Tunteiden hallintaongelma?

Anonyymi-ap

moi. En tiedä mikä mua vaivaa mutta musta tuntuu että oon ihan rikki ja tarviin apua mutta en tiedä mikä auttais. Mulla on ongelma että oon jotenkin, varmaan lapsuustraumojen takia oppinut jotenkin välttään kipua ja surua. Ehkä myös yleisesti sanoisin että mulla on pahat "attachment issues" ja vaikeeta pitää mistään kii. Ongelmahan tulee siinä että mulla on hullusti kasaantunutta kipua mun sisällä. Oon alottanut nyt uudestaan mun masennus lääkket jotka lopetin noin vuosi sit ja nyt oon ruvennut ikävöimään ja sureen kaikkea. En osaa selittää mutta en tiedä mitä tehdä. Oon muuten 18v. Muttakun kipua ja ikävän tunnetta on sisällä niin paljon että on täysin itsetuhonen olo ja ahdistaa hullusti. Ikävä ihmisiä, vanhoja ystäviä, ex poikaystävää ja en pääse tästä kivusta yli. En osaa surea. En tiedä miten saan surun pois. Osaan vaan hämmentää omaa mieltäni tarpeeks niin että se luulee että kaikki on hyvin. Samalla valehtelen ittelleni. Keskityn vaan uusiin asiohin, shoppailen ja muutan itteeni. Pelkään yksinäisyyttä vanhojen traumojen takia yli kaiken. Mikään ei oo mulle pelottavampaa kuin yksinäisyyden tunne. Hetken oli kunnossa, en ollut yksinäinen, mut nyt se kaikki on tullut takas ja tuntuu etten saa happee. En oo kunnossa ja en osaa auttaa enää itteeni. Oon lopettanu koulut, työt ja oon aina vaan yksin. Käyn terapiassa ja syön lääkkeitä, silti sattuu.

2

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei,

      Hyvä, että sinulla on terapiasuhde. Kannustan sinua kertomaan tarapiassa niistä ajatuksista ja tuneista mitä kerroit täällä.

      Lisäksi on olemassa monia matalan kynnyksen auttavia tahoja, joista voi saada sekä vertais- että ammattitukea. Alla tiedoksi tahoja joihin voi olla yhteydessä anonyymisti ja maksutta:

      - Tukinet.net - Tukipisteesi netissä https://tukinet.net/

      Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukihenkilö löytyy esimerkiksi Mieli Tukisuhteesta. https://tukinet.net/teemat/mieli-tukisuhde/tukisuhteet/

      Lisäksi maanantaista torstaihin klo 15-19 on aikuisten kahdenkeskinen Solmussa-chat, jossa voi jutella päivystäjän kanssa mistä tahansa elämän ongelmatilanteesta.

      Tukinetissä on myös monenlaisia ryhmächattejä ja keskusteluryhmiä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja.

      Tukinetin kaikki palvelut saa käyttöönsä rekisteröitymällä palveluun anonyymisti. Osaa palveluista voi käyttää ilmankin rekisteröitymistä.

      Keskusteluapua on mahdollista saada matalalla kynnyksellä myös seuraavilta tahoilta:

      - Valtakunnallinen kriisipuhelin

      Jos soittaminen tuntuu omimmalta vaihtoehdolta, niin valtakunnallinen kriisipuhelin päivystää24/7 numerossa 09 2525 0111.

      - Kriisikeskukset

      Ympäri Suomea toimii myös kriisikeskuksia, joihin voi mennä keskustelemaan paikan päälle. Myös etävastaanotto on mahdollista osassa paikoista. Kriisikeskusten yhteystiedot löytyvät mm. MIELI Suomen Mielenterveys ry:n nettisivuilta: https://mieli.fi/tukea-ja-apua/keskusteluapua-kriisivastaanotoilla/

      Ystävällisin terveisin
      SOS-kriisikeskus/Kata

    • Anonyymi

      Ehkäpä sun pitää nyt kohdata surun tunteet mitä olet vältellyt.Tunteet oli ne sitten mitä tahansa pitäis päästä ulos.Kerran lenkillä ollessani mieli täysin mustana,surua ja vihaa tuli stoppi.Aloin voida huonosti ja huusin ja kiljuin kuin mielipuoli ja tunsin kuinka valtava möykky lähti sydämestä pois.Sen jälkeen tuli itku ja helpotus ja rauha.En osaa tätä oikein selittää mutta jotenkin kaikki patoutumat meni yli sietokyvyn ja oli pakko kohdata ne ikävät tunteet ja siitä alkoi eheytyminen.Voimia sulle:)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5056
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1462
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe