mitä muuta kuin kalastelee

Anonyymi-ap

Mitä muuta kuin kalastelee,tekee köyhä työtön? harrastuksia, rypäämistä,opiskelua?

Mä teen ruokaaa,taidetta,itseopiskelen ja lenkkeilen. Ja mitä milloinkin. Ja juu kalastella vois jos ois hyvä paikka tai joku vuokrasoutuvene. On niilläkin hintaa 20 e kerta joku puolipäivää.

27

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Soutuveneitä saa 200 eurolla jos vaan viitsii etsiä.
      Joskus tein huonekaluja ja myi niitä. Tein tuoleja männystä ja myin niitä 45 euroa kpl. ein 60 kpl, kaikki meni kaupaksi kyllä. Itsellä on vielä pari kotona jotka käytössä ollut jo 10 vuotta ja hyvin on säilynyt.
      Olisipa työkaluja niin tekisin lisää.
      Harvemmin ryyppään, ehkä kerran 3 kk. Kuntoilen kotona myös on painoja ja kuntopyörä. Kalastuskausi alkaa olee ohi, liian kylmät keli tulee. Maaliskuussa jatkan sitten siikaa ongimalla.

      • Anonyymi

        Veneen ostaisin mutta joutuisin pulittaa satamapaikasta aikamoisen summan vaikka vaan olisi siellä pihalla. Ei kannata. On mietitty. Täällä niitä ei tonne rantoihin voi jättää kaupunki korjaa pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veneen ostaisin mutta joutuisin pulittaa satamapaikasta aikamoisen summan vaikka vaan olisi siellä pihalla. Ei kannata. On mietitty. Täällä niitä ei tonne rantoihin voi jättää kaupunki korjaa pois.

        Eikö joku maapaikka löydy. Täällä kunta sellaisia myy 50 eurolla vuosi. Ei ole niin kova hinta mielestäni. Toki sitten pitää kalastaa ahkeraan että saa kalaa niin rahaa säästyy kun ei kaupasta tarvii ostaa ruokaa. Itsellä on pakastin täynnä ahvenia. . Rahallisesti kannattaa jos kalaa saa. Mutta olenkin panostaut aika tavalla. Aloin kalastaa kunnolla vuonna 2014 jolloin ostin veneen ja moottorin 2800 eurolla. Ostin uuden perämoottorin koska ajattelin että se kannattaa.
        Kalastusvälineisiin mennyt rahaa kans paljon, en ole laskenut mutta arvioisin että olen saanut sijoituksen takaisin 6 kertaisena 8 vuoden aikana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö joku maapaikka löydy. Täällä kunta sellaisia myy 50 eurolla vuosi. Ei ole niin kova hinta mielestäni. Toki sitten pitää kalastaa ahkeraan että saa kalaa niin rahaa säästyy kun ei kaupasta tarvii ostaa ruokaa. Itsellä on pakastin täynnä ahvenia. . Rahallisesti kannattaa jos kalaa saa. Mutta olenkin panostaut aika tavalla. Aloin kalastaa kunnolla vuonna 2014 jolloin ostin veneen ja moottorin 2800 eurolla. Ostin uuden perämoottorin koska ajattelin että se kannattaa.
        Kalastusvälineisiin mennyt rahaa kans paljon, en ole laskenut mutta arvioisin että olen saanut sijoituksen takaisin 6 kertaisena 8 vuoden aikana.

        PUistoaluetta ei saa. Suljettuja laitureita ja maksaa. Yksityisten maita.No jos jonnekin kaislikkoon ymppää ja toivoo parasta ettei kukaan huomaa tai tuu sakkoja. No en myöntäisi. Sen takia täällä on muutenkin hankala kalastaa ongella. ei ajokorttia, ei pyörää. Vapaat paikat on matkan päässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö joku maapaikka löydy. Täällä kunta sellaisia myy 50 eurolla vuosi. Ei ole niin kova hinta mielestäni. Toki sitten pitää kalastaa ahkeraan että saa kalaa niin rahaa säästyy kun ei kaupasta tarvii ostaa ruokaa. Itsellä on pakastin täynnä ahvenia. . Rahallisesti kannattaa jos kalaa saa. Mutta olenkin panostaut aika tavalla. Aloin kalastaa kunnolla vuonna 2014 jolloin ostin veneen ja moottorin 2800 eurolla. Ostin uuden perämoottorin koska ajattelin että se kannattaa.
        Kalastusvälineisiin mennyt rahaa kans paljon, en ole laskenut mutta arvioisin että olen saanut sijoituksen takaisin 6 kertaisena 8 vuoden aikana.

        Ei ole 50 paljoa mutta minun venepaikka maksaa 5 euroa vuosi. Siis VIISI euroa. Hauska tarinakin juttuun liittyy. Ranta oli täpösen täynnä veneitä ennen mutta kyläyhdistys päätti ottaa maksun siitä, eli tuon vitosen vuodessa. Kaikki veneet lähti. Siellä on minun ja jonkun toisen eikä muita ole ollut pariin vuoteen.


    • Anonyymi

      Ei työtön köyhä mitään kalastele vaan etsii aktiivisesti töitä tai menee kuntouttavaantyötoimintaan eikä kaljoja osta vaan tekee itse oluen ja viinin.Kaupasta saa sillipurkkeja,silakkaa,muikkuja,kalapuikkoja. Kalastamisessa täytyy olla järki eikä se joku helvetin ihme toiminto. Mitä järkeä sutata 10km ensin fillarilla sit kalastaa,maksaa venepaikka yms. Pölhölän touhua jos kalastamisesta tulee kuluja. Sillon järkevää jos esim, talvella menee pilkille ja saa kaloja sit paistaa ne.

      • Anonyymi

        Sillillä ja kaupan kaloilla tosiaan pysyy köyhänä. ja kun itse ei tee mitään pysyy se mielikin köyhänä. Tällaista köyhää kukaan palkkaa joten se aktiivisuus hiipu 10 vuoden jälkeen kun on tärkeempääkin tekemistä. kuten harrastaa ja lenkkeillä.


    • Anonyymi

      Juu 20tonnin uisteluvene sitten kalastaminen on järkevää.Laskekaa se hinta mitä tulee kaloille lupamaksut,verkot,vene,venepaikan vuokra.

      • Anonyymi

        Prisman tiskiltä saa paljon halvemmat lohet sekä makrillit.


      • Anonyymi

        Oma toimintani on pienimuotoista kalastusta. Iso uisteluvene tarkoittaa isoja kuluja. Pitäisi olla oma traileri ja auto ja paikka veneelle jossa se säilyy talven. Pienempi veneen voi pitää maapaikalla jonka ostaa kunnalta 50 euroa vuosi. Perämoottorin saan kotiin. 6 hv moottori itsellä se ei pajon tilaa vie.


    • Anonyymi

      Saa ja ei tarvi kalastaa.

    • Anonyymi

      Köyhä työtön ei mitään kalasta vaan litkii kaljaa päivästä toiseen haaveena voi olla kalastusJoku ahven esim, ni sehän täyttä moskaa ihmisen ravinnoksi ja silakoilta puuttuu silmiä kun merestä saadaan.

    • Anonyymi

      Kotioloissa hoidan terveyttäni, sekä lihas- ja aerobista kuntoani 6krt/vko.
      Hoidan minun ja vaimoni ruokahuollon suunnittelusta tarvikkeiden hankinnan kautta valmistukseen ja pöydän kattamiseen.
      Välillä oleilen Espanjan asunnollamme ulkoillen ja juopotellen hillitysti. Käyn salilla kerran viikossa ja se vaatiikin jo kolme melkein alkoholitonta päivää.
      Vaimoni on nykyään estynyt matkustamaan joten yksin tehdyt Espanjan oleilut painottuvat enemmänkin tissutteluun ja rantakadun iltayön touhujen tähyilyyn.

    • Anonyymi

      Kyllä tässä liikutaan ja harrastetaan. Ei voi vaan makailla kotona

      • Anonyymi

        Juu ei voi


    • Anonyymi

      Joku kalastaa ja joku juo viinaa ajankuluksi. Sanomattakin selvää että kalastus on parempi harrastus. Itse nostelen punttejakin mutta kalastan kyllä aika usein.
      Tältä vuodelta kalastus alkaa olla taputeltu. On ollut liian kovaa tuulta ettei veneellä kannata lähtee kalaan eikä verkkoja saanut mereen. Ensi keväänä sitten meen siikaa onkimaan meren rannalle. Siinä menee koko päivä yleensä.

      • Anonyymi

        Missä puitteissa nostelet puntteja?
        Mitä harjoitteita teet?
        Ikäsi ja painosi?
        Valota hieman treenien kilotasoja! Mieluummin ykkösmaksimit!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä puitteissa nostelet puntteja?
        Mitä harjoitteita teet?
        Ikäsi ja painosi?
        Valota hieman treenien kilotasoja! Mieluummin ykkösmaksimit!

        Nooh maksimit, penkiltä 240kg,maastaveto 500kg ,sillon tällön teen etunojapunnerruksia 70krt,vatsalihasliikkeitä 1700krt.


    • Anonyymi

      Siinähän se kalastamisen hyöty sitten meneeki kun juo viinaa. Kalahn on sitten mukamas ilmaista kun rahat menny alkoholiin.24pack olusia on noin 25eur niin kyllä tuolla rahalla kalaa ostaa.Sitä ajan takaa että täytyy olla järki mukana siinä mitä tekee.

      • Anonyymi

        On siitä säännöllisestä kalan syönnistä muutakin hyötyä kuten vanha
        sananlasku kertoo: " Kala kalun kasvattaa, kalja kalun kaataa "
        Tämä pitää muistaa jos aikoo naapurin rouvaa ilahduttaa.


      • Anonyymi

        Mitäpä sitä mita kuuntelee.


    • Anonyymi

      Oon itseasiassa nyt Espanjassa ja kevyttä viinin maistelua. Hitto on puskurirahaa 37000eur jep jep kohta kauppaan ja ostan maido patongin ja maksan luottokortilla. Illalla kunnon voimaharjoitus elikä penkkiä 150kg sarjoja. Yöllä yleensä uin 5km.

    • Anonyymi

      Kyllä ruokaa pitää tehdä lähes joka päivä. Liikun ja urheilen. Kalastusta olen harrastanut 4 vuotiaasta saakka eli yli 40 vuotta olen kalastanut. Kyllä suomessa kalaan pääsee pääasiassa hyvin asui sitten meren rannalla tai jossain keski suomessa jossa järviä riittää. Kalastan itselle ruuaksi pääasiassa. Kalaa tulee kyllä hyvin verkoilla ja uistimilla. Verkot ja uistimet maksaa mutta olen saanut kalaa todella paljon niin säästän sitten ettei tarvii muuta ruokaa ostaa.

    • Anonyymi

      Myin kauden viimeiset ahven fileet 9 kiloa. Sain 180 euroa niistä. Kulut oli noin 7 euroa bensaan. Ei tarvinnut kauas ajella kalaan. Alkaa olee kylmiä ilmoja joten kalastuskausi on ohi meikän osalta. Ensi maaliskuussa alkaa taas.

    • Anonyymi

      Taidat olla satukalastaja.Kuules tyttö ei ihmiset ahvenfileestä mitään älyttömiä maksa ja muutenki ahven mauton. Muikkua,silakkaa ja silliä.

      • Anonyymi

        Särki on suomen tonnikala. sateenkaarirautu jonkun mielestä huono kun ei ole lohi. jonkun mielestä tavallinen rautu ja jotkut tykkää hauesta. karppi on etelä tai oikeastaan keski-euroopassa suosittu kala ja hauki taas ranskassa??? hmm onkohan siellä puhtaammat veett? vai onkohan niin että mistä sen fisulaisen onkii? Suolammikosta? kirkkasta järvestä? kesällä talvella syksyllä? Entäpä graavisiika? Parempaa joskus kuin lohi joulupöydässä. ei oo ihan yksinkertaista selittystä tässäkään asiassa. Jotkut inhoo silakkaa kun haisee paistettaessa ja sit ne ruodot. Mua ei haittaa. Makua siinä kyllä on.


    • Anonyymi

      Tuoreet savustetut silakat olis hyviä mutta harvoin saa. Itsellä kalansyönti on sitä kun sillipurkin ostaa sillon tällön. Eipä ihme kun ihmiset ostavat lohifileen sillon tällön kun helppo valmistaa. Missä se lkee että täytys olla kalastuksesta kiinnostunut jos kalaa syö, Sellaselle ukolle nostin kylläkin hattua kuin Pentti linkola. Järvikalastaja ja sillä sai elannon kai hän olisi voinut olla yliopistonkin kirjoilla saaden palkkaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      104
      1666
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      80
      1295
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1200
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      142
      1158
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      3
      1146
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1055
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      21
      1041
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      962
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      957
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      11
      834
    Aihe