Yhteisöjen suuri uhka on vallanhaluiset, muita valvovat ihmiset, jotka eivät valvo itseään, vaan kääntävät puheen itsestään muihin. Muiden tekoihin. Tämä pätee niin uskonnoissa kuin muuallakin. Raamattu on hyvä kirja lukea , mutta kun siitä otetaan lauseita muiden piiskaksi, niin mennään hakoteille. Tai kun ei haluta jotain, niin sitten vähätellään Raamatun todenperäisyyttä. .Minulla on ollut vaikeaa löytää yhteisöä, jossa tuntisin olona kotoisaksi. En ole ollut riittävä. En ole muuttunut uskonnolliseksi. Yritin monta vuotta kyllä. Ikäänkuin löytää saman elämän kuin muut. Itse ajattelen nykyisin niin, että usko Jeesukseen, rukoilu ja kun jaksaa lukea Raamattua välillä, riittää, ja ajan oloon minussa tapahtuu muutosta. Ei tarvitse enää yrittää. Olen valinnut Jeesuksen, se riittää. Minua ei johdata ihmiset, yhteisö, vaan Jeesus. Toki olo on välillä yksinäinen, mutta tässä vaiheessa en jaksa selitellä itseäni mihinkään yhteisöön. Tulisi sitten taas tarve mennä muiden mukana.
Vallan halu, yhteisöt ja usko
6
122
Vastaukset
- Anonyymi
Kuulostaa tutulta. Valitettavasti nykyään on ongelmana yhteisöt jotka haluavat sitouttaa ihmiset siihen. "Tule sellaisena kuin olet ja muutu meidän kaltaiseksi."
- Anonyymi
Jasherin kirja kertoo kuinka Nooa opetti Aabrahamia tekemään raamatun ja korkean moraalisääntökokoelman avulla kaikista niistä orjia, jotka olivat alueella joka valloitetaan.
Raamattu on orjien kirja. Ehkä te ette ole orjaksi tarkoitettu.
Mutta vapaat ovat monen vaimon miehiä ja moraalisäännöistä piittaamattomia nautiskelijoita kuten antiikin Filosofit.
Heidän joukkoonsa on vaikea päästä.
Te kuulutte vapaaksi, mutta Kristus ja orjuus kiehtoo teitä?- Anonyymi
Elämä Kristuksen seuraajana ja turvaamana ei ole mitään orjuutta.
Saatanan teot ovat ilmeiset, niinkuin ovat Jeesuksenkin teot.
Kaikki loistava ei ole oikeaa valoa, vaan usein pimeys tekeytyy valkeuden enkeliksi, että se voisi eksyttää mahdollisimman monta.
- Anonyymi
Kaikenlaisia mielipuolien kultteja sitä onkin nykyään.
- Anonyymi
jos ne sinua niin suuresti haittaa, niin miksi olet täällä ja mitä sinä haet täältä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
jos ne sinua niin suuresti haittaa, niin miksi olet täällä ja mitä sinä haet täältä?
on hyvä , että nekin saa tietää, jotka eivät tiedä näistä uskonyhteisöistä,
" tulevat luoksenne lammasten vaatteissa , mutta sisältä ovat raatelevaisia susia"
Matt: 7: 15
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1502009
Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa
Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir3131203Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.831009- 35898
Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik31829- 52809
- 71764
Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?
https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta18756Onko kaivattusi
Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?44711Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos56709