Ei ole laki kaikille sa, edes työttömyydessä

Anonyymi-ap

Suurin osa juotuu neljä hakemusta tekemään kuukaudessa, kuitenkin osan ei tarvitse tehdä yhtään...naamakerroin? Virkailijan kaveri? sukulainen?

104

1431

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Luulen, että toimistossa katsovat pärstäkertoimen olevan sitä luokkaa ettei töitä toinna hakea. Tyhjän saa pyytämättäkin.

• Anonyymi

Jokainen täysi-ikäinen suomalainen ymmärtää, ettei laki ole jokaiselle ”sama”.

Suomessa on erittäin politisoitunut oikeuslaitos. Oikeutta yleensä saa, jos on rahaa tai mikäli on täysin varaton. Muussa tapauksessa mahdollinen oikeudenkäynti on riski keskituloiselle ja saattaa maksaa todella paljon. Pahimmassa tapauksessa oikeudenkäyntikuluja on pienituloisen maksettava lopun ikänsä.

Ruotsinkielisillä alueilla on täysin mahdotonta saada suomenkielisen rehellistä oikeudenkäyntiä. Lisäksi politikko voi selvitä kännissä suoritetussa usean henkilön yliajosta, taposta, pakenemisesta paikalta. Kaiken tämän tehtyään voi saada ministerin pestin ja kansallisen luottamusaseman.

Vastaavasti tava pulliainen istuisi linnassa, eikä saisi uudessa asemassaan poikkeuksellisia korvauksia, vaan menettäisi luottamuksensa ja työpaikkansa.

Suomessa oikeusistuimien antamat tuomiot ovat politisoituneita, rahalla ja vallalla vaikutettavissa ja samasta rikoksesta, eri tuomioistuimissa annetaan erilaisilla lain tulkinnoilla erillaisia tuomioita. Tuomiot eivät ole läheskään aina yksimielisiä ja eri oikeusasteissa aivan päinvastaisia.

Suomen eduskunnassa istuu tai poliittisessa elämässä vaikuttaa henkilöitä, jotka ovat harrastaneet maanpetoksellista toimintaa, mitä puolustellaan maan tavalla (maanpetos=maan tapa?).
        Mitä tekee valtakunnan syyttäjä? (Ei mitään). Valtakunnan syyttäjä kaivaa jonkun toista kymmentä vuotta vanhoja kirjoituksia ja päättää yrittää kehitellä niistä rikosta. Kun oikeita, syyttäjän alaisia rikoksia on oikeasti tutkimatta ja jokainen tietää nämä ”rikolliset”.

Suomessa perustuslakia tulkitsee ja venyttää politikot. Ylimmät tuomioistuimet ovat poliittisesti nimetyt, syyttäjälaitos on poliittisesti nimetty. Onko Suomi oikeusvaltio? Onko Suomi demokratia? Jos on, niin millainen?

• Anonyymi

Ja osa työttömistä ei edes osaa tehdä hakemuksia, ei ole tietokoneita ym..

• Anonyymi

Tätä samaa olen miettinyt. Miten ne hakevat töitä vaikka vain kerran kuussa, jos ei ole tietsikkaa ja nettiä. Käyvät näyttämässä naamaansa ns. konttorilla?
        Vaikka turha kai täällä on kysellä, kun eivät tätä pysty lukemaan.

• Anonyymi

Osa kymmeniä vuosia työelämässä olleista ei osaa tehdä edes hakemusta eikä koskaan ole joutunut sellaista tekemään eikä kertaakaan elämässään ole tehnyt CV:tä, mutta aina on töitä järjestynyt kun samalla työpaikalla on oma aviomies valitsemassa työntekijät.

• Anonyymi

Toisilla on munaa sanoa ei työkkärin tädeille ja kykyjä selvitä siitä sanktioitta.

• Anonyymi

En jaksa uskoa, että voit sanoa jatkuvasti EI, työkkärin toimihenkilölle.
        Eikös aika äkkiä pukaa karenssia?
        Toimeentulotuestakin veistävät siivun pois, jos ei yhteistyö suju.
        Mihin muuten hävisivät U.E. työpaikoista suurin osa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En jaksa uskoa, että voit sanoa jatkuvasti EI, työkkärin toimihenkilölle.
        Eikös aika äkkiä pukaa karenssia?
        Toimeentulotuestakin veistävät siivun pois, jos ei yhteistyö suju.
        Mihin muuten hävisivät U.E. työpaikoista suurin osa?

Jos on tarpeeksi röyhkeä, niin tietenkin voi aina sanoa EI. Ja jos EI-sana ei mene perille, niin osaava saikuttaa aikansa, kunnes palaa takaisin työkkäriin vain vastatakseen EI kaikkeen ehdotettuun. Ei se sen vaikeampaa ole.

T: Elämäntapatyötön

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos on tarpeeksi röyhkeä, niin tietenkin voi aina sanoa EI. Ja jos EI-sana ei mene perille, niin osaava saikuttaa aikansa, kunnes palaa takaisin työkkäriin vain vastatakseen EI kaikkeen ehdotettuun. Ei se sen vaikeampaa ole.

Onko tossa joku määrä päivissä, että miten pitkään pitää saikuttaa, että voi taas mennä työkkäriin?
        Millä sillä saikulla eletää?
        Miten saa saikkua?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko tossa joku määrä päivissä, että miten pitkään pitää saikuttaa, että voi taas mennä työkkäriin?
        Millä sillä saikulla eletää?
        Miten saa saikkua?

Kuka saikuttaa mistäkin. Masennus/ahdistus on ainakin se mun juttu. Saikulla eletään sairauspäivärahalla. Itse olen saikuttanut sen aikaa, kunnes kallonkutistajat ovat alkaneet vaatimaan lääkkeiden popsimista ja/tai johonkin kuntoutushörhöilyyn osallistumista. Siinä vaiheessa lopetetaan hoitosuhde siihen ja palataan takaisin työttömäksi työnhakijaksi. Saman ruljanssin voi aina aloittaa tarvittaessa alusta. Netti on täynnä masentuneiden tarinoita eli hyvää opiskelumateriaalia masennuksen/ahdistuksen filmaamiseen ja kun pikkulapsikin osaa esittää surullista, niin ei pitäisi saikun saaminen olla normiälyllä varustetulle aikuiselle temppu eikä mikään. Ei minulle ainakaan ole.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuka saikuttaa mistäkin. Masennus/ahdistus on ainakin se mun juttu. Saikulla eletään sairauspäivärahalla. Itse olen saikuttanut sen aikaa, kunnes kallonkutistajat ovat alkaneet vaatimaan lääkkeiden popsimista ja/tai johonkin kuntoutushörhöilyyn osallistumista. Siinä vaiheessa lopetetaan hoitosuhde siihen ja palataan takaisin työttömäksi työnhakijaksi. Saman ruljanssin voi aina aloittaa tarvittaessa alusta. Netti on täynnä masentuneiden tarinoita eli hyvää opiskelumateriaalia masennuksen/ahdistuksen filmaamiseen ja kun pikkulapsikin osaa esittää surullista, niin ei pitäisi saikun saaminen olla normiälyllä varustetulle aikuiselle temppu eikä mikään. Ei minulle ainakaan ole.

onko kiva olla ihan helevetin köyhä, on niin kapea siivu minkä yhteiskunta kuitenkin suo elintapatyöttömällen. saat vuokralaavän jostain lammelta 70-luvun neukkuläävästä, toisten kaltaistesi ja mamuloitten naapurista. sitten 500e kuussa handuun. en tiedä haluaisinko edes elää , jos elämäni olisi noilla spekseillä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

onko kiva olla ihan helevetin köyhä, on niin kapea siivu minkä yhteiskunta kuitenkin suo elintapatyöttömällen. saat vuokralaavän jostain lammelta 70-luvun neukkuläävästä, toisten kaltaistesi ja mamuloitten naapurista. sitten 500e kuussa handuun. en tiedä haluaisinko edes elää , jos elämäni olisi noilla spekseillä.

Kun menee asiat elämässä pieleen ja ulosottoon joutuu velkoineen, on aivan sama onko työtön tuilla vai käykö töissä. Yhtä vähän jää kuussa käteen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo vaatii osaamista ja kylmähermoisuuttta.
        Tuttava lähti tuohon mielimaasa-leikkiin ja tosiaan aloivat työntää mielialalääkkeitä ja kuntoutusta.
        Siitä ei niin vaan päässytkää pois. Hoitosuhteen lopettaminen oli kaikkea muuta kuin helppoa. Se ei onnistunut vain sanomalla, että jätän tän tähän. ja menen takaisin työttömäksi työnhakijaksi.

Miten ihmeessä onnistuit?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun menee asiat elämässä pieleen ja ulosottoon joutuu velkoineen, on aivan sama onko työtön tuilla vai käykö töissä. Yhtä vähän jää kuussa käteen.

Monella tämä.
        Omassa mielessä ajatus, että ottamansa velat pitää maksaa ja siinä se.
        MUTTA, elämänkohtaloita on niin monenlaisia ja aina otettu velka ei ole omaa syytä, tai se on jotenkin epäreilu.
        Tiedän ihmisiä, jotka velkaantuivat 90-luvulla pankkien pakottaessa ottamaan lainaa. Heistä osa on vieläkin velkavankeudessa. Velka on korkoineen niin mahdoton, ettei sitä pysty koskaan maksamaan. Työstä ja palkasta ei jää käteen mitään.
        Sitten ovat jo lähellä eläkeikää ja työttöminä ja vielä pitäisi rientää johonkin palkkatukipaikkaan.
        Ei ymmärrä monikaan ulkopuolinen, miltä tuntuu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistä arvelet, että kaikki työttömät ja ns. sairaat ovat köyhiä?
        550 kuussa handuun, vaikka tileillä on ihan kivasti pätäkkää. Katsos, kun näin tämä yhteiskunta toimii. Kaikkia avustuksia ei tietenkään voi saada, mutta perus pullarahat kuitenkin, vaikka olis miten massia.

Ketuttaako?

• Anonyymi

Tyhmät lähettelee hakemuksia

fiksut ottaa vaan tuet

• Anonyymi

Kiva olla lokki ja loiseläjä? No, tämä yhteiskunta armeliaasti elättää nekin, jotka jossain toisessa yhteiskunnassa asuvat kadulla, kerjäävät almunsa ja tonkivat roskia mikäli työnteko ei maita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiva olla lokki ja loiseläjä? No, tämä yhteiskunta armeliaasti elättää nekin, jotka jossain toisessa yhteiskunnassa asuvat kadulla, kerjäävät almunsa ja tonkivat roskia mikäli työnteko ei maita.

Käy sinä köyhä vaan töissä ja jätä suunsoitto sen hallitseville. Meidän yhteiskunnan huipulla porskuttavien ei tarvitse tehdä töitä, kuten teidän köyhien ja rahanahneiden.

• Anonyymi

Ei tule tukia, jos ei hae.

• Anonyymi

uskon että rahalla selvinyt hakemasta ruskea kuori?

• Anonyymi

Se on virkailijasta kiinni, että kuka pistetään hakemaan mitenkin paljon. Jos ei päässä liiku kuin silmät, niin turha sellaisen on mihinkään hakea. Eikös näille sitten tehdä toimenpiteitä jolla saadaan asianmukaisesti sijoitettua esim. Uutta Elämää liikeeseen ja kuntoutumaan.
      Jos sinun on käsketty hakea neljää paikaa, niin ole iloinen, olet silloin ihan kunnossa vielä.

• Anonyymi

pelottaa hakea jos joutu töihin

• Anonyymi

Ensin tuntui, että tuo neljän paikan hakeminen kuussa on helppo rasti. Nyt hakemista on jatkunut kolme kuukautta alkaa autottomana tuntua, ettei niitä paikkoja kovin paljoa Mikkelin ytimessä olekaan.
        Ellei nyt ole lähäri, sairaanhoitsu, tai varhaiskasvatuksen työntekijä.
        Vinkkejä otan vastaan, että mihin hakea, olen kaupanalan ihminen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ensin tuntui, että tuo neljän paikan hakeminen kuussa on helppo rasti. Nyt hakemista on jatkunut kolme kuukautta alkaa autottomana tuntua, ettei niitä paikkoja kovin paljoa Mikkelin ytimessä olekaan.
        Ellei nyt ole lähäri, sairaanhoitsu, tai varhaiskasvatuksen työntekijä.
        Vinkkejä otan vastaan, että mihin hakea, olen kaupanalan ihminen.

Itsekin mietin tuota, että jos niitä haettavia työpaikkoja ei ollut ennenkään, niin miten se auttaa asiaa että tulee joku pakko niitä hakea?
        itse olen onneksi säästynyt tuosta pakosta jostain syystä, ettei tarvitse niitä hakea, mutta en tiedä syytä miksi on näin.
        Ja en kyllä mene kysymäänkään tästä asiasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itsekin mietin tuota, että jos niitä haettavia työpaikkoja ei ollut ennenkään, niin miten se auttaa asiaa että tulee joku pakko niitä hakea?
        itse olen onneksi säästynyt tuosta pakosta jostain syystä, ettei tarvitse niitä hakea, mutta en tiedä syytä miksi on näin.

Riittää kun lähettää yrityksille hköposyin "Onko töitä? Täällä töille tekijä." ja yhteystiedot.

Turha sitä ton enempää vaivautua, kun oikeat paikat tullut haettua ja edelleen pakko hakea 4 paikkaa per kuukausi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten ihmeessä olet voinut välttyä neljän paikan hakemiselta? Oletko jollain erikoisalalla, jolla ei kertakaikkiaan ole täällä työpaikkoja. Muuta en keksi.

Itsekin olen en niin tavallisella alalla ja ammatissa, jossa ei nyt kuitenkaan mennä vaikka sairaanhoitakasi (harvapa menee), mutta kyllä pitää hakea neljää paikkaa. Olen sitten väsännyt ihme hakuja johonkin pakolaisavustajaksi, vaikka ei sinnekään rahkeet riitä.
        Tuota olen miettinyt kanssa, että kannattaako kysyä, etteivät vielä innostu vaan enemmän "hoitamaan" asioitani.
        Kolme kuukautta olin kovassa präsissä TE:n toimesta, mutta nyt on ollut hiljaista.
        En edes saa auki netissä sitä taulukkoa, missä ilmoitetaan ne hakemani työpaikat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten ihmeessä olet voinut välttyä neljän paikan hakemiselta? Oletko jollain erikoisalalla, jolla ei kertakaikkiaan ole täällä työpaikkoja. Muuta en keksi.

Itsekin olen en niin tavallisella alalla ja ammatissa, jossa ei nyt kuitenkaan mennä vaikka sairaanhoitakasi (harvapa menee), mutta kyllä pitää hakea neljää paikkaa. Olen sitten väsännyt ihme hakuja johonkin pakolaisavustajaksi, vaikka ei sinnekään rahkeet riitä.
        Tuota olen miettinyt kanssa, että kannattaako kysyä, etteivät vielä innostu vaan enemmän "hoitamaan" asioitani.
        Kolme kuukautta olin kovassa präsissä TE:n toimesta, mutta nyt on ollut hiljaista.
        En edes saa auki netissä sitä taulukkoa, missä ilmoitetaan ne hakemani työpaikat.

En ole millään erikoisalalla. Ihan tavallisia töitä haen tai hakisin jos niitä yleensä olisi jossain. Tosin en ole mitään hakenut enkä ole työn tarpeessakaan.
        No ikää on kyllä jo 60 niin jos se sitten vaikuttaisi asiaan, mutta en kyllä usko, kun keväällä kuitenkin oli se motivointi suunitelma ja pitää kuulemma hakea töitä oma-aloitteisesti, Mutta mitään 4 paikkaa kuukaudessa ei sillon ainakaan tarvinut hakea.
        Tosin ei tuo laki silloin ollut vielä edes voimassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole millään erikoisalalla. Ihan tavallisia töitä haen tai hakisin jos niitä yleensä olisi jossain. Tosin en ole mitään hakenut enkä ole työn tarpeessakaan.
        No ikää on kyllä jo 60 niin jos se sitten vaikuttaisi asiaan, mutta en kyllä usko, kun keväällä kuitenkin oli se motivointi suunitelma ja pitää kuulemma hakea töitä oma-aloitteisesti, Mutta mitään 4 paikkaa kuukaudessa ei sillon ainakaan tarvinut hakea.
        Tosin ei tuo laki silloin ollut vielä edes voimassa.

Tässä taas nähdään,että on virkailijastakin kiinni, miten homma etenee.
        Itse on vähää vaille 60.
        En myöskään ole työn tarpeessa, enkä taloudellisessa ahdingossa. Muutenkin asiat ok.
        Tiedetään, ei saisi hakea, mutta haen kuitenkin näennäisesti töitä, että saan vähän suolarahoja ennen OVE:lle siirtymistä.
        Motivointisuunnitelmaa ei ole tehty, mutta se muu kyttääminen onkin sitten oma lukunsa. Suorastaan painostavaa on ollut, kuinka taajaan on soitettu ja yritetty puristaa palkkatuettuna , kunhan nyt johonkin. Välillä mietin jo, että jään hittoon TE:stä. Niin pitkä työura on takana, että eiköhän minulle voi jonkun roposen maksaakin.
        Mulla tää jahtaaminen alkoi heti kun uusi pohjoismainen tuli voimaan. Ja sitä on riittänyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tässä taas nähdään,että on virkailijastakin kiinni, miten homma etenee.
        Itse on vähää vaille 60.
        En myöskään ole työn tarpeessa, enkä taloudellisessa ahdingossa. Muutenkin asiat ok.
        Tiedetään, ei saisi hakea, mutta haen kuitenkin näennäisesti töitä, että saan vähän suolarahoja ennen OVE:lle siirtymistä.
        Motivointisuunnitelmaa ei ole tehty, mutta se muu kyttääminen onkin sitten oma lukunsa. Suorastaan painostavaa on ollut, kuinka taajaan on soitettu ja yritetty puristaa palkkatuettuna , kunhan nyt johonkin. Välillä mietin jo, että jään hittoon TE:stä. Niin pitkä työura on takana, että eiköhän minulle voi jonkun roposen maksaakin.
        Mulla tää jahtaaminen alkoi heti kun uusi pohjoismainen tuli voimaan. Ja sitä on riittänyt.

Jos olet työtön työnhakija, haet ja etsit töitä.
        Jos et halua töihin vaan odotat eläkkeelle pääsyä, lopeta työnhaku ja pääset pois virkailioiden kynsistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos et halua töihin vaan odotat eläkkeelle pääsyä, lopeta työnhaku ja pääset pois virkailioiden kynsistä.

Jep, siinä vaiheessa "piinaamisesi" loppuu kuin seinään, ei sinusta olla enää kiinnostuneita yhtään; olet ilmaa virkailijoille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jep, siinä vaiheessa "piinaamisesi" loppuu kuin seinään, ei sinusta olla enää kiinnostuneita yhtään; olet ilmaa virkailijoille.

Kyllä minä tuon tiedän. Näinä taloudellisina aikoina n vaan pienestäkin raha-avusta ollut vähän turvaa.
        Ja tuo nyt oli typerän itsestäänselvyyden esiintuomista, "olet ilmaa virkailijoille", totta hitossa. En ole edes ilmaa, en ole mitään, miksi olisin.
        Kun lopetan minkä tahansa asioinin missä tahansa, niin se on sen suhteen loppuminen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä minä tuon tiedän. Näinä taloudellisina aikoina n vaan pienestäkin raha-avusta ollut vähän turvaa.
        Ja tuo nyt oli typerän itsestäänselvyyden esiintuomista, "olet ilmaa virkailijoille", totta hitossa. En ole edes ilmaa, en ole mitään, miksi olisin.
        Kun lopetan minkä tahansa asioinin missä tahansa, niin se on sen suhteen loppuminen.

ei silloin kannata urputtaa, jos kuitenkin olet käsi ojossa ottamassa rahaa yhteiskunnalta, mukana tulevasta pienestä velvoitteesta tehdä jotakin. eli hakea töitä. selvästi olet tottunut vain saamaan, antamatta itse vastinetta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ei silloin kannata urputtaa, jos kuitenkin olet käsi ojossa ottamassa rahaa yhteiskunnalta, mukana tulevasta pienestä velvoitteesta tehdä jotakin. eli hakea töitä. selvästi olet tottunut vain saamaan, antamatta itse vastinetta.

Kuules 44 vuotta työuraa takana ja siitä osa yrittäjänä, niin tuli jokunen veromarkka, (juurikin markka) kannettua yhteiseen kekoon. Palkattuja työntekijöitä mulla oli 12, että on tässä jotakin tullut tehtyä ja nettu vastinetta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itsehän olen viimeksi -18 hakenut töitä ja pääsun hetkeksi töihin.
        Sen jälkeen en ole yhtään hakemusta tehnyt. Tälläkin hetkellä vaatimus nollaan hakemukseen per kk. No sairauspäivärahahakemus tehty ja kunhan päätös tulee, lähden taas joksikin aikaa työkkärin kirjoilta pois.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuules 44 vuotta työuraa takana ja siitä osa yrittäjänä, niin tuli jokunen veromarkka, (juurikin markka) kannettua yhteiseen kekoon. Palkattuja työntekijöitä mulla oli 12, että on tässä jotakin tullut tehtyä ja nettu vastinetta.

miksi sitten haet jotain surkeita roposia, päivärahaa tai työmarkkinatukea, oletko ahne. vai kuitenkin köyhä, vaikka yrittäjänäkin ollut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niillä sun aikoinaan maksamilla veromarkoilla ei ole mitään arvoa enää.
        Jos olet työttömänä työnhakijana, HAET töitä ja nostat tukia.
        Jos ei kiinnosta hakea töitä, älä nostele tukiakaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

miksi sitten haet jotain surkeita roposia, päivärahaa tai työmarkkinatukea, oletko ahne. vai kuitenkin köyhä, vaikka yrittäjänäkin ollut.

Ehkä vähän ahne. Vaikka ei noita senttisiä voi ahnehtia. Olen saita, tykkään napostella vaikka pikkuhiluja. Ei en ole köyhä, eikä se johdu siitä, että olen ollut yrittäjä. Tuo nyt on tosi vanhanaikaista ajattelua, että kaikki yrittäjät olisivat rikkaita.
        No mutta kuitenkin. Sehän noita tanttoja rassaa, että en saa asumistukea, enkä toimeentulotukea.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niillä veromarkoilla on hankittu sullekin kouluhammashoito. Niillä hampailla minua haukut.

Kyllä HAEN töitä ja nostan tukia. Ei kiinnosta mutta haen kuitenkin ja nostan siinä samassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä siellä on pilvin pimein nuoria ihmisiä, jotka eivät elämässään ole tehneet oikeita töitä.
        Ihan turhaan kiusaavat ikäkkäämiä.
        Päästäisivät eläkeputkeen niin kuin ennenkin.
        Jotain pennosia on saatava jostain, jos ei nyt vaan halua tuhlata kaikkea sukanvarteen säästämiään varantoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Riittää kun olet ilmoittautunut sinne työnhakijaksi. Ei niitä töitä erikseen enää tarvitse hakemalla hakea. Ei ainakaan jos ei ole laitettu sitä velvoitetta päälle, että on haettava X määrä työnhakuja kuukaudessa.
        Vähän sama kun Uuno Turhapuron patentin haku. Ei sieltä patenttitoimistosta saanut sitä patenttia vaikka sitä sieltä haettiinkin. Mutta silti sieltä voi hakea vaikka sitä ei sieltä saakkaan mukaansa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuinkahan monta vuotta ajattelivat kyykyttää näillä omavalmentajilla? Uskon, että raja tulee jossakin heilläkin vastaan joko rahat loppuvat heiltä kun huomaavat ettei mikään kiristäminen ja rankaiseminen tehoa ja joko keksivät taas uuden ”mallin” tai poistavat koko pskan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itsehän olen viimeksi -18 hakenut töitä ja pääsun hetkeksi töihin.
        Sen jälkeen en ole yhtään hakemusta tehnyt. Tälläkin hetkellä vaatimus nollaan hakemukseen per kk. No sairauspäivärahahakemus tehty ja kunhan päätös tulee, lähden taas joksikin aikaa työkkärin kirjoilta pois.

Itse myös kävin 2018 haastattelussa ihan aidosti tosissani, eikelvannut heille, kuulema ”et halua tätä piikkiä kuitenkaan”. Kävin myös oliko 2018 tai 2019 syksyllä haastattelussa tosissani eikö kelvannut silloinkaan heille. Haastattelija oli puolisen tuntia myöhässä, ei pahoitellut asiaa mitenkään, tuskin oli edes viitsinyt lukea koko hakemusta, oli niin laiskanhitaan oloinen koko ihminen. Ajattelin, että pitäkööt tunkkinsa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä se töiden hakeminen auttaa kun eivät palkkaa kuitenkaan. Itsehän aikoinani aidosti tosissani tein hakemuksia ma-pe klo 8-16 pari sataa hakemusta per viikko eikä kukaan halunnut palkata joten se siitä. Työhaastatteluihin kyllä pääsin mutta kukaan ei halua palkata siltikään. Jokaiseen haastatteluun kuluu rahaa liikennemaksuihin ja tuet on niin pienet ettei jäisi ollenkaan enää rahaa ruokaan jos ravaisi monessa kymmenessä haastattelussa per viikko ja aivan turhaan.

• Anonyymi

kyllähän elintapatyöttömät on nyt pikku shokissa kun joutuu tekemmän ihan työhakemuksen. tsemmpihalit heillen!

• Anonyymi

https://www.lansi-savo.fi/paakirjoitus-mielipide/5408837

Onneksi Satu Taavitsainen jaksaa huolehtia siitä, että oma lompakko ei vain tyhjene.
      Puhuu 100% palkkatuesta, kuinka se poistaa köyhyyttä jne.
      Hulluutta edes moista selittää, kuinka muka 100% palkkatuen osa-aikatyö olisi mikään ratkaisu työttömyydelle saati köyhyydelle. Ainoa joka siitä iloitsee, on nämä aatteelliset yhdistykset, jotka takovat itselleen rahaa noilla asioilla..

• Anonyymi

Kyllä, taas täydellinen politikko, joka ei ymmärrä tosi elämästä mitään.
        Ne ei per..eet tiedä, että työtunteja saa vain sen verran, ettei niillä elä. Sit on haettava kaukenlaisia tukia, että jäisi eloon.
        Mä niin luin karvat pystyssä ja ikenet irvessä ton Taavisaisen kirjoituksen.Onkohan oma lehmö ojassa, eikös toi hääri siellä estery ry:ssä?
        Sapettaa niin saa...sti nämä yhdistykset, jotka pyörittävät palkkatukilaisia tyyliin yksi vuodeksi sisään, kun edellinen on heitetty pihalle.
        Sit julistetaan, että joku sieltä voi saada vakituisen työpaika.

Vaan kun ei saa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ne ei per..eet tiedä, että työtunteja saa vain sen verran, ettei niillä elä. Sit on haettava kaukenlaisia tukia, että jäisi eloon.
        Mä niin luin karvat pystyssä ja ikenet irvessä ton Taavisaisen kirjoituksen.Onkohan oma lehmö ojassa, eikös toi hääri siellä estery ry:ssä?
        Sapettaa niin saa...sti nämä yhdistykset, jotka pyörittävät palkkatukilaisia tyyliin yksi vuodeksi sisään, kun edellinen on heitetty pihalle.

Vaan kun ei saa!

Taavitsainen: "On surullista ja väärin, että suuri joukko ihmisiä syrjäytyy työmarkkinoilta pysyvästi, koska kansalaisjärjestöt eivät heitä enää kykene työllistämään."

On suuri joukko ihmisiä, jotka eivät syrjäydy yhtään mihinkään, vaikka eivät käy jossain urheiluseurassa pyörittelemässä papereita. Nämä palkkatukipaikat, eivät näissä yhdistyksissä kasvata kenenkään osaamista, auta pääsemään entisessä ammattiin, eivätkä ohjaa polulle uuteen ammattiin. Silkkaa hurskastelua, tai sontapuhetta.

Joku sinne voi siellä heilua sen verran, että yhdistys jopa hyötyy työpanoksellisesti jotain. Ainoa juttu puhtaasti on saada näiden ihmisten tuoma raha yhdistykselle.

Ei siis estä näissä työskentely kenenkään täysjärkisen syrjäytymiseltä työmarkkinoilta.
        Se on sitten eri asia, jos estää syrjäytymästä koko elämästä, mutta onkin aivan muusta kyse, jos ihminen on syrjäytynyt yhteiskunnan laidalle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaan kun ei saa!

Kirjoituksesta paistaa selvästi läpi tämä huoli, että yhdistyksiltä loppuisivat palkkatukirahat. Mutta eivät kai ne ole edes uhan alla?
        Pikkasen yritetään olla muka huolissaan myös ihmisistä, jotka eivät saa työkokemusta, mutta se nyt on vain silmänlumetta.

Käsiä ylös, ketkä on olleet Esteryllä, tai vaikka Eslillä palkkatuella ja saaneet sitä jalkaa sinne oven väliin ja työllistyneet heille? Vai onko tullut lähtö ja uusi tyyppi tilalle?
        Vai onko heti perään auennut uusi polku avoimille työmarkkinoille?
        Turhia kyselen, vaan yllättäkää joku ja kertokaa tositarina tosielämästä, kun pääsitte noihin paikkoihin töihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kirjoituksesta paistaa selvästi läpi tämä huoli, että yhdistyksiltä loppuisivat palkkatukirahat. Mutta eivät kai ne ole edes uhan alla?
        Pikkasen yritetään olla muka huolissaan myös ihmisistä, jotka eivät saa työkokemusta, mutta se nyt on vain silmänlumetta.

Käsiä ylös, ketkä on olleet Esteryllä, tai vaikka Eslillä palkkatuella ja saaneet sitä jalkaa sinne oven väliin ja työllistyneet heille? Vai onko tullut lähtö ja uusi tyyppi tilalle?
        Vai onko heti perään auennut uusi polku avoimille työmarkkinoille?
        Turhia kyselen, vaan yllättäkää joku ja kertokaa tositarina tosielämästä, kun pääsitte noihin paikkoihin töihin.

Jos on heti perään auennut uusi polku johonkin toiseen työpaikkaan niin mitä se palkkatukijakso siinä tekee, olisivat suoraan palkanneet sitten siihen uudelle uralle ilman palkkatukijaksoa.

Ja miten se muka köyhyyttä poistaa se palkkatukijakso kun palkkaakin joutuu odottelemaan sen kuukauden ainakin jos ylipäätänsä palkkaa tulee ollenkaan ja kun jakso loppuu eikä jatkoa luonnollisesti tule olipa miten hyvä työntekijä tahansa niin taas joutuu odottelemaan niitä tukia eikä palkasta jää mitään säästöön kun kaikki menee välttämättömään elämään ja palkkatasokin on jossain siellä välillä vuosina 2000-2010, mutta eläminen tasoa vuotta 2022. Niin miten tämä poistaa köyhyyttä?

• Anonyymi

Olen toukokuusta hakenut 4 kertaa kuukaudessa pääministeri Marinin erityisavustajaksi.En ole saanut yhtään vastausta.
      Odotan kieltävää vastausta ,niin voin käynnistää oikeusprosessin vedoten ikään ja sukupuoleen kohdistuvaan syrjitään.Koska edellä mainittuun hommaan ei tarvita mitään osaamista ,katson olevani virkaan sopiva ja pätevä.

• Anonyymi

eli tuo on käännettävissä myös niin, ettet osaa mitään: kädetön vamppi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

eli tuo on käännettävissä myös niin, ettet osaa mitään: kädetön vamppi.

Hän on siis pätevä tähän turhatyö paikkaan.

• Anonyymi

Oikeesti!?
        Kai siihen nyt jotain osaamista tarvitaan.
        Ja itse katsot, että olet virkaan sopiva, eikä sulle ole siitä kettuiltu TE:ssä.
        Tiedän yhden joka haki kaupunginjohtajaksi. Ei kyllä ollu merittejäkään ja varoitus tuli het.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oikeesti!?
        Kai siihen nyt jotain osaamista tarvitaan.
        Ja itse katsot, että olet virkaan sopiva, eikä sulle ole siitä kettuiltu TE:ssä.
        Tiedän yhden joka haki kaupunginjohtajaksi. Ei kyllä ollu merittejäkään ja varoitus tuli het.

Esedulle opettelemaan kirjoittamista ja sen jälkeen sullekin aukenee ovet vaikka Brysselistä saakka.

Ja jos ei aukene, Sekotorille hakemaan kokemusta töistä, jos sen jakson jälkeen vaokka pääsisi Brysseliin lahjoittamaan rahaa muiden maiden ihmisille.

• Anonyymi

Missä tämä hakemasi paikka on ollut avoinna? Eipä kai missään. Niinpä olet ihan tavallinen hörhö, jonka anti tälle keskustelulle on lähinnä negatiivinen.

• Anonyymi

Ratkaisu on helppo : mee töihin.

• Anonyymi

luulisi olevan helppoa koska on työvoimapula

• Anonyymi

Olin yt-neuvottelujen jälkeen vajaa kaksi vuotta nollatuntisopimuksella ja koko tuon ajan olin työkkärin listoilla työllisenä vaikka en päivääkään töitä tehnyt, siis virallisesti en ollu työtön. Lähinnä järkytyin kun sain tuon tietää. Työnantajan toimesta minulle sanottiin, että nollatuntisopimuksella on parempi olla kuin tyhjän päällä, koskaan minulle ei selvinnyt miksi niin on. Liitto selvitteli lopulta asioita noin yhdeksän kk ja saivat maksuun työnantajan palkkasaatavat viivästyskorkoineen, mutta siinäpä se. Tuona aikana työkkäristä soiteltiin ja kyseltiin ummet ja lammet suunnitelmista ja naureskellen mainittiin kunhan päätän miksi isona haluan, ikää on päälle 50 vuotta. Kamala tarve niillä oli kysellä ajatuksia, ja tuli sellainen olo, ehkä myös vähän torpata. Jossain vaiheessa alkoivat toistelemaan kuinka heille on uusi malli on tulossa ja eivät oikein tiedä mitä siitä seuraa. Ehkä nyt jo tietävät tarpeellisen.

• Anonyymi

Kysykö ne, mikä tekee sinut onnelliseksi? Multa kysyivät.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kysykö ne, mikä tekee sinut onnelliseksi? Multa kysyivät.

En muista enää ihan kaikkea ( onneksi). Tuosta kaikesta seurasi se, että kun aikaisemmin muisti oli valikoiva, niin nyt se on huono.

• Anonyymi

No kerro, tietääkö ne nyt? 🤣

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No kerro, tietääkö ne nyt? 🤣

Taitaa olla niin, että tietämättömyys on se mitä tarvitaan. Sain uusintajärkytyksen kun parin vuoden nollatunti"työt" täytyisi kirjata vaan joka paikkaan kuin töitä mukamas olisi ollut. Ei kuulema tarvii eritellä vaikkei ole mitään työtunteja tehnyt, työsopimuksen kesto ratkaisee ja sillä hyvä, eli pokkaa täytyy olla töitä hakiessa.

• Anonyymi

Onhan se tietysti väärin kun ei saa rauhassa maata kortistossa, vaan vaaditaan täyttämään edes papereita!!

• Anonyymi

Ei multa vaadita vaan saan maata rauhassa kotona.

• Anonyymi

Papereita? Millä vuosisadalla se sinä tonttu elät?

• Anonyymi

Monikaan ei makaa kortistossa, mikä se edes lienee, en ole koskaan kuullutkaan. Varmaan joku 70-luvun termi. Eikä tarvitse täyttää papereita, senkun köllii sohvalla ja näpyttelee koneella menemään.

• Anonyymi

En minä mitään papereita täytä.
        Tässä sohvalla maatessa täytän netin kauta sen päivärahahakemuksen kelalle 4 viikon välein.
        Ei edes hiki tule siinä.

• Anonyymi

Työttömt on melkein kaikki epäkuranttia tavaraa nykypäivän työmarkkinoilla. Mitättömiä, ei palkkkaansa edes tienaavia työnantajan näkökulmasta. Ei ne muuten työttömiä oiskaan. Mitä me teemme työttömillä??

• Anonyymi

Nyt olet asian ytimessä!

Ette tee meillä työttömillä mitään, joten antakaa olla rauhassa ja maksakaa vain korvaukset meille.

• Anonyymi

Että semmosta. Toivottavasti saat tarvitsemasi avun itsellesi sieltä työyhteisöstä missä vaikutat, tai osta ulkopuolelta tienaamillasi rahoilla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt olet asian ytimessä!

Ette tee meillä työttömillä mitään, joten antakaa olla rauhassa ja maksakaa vain korvaukset meille.

hoikka normaalivartaloinen pitkäaikaistyötön on harvinaisuus. eli pitää vielä syödäkin holtittomasti!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

hoikka normaalivartaloinen pitkäaikaistyötön on harvinaisuus. eli pitää vielä syödäkin holtittomasti!

Juu, rahaa on, tyhmä töitä tekee.

• Anonyymi

Epätasa arvoista vaatimukset työttömiltä. Joitakin pommitetaan kokoajan jos jonkilaisten hakemusten ja kokeilujen suhteen, toiset saa lorvia vaiikka miten. Yleensä mitä päihderiippuvaisempi on niin jätetään rauhaan, liekkö toivo jo menetetty. Tässä niinkuin palkitaan epäsäännöllinen elämä. Mielestäni kaikki pitää olla samalla viivalla. Olen tästä maininnut haastattelu tilaisuuksissa mutta enpä ole vastakaikua saanut. Oiskohan ruvettava juopoksi, pääsisi helpomalla, no ei kehtaa yli kuusikymppisenä aloitella.

• Anonyymi

taitaa sulla olla terveyskin terästä, ettet silläkään voi vetkutella itseäsi vapaaksi työnhakuvelvoitteesta? inhoittavaa että ihmistä noin kiusataan.

• Anonyymi

Täysin vastaava kokemus minullakin.
        60 lasissa ja ei mitään ongelmia, niin paitsi ikä.
        Mua ollaan tunkemassa vaikka mihin. Eikä siinäkään mitään, jos pistettäisiin, siis pääsisin oikeisiin töihin oikeella palkalla. Mutta kun eivät ota uskoakseen, että en kaipaa 25 viikkotyätunnin pennosia. En tarvitse kokemusta työst, sitä minulla hitto vietöön on.
        Luulen, että minäkin olen niille ns. helpponakki nakitettavaksi.
        Pitäiskö perustaa joku 60 vuotiaiden juopporinki. Ajatus kuulostaa hiukan vieraalta, mutta joo.
        Alle kaksi vuotta ja pääsis jonkinlaiselle eläkkeelle, vaan sepä tuntuu eri instanssien mielestä aivan kamalalta ajatukselta.
        Ennen tän ikäiset just jätettiin ns. rauhaan, nyt on ihan eri meno.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Täysin vastaava kokemus minullakin.
        60 lasissa ja ei mitään ongelmia, niin paitsi ikä.
        Mua ollaan tunkemassa vaikka mihin. Eikä siinäkään mitään, jos pistettäisiin, siis pääsisin oikeisiin töihin oikeella palkalla. Mutta kun eivät ota uskoakseen, että en kaipaa 25 viikkotyätunnin pennosia. En tarvitse kokemusta työst, sitä minulla hitto vietöön on.
        Luulen, että minäkin olen niille ns. helpponakki nakitettavaksi.
        Pitäiskö perustaa joku 60 vuotiaiden juopporinki. Ajatus kuulostaa hiukan vieraalta, mutta joo.
        Alle kaksi vuotta ja pääsis jonkinlaiselle eläkkeelle, vaan sepä tuntuu eri instanssien mielestä aivan kamalalta ajatukselta.
        Ennen tän ikäiset just jätettiin ns. rauhaan, nyt on ihan eri meno.

Just näin.
        Esim. noi U.E. paikat palkkatueella. Eivät ne anna uutta osaamista, tai kohenna vanhoja taitoja ikääntyvillä työttömillä. Niillä ei ole mitään yhteyttä osaamisen kehittämisen ja entisen työn välillä. Pelkkiä sijoituspaikkoa ja sakkojen pesupaikkoja.
        Jos ihmisellä ei ole hyvinvointivajetta, niin menee vaan hermot siellä pällistellessä.Sit viimeistään katoaa omantunnonarvo. Kaikkia kohdellaan leimaavasti, ikäänkuin kauan työttömämä olleet kaikki menettäisivät otteensa elämästä
        Itse jään eläkkeelle noin kahden vuoden päästä. Veikkaan, että kukaan ei ole enää silloin huolissaan syöksynkö johonkin reunalle, alan ryyppäämään ja vieroitun yhteiskunnasta
        Nyt siitä on jatkuva länkytys.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Just näin.
        Esim. noi U.E. paikat palkkatueella. Eivät ne anna uutta osaamista, tai kohenna vanhoja taitoja ikääntyvillä työttömillä. Niillä ei ole mitään yhteyttä osaamisen kehittämisen ja entisen työn välillä. Pelkkiä sijoituspaikkoa ja sakkojen pesupaikkoja.
        Jos ihmisellä ei ole hyvinvointivajetta, niin menee vaan hermot siellä pällistellessä.Sit viimeistään katoaa omantunnonarvo. Kaikkia kohdellaan leimaavasti, ikäänkuin kauan työttömämä olleet kaikki menettäisivät otteensa elämästä
        Itse jään eläkkeelle noin kahden vuoden päästä. Veikkaan, että kukaan ei ole enää silloin huolissaan syöksynkö johonkin reunalle, alan ryyppäämään ja vieroitun yhteiskunnasta

Ei iän takia tarvitse kantaa huonommuuden lastia. Vallankin jos on tehnyt pitkät työrupeamat ja veronsa maksanut.Itseään puolta nuoremmalla virkailijalla ei välttämättä ole mitään käsitystä siitä, mitä työelämä oli 70-luvulla.
        Kannatta muistaa, että työttömyys ennen eläkeikää on hieno laskeutuminen eläkepäiville. On jo valmiiksi sopeutunut niukempiin tuloihin. Onnistunut sopeutuminen on elämänhallintaa.
        Ikä tuo vapautta, oman osaamisen tietämistä, luottamuksen siihen, että osaa määritellä oman arvonsa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Just näin.

Toisaalta: saat olla täysin rauhassa te-tätsyjen puolelta, kun vaan jättäydyt pois kortistosta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toisaalta: saat olla täysin rauhassa te-tätsyjen puolelta, kun vaan jättäydyt pois kortistosta.

Kun voiskin, mutta en halua hakea toimeentulotukea.
        Tai oikeastaan en saa sitä.
        Joten viimeiset 18 kuukautta on sitkuteltava työkkärin rahoilla. Sitten saavat tädit pompotella ketä haluavat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Just näin.

Kyllä eläkkeelle jääviä katsotaan eri laseilla, kuin työttömäksi jääneitä.
        Ollaan eläkeläisistä vielä vähän huolissaan, että onko tullut huomioitua, että massia ei tule samalla vertaa, kuin töissä käydessä. Eiköhän nyt melkein kaikki ole siitä tietoisia, että eläke on pienempi kuin palkka. Ellei nyt ole jo ihan sekaisin.
        Mutta eipä siitä paljon kirjoitella, että voi,voi, jos eläkeläinen rupeaa notkumaan bareissa, ostaa keskiolutta ja makaa sohvalla. Tiedän sellaisia eläkeläisiä, jotka vetää rännit joka päivä.
        Ei tarttee olla huolissaan, kun ne ei muka syö yhteiskunnan varoja, vaikka ne niin tekeekin vaikka terveydehoidon menoilla.

• Anonyymi

Tässä rangaistaan mitä parempi olet niin sitä enemmän rangaistaan ihan niin kuin työpaikoillakin mitä enemmän pyydät työvuoroja sitä vähemmän niitä sinulle laitetaan. Käänteinen psykologia kaikessa. Mitä enemmän tienaat niin sitä innostuneempia ovat sinua rankaisemaan ja kiristämään.

Juopot saavat helpommin kaupungin asunnon sekä alkaa heti sadella työhaastattelukutsuja ja työtarjouksia jos käyt Alkon kautta tai vietät aikaa ravintolassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei iän takia tarvitse kantaa huonommuuden lastia. Vallankin jos on tehnyt pitkät työrupeamat ja veronsa maksanut.Itseään puolta nuoremmalla virkailijalla ei välttämättä ole mitään käsitystä siitä, mitä työelämä oli 70-luvulla.
        Kannatta muistaa, että työttömyys ennen eläkeikää on hieno laskeutuminen eläkepäiville. On jo valmiiksi sopeutunut niukempiin tuloihin. Onnistunut sopeutuminen on elämänhallintaa.
        Ikä tuo vapautta, oman osaamisen tietämistä, luottamuksen siihen, että osaa määritellä oman arvonsa.

Nuorella virkailijalla ei vielä ole mitään hajua mitä on olla köyhä tai mitä on kun on kiristetty ja savustettu ilman omaa syytä työttömäksi. Ei ole elämänkokemusta eikä sympatiaa. Sitten kun elämän ensimmäiset potkut tulevat itselle ilman omaa syytä niin kyllä siinä itkut tulevat monelle kokemattomalle.

• Anonyymi

Sanot sille virkailijalle heti ensimmäisessä tapaamisessa, että et osaa käyttää sähköpostia tai älypuhelinta ollenkaan. Loppuu se länkytys että pittää lähettää sitä ja pittää lähettää tätä.

• Anonyymi

Täällä on jo aikaisemmin kysyttykin, että mitä ne sanoo sellaiselle joka ilmoittaa, ettei omista, tai hallitse sähköisiä hommia?

Ettei ole tietsikkaa, mihin ne lhettää sen täytettävän sähköisen lomakkeen, mihin pitää listata mihin on hakenut?
        Joutuuko ravaamaan siellä TE-toimistolla sitten paikanpäällä?
        Ai niin, ehän ne ihmiset voi lukea tätä palstaa, mutta onko kellään tuttua, joka olisi vailla tietsikkaa, tai kännykkää?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Täällä on jo aikaisemmin kysyttykin, että mitä ne sanoo sellaiselle joka ilmoittaa, ettei omista, tai hallitse sähköisiä hommia?

Ettei ole tietsikkaa, mihin ne lhettää sen täytettävän sähköisen lomakkeen, mihin pitää listata mihin on hakenut?
        Ai niin, ehän ne ihmiset voi lukea tätä palstaa, mutta onko kellään tuttua, joka olisi vailla tietsikkaa, tai kännykkää?

joutuu käymään työ paikoissa kysymässä paikan päällä.ja sitten joutuu pyytämään työnanatajan kuittauksen paperiin että on hakenut. paperi pitää viijä työkkäriin.hankala homma jos ei tietsikkaa:(

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

joutuu käymään työ paikoissa kysymässä paikan päällä.ja sitten joutuu pyytämään työnanatajan kuittauksen paperiin että on hakenut. paperi pitää viijä työkkäriin.hankala homma jos ei tietsikkaa:(

Oletko nyt aivan tosissasi?!
        Ei ihme, jos ne ovat työkkärissä ylikuormittuneita.

Entäs työnantajat sitten. Luulisi, että vetäytyvät lukkojen taakse kokonaa, jos siellä lappaa miestä ja naista kuin hollituvassa ravaamassa ja kysymässä, että onko töitä.
        Ja muka pitää kuitata paperiin, että on käynyt kysymässä töitä, en kyllä usko, ei työnantajilla ole sellaiseen aikaa, eikä velvollisuutta.

Nyt on joku savolainen vääräleuka asialla. Kirjoitus toki näyttää aivan aidolta, mutta uskallan epäillä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Alat olla virkailijalle niin veemäinen että virkailijalle tulee paha mieli itselle, kyynel silmään ja alkaa itse välttelemään tapaamisia kanssasi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Alat olla virkailijalle niin veemäinen että virkailijalle tulee paha mieli itselle, kyynel silmään ja alkaa itse välttelemään tapaamisia kanssasi.

Saat vielävirkailijan itse irtisanomaan itsensä ja itse joutuu kuntouttavaan ja tadaa! Roolit vaihtavat paikkaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En usko, että kettuilu auttaa. Niillä on järeet aseet saada sulle jollain konstilla karenssi päälle j tt.tuesta20-40 prossaa pois.
        Menee heebo melko nöyräksi siinä vaiheessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saat vielävirkailijan itse irtisanomaan itsensä ja itse joutuu kuntouttavaan ja tadaa! Roolit vaihtavat paikkaa.

Unta näät.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Höpö, höpö. Ei ne sieltä häviä yhtään mihinkään. Suurin osa ei ole oikeita työpaikkoja, hyvä jos yksikään. Ei ainakaan työtunneiltaan.
        Olen seurannut nyt yli vuoden tuota hommaa. Jos ne sais tumpattua kaikkiin noihin jonkun, ne keksii lisää niitä paikkoja. Ei tule paikat tippumaan nollille. Välillä käväs noin kymmenessä, nyt on taas yli 20 paikkaa auki.
        Sit nää järjestöt. Esin Invalidit palkkas talonmiehen ja heti on talonmiehen paikka auki. Koska on täysin tietoista, että tämä talonmies saa paikan vuodeksi, niin uutta aletaan jo etsiä.
        Juuri oli ilmaisjakelulehdessä juttu lasten kulttuurikeskukseen palkatusta työntekijästä ja sama "firma" etsii jo kahta työntekijää, on etsinyt jo pitkään. Vakituiseksi palkattu on kas kummaa samalla opiskelija.
        Taas tätä palkkatukikikkailua.

• Anonyymi

Ei niihi tarttee lähettää hakemuksia. Kun tulee pitkäaiksen status ja aletaan maksaa palkkatukea, niin ne reppii vaikka rievelistä sinne.
        Mitä enemmän olet tolkuissas, sitä enemmän ahdistetaan. Kas kun pyrkivät hyötymään sinusta siellä.
        Jos on ihan zombie, niin silloinkin pistetään sinne, mutta hyötysuhde on kovin kapea.
        Palkkatuki paikan pitää aina lähteä siihen paikkaan palkkatuella palkatun henkilön tarpeista. Työkyvyn ylläpito, entisen osaamisen ylläpito, tukeminen ja vahvistus, tai sitten uuden opppiminen.
        Nii, sano älä muuta. Ei toteudu pykälä. Ottavat / laittavat sinnu juurikin hyötyäkseen sinusta, thats it.
        Vuoden päästä pihalle ja uusi tilalle. Lopuksi pitäisi tehdä raportti, että mitä opit, mitä hyödyit.
        Kertokaapa nyt ihan rehellisesti, mitä teille on merkattu sinne osaamisen kartuttamisen kohdalle?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei niihi tarttee lähettää hakemuksia. Kun tulee pitkäaiksen status ja aletaan maksaa palkkatukea, niin ne reppii vaikka rievelistä sinne.
        Mitä enemmän olet tolkuissas, sitä enemmän ahdistetaan. Kas kun pyrkivät hyötymään sinusta siellä.
        Jos on ihan zombie, niin silloinkin pistetään sinne, mutta hyötysuhde on kovin kapea.
        Palkkatuki paikan pitää aina lähteä siihen paikkaan palkkatuella palkatun henkilön tarpeista. Työkyvyn ylläpito, entisen osaamisen ylläpito, tukeminen ja vahvistus, tai sitten uuden opppiminen.
        Nii, sano älä muuta. Ei toteudu pykälä. Ottavat / laittavat sinnu juurikin hyötyäkseen sinusta, thats it.
        Vuoden päästä pihalle ja uusi tilalle. Lopuksi pitäisi tehdä raportti, että mitä opit, mitä hyödyit.
        Kertokaapa nyt ihan rehellisesti, mitä teille on merkattu sinne osaamisen kartuttamisen kohdalle?

sain elämän halintaa ja kaverita

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Repivät ihan työssä olevan työttömäksi kortistoon ja palkkaavat näin ”työttömän” palkkatuella. Itselle kävi näin, että olin ilman mitään yhteiskunnan tukia ja ilman että olin kortistossa työttämänä olin siis kokoaikatöissä vakkarisopimuksella niin ”joku” tuli ja lahjoi minut ulos ilman minun omaa syytä ja kun imoittauduil kortistoon niin tadaa olikin jo heti palkkatukityö tarjottavana. Ilmeisesti virkailija painosti työnantajaa palkkaamaan eli työnantaja ei olisi itse palkannut eli siis virkailija veti tällä tavoin liiveihinsä provikkaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Repivät ihan työssä olevan työttömäksi kortistoon ja palkkaavat näin ”työttömän” palkkatuella. Itselle kävi näin, että olin ilman mitään yhteiskunnan tukia ja ilman että olin kortistossa työttämänä olin siis kokoaikatöissä vakkarisopimuksella niin ”joku” tuli ja lahjoi minut ulos ilman minun omaa syytä ja kun imoittauduil kortistoon niin tadaa olikin jo heti palkkatukityö tarjottavana. Ilmeisesti virkailija painosti työnantajaa palkkaamaan eli työnantaja ei olisi itse palkannut eli siis virkailija veti tällä tavoin liiveihinsä provikkaa.

Kaiikihan täällä on mahdollista, mutta et voi saada palkkatukityöpaikkaa het mentyäsi kortistoon. Palkkatuki myönnetään ainoastaan pitkäaikaistyöttömille.
        Muuten hyvä ja jopa uskottava kirjoitus.
        Virkailijat toki saavat provikkaa pitkäaikaistyöttömän palkaamisesta, sekin on totta. Saavatko nämä toimarin tipusetkin, siitä en tiedä.

• Anonyymi

Ei voi nauraa kaikille työn vangeille. Jatkakaa te lammasmaista orjaelämäänne hamaan loppuunne asti, mutta me viksut kyllä elämme koko elämämme vapaina ihmisinä ja teidän elättäminä.

• Anonyymi

joudutko pyhkimään itse byllysi?

• Anonyymi

Juurikin näin. Antaa lampaiden omistaa suurin osa hereilläoloajastaan itsensä ja meidän elättämiseen ja nautitaan me matalimman aidan ali kulkijat tästä täydestä ylläpidosta. Ei käy kateeksi raatavia lampaita, mutta ymmärrän kyllä, jos lampaat kadehtivat meitä yhteiskunnan huipulla porskuttavia elämäntapalomailijoita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juurikin näin. Antaa lampaiden omistaa suurin osa hereilläoloajastaan itsensä ja meidän elättämiseen ja nautitaan me matalimman aidan ali kulkijat tästä täydestä ylläpidosta. Ei käy kateeksi raatavia lampaita, mutta ymmärrän kyllä, jos lampaat kadehtivat meitä yhteiskunnan huipulla porskuttavia elämäntapalomailijoita.

Tiedän nuorehkon kaverin joka ns. järjissään, mutta esittää keharia. ja päässyt siksi palvelutaloon. Tekee mm. tahallaan kakat vaippaan, ja pesettää ja kuivittaa itsensä hoitajilla. Välillä suostuu syömään itse, mutta pääosin hoitajat syöttävätkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

eikä kadeta elosi, olet yhteiskunnan ulkolaidalla, köyhän leipää syöt, armopaloja 500e kuussa sossusta, heh. tykkääkö naisesi (varmaan laadukas missi) siitä? ai niin, ei sulla olekaan naista, oma rukkanen vain.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

eikä kadeta elosi, olet yhteiskunnan ulkolaidalla, köyhän leipää syöt, armopaloja 500e kuussa sossusta, heh. tykkääkö naisesi (varmaan laadukas missi) siitä? ai niin, ei sulla olekaan naista, oma rukkanen vain.

Miks näissä ketjuissa aina vedetään kehiin, onko naista vai ei. Siihen tyyliin, että on edes jotain, jos on nainen, siis tyttöystävä, tai jonkimoinen harakka kuitenkin.
        Ainainen ikävä naisen luo.
        Itse eleln mieluiten yksin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miks näissä ketjuissa aina vedetään kehiin, onko naista vai ei. Siihen tyyliin, että on edes jotain, jos on nainen, siis tyttöystävä, tai jonkimoinen harakka kuitenkin.
        Ainainen ikävä naisen luo.
        Itse eleln mieluiten yksin.

taitaa olla libido heikosti kehittynyt??

• Anonyymi

Mee töihin

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      18
      5473
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      119
      2846
    3. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      14
      2748
    4. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      605
      2088
    5. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      140
      1897
    6. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      70
      1382
    7. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      42
      1355
    8. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1148
    9. Veda uskonto vs. muut uskonnot

Mitenkähän tuo Veda(Krisha)uskonto loppujen lopuksi eroaa muista niin sanotuista ilmoitus uskonnoista? Siinäkin vedotaan
      Ateismi
      404
      1096
    10. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1077
    Aihe