Valkoisen kanin matkassa

Anonyymi-ap

Viikkoni oli kuin valkoisen kanin juoksiessa kanin koloon. Päivän aikana tunnetilat vaihtui useampaan kertaan ääripäiden välillä, viime aikoina vain pahentuen. Itkua, naurua, iloa, lamaantueisuutta, tunnekylmyyttä ja sitä rataa.

Elän kriisin keskellä ja turvattomuus saa välillä mielen harhailemaan ja luomaan jonkun epätodellisen ihanan kuplan missä kaikki on ihanaa, kunnes kupla puhkeaa. Välillä havahdun todellisuuteen. Sitten mieli pakenee taas. Itken korkeintaan muutaman hassun sekunnin kerrallaan ja sitten se loppuu kuin seinään.

Meinasin ostaa pianon, kunnes tajusin ettei sitä onnistu kantamaan edes kaksi ihmistä turvallisesti, puhumattakaan ettei minulla ole autoa käytössäni. Autoonkaan se ei mahdu, puhumattakaan että joku lähtisi auttamaan.
Sitten iski realiteetit vastaan, vittu ei sekään onnistu.

Hävettää miten riippuvainen olen. Roikun lahkeessa. Auta, auta pyydän suo! Olen aikuinen, tiedetään. Kohta olen taas vahva, niin loppuu tämä heikkona oleminen. En ole mikään heikko, vaan vahva. Pistän tunteet sivuun, niitä ei tarvita vaan ne ainoastaan häiritsee elämistä. Tunteet on heikoille. Minä en ole heikko. En tarvitse rakkautta, enkä tunne rakkautta. Maailma ei tunne rakkautta. Vain rationaalinen ajattelu ratkaisee.

Elämä ei ole helppoa, eikä se tästä helpotu. Elämään pitää vain sopeutua. Minä kyllä sopeudun. Nyt menen miettimään ratkaisumalleja että selviän tasapainoisempana huomiseen.

Utopia

1

109

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kiitos todella hieno aloitus. Itse en osaa noin hyvää teksitiä kirjoittaa. Ajan kuluksi "tulokkaana" Löysin siitä itseäni 50% . Olen vanhempi nainen Itä-Helsingistä.En siis vanha,vain 69v! Alku Viikko oli sinänsä säiden pohjalta huono. Huonomaksi sen teki ystäväni. Sateitakin alkuviikko tuli. No ystävä ja ystävä. Onhan noita. Autoin joku asia häntä. Ilmasiksi ei pitäisi auttaa ketään. Tulee saajalle tyytymättömyyttä ja kesimistäkö:,Ollaan tyytymättömiä ilmaisapu?Esinnytään vähä varasena ja kun homma on hoidettu, pari päivää siitä. Onkin varaa lähteä jonnekin matkalle lämpöön? Sepä se. Itse sanoin minulla ei varaa. Tuli siis liikuttua alkuviikon sateissakin. Kuin keskellä viikkoa aika kovassa tuulessakin.Tänän kuitenkin yllätin itseni. Ajattelin on viimeinen aika pestä pienen asunnon kaikki ikkunat.Niitä kuitenkin on paljon. Pesin myös parvekelasitukset. Kenties juuri suuttumus ystävääni,kiittämätön ihminen. No antoi pointin touhuun.Miten itseni kylmetän aina kun pyydetään ilmaisapua? Sanon vain asia ei kulu minulle.Kivetän sydämeni.Paskat saa palkaksi jos lähtee palkatomana autaa lopulta.Koska opin? Koko aikusiän sitä tehnyt ja aina saa takkiin.Joten tekstisi oli kyllä hyvä.Anteksi olen lukihäiriöinen en näe tekstini virheet. voi hyvin.voikaa hyvin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3427
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      155
      2057
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      200
      1732
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      131
      1643
    5. 80
      1145
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      270
      1019
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      125
      959
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      919
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      885
    Aihe