Uskon päämäärä, uskon Jeesukseen Kristukseen, on sielujen pelastus

10 Joka uskoo Jumalan Poikaan, hänellä on todistus itsessänsä; joka ei usko Jumalaa, tekee hänet valhettelijaksi, koska hän ei usko sitä todistusta, jonka Jumala on todistanut Pojastansa.
11 Ja tämä on se todistus: Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on hänen Pojassansa.
12 Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää.
13 Tämän minä olen kirjoittanut teille, jotka uskotte Jumalan Pojan nimeen, tietääksenne, että teillä on iankaikkinen elämä.
( 1 Joh. 5)

1 Pietari, Jeesuksen Kristuksen apostoli, valituille muukalaisille, jotka asuvat hajallaan Pontossa, Galatiassa, Kappadokiassa, Aasiassa ja Bityniassa,
2 ja jotka Isän Jumalan edeltätietämisen mukaan ovat Hengen pyhittämisen kautta valitut Jeesuksen Kristuksen kuuliaisuuteen ja hänen verellänsä vihmottaviksi. Lisääntyköön teille armo ja rauha.
3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta,
4 turmeltumattomaan ja saastumattomaan ja katoamattomaan perintöön, joka taivaissa on säilytettynä teitä varten,
5 jotka Jumalan voimasta uskon kautta varjellutte pelastukseen, joka on valmis ilmoitettavaksi viimeisenä aikana.
6 Sentähden te riemuitsette, vaikka te nyt, jos se on tarpeellista, vähän aikaa kärsittekin murhetta moninaisissa kiusauksissa,
7 että teidän uskonne kestäväisyys koetuksissa havaittaisiin paljoa kallisarvoisemmaksi kuin katoava kulta, joka kuitenkin tulessa koetellaan, ja koituisi kiitokseksi, ylistykseksi ja kunniaksi Jeesuksen Kristuksen ilmestyessä.
8 Häntä te rakastatte, vaikka ette ole häntä nähneet, häneen te uskotte, vaikka ette nyt häntä näe, ja riemuitsette sanomattomalla ja kirkastuneella ilolla,
9 sillä te saavutatte uskon päämäärän, sielujen pelastuksen.
( 1 Piet.1)


25 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.
26 Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"
27 Hän sanoi hänelle: "Uskon, Herra; minä uskon, että sinä olet Kristus, Jumalan Poika, se, joka oli tuleva maailmaan."
( Joh. 11)

Mutta nämä ovat kirjoitetut, että te uskoisitte, että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessänsä.
( Joh. 20:31)

" Sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne.”
(Joh. 8)

"Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun."
( Joh. 14:1)

29

51

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Raamattu on ollut vuodesta 1642 suomeksi.

    • Anonyymi

      Ote.
      1. Joh. 10.
      S-seutulaine tuo palstalle epäjumalaa nimeltään Jumalan Poika., johon pitäisi uskoa >>10 Joka uskoo Jumalan Poikaan,>>


      1. käsky: Minä olen Herra sinun Jumalasi, älä pidä muita jumalia (27.11.2017)
      Ensimmäinen käsky julistaa, että Raamatun Herra Jumala haluaa olla ainoa uskosi ja luottamuksesi kohde. Hän ei suostu jakamaan sydäntäsi epäjumalien kanssa. Jos uskot Herraan omana Jumalanasi, niin myös odotat kaikkea hyvää yksin häneltä.



      Miksi rikot Herran käskyä ja pidät muita jumalia Herran rinnalla?

      • Anonyymi

        Aloitus on 100 % valhetta.

        Usko Jumalan Poikaan ei pelasta yhtään uskovaa.

        Herra tulee kostamaan tuohon epäjumalaan Isä, Poika ja Pyhä Henki ---uskoville.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aloitus on 100 % valhetta.

        Usko Jumalan Poikaan ei pelasta yhtään uskovaa.

        Herra tulee kostamaan tuohon epäjumalaan Isä, Poika ja Pyhä Henki ---uskoville.

        Ketkä kaikki ovat Jumalan valittuja?

        Jumalan valittuja ovat ne, jotka uskovat Kristukseen omana Vapahtajanaan. Ne, jotka eivät usko Jeesukseen, eivät ole valittuja. Meidän valintamme on Kristuksessa, ei missään Hänen ulkopuolellaan olevassa. Ketään meistä ei ole tarkoitettu iankaikkiseen kadotukseen, vaan kaikki iankaikkiseen elämään. Kaikkien synnit on sovitettu. Kuitenkaan kaikki eivät ota tuota sovitusta vastaan. Näin heidän epäuskonsa sulkee heidät Jumalan armovalinnan ulkopuolelle.

        Jumala ei ole valinnut etukäteen toisia kadotukseen ja toisia taivaaseen. Kukaan ei ole määrätty etukäteen Kristuksen sovitustyön ulkopuolelle. Jeesus ei sovittanut vain valittujen syntejä, vaan kaikkien ihmisten synnit. Kaikilla on mahdollisuus tulla Kristuksessa valituksi Taivaaseen. Kaikkia kehotetaan ottamaan vastaan tämä sovitus.

        2Kr 5:18-20 “Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran. Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan. Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehottaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.”

        Kl 1:21-23 “Teidätkin, jotka ennen olitte vieraantuneet ja mieleltänne hänen vihamiehiänsä pahoissa teoissanne, hän nyt on sovittanut Poikansa lihan ruumiissa kuoleman kautta, asettaakseen teidät pyhinä ja nuhteettomina ja moitteettomina eteensä, jos te vain pysytte uskossa, siihen perustuneina ja siinä lujina, horjahtamatta pois sen evankeliumin toivosta, jonka olette kuulleet, jota on julistettu kaikessa luomakunnassa taivaan alla ja jonka palvelijaksi minä, Paavali, olen tullut.”

        1Jh 2:1-2 “Lapsukaiseni, tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi; mutta jos joku syntiä tekeekin, niin meillä on puolustaja Isän tykänä, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas. Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien.”

        ( Lähde: Jarmo Sormunen/Vastaus.net)


      • Anonyymi
        S-Seutulainen kirjoitti:

        Ketkä kaikki ovat Jumalan valittuja?

        Jumalan valittuja ovat ne, jotka uskovat Kristukseen omana Vapahtajanaan. Ne, jotka eivät usko Jeesukseen, eivät ole valittuja. Meidän valintamme on Kristuksessa, ei missään Hänen ulkopuolellaan olevassa. Ketään meistä ei ole tarkoitettu iankaikkiseen kadotukseen, vaan kaikki iankaikkiseen elämään. Kaikkien synnit on sovitettu. Kuitenkaan kaikki eivät ota tuota sovitusta vastaan. Näin heidän epäuskonsa sulkee heidät Jumalan armovalinnan ulkopuolelle.

        Jumala ei ole valinnut etukäteen toisia kadotukseen ja toisia taivaaseen. Kukaan ei ole määrätty etukäteen Kristuksen sovitustyön ulkopuolelle. Jeesus ei sovittanut vain valittujen syntejä, vaan kaikkien ihmisten synnit. Kaikilla on mahdollisuus tulla Kristuksessa valituksi Taivaaseen. Kaikkia kehotetaan ottamaan vastaan tämä sovitus.

        2Kr 5:18-20 “Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran. Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan. Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehottaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.”

        Kl 1:21-23 “Teidätkin, jotka ennen olitte vieraantuneet ja mieleltänne hänen vihamiehiänsä pahoissa teoissanne, hän nyt on sovittanut Poikansa lihan ruumiissa kuoleman kautta, asettaakseen teidät pyhinä ja nuhteettomina ja moitteettomina eteensä, jos te vain pysytte uskossa, siihen perustuneina ja siinä lujina, horjahtamatta pois sen evankeliumin toivosta, jonka olette kuulleet, jota on julistettu kaikessa luomakunnassa taivaan alla ja jonka palvelijaksi minä, Paavali, olen tullut.”

        1Jh 2:1-2 “Lapsukaiseni, tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi; mutta jos joku syntiä tekeekin, niin meillä on puolustaja Isän tykänä, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas. Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien.”

        ( Lähde: Jarmo Sormunen/Vastaus.net)

        tässä on sormusen uskoa. Sormunen on yksi Satamaseurakunnan perustajista ja on ollut luterilainen pappi.

        ote Satamaseurakunnan "uskosta"

        >>Apostolinen uskontunnustus
        Minä uskon Jumalaan,Isään, Kaikkivaltiaaseen,taivaan ja maan Luojaan, ja Jeesukseen Kristukseen, Jumalan ainoaan Poikaan, meidän Herraamme, joka sikisi Pyhästä Hengestä, syntyi neitsyt Mariasta, kärsi Pontius Pilatuksen aikana, ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin, stui alas tuonelaan, nousi kolmantena päivänä kuolleista, astui ylös taivaisiin, istuu Jumalan, Isän, Kaikkivaltiaan, oikealla puolella ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita, ja Pyhään Henkeen, pyhän yhteisen seurakunnan, pyhäin yhteyden, syntien anteeksiantamisen, ruumiin ylösnousemisen ja iankaikkisen elämän.

        Jumalasta
        Uskomme yhteen Jumalaan, jolla on kolme persoonaa: Isä, Poika ja Pyhä Henki. Hän on rakastava ja oikeudenmukainen. Hän on koko maailman luoja ja hallitsija. Hänen edessään jokainen ihminen on vastuussa siitä, mihin on uskonut ja miten elämänsä elänyt.>>

        S-Seutulainen palstalle tuomat vieraiden ihmisten kirjoitukset ovat opetusta epäjumalasta Isä, Poika ja Pyhä Henki..


        Varokaa S-Seutulaista, hän on susi palstalla..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tässä on sormusen uskoa. Sormunen on yksi Satamaseurakunnan perustajista ja on ollut luterilainen pappi.

        ote Satamaseurakunnan "uskosta"

        >>Apostolinen uskontunnustus
        Minä uskon Jumalaan,Isään, Kaikkivaltiaaseen,taivaan ja maan Luojaan, ja Jeesukseen Kristukseen, Jumalan ainoaan Poikaan, meidän Herraamme, joka sikisi Pyhästä Hengestä, syntyi neitsyt Mariasta, kärsi Pontius Pilatuksen aikana, ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin, stui alas tuonelaan, nousi kolmantena päivänä kuolleista, astui ylös taivaisiin, istuu Jumalan, Isän, Kaikkivaltiaan, oikealla puolella ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita, ja Pyhään Henkeen, pyhän yhteisen seurakunnan, pyhäin yhteyden, syntien anteeksiantamisen, ruumiin ylösnousemisen ja iankaikkisen elämän.

        Jumalasta
        Uskomme yhteen Jumalaan, jolla on kolme persoonaa: Isä, Poika ja Pyhä Henki. Hän on rakastava ja oikeudenmukainen. Hän on koko maailman luoja ja hallitsija. Hänen edessään jokainen ihminen on vastuussa siitä, mihin on uskonut ja miten elämänsä elänyt.>>

        S-Seutulainen palstalle tuomat vieraiden ihmisten kirjoitukset ovat opetusta epäjumalasta Isä, Poika ja Pyhä Henki..


        Varokaa S-Seutulaista, hän on susi palstalla..

        TÄSSÄ ON SORMUSELLE JA S-SEUTULAISELLE ELÄMÄNOHJE:

        1. käsky: Minä olen Herra sinun Jumalasi, älä pidä muita jumalia


      • Anonyymi kirjoitti:

        TÄSSÄ ON SORMUSELLE JA S-SEUTULAISELLE ELÄMÄNOHJE:

        1. käsky: Minä olen Herra sinun Jumalasi, älä pidä muita jumalia

        "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi."


        Mutta nämä ovat kirjoitetut, että te uskoisitte, että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessänsä.
        ( Joh. 20:31)

        Ja tämä on hänen käskynsä, että meidän tulee uskoa hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen nimeen ja rakastaa toinen toistamme, niinkuin hän on meille käskyn antanut.
        ( 1Joh. 3:23)

        Tämän minä olen kirjoittanut teille, jotka uskotte Jumalan Pojan nimeen, tietääksenne, että teillä on iankaikkinen elämä
        ( 1Joh. 5:13)


        25 Mutta keskiyön aikaan Paavali ja Silas olivat rukouksissa ja veisasivat ylistystä Jumalalle; ja vangit kuuntelivat heitä.
        26 Silloin tapahtui yhtäkkiä suuri maanjäristys, niin että vankilan perustukset järkkyivät, ja samassa kaikki ovet aukenivat, ja kaikkien kahleet irtautuivat.
        27 Kun vanginvartija heräsi ja näki vankilan ovien olevan auki, veti hän miekkansa ja aikoi surmata itsensä, luullen vankien karanneen.
        28 Mutta Paavali huusi suurella äänellä sanoen: "Älä tee itsellesi mitään pahaa, sillä me kaikki olemme täällä."
        29 Niin hän pyysi valoa, juoksi sisälle ja lankesi vavisten Paavalin ja Silaan eteen.
        30 Ja hän vei heidät ulos ja sanoi: "Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?"
        31 Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi."
        32 Ja he puhuivat Jumalan sanaa hänelle ynnä kaikille, jotka hänen kodissansa olivat.
        33 Ja hän otti heidät mukaansa samalla yön hetkellä ja pesi heidän haavansa, ja hänet ja kaikki hänen omaisensa kastettiin kohta.
        34 Ja hän vei heidät ylös asuntoonsa, laittoi heille aterian ja riemuitsi siitä, että hän ja koko hänen perheensä oli tullut Jumalaan uskovaksi.
        ( Ap.t. 16)


        Mutta se vanhurskaus, joka uskosta tulee, sanoo näin: ’Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen?’ se on: tuomaan Kristusta alas, tahi: ’Kuka astuu alas syvyyteen?’ se on: nostamaan Kristusta kuolleista. Mutta mitä se sanoo? ’Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi’; se on se uskon sana, jota me saarnaamme. Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut; sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.  Sanoohan Raamattu: ’Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään."
        (Room.10:6-11)


      • Anonyymi
        S-Seutulainen kirjoitti:

        "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi."


        Mutta nämä ovat kirjoitetut, että te uskoisitte, että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessänsä.
        ( Joh. 20:31)

        Ja tämä on hänen käskynsä, että meidän tulee uskoa hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen nimeen ja rakastaa toinen toistamme, niinkuin hän on meille käskyn antanut.
        ( 1Joh. 3:23)

        Tämän minä olen kirjoittanut teille, jotka uskotte Jumalan Pojan nimeen, tietääksenne, että teillä on iankaikkinen elämä
        ( 1Joh. 5:13)


        25 Mutta keskiyön aikaan Paavali ja Silas olivat rukouksissa ja veisasivat ylistystä Jumalalle; ja vangit kuuntelivat heitä.
        26 Silloin tapahtui yhtäkkiä suuri maanjäristys, niin että vankilan perustukset järkkyivät, ja samassa kaikki ovet aukenivat, ja kaikkien kahleet irtautuivat.
        27 Kun vanginvartija heräsi ja näki vankilan ovien olevan auki, veti hän miekkansa ja aikoi surmata itsensä, luullen vankien karanneen.
        28 Mutta Paavali huusi suurella äänellä sanoen: "Älä tee itsellesi mitään pahaa, sillä me kaikki olemme täällä."
        29 Niin hän pyysi valoa, juoksi sisälle ja lankesi vavisten Paavalin ja Silaan eteen.
        30 Ja hän vei heidät ulos ja sanoi: "Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?"
        31 Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi."
        32 Ja he puhuivat Jumalan sanaa hänelle ynnä kaikille, jotka hänen kodissansa olivat.
        33 Ja hän otti heidät mukaansa samalla yön hetkellä ja pesi heidän haavansa, ja hänet ja kaikki hänen omaisensa kastettiin kohta.
        34 Ja hän vei heidät ylös asuntoonsa, laittoi heille aterian ja riemuitsi siitä, että hän ja koko hänen perheensä oli tullut Jumalaan uskovaksi.
        ( Ap.t. 16)


        Mutta se vanhurskaus, joka uskosta tulee, sanoo näin: ’Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen?’ se on: tuomaan Kristusta alas, tahi: ’Kuka astuu alas syvyyteen?’ se on: nostamaan Kristusta kuolleista. Mutta mitä se sanoo? ’Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi’; se on se uskon sana, jota me saarnaamme. Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut; sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.  Sanoohan Raamattu: ’Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään."
        (Room.10:6-11)

        S-Seutulaine tuo esille valhetta ja petosta seuraavasti >>Jeesus on Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessänsä.
        ( Joh. 20:31)>>

        S-Seutulaisen julkituoma jumala on epäjumala.

        Jumalan Poika on pelkkä jumala paperilla--Raamatussa. Tuo ei ole elävä jumala.


        Mutta Raamatun Herra Jumalapa onkin elävä ja pyhä Jumala, ja siksi tuomion täytyy tulla. Synnistä täytyy seurata rangaistus sekä ajassa (jopa tuleville polville!, ks. 2. Moos. 20) että iankaikkisuudessa.

        Vanhan testamentin profeetat julistivat epäjumalia palvovalle kansalleen yhä uudestaan maan, kulttuurin, temppelin ja luonnon tuhoa.
        Eikä kukaan koko Raamatussa puhunut helvetistä yhtä paljon kuin Jeesus. Miksi meidän aikamme profeetat ja saarnamiehet sitten vaikenevat visusti kaikesta, mikä vivahtaakin tuomion suuntaan?

        Mutta ensimmäiseen käskyyn sisältyy myös evankeliumi: meillä on Herra Jumala, joka puhuu meille ja tahtoo olla meidän Jumalamme. Myös syntisen ihmisen Jumala. Myös sinun Jumalasi!

        Nyt on käynyt kuitenkin niin, että monet ovat Hänet hylänneet omista syistään johtuen ja omaksi tappiokseen kuten Paavali kirjoittaa Room. 1 : 18-32.


      • Anonyymi kirjoitti:

        S-Seutulaine tuo esille valhetta ja petosta seuraavasti >>Jeesus on Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessänsä.
        ( Joh. 20:31)>>

        S-Seutulaisen julkituoma jumala on epäjumala.

        Jumalan Poika on pelkkä jumala paperilla--Raamatussa. Tuo ei ole elävä jumala.


        Mutta Raamatun Herra Jumalapa onkin elävä ja pyhä Jumala, ja siksi tuomion täytyy tulla. Synnistä täytyy seurata rangaistus sekä ajassa (jopa tuleville polville!, ks. 2. Moos. 20) että iankaikkisuudessa.

        Vanhan testamentin profeetat julistivat epäjumalia palvovalle kansalleen yhä uudestaan maan, kulttuurin, temppelin ja luonnon tuhoa.
        Eikä kukaan koko Raamatussa puhunut helvetistä yhtä paljon kuin Jeesus. Miksi meidän aikamme profeetat ja saarnamiehet sitten vaikenevat visusti kaikesta, mikä vivahtaakin tuomion suuntaan?

        Mutta ensimmäiseen käskyyn sisältyy myös evankeliumi: meillä on Herra Jumala, joka puhuu meille ja tahtoo olla meidän Jumalamme. Myös syntisen ihmisen Jumala. Myös sinun Jumalasi!

        Nyt on käynyt kuitenkin niin, että monet ovat Hänet hylänneet omista syistään johtuen ja omaksi tappiokseen kuten Paavali kirjoittaa Room. 1 : 18-32.

        Sentähden, jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaissa. Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, joka on taivaissa.
        ( Matt. 10:32-33)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        S-Seutulaine tuo esille valhetta ja petosta seuraavasti >>Jeesus on Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessänsä.
        ( Joh. 20:31)>>

        S-Seutulaisen julkituoma jumala on epäjumala.

        Jumalan Poika on pelkkä jumala paperilla--Raamatussa. Tuo ei ole elävä jumala.


        Mutta Raamatun Herra Jumalapa onkin elävä ja pyhä Jumala, ja siksi tuomion täytyy tulla. Synnistä täytyy seurata rangaistus sekä ajassa (jopa tuleville polville!, ks. 2. Moos. 20) että iankaikkisuudessa.

        Vanhan testamentin profeetat julistivat epäjumalia palvovalle kansalleen yhä uudestaan maan, kulttuurin, temppelin ja luonnon tuhoa.
        Eikä kukaan koko Raamatussa puhunut helvetistä yhtä paljon kuin Jeesus. Miksi meidän aikamme profeetat ja saarnamiehet sitten vaikenevat visusti kaikesta, mikä vivahtaakin tuomion suuntaan?

        Mutta ensimmäiseen käskyyn sisältyy myös evankeliumi: meillä on Herra Jumala, joka puhuu meille ja tahtoo olla meidän Jumalamme. Myös syntisen ihmisen Jumala. Myös sinun Jumalasi!

        Nyt on käynyt kuitenkin niin, että monet ovat Hänet hylänneet omista syistään johtuen ja omaksi tappiokseen kuten Paavali kirjoittaa Room. 1 : 18-32.

        TÄSSÄ ON ESIMERKKI ELÄVÄSTÄ HERRA JUMALASTA.

        Daavidin rukous seurakunnan läsnäollessa ja seurakunta kiitti Herraa..

        1 Aikak. 29

        >> 10 Ja Daavid kiitti Herraa koko seurakunnan läsnäollessa; Daavid sanoi: "Ole kiitetty, Herra, meidän isämme Israelin Jumala, iankaikkisesta iankaikkiseen.
        11 Sinun, Herra, on suuruus ja väkevyys ja loisto ja kunnia ja kirkkaus, sillä sinun on kaikki taivaassa ja maan päällä. Sinun, Herra, on valtakunta, ja sinä olet korotettu kaiken pääksi.
        12 Rikkaus ja kunnia tulevat sinulta, sinä hallitset kaikki, ja sinun kädessäsi on voima ja väkevyys. Sinun vallassasi on tehdä mikä tahansa suureksi ja väkeväksi.
        13 Me siis kiitämme sinua, meidän Jumalaamme; me ylistämme sinun ihanaa nimeäsi.
        14 Sillä mitä olen minä, ja mitä on minun kansani, kyetäksemme antamaan tällaisia vapaaehtoisia lahjoja? Vaan kaikki tulee sinulta, ja omasta kädestäsi olemme sen sinulle antaneet.
        15 Sillä me olemme muukalaisia ja vieraita sinun edessäsi, niinkuin kaikki meidän isämmekin; niinkuin varjo ovat meidän päivämme maan päällä eikä ole, mihin toivonsa panna.
        16 Herra, meidän Jumalamme, kaikki tämä runsaus, jonka me olemme hankkineet rakentaaksemme temppelin sinulle, sinun pyhälle nimellesi, on sinun kädestäsi, ja sinun on kaikki tyynni.
        17 Ja minä tiedän, Jumalani, että sinä tutkit sydämen ja mielistyt vilpittömyyteen. Vilpittömällä sydämellä minä olen antanut kaikki nämä vapaaehtoiset lahjat, ja nyt minä olen ilolla nähnyt, kuinka sinun täällä oleva kansasi on antanut sinulle vapaaehtoiset lahjansa.
        18 Herra, meidän isäimme Aabrahamin, Iisakin ja Israelin Jumala, säilytä tällaisina ainiaan kansasi sydämen ajatukset ja aivoitukset ja ohjaa heidän sydämensä puoleesi.
        19 Ja anna minun pojalleni Salomolle ehyt sydän noudattamaan sinun käskyjäsi, todistuksiasi ja säädöksiäsi, toimittamaan kaikki tämä ja rakentamaan tämä linna, jota varten minä olen valmistuksia tehnyt."
        20 Sitten Daavid sanoi kaikelle seurakunnalle: "Kiittäkää Herraa, Jumalaanne". Ja kaikki seurakunta kiitti Herraa, isiensä Jumalaa, ja he kumartuivat maahan ja osoittivat kunniaa Herralle ja kuninkaalle.>>

        Tuo samainen Herra on myös uuden liiton jumala, uudestisyntyneitten jumala ja uusien luomuksien jumala ja kaikkien jumala.
        Tuon Te olette hylänneet, Te olette nenästävedettyja.

        Herra Jumala on yksi persoona, Hänen nimensä on Herra.

        Hänessä ei ole Isä, Poika ja Pyhä Henki eli kolme persoonaa kuten Raamatussa, paperilla, Johanneksen evankeliumissa, kristinuskon jumalassa julistetaan olevan .

        Tehkää parannus kaikista epäjumalistanne.
        Kristinusko on syntiä, ja on kuin syöpä koko yhteiskunnassa Suomessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        S-Seutulaine tuo esille valhetta ja petosta seuraavasti >>Jeesus on Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessänsä.
        ( Joh. 20:31)>>

        S-Seutulaisen julkituoma jumala on epäjumala.

        Jumalan Poika on pelkkä jumala paperilla--Raamatussa. Tuo ei ole elävä jumala.


        Mutta Raamatun Herra Jumalapa onkin elävä ja pyhä Jumala, ja siksi tuomion täytyy tulla. Synnistä täytyy seurata rangaistus sekä ajassa (jopa tuleville polville!, ks. 2. Moos. 20) että iankaikkisuudessa.

        Vanhan testamentin profeetat julistivat epäjumalia palvovalle kansalleen yhä uudestaan maan, kulttuurin, temppelin ja luonnon tuhoa.
        Eikä kukaan koko Raamatussa puhunut helvetistä yhtä paljon kuin Jeesus. Miksi meidän aikamme profeetat ja saarnamiehet sitten vaikenevat visusti kaikesta, mikä vivahtaakin tuomion suuntaan?

        Mutta ensimmäiseen käskyyn sisältyy myös evankeliumi: meillä on Herra Jumala, joka puhuu meille ja tahtoo olla meidän Jumalamme. Myös syntisen ihmisen Jumala. Myös sinun Jumalasi!

        Nyt on käynyt kuitenkin niin, että monet ovat Hänet hylänneet omista syistään johtuen ja omaksi tappiokseen kuten Paavali kirjoittaa Room. 1 : 18-32.

        Sinä todistat hyvin vakuuttavasti että et usko Raamatun Sanaa.
        Et siis usko Jumalaa, josta tässäkin aloituksessa todistetaan.
        Miksi sitten siteeraat Raamattua, joka kokonaisuudessaan
        on Jumalan ilmoitus ihmiskunnalle, joka on Jumalasta ja Jumalan Sana?

        Koko VT ja koko UT yhdessä on Jumalan ilmoitus ihmiskunnalle.
        Joka jättää pois jotakin tästä Jumalan ilmoituksesta, ei usko Jumalaa.

        Jeesus sanoi joillekin ihmisille, että jos Jumala olisi isänne, te rakastaisitte
        minua, sillä Hänestä minä olen lähtenyt ja tullut. Jeesus on siis Jumalasta.
        Jumalaa rakastava ihminen rakastaa sitä, mikä on Jumalasta.

        Johannes todistaa ruotsalaisessa Raamatun käännöksessä. että
        maailma ei tahtonut tietää Luojasta, joka tuli ihmiseksi. Siksi he
        eivät tunteneet Häntä eivätkä ottaneet Häntä vastaan.

        https://www.jumala-kanssamme.se/439657387

        Mistä sinä löydät Jumalan, josta luulet todistavasi? Minälöydän
        Luojan Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta. Jeesus sanoi, että
        Isä Jumala on ja asuu Hänessä, siis Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa.
        Koska Jumala on Jeesuksessa Kristuksessa, Jumala löytyy Hänestä,
        ja vain Hänessä. Jeesuksen hylänneellä ihmisellä ei ole Jumalaa.
        Nämä asiat on Jumala ilmoittanut meille ihmisille täysin selväsanaisesti
        Raamatun Sanassa.

        (Ef 2:11-17 Muistakaa sen vuoksi, että ennen te lihanne puolesta pakanat, ympärileikkaamattomat – näin teitä nimittävät ne, joita lihaan käsin tehdyn ympärileikkauksen mukaan sanotaan ympärileikatuiksi – että te siihen aikaan olitte ILMAN KRISTUSTA, olitte vailla Israelin kansalaisoikeutta, osattomia lupauksen liitoista, ILMAN TOIVOA ja ILMAN JUMALAA maailmassa. Mutta NYT KRISTUKSESSA JEESUKSESSA olette te, jotka ennen olitte kaukana, PÄÄSSEET LÄHELLE KRISTUKSEN VERESSÄ. Hän on meidän rauhamme. HÄN teki nuo molemmat ihmisryhmät yhdeksi ja purki niitä erottavan vihollisuuden muurin, kun hän OMASSA LIHASSAAN teki tehottomaksi käskyjen lain säädöksineen. Näin hän teki, jotta hän OMASSA ITSESSÄÄN LOISI nuo kaksi yhdeksi UUDEKSI IHMISEKSI ja niin tekisi rauhan ja jotta hän yhdessä ruumiissa ristillä sovittaisi nuo molemmat Jumalan kanssa ja niin OMASSA ITSESSÄÄN TEKSI LOPUN VIHOLLISUUDESTA. HÄN TULI ja julisti rauhaa teille, jotka olitte kaukana, ja rauhaa niille, jotka olivat lähellä. HÄNEN KAUTTAAN on meillä molemmilla pääsy YHDESSÄ JA SAMASSA HENGESSÄ ISÄN LUO.

        https://www.jumala-kanssamme.se/440034901


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä todistat hyvin vakuuttavasti että et usko Raamatun Sanaa.
        Et siis usko Jumalaa, josta tässäkin aloituksessa todistetaan.
        Miksi sitten siteeraat Raamattua, joka kokonaisuudessaan
        on Jumalan ilmoitus ihmiskunnalle, joka on Jumalasta ja Jumalan Sana?

        Koko VT ja koko UT yhdessä on Jumalan ilmoitus ihmiskunnalle.
        Joka jättää pois jotakin tästä Jumalan ilmoituksesta, ei usko Jumalaa.

        Jeesus sanoi joillekin ihmisille, että jos Jumala olisi isänne, te rakastaisitte
        minua, sillä Hänestä minä olen lähtenyt ja tullut. Jeesus on siis Jumalasta.
        Jumalaa rakastava ihminen rakastaa sitä, mikä on Jumalasta.

        Johannes todistaa ruotsalaisessa Raamatun käännöksessä. että
        maailma ei tahtonut tietää Luojasta, joka tuli ihmiseksi. Siksi he
        eivät tunteneet Häntä eivätkä ottaneet Häntä vastaan.

        https://www.jumala-kanssamme.se/439657387

        Mistä sinä löydät Jumalan, josta luulet todistavasi? Minälöydän
        Luojan Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta. Jeesus sanoi, että
        Isä Jumala on ja asuu Hänessä, siis Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa.
        Koska Jumala on Jeesuksessa Kristuksessa, Jumala löytyy Hänestä,
        ja vain Hänessä. Jeesuksen hylänneellä ihmisellä ei ole Jumalaa.
        Nämä asiat on Jumala ilmoittanut meille ihmisille täysin selväsanaisesti
        Raamatun Sanassa.

        (Ef 2:11-17 Muistakaa sen vuoksi, että ennen te lihanne puolesta pakanat, ympärileikkaamattomat – näin teitä nimittävät ne, joita lihaan käsin tehdyn ympärileikkauksen mukaan sanotaan ympärileikatuiksi – että te siihen aikaan olitte ILMAN KRISTUSTA, olitte vailla Israelin kansalaisoikeutta, osattomia lupauksen liitoista, ILMAN TOIVOA ja ILMAN JUMALAA maailmassa. Mutta NYT KRISTUKSESSA JEESUKSESSA olette te, jotka ennen olitte kaukana, PÄÄSSEET LÄHELLE KRISTUKSEN VERESSÄ. Hän on meidän rauhamme. HÄN teki nuo molemmat ihmisryhmät yhdeksi ja purki niitä erottavan vihollisuuden muurin, kun hän OMASSA LIHASSAAN teki tehottomaksi käskyjen lain säädöksineen. Näin hän teki, jotta hän OMASSA ITSESSÄÄN LOISI nuo kaksi yhdeksi UUDEKSI IHMISEKSI ja niin tekisi rauhan ja jotta hän yhdessä ruumiissa ristillä sovittaisi nuo molemmat Jumalan kanssa ja niin OMASSA ITSESSÄÄN TEKSI LOPUN VIHOLLISUUDESTA. HÄN TULI ja julisti rauhaa teille, jotka olitte kaukana, ja rauhaa niille, jotka olivat lähellä. HÄNEN KAUTTAAN on meillä molemmilla pääsy YHDESSÄ JA SAMASSA HENGESSÄ ISÄN LUO.

        https://www.jumala-kanssamme.se/440034901

        Anonyymi
        13.10.2022 12:18

        tuossa on kommenttisi alussa ensimmäinen valheesi >>et usko Raamatun Sanaa>>

        kun tuollaista kirjoitat olet nenästävedetty ja vetäjä ja itsepetoksen vallassa.....ei ole olemassa Sanaa..sinut on nenästävedetty.

        Vain yksi on ...Herra!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anonyymi
        13.10.2022 12:18

        tuossa on kommenttisi alussa ensimmäinen valheesi >>et usko Raamatun Sanaa>>

        kun tuollaista kirjoitat olet nenästävedetty ja vetäjä ja itsepetoksen vallassa.....ei ole olemassa Sanaa..sinut on nenästävedetty.

        Vain yksi on ...Herra!!!

        Koko Raamattu todistaa Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta.
        Sinä olet kertonut, ettet usko sitä todistusta, Jumala itse on
        todistanut Pojasta, jota todistusta et usko. Et siis usko Jumalaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koko Raamattu todistaa Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta.
        Sinä olet kertonut, ettet usko sitä todistusta, Jumala itse on
        todistanut Pojasta, jota todistusta et usko. Et siis usko Jumalaa.

        Anonyymi
        13.10.2022 12:45

        Miä uskon Jumalaan, joka on nimeltään Herra. Te uskotte epäjumalaan , joka on pelkkänä kirjaimina Raamatussanne ja joka on yhtä tyhjän kanssa.

        Paavalin kautta Teille ylpeyden synnissä rypeville ateisteille ja lihallisille kristinuskoville seuraavaa tiedoksi:
        jae 20 "ette kykene oppianne ja uskoanne millään puolustamaan" Room. 1 :18-32.


        Teidän on erittäin vaikeaa tunnustaa olevanne väärässä, Koska olette kirjoittaneet blogia nne yli 30 vuotta täysin harhoissanne ja hörhöissänne!!
        Ylpeyden synti hallitsee Teitä, ja estää palaamasta totuuteen!!

        Mutta omapa on asianne ja omatpa ovat sotkunne.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Anonyymi
        13.10.2022 12:45

        Miä uskon Jumalaan, joka on nimeltään Herra. Te uskotte epäjumalaan , joka on pelkkänä kirjaimina Raamatussanne ja joka on yhtä tyhjän kanssa.

        Paavalin kautta Teille ylpeyden synnissä rypeville ateisteille ja lihallisille kristinuskoville seuraavaa tiedoksi:
        jae 20 "ette kykene oppianne ja uskoanne millään puolustamaan" Room. 1 :18-32.


        Teidän on erittäin vaikeaa tunnustaa olevanne väärässä, Koska olette kirjoittaneet blogia nne yli 30 vuotta täysin harhoissanne ja hörhöissänne!!
        Ylpeyden synti hallitsee Teitä, ja estää palaamasta totuuteen!!

        Mutta omapa on asianne ja omatpa ovat sotkunne.

        Ilman Jeesusta Kristusta, ilman uskoa häneen, ei voi olla elävää uskoa, elävää suhdetta Jumalaan.


      • Anonyymi
        S-Seutulainen kirjoitti:

        Ilman Jeesusta Kristusta, ilman uskoa häneen, ei voi olla elävää uskoa, elävää suhdetta Jumalaan.

        todellakin sinun pitää käsittää, että Jeesus ei ole jumala.

        tuo on tärkeä asia.

        Tuon jälkeen voit uskoa Herra Jumalan niinkuin profeetat tekivät sekä Paavali ja Jeesus itse uskoivat Herraan.

        Ilman tuota et ole oikeassa uskossa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        todellakin sinun pitää käsittää, että Jeesus ei ole jumala.

        tuo on tärkeä asia.

        Tuon jälkeen voit uskoa Herra Jumalan niinkuin profeetat tekivät sekä Paavali ja Jeesus itse uskoivat Herraan.

        Ilman tuota et ole oikeassa uskossa.

        "Ja me olemme nähneet ja todistamme, että Isä on lähettänyt Poikansa maailman Vapahtajaksi.
        Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa."


        Mutta myös valheprofeettoja oli kansan seassa, niinkuin teidänkin keskuudessanne on oleva valheenopettajia, jotka salaa kuljettavat sisään turmiollisia harhaoppeja, kieltävätpä Herrankin, joka on heidät ostanut, ja tuottavat itselleen äkillisen perikadon.
        ( 2 Piet. 2:1)

        Sillä teidän keskuuteenne on pujahtanut eräitä ihmisiä, joiden jo aikoja sitten on kirjoitettu tulevan tähän tuomioon, jumalattomia, jotka kääntävät meidän Jumalamme armon irstaudeksi ja kieltävät meidän ainoan valtiaamme ja Herramme, Jeesuksen Kristuksen.
        ( Juud. 1:4)


        1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
        2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
        3 ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.
        4 Lapsukaiset, te olette Jumalasta ja olette voittaneet heidät; sillä hän, joka teissä on, on suurempi kuin se, joka on maailmassa.
        5 He ovat maailmasta; sentähden he puhuvat, niinkuin maailma puhuu, ja maailma kuulee heitä.
        6 Me olemme Jumalasta. Joka tuntee Jumalan, se kuulee meitä; joka ei ole Jumalasta, se ei kuule meitä. Siitä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen.
        7 Rakkaani, rakastakaamme toinen toistamme, sillä rakkaus on Jumalasta; ja jokainen, joka rakastaa, on Jumalasta syntynyt ja tuntee Jumalan.
        8 Joka ei rakasta, se ei tunne Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus.
        9 Siinä ilmestyi meille Jumalan rakkaus, että Jumala lähetti ainokaisen Poikansa maailmaan, että me eläisimme hänen kauttansa.
        10 Siinä on rakkaus - ei siinä, että me rakastimme Jumalaa, vaan siinä, että hän rakasti meitä ja lähetti Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi.
        11 Rakkaani, jos Jumala on näin meitä rakastanut, niin mekin olemme velvolliset rakastamaan toinen toistamme.
        12 Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Jos me rakastamme toinen toistamme, niin Jumala pysyy meissä, ja hänen rakkautensa on tullut täydelliseksi meissä.
        13 Siitä me tiedämme pysyvämme hänessä ja hänen pysyvän meissä, että hän on antanut meille Henkeänsä.
        14 Ja me olemme nähneet ja todistamme, että Isä on lähettänyt Poikansa maailman Vapahtajaksi.
        15 Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa.
        ( 1 Joh. 4)


      • Anonyymi
        S-Seutulainen kirjoitti:

        Ketkä kaikki ovat Jumalan valittuja?

        Jumalan valittuja ovat ne, jotka uskovat Kristukseen omana Vapahtajanaan. Ne, jotka eivät usko Jeesukseen, eivät ole valittuja. Meidän valintamme on Kristuksessa, ei missään Hänen ulkopuolellaan olevassa. Ketään meistä ei ole tarkoitettu iankaikkiseen kadotukseen, vaan kaikki iankaikkiseen elämään. Kaikkien synnit on sovitettu. Kuitenkaan kaikki eivät ota tuota sovitusta vastaan. Näin heidän epäuskonsa sulkee heidät Jumalan armovalinnan ulkopuolelle.

        Jumala ei ole valinnut etukäteen toisia kadotukseen ja toisia taivaaseen. Kukaan ei ole määrätty etukäteen Kristuksen sovitustyön ulkopuolelle. Jeesus ei sovittanut vain valittujen syntejä, vaan kaikkien ihmisten synnit. Kaikilla on mahdollisuus tulla Kristuksessa valituksi Taivaaseen. Kaikkia kehotetaan ottamaan vastaan tämä sovitus.

        2Kr 5:18-20 “Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran. Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan. Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehottaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.”

        Kl 1:21-23 “Teidätkin, jotka ennen olitte vieraantuneet ja mieleltänne hänen vihamiehiänsä pahoissa teoissanne, hän nyt on sovittanut Poikansa lihan ruumiissa kuoleman kautta, asettaakseen teidät pyhinä ja nuhteettomina ja moitteettomina eteensä, jos te vain pysytte uskossa, siihen perustuneina ja siinä lujina, horjahtamatta pois sen evankeliumin toivosta, jonka olette kuulleet, jota on julistettu kaikessa luomakunnassa taivaan alla ja jonka palvelijaksi minä, Paavali, olen tullut.”

        1Jh 2:1-2 “Lapsukaiseni, tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi; mutta jos joku syntiä tekeekin, niin meillä on puolustaja Isän tykänä, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas. Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien.”

        ( Lähde: Jarmo Sormunen/Vastaus.net)

        Kiitos terveistä sanoista.


      • Anonyymi
        S-Seutulainen kirjoitti:

        "Ja me olemme nähneet ja todistamme, että Isä on lähettänyt Poikansa maailman Vapahtajaksi.
        Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa."


        Mutta myös valheprofeettoja oli kansan seassa, niinkuin teidänkin keskuudessanne on oleva valheenopettajia, jotka salaa kuljettavat sisään turmiollisia harhaoppeja, kieltävätpä Herrankin, joka on heidät ostanut, ja tuottavat itselleen äkillisen perikadon.
        ( 2 Piet. 2:1)

        Sillä teidän keskuuteenne on pujahtanut eräitä ihmisiä, joiden jo aikoja sitten on kirjoitettu tulevan tähän tuomioon, jumalattomia, jotka kääntävät meidän Jumalamme armon irstaudeksi ja kieltävät meidän ainoan valtiaamme ja Herramme, Jeesuksen Kristuksen.
        ( Juud. 1:4)


        1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
        2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
        3 ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.
        4 Lapsukaiset, te olette Jumalasta ja olette voittaneet heidät; sillä hän, joka teissä on, on suurempi kuin se, joka on maailmassa.
        5 He ovat maailmasta; sentähden he puhuvat, niinkuin maailma puhuu, ja maailma kuulee heitä.
        6 Me olemme Jumalasta. Joka tuntee Jumalan, se kuulee meitä; joka ei ole Jumalasta, se ei kuule meitä. Siitä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen.
        7 Rakkaani, rakastakaamme toinen toistamme, sillä rakkaus on Jumalasta; ja jokainen, joka rakastaa, on Jumalasta syntynyt ja tuntee Jumalan.
        8 Joka ei rakasta, se ei tunne Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus.
        9 Siinä ilmestyi meille Jumalan rakkaus, että Jumala lähetti ainokaisen Poikansa maailmaan, että me eläisimme hänen kauttansa.
        10 Siinä on rakkaus - ei siinä, että me rakastimme Jumalaa, vaan siinä, että hän rakasti meitä ja lähetti Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi.
        11 Rakkaani, jos Jumala on näin meitä rakastanut, niin mekin olemme velvolliset rakastamaan toinen toistamme.
        12 Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Jos me rakastamme toinen toistamme, niin Jumala pysyy meissä, ja hänen rakkautensa on tullut täydelliseksi meissä.
        13 Siitä me tiedämme pysyvämme hänessä ja hänen pysyvän meissä, että hän on antanut meille Henkeänsä.
        14 Ja me olemme nähneet ja todistamme, että Isä on lähettänyt Poikansa maailman Vapahtajaksi.
        15 Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa.
        ( 1 Joh. 4)

        ote. >>
        S-Seutulainen
        13.10.2022 18:13>>

        todella valhetta ja syntiä on taas tullut julki Aloittajalta
        >>"Ja me olemme nähneet ja todistamme, että Isä on lähettänyt Poikansa maailman Vapahtajaksi.
        Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa.">>

        aivan käsittämätön susi on Teille kirjoittamassa ...Tuo susi on anonyymi S-Seutulainen.


      • Jos ei ymmärrä kuka on Jumalan Poika niin kannattaa varmaan jotain pitsin nypläystä alkaa harrastamaan.
        Jokainen joka uskoo Jeesukseen Kristukseen uskoo myös silloin Jumalan Poikaan joka on samaa Henkeä kuin Isä Jumala.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        todellakin sinun pitää käsittää, että Jeesus ei ole jumala.

        tuo on tärkeä asia.

        Tuon jälkeen voit uskoa Herra Jumalan niinkuin profeetat tekivät sekä Paavali ja Jeesus itse uskoivat Herraan.

        Ilman tuota et ole oikeassa uskossa.

        Olet ilmeisesti juutalaisten uskossa. Mutta juutalaisetkin kääntyvät lopulta, kun heidän silmänsä aukeavat huomaamaan, että Jeesus on messias, jonka he ovat lävistäneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet ilmeisesti juutalaisten uskossa. Mutta juutalaisetkin kääntyvät lopulta, kun heidän silmänsä aukeavat huomaamaan, että Jeesus on messias, jonka he ovat lävistäneet.

        sinä olet nenöstävedettyjen seurakunnassa.


    • Anonyymi

      Shalom,

      Ei pelkästään Jeesus ole Jumalan Poika vaan pojaksi oton välityksellä voi heitä olla muitakin varsinkin Daavidin suvussa ja jopa Luciferissä.

      Jumalan Pojat oli ihmiselle kauhistus mutta Jeesus meni ja vapautti myös pimyteen kahlitut enkelit. Sovitus koskee kaikkea taivaassa ja maan päällä. Jumalan Pojan kieltäminen sen tähden että sen luonto on outo ei ole uskontomme mukaista, vaan islamia.

      Islam on johtoasemassa jokaisen uskonnon eliitissä, mutta sanoo myös Kumartakaa niin kuin toisetkin kumartavat. Islam ei tuputa omaa käsitystään, mutta oikaisee käsityksen että ikuinen elämä vaatisi uskon Jumalan Poikaan ehdottomasti.

      Shalom!

      • Anonyymi

        ote: Anonyymi
        13.10.2022 16:02 Shalom,

        todellakin sinun pitää käsittää, että Jeesus ei ole jumala.

        Sulla on menneet puurot ja vellit sekaisin kommentissasi ...
        ><Ei pelkästään Jeesus ole Jumalan Poika>>
        Totean, että YHTÄÄN KETÄÄN EI OLE OLEMASSA jUMALAN Poika ja Jumalan Poikia>>

        tuo on tärkeä asia.

        Tuon jälkeen voit uskoa Herra Jumalan niinkuin profeetat tekivät sekä Paavali ja Jeesus itse uskoivat Herraan.

        Ilman tuota et ole oikeassa uskossa vaan olet todella hukassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ote: Anonyymi
        13.10.2022 16:02 Shalom,

        todellakin sinun pitää käsittää, että Jeesus ei ole jumala.

        Sulla on menneet puurot ja vellit sekaisin kommentissasi ...
        ><Ei pelkästään Jeesus ole Jumalan Poika>>
        Totean, että YHTÄÄN KETÄÄN EI OLE OLEMASSA jUMALAN Poika ja Jumalan Poikia>>

        tuo on tärkeä asia.

        Tuon jälkeen voit uskoa Herra Jumalan niinkuin profeetat tekivät sekä Paavali ja Jeesus itse uskoivat Herraan.

        Ilman tuota et ole oikeassa uskossa vaan olet todella hukassa.

        Näin asia on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ote: Anonyymi
        13.10.2022 16:02 Shalom,

        todellakin sinun pitää käsittää, että Jeesus ei ole jumala.

        Sulla on menneet puurot ja vellit sekaisin kommentissasi ...
        ><Ei pelkästään Jeesus ole Jumalan Poika>>
        Totean, että YHTÄÄN KETÄÄN EI OLE OLEMASSA jUMALAN Poika ja Jumalan Poikia>>

        tuo on tärkeä asia.

        Tuon jälkeen voit uskoa Herra Jumalan niinkuin profeetat tekivät sekä Paavali ja Jeesus itse uskoivat Herraan.

        Ilman tuota et ole oikeassa uskossa vaan olet todella hukassa.

        tässä yksiesimerkki Herra Jumalan uskovista!!!

        2. Aik. 20:20

        Mutta varhain seuraavana aamuna he menivät Tekoan erämaahan. Ja heidän lähtiessänsä Joosafat astui esiin ja sanoi: "Kuulkaa minua, te Juudan ja Jerusalemin asukkaat. Uskokaa Herraan, Jumalaanne, niin te olette hyvässä turvassa, ja uskokaa hänen profeettojansa, niin te menestytte."


        Olisko Teidän S-Seutulaisten ja kumppanien syytä teröstyä Jumala-kommenteissanne
        ja julkituomissa valheissanne ja synneissänne???


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Sinä tässä apua tarvitset.

    • Anonyymi

      Mitään parempaa kuin tämänpäivän elämää minulla ei voi ollakkaan .

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2773
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2360
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2130
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1914
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1757
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1756
    7. 124
      1722
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1706
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1491
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe