Yhteisöjen suuri uhka on vallanhaluiset, muita valvovat ihmiset, jotka eivät valvo itseään, vaan kääntävät puheen itsestään muihin. Muiden tekoihin. Tämä pätee niin uskonnoissa kuin muuallakin. Raamattu on hyvä kirja lukea , mutta kun siitä otetaan lauseita muiden piiskaksi, niin mennään hakoteille. Tai kun ei haluta jotain, niin sitten vähätellään Raamatun todenperäisyyttä. .Minulla on ollut vaikeaa löytää yhteisöä, jossa tuntisin olona kotoisaksi. En ole ollut riittävä. En ole muuttunut uskonnolliseksi. Yritin monta vuotta kyllä. Ikäänkuin löytää saman elämän kuin muut. Itse ajattelen nykyisin niin, että usko Jeesukseen, rukoilu ja kun jaksaa lukea Raamattua välillä, riittää, ja ajan oloon minussa tapahtuu muutosta. Ei tarvitse enää yrittää. Olen valinnut Jeesuksen, se riittää. Minua ei johdata ihmiset, yhteisö, vaan Jeesus. Toki olo on välillä yksinäinen, mutta tässä vaiheessa en jaksa selitellä itseäni mihinkään yhteisöön. Tulisi sitten taas tarve mennä muiden mukana.
Vallan halu, yhteisöt ja usko
6
110
Vastaukset
- Anonyymi
Kuulostaa tutulta. Valitettavasti nykyään on ongelmana yhteisöt jotka haluavat sitouttaa ihmiset siihen. "Tule sellaisena kuin olet ja muutu meidän kaltaiseksi."
- Anonyymi
Jasherin kirja kertoo kuinka Nooa opetti Aabrahamia tekemään raamatun ja korkean moraalisääntökokoelman avulla kaikista niistä orjia, jotka olivat alueella joka valloitetaan.
Raamattu on orjien kirja. Ehkä te ette ole orjaksi tarkoitettu.
Mutta vapaat ovat monen vaimon miehiä ja moraalisäännöistä piittaamattomia nautiskelijoita kuten antiikin Filosofit.
Heidän joukkoonsa on vaikea päästä.
Te kuulutte vapaaksi, mutta Kristus ja orjuus kiehtoo teitä?- Anonyymi
Elämä Kristuksen seuraajana ja turvaamana ei ole mitään orjuutta.
Saatanan teot ovat ilmeiset, niinkuin ovat Jeesuksenkin teot.
Kaikki loistava ei ole oikeaa valoa, vaan usein pimeys tekeytyy valkeuden enkeliksi, että se voisi eksyttää mahdollisimman monta.
- Anonyymi
Kaikenlaisia mielipuolien kultteja sitä onkin nykyään.
- Anonyymi
jos ne sinua niin suuresti haittaa, niin miksi olet täällä ja mitä sinä haet täältä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
jos ne sinua niin suuresti haittaa, niin miksi olet täällä ja mitä sinä haet täältä?
on hyvä , että nekin saa tietää, jotka eivät tiedä näistä uskonyhteisöistä,
" tulevat luoksenne lammasten vaatteissa , mutta sisältä ovat raatelevaisia susia"
Matt: 7: 15
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .894600Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631403133Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503125Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032202Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2311348Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111223- 761207
- 671097
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301084Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että112999