Perisynti lihallisessa ihmisessä

Anonyymi-ap

Psa 51:5
Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt.

Mielestäni ihminen ei voi vapautua uskollaan perisynnistä.
Ei edes helluntailaiset pyydä anteeksi että he ovat syntisinä syntyneet ja siitetyt.
Kannattiko mennä helluntaipastorin käsien alle?

34

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Paavali oli synnin synnin alainen:
      "Mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen."

• Anonyymi

Jos kielletään perisynti ja sanotaan vauvojen syntyvän viattomina Jeesuksen sovittamaan ihmissukuun, voidaan kysyä: Kuoliko Jeesus vauvojen puolesta? Jos vastaus on kyllä, eivätkö vauvat silloin ole synnin alla, kun kerran Jeesus kuoli syntien vuoksi, syntisten puolesta? Eikö ole totta, ettei Raamatussa Jeesuksen objektiivinen sovitus suoraan pelasta ketään, vaan se on sovellettava yksilöön (on se sitten uskon, kasteen, kääntymyksen, Jumalan rakkauden t. Pyhän Hengen vuodatuksen kautta)?

Juutalaiset tunsivat ns. proselyyttikasteen, joka koski kaikenikäisiä pakanuudesta juutalaisuuteen kääntyviä. Samoin vanhassa liitossa Jumalan kansaan sisällytettiin ympärileikkauksen kautta myös vauvat. Eikö tätä juutalaista taustaa vasten ole erikoista, että Uusi testamentti ei anna mitään perinteisestä näkemyksestä poikkeavaa ohjetta odottaa tiettyyn ikävuoteen asti kristillisen kasteen tapauksessa? Sen sijaan mainitaan jopa viisi kokonaisen perhekunnan kastetta, ja kun ehkäisyä ei käytetty, joukossa oli lähes varmasti ainakin joitain hyvin pieniä lapsia (esim. Ap.t. 16, 1. Kor. 1).

• Anonyymi

Juutalaisten mukaa 13 vuotias alkaa tajuta hengellisistä asioista.
        Jeesus oli 12 vuotiaana temppelissä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juutalaisten mukaa 13 vuotias alkaa tajuta hengellisistä asioista.
        Jeesus oli 12 vuotiaana temppelissä.

itse olen tajunnut oikean ja väärän jo noin 7 vuotiaana, ja pakkohan siinä iässä on jo ymmärtääkin, eihän muuten olisi edes oppimisikäinen > aloittaa siis peruskoulu -ala-aste.

• Anonyymi

Voi tätä perisynti opin tyrkyttämistä loputtomasti !

Tuo on itse asiassa Psa 51:7 !

Siinä viitataan tähän Raamatussa:

1. Moos. 8:21 Ja Herra tunsi suloisen tuoksun ja sanoi sydämessänsä: "En minä koskaan enää kiroa maata ihmisen tähden; sillä ihmisen sydämen aivoitukset ovat pahat NUORUUDESTA saakka. Enkä minä koskaan enää tuhoa kaikkea, mikä elää, niinkuin nyt olen tehnyt.

Toisessa käännöksessä lapsuudesta saakka.

Mutta vauvalla ei ole mitään vääriä ajatuksia, eikä Oikeamielinen Jumala heitä viatonta ja synnitöntä vauvaa helvetin tuleen, vaikka te itse kuinka niin haluaisittekin !!!

Raamattu kumoaa teidän sairaan oppinne jo muutamalla jakeella !

Hes. 18:19 Ja vielä te kysytte: 'Minkätähden ei poika kanna isän syntivelkaa?' Kun poika on tehnyt oikeuden ja vanhurskauden, noudattanut kaikkia minun käskyjäni ja tehnyt niitten mukaan, hän totisesti saa elää. Se sielu, joka syntiä tekee-sen on kuoltava.

Hes. 18:20 Poika ei kanna isän syntivelkaa, eikä isä kanna pojan syntivelkaa. Vanhurskaan ylitse on tuleva hänen vanhurskautensa, ja jumalattoman ylitse on tuleva hänen jumalattomuutensa.

Joten lopettakaa jo viimeinkin tuon sairaan perisyntioppinne tyrkyttäminen !!!

• Anonyymi

Typerää että lahkolaisuudessa kielletään Raamatun totuus syntiinlankeemuksesta.
        Tuskin helluntailaiset ovat synnittömiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Typerää että lahkolaisuudessa kielletään Raamatun totuus syntiinlankeemuksesta.
        Tuskin helluntailaiset ovat synnittömiä.

Syntiinlankeemus ja turmeltunut liha, on aivan eri asia, kuin kirkkokuntien "perisyntioppi rakennelma", jolla on peloteltu vanhempia kastattamaan vauvansa jo kirkon jäseniksi !!!

Me siis synnymme turmeltuneeseen lihaan, se on Totuus !!!

Ja siksi kukin ihminen aikanansa ITSE lankeaa syntiin !!!

Mutta vauvalla ei syntiä ole, eikä vauva sitä keltään peri !!!

Vai onko tämä valhetta ???

Hes. 18:19 Ja vielä te kysytte: 'Minkätähden ei poika kanna isän syntivelkaa?' Kun poika on tehnyt oikeuden ja vanhurskauden, noudattanut kaikkia minun käskyjäni ja tehnyt niitten mukaan, hän totisesti saa elää. Se sielu, joka syntiä tekee-sen on kuoltava.

Hes. 18:20 Poika ei kanna isän syntivelkaa, eikä isä kanna pojan syntivelkaa. Vanhurskaan ylitse on tuleva hänen vanhurskautensa, ja jumalattoman ylitse on tuleva hänen jumalattomuutensa.

• Anonyymi

Syntiinlankeemuksessa tuli perisynti koko ihmiskunnalle.
      Syntisyys perintönä kaikille ihmisille 0 - 120 vuotiaille.

• Anonyymi

Lahkolaiset eivät usko Raamattuun
      "Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt."

• Anonyymi

Syntinen elämä ja perisynti eri asioita

Isien tekemistä synneistä eivät lapset joudu vastuuseeen Jumalalle.
      Perisynti on peräisin syntiinlankeemuksesta joka koskee kaikkia ihmisiä.

• Anonyymi

Kyllä se raamattu puhuu isien teoista jotka polveutuvat lapsille 6-7 sukupolveen?
        Joten mistä puhut?
        Toki synnin voi katkaista kun katkaisee sen siivet ja lopettaa sen. Esim varastaminen. Mutta se menee geeneissä joten sen jatkumo on todennäköistä.

• Anonyymi

Eikö Aadam ole meidän isämme, samoin kuin Aabraham.....

Ettekö te raukat tuon vertaa tajua ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä se raamattu puhuu isien teoista jotka polveutuvat lapsille 6-7 sukupolveen?
        Joten mistä puhut?
        Toki synnin voi katkaista kun katkaisee sen siivet ja lopettaa sen. Esim varastaminen. Mutta se menee geeneissä joten sen jatkumo on todennäköistä.

Helluntaiseurakunnissa on paljon rikollisia, tappajia ja narkomaaneja.
        Miten te käytännössä katkaisette tämän perinnöllisen syntisairauden?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niistä tehdään evankelistoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi luterilaisuudessa on paljon enemmän rikollisia, tappajia ja narkomaaneja.
        Vauvakaste ei auta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi luterilaisuudessa on paljon enemmän rikollisia, tappajia ja narkomaaneja.
        Vauvakaste ei auta.

Luterilaisia on enemmän. Miksi luterilaisuudessaon paljon enemmän uskovia.
        Uudestikaste ei auta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luterilaisia on enemmän. Miksi luterilaisuudessaon paljon enemmän uskovia.
        Uudestikaste ei auta

..enemmän..eikös ne kaikki pitäisi olla uskovia, niin olen vauvakasteen voimista nähnyt kirjoitettavan!

siis JOS lutterin kirkossa on uskovia, kukaan niistä ei ole uskova sen kasteensa vuoksi vaan usko on tullut heihin aivan muuta reittiä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ne on 80 % entisiä luterilaisia.

eikö tämä fakta ole pälkähtänyt päähäsi koskaan!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

..enemmän..eikös ne kaikki pitäisi olla uskovia, niin olen vauvakasteen voimista nähnyt kirjoitettavan!

siis JOS lutterin kirkossa on uskovia, kukaan niistä ei ole uskova sen kasteensa vuoksi vaan usko on tullut heihin aivan muuta reittiä!

taasko tuo yksi tulee tänne urputtamaan
        Ei kasyteen vuoksi ola uskossa vaan evankeliumin tähden! Parhamin kirkossa sama

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ne on 80 % entisiä luterilaisia.

eikö tämä fakta ole pälkähtänyt päähäsi koskaan!

Eli entisiä uskovia? Mitä ne nyt on?

• Anonyymi

voi yksinkertaista kansaa joka ei tajua mitään raamatusta ja samalla ollaan muka menossa Jumalan taivasta kohden !

...olen synnissä siinnyt...edes tuota yhtä jaetta ei tajuta mistä on kysymys, mutt a kovasti sitä lainataan ja ollaan niin mielellään niin syntisiä aamusta iltaan.

huokaus

• Anonyymi

voi yksinkertaista käkätystä joka ei muusta viserrä kuin kansasta! Muta menoss taivaaseen ohi Jeesuksen nuo eräät prukat!

ethän sinä teidä tuostakaan kodhasta mitään

huokaus

• Anonyymi

ai, sinäkö luulet tietäväs.
        helluntailaisuudessa väärennetään useammatkin raamatun kirjoitukset
        OMIIN TARKOITUSPERIINSÄ.

raamattua helluntailaisuudessa yliviivataan "mennen tullen".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ai, sinäkö luulet tietäväs.
        helluntailaisuudessa väärennetään useammatkin raamatun kirjoitukset
        OMIIN TARKOITUSPERIINSÄ.

raamattua helluntailaisuudessa yliviivataan "mennen tullen".

"Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt. "
        Miten ihmeessä näistä Daavidin sanoista saadaan väännettyä jokin perisynti !!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tyhmempi ei sita tajua

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tyhmempi ei sita tajua

Luetun ymmärtäminen on tosi heikolla tasolla jos ei ymmärrä mitä Daavid kirjoittaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali kirjoittaa perisynnistä,

"Niinkuin yhden ihmisen kautta, synti tuli maailmaan ja synnin kautta kuolema, niin kuolema
        on tullut KAIKKIEN ihmisten osaksi, koska KAIKKI ovat syntiä tehneet.
        Room: 5: 12

kuolema on Aadamin ja Eevan synnin kautta tullut KAIKKIEN osaksi, koska KAIKKI ovat
        syntiä tehneet",

paratiisissa EI ollut kuolemaa, joka on tullut KAIKKIEN ihmisten osaksi.
        kun Jumala karkotti ihmisen pois paratiisista.

"Sillä niinkuin KAIKKI kuolevat AADAMISSA , niin myös KAIKKI tehdään eläviksi
        Kristuksessa" 1 Kor: 15: 22

helluntailaisethan KIELTÄÄ olevansa Aadamin "juuresta" . .

helluntailaiset ovat siis suoraan "eläviksi Kristuksessa, vaikka raamattu sanoo,
        "KAIKKI kuolevat Aadamissa JA tehdään eläviksi Kristuksessa"

tajuatko !

• Anonyymi

Vauvakastettujen kirjoituksista näkee, että heillä on perisynti.

• Anonyymi

Uudestikastettu haluaa taas vauvoja
        Siitä näkee etä sillä on syntiä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uudestikastettu haluaa taas vauvoja
        Siitä näkee etä sillä on syntiä

Ylläpitokin eristi sen täällä jokunen viikko sitten, kertoo aika paljon

• Anonyymi

Vauvakastetut ovat perineet äidiltään
      räksyttämisen perisynnin.
      Yleensä se ei periydy miehiin, mutta onko kysymyksessä pride-miehet?

• Anonyymi

Useaman kerrna kylvetetyt haluaa kristittynen vauvoja ja räksyttää kun sillä on paha olla
        Se ei voi hyväksyä synti-käsitettä kuten ei ateistit yleensäkään. Se loukkaa heitä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Useaman kerrna kylvetetyt haluaa kristittynen vauvoja ja räksyttää kun sillä on paha olla
        Se ei voi hyväksyä synti-käsitettä kuten ei ateistit yleensäkään. Se loukkaa heitä

Miksi vauvakastetut eivät tee parannusta synneistään jos synti-käsite on tuttu ?

• Putin on kastettu ja oikeassa uskossa.
      😄😄😄😄😄

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      156
      1581
    2. Rakastan sinua

Enkä halua enkä aio sinua satuttaa. Satuttaisin samalla itseäni. Olet ihana mies ja olen pahoillani kuinka sinua kohteli
      Ikävä
      55
      1258
    3. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      182
      1023
    4. Kun viimeksi tapasit kaivattusi

Kasvokkain ( ei netti, varmuudeksi vielä tarkennan), jännittikö? Jos, miten se ilmeni? Huomasitko jännittikö kaivattuasi
      Ikävä
      51
      996
    5. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      76
      958
    6. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      36
      899
    7. Jos lähestyisin

näyttäisitkö ovea vai vihreää valoa?
      Ikävä
      57
      831
    8. Leppäskän tarratoimikunta kävi Suviseuroussa haastamassa riitaa!

Voiko enää törkeämmin häiritä uskovien juhlia? https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/tarratoimikunnan-aktivistit-kokivat-sy
      Luterilaisuus
      206
      824
    9. Mitä Raamattu opettaa samaa sukupuolta olevien avioliitosta 4.0

Edelliset kolme ketjua tuli täyteen joten jatketaan keskustelua. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaali
      Luterilaisuus
      153
      793
    10. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      110
      773
    Aihe