Onko järkevämpää tehdä stressaavaa kokoaikatyötä, jotta saisi velkoja lyhennettyä mahdollisimman nopeasti ja kerrytettyä eläkettä vai tehdä osa-aikaisesti työtä, jotta elämästä pystyisi nauttimaankin?
Velkaa ulosotossa on n. 40 000e, vanhenevat lopullisesti n. 3-5v päästä. Kk-tulot bruttona 2600e, lyhennyksiin pystyisin käyttämään 1000e/kk. Tämä vaihtoehto kuitenkin on todella kuluttava, koska kuormitun työstä niin paljon ettei elämääni mahdu muuta sisältöä.
Osa-aikatyössä tekisin töitä 4pv viikossa, jolloin saisin yhden "extra-vapaan", jolloin olen huomannut palautuvani ja elämään tuntuu mahtuvan muutakin kuin työ. Tämä vaihtoehto tietysti maksaa velkoja hitaammin.
Kumpi on järkevämpää?
3
149
Vastaukset
- Anonyymi
Tuo ajattelu että velat vanhenevat on aika kommunistista.
Mistä se raha siihen alkuperäiseen velkaan tuli?
Yritys joka kärsi luottotappion siirtää tuon tappion keinolla millä hyvänsä hintoihin.
Tuo on sama kuin myymälävarkaudet, hinnoissa otetaan huomioon hävikki.
Eli kun kelataan tarpeeksi niin huomataan että kaikki osallistuvat näiden tappioiden maksamiseen.
Mitä mieltä muut ovat, onko kiva maksaa omasta pussista näiden lusmujen touhut?- Anonyymi
En ole tätä systeemiä kehittänyt, eikä minun yksittäinen näkemys sitä muuta. Voin kuitenkin rehellisesti sanoa, että olen tuonut yhteiskuntaan toisenlaista pääomaa ja historiaani katsoen todennäköisempää olisi ollut, ettei veloista saa maksettua senttiäkään takaisin ja että eläisin yhteiskunnan loisena loppuikäni. Näin ollen en koe huonoa omaatuntoa asiasta.
- Anonyymi
Ihmisen jolla on 40000€ ulosmittauksessa ei tarvitse enää miettiä mikä on järkevää! Tuo määrä on iso muttei mahdoton. Jos velka olisi tupla tai tripla niin tilanne olisi toinen. Olet kaarnalaiva joka on virtauksen mukana kulkeva elämäsi kanssa. Vaihtoehtoja on tasan kaksi! Asiat ratkeaa ajan kanssa ulosotossa kymmenessä vuodessa ja lakimuutokset auttaa tai sitten kohtaat hyvänhaltijan joka antaa kolme toivetta. Hyvähaltijakin on mahdollinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.34787091 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12561Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill692338- 1791945
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161532Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91381- 1121337
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181791307RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601300Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421217