkään syntejä pese pois. Perhekunta pelastui vasta kun perheenpää uskoi, mitä kasteessa tapahtuu ja hoiti koko perheen kasteasian kuntoon heti keskellä yötä. Kaste on syntien anteeksisaamsieksi ja Pyhän uskon Hengen lahjan saamiseksi.
      Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi.
      Heti paikalla, keskellä yötä, vanginvartija otti heidät hoiviinsa ja pesi ruoskaniskujen haavat, ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin heti."

      Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen Jeesukseen kastetut olette pukeneet päällenne Kristuksen kuoleman, sovituksen ja verensuojan.

      " Tiedättehän, että meidät kaikki Kristukseen Jeesukseen kastetut on kastettu hänen kuolemaansa"

      Pelkkä uskominen ei tietenkään vielä liitä ihmistä Kristuksen kuoleman ja verensuojaan. Se kun tapahtuu vain Kristillisessä yhdessä kasteessa.

      • Anonyymi

        "Mutta minä EN ota IHMISELTÄ todistusta"
        Joh: 5: 34

        helluntailaisilla on "oma uskontodistus" ILMAN kastetta Jeesukseen <Kristukseen.
        Jeesus sanoo, "EN OTA ihmiseltä todistusta",

        raamattu: "ne joilla on JEESUKSEN todistus" Ilm: 12: 17


    • Anonyymi

      Niin mitä ihmisen on tehtävä jotta pelastuisi. Täällä on annettu kiintoisia vastauksia esitettyyn kysymykseen.
      Totuus on ettei pelkkä usko riitä. Jeesus itse totesi että uskovatkin demonitkin. Mitä muuta siis tarvitaan uskon lisäksi, jotta saisimme mahdollisuuden pelastukseen. Sanoin ”saisimme mahdollisuuden” pelastukseen. Tarkoitan sitä ettei aikamme kristitty saa tuudittautua ajatukseen kerran pelastettu aina pelastettu, koska näinhän ei Raamattu opeta. Tuollainen ajatus malli on hyvin vaarallinen kristitylle koska se antaa vääränlaisen turvallisuuden tunteen.
      Jotta voisimme armosta saada pelastuksen, on kristityn elettävä uskon perusteiden johtamana tarkoittaen seuraavaa.

      - kristityn vaatimus on olla tottelevainen Raamatun neuvoille eli Jumalalle kaikessa
      - kristityn on evankelioitava sanaa mahdollisuuksiensa mukaan lähimmäisilleen kuten Jeesus neuvoi
      - kristityn täytyy laittaa Jumala kaikessa etusijalle elämän ratkaisuissaan
      - kristityn on luettava Raamattua säännöllisesti jotta voisi tiedon avulla tehdä ja tuntea Jumalan.
      - kristityn on rukoiltava säännöllisesti koska jos et niin tee, silloinhan Jumala ei ole sinulle todellinen
      - kristityn on uskottava että Jumala on olemassa ja voi todella auttaa meitä jokaista kun luotamme häneen ja kehitämme häneen henkilökohtaisen yksilöllisen suhteen
      - kristityn täytyy uskoa Jeesukseen Kristukseen syntiemme sovittajana lunnaiden kautta, jotka hän antoi meidän puolesta Jumalalle kuollessaan Golgatalla
      - kristitty ei saa olla osa maailmasta ja sen haluista
      - kristityn täytyy rakastaa myös lähimmäisiään jopa vihamiehiä kuten Jeesus opetti
      - kristitty ei voi saada pelastusta ilman kastetta jossa hän vihkii elämänsä Jumalalle ja Kristuksen tahdolle. Se on julkinen ja juhlallinen lupaus Jumalan edessä omistaa koko elämänsä hänen tahtonsa täyttämiseen


      Kas tässä oli muutamia vaatimuksia uskolle ja mahdolliselle pelastuksen saamiselle osakseen. Pelastus ei siis ole pelkästään sitä että uskoo. Usko on todennettava ennenkaikkea teoilla kuten Raamstussa todetaan ” uskosi ilman tekoja on pelkkää kuollutta uskoa”. Tämä usein unohtuu kristityltä joka uskoo teesiin ’ kerran pelastettu aina pelastettu’. Huomaa ettei teoilla saa pelastusta vaan pelastuksen Jumala suo meille vain armosta, koska syntisinä meillä ei ole hyviä tekoja.

      • Anonyymi

        edelliseen: Jeesus EI OTA IHMISEN TODISTUSTA,
        vaikka kuinka kylväisitte vaatimuksia IHMISELLE,

        koeta nyt erottaa edes se.


    • Anonyymi

      Sinä yhden Raamatun jakeen tulkitsija, olet väärässä. Minä uskon Raamatun kokonaisvaltaista sanomaan. Julistat yhtä Paavalin totuutta ja suljet silmäsi kaikelta muulta. Paavalin kirjeissä, lähes joka aukeamalla Paavali julistaa ehdollista pelastusta. Uskon enemmän Paavalia ja muita apostoleja, kuin sinun omaa käsitystäsi. Harmi, että "tulenpalava" kristitty menee sinussa hukkaan. Et ole kylmä, etkä haalea uskoinen. On saatanan intresseissä julistaa kaikkien pelastumista, teki mitä teki. Kaikki pelastuvatkin, evankeliumin ehdoin.

      • Anonyymi

        Paavali kirjoittaa:
        "Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja.
        Ette tekojenne kautta, ettei KUKAAN kerskaisi."
        Ef: 2: 8-9


    • Anonyymi

      Mistä minun pitäisi pelastua ? Olen elänyt ihan siivosti

      • Anonyymi

        "Se on Jumalan LAHJA" Ef: 2: : D : :D :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2625
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2223
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1947
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1675
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1671
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1626
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1606
    8. 91
      1553
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      120
      1415
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1274
    Aihe