Voinko saada tukihenkilön

Anonyymi-ap

Siis sellaisen joka hoitaa monia asioita mun puolesta? Mulla on asperger, add, paha pakko-oireinen pakkotoimintopainotteinen häiriö, vähintään keskisvaikea masennus, vakava sosiaalisten tilanteiden pelko, yleistynyt ahdistuneisuushäiriö.

Olen jo yli kolmekymppinen mies, isä kuollut reilu 2 vuotta sitten ja pelkään jo sitä päivää koska äitikin kuolee. Äitikin on jo kohta lähempänä 70 ikävuotta. Sisaruksia mulla ei ole eikä sukulaisiakaan jotka vois auttaa. Kavereitakaan ei kehtaa vaivata.

Vai onko niin että en voi saada tukihenkilöä joten mun on tehtävä itsemurha?

10

104

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mä neuvoin aloittajaa mutta näköjään täällä ei saa asiallisesti neuvoa.

    • Anonyymi

      Ota yhteys kuntasi sosiaalityöntekijän ja varaa aika,eiköhän asiat järjesty sitten sitä kautta.Tsemppiä sulle:)

    • Anonyymi

      Näköjään ylläpidolla on sanat joita ei saa käyttää.Kun ehdotin kunnan piip niin ylläpito poisti.Muta sanan sosiallityöntekijän ylläpito hyväksyi.

    • Anonyymi

      Löytyy sellainen varmasti

    • Anonyymi

      Tai meillä on kuntayhtymässä etuushoitaja. Jelppaa juurikin asioiden ja papereiden kanssa.

    • Anonyymi

      Jotain varmasti saat, mutta saatko oikeaa apua?

    • Anonyymi

      Mene diakonian juttusille. Tai jonkun vapaan suunnan seurakunnan työntekijöille kertomaan että tarvitset apua, sellaiset on monesti henkilöitä joiden puoleen enemmän kuin järkeä kääntyä jos sossusta yms ei saa mitään ymmärrystä tai apua.

    • Anonyymi

      Ei sun tule tehdä itsemurhaa, sen synnin Jeesus on jo ristillä kantanut sinun edestäsi. Hän rakastaa sinua ja odottaa että tulet hänen tykönsä.

    • Hei,

      Saitkin jo hyviä vastauksia, mutta vastaan vielä minäkin. Laitan tiedoksi muutaman linkin, josta voi saada vertaistukea sekä myös ammattilaisen tai koulutetun vapaaehtoisen tukihenkilön tarjoamaa keskusteluapua. Etenkin itsetuhoisista ajatuksista kannattaisi keskustella ammattilaisen kanssa.

      - Tukinet.net - Tukipisteesi netissä https://tukinet.net/

      Tukinetin sivuilla palveluita tarjoaa yli 100 järjestöä, joten sieltä löytyy monenlaista ammatti- ja vertaistukea.

      Esimerkiksi Mieli Tukisuhteessa voi keskustella tukihenkilön kanssa luottamuksellisesti. Tukisuhde voi kestää joitakin kuukausia.

      https://tukinet.net/teemat/mieli-tukisuhde/tukisuhteet/

      Aikuisille suunnatussa Solmussa-chatissä voi keskustella päivystäjän kanssa reaaliaikaisesti. Päivystys on aina ma-to klo 15-19.

      https://tukinet.net/teemat/solmussa-chat-783075200/

      Tukinetin kaikki palvelut saa käyttöönsä rekisteröitymällä palveluun anonyymisti. Osaa palveluista voi käyttää ilmankin rekisteröitymistä.

      Keskusteluapua on mahdollista saada matalalla kynnyksellä myös seuraavilta tahoilta:

      - Valtakunnallinen kriisipuhelin

      Jos soittaminen tuntuu omimmalta vaihtoehdolta, niin valtakunnallinen kriisipuhelin päivystää24/7 numerossa 09 2525 0111.

      - Kriisikeskukset

      Ympäri Suomea toimii myös kriisikeskuksia, joihin voi mennä keskustelemaan paikan päälle. Myös etävastaanotto on mahdollista osassa paikoista. Kriisikeskusten yhteystiedot löytyvät mm. MIELI Suomen Mielenterveys ry:n nettisivuilta: https://mieli.fi/tukea-ja-apua/keskusteluapua-kriisivastaanotoilla/

      Ystävällisin terveisin
      SOS-kriisikeskus/Kata

      • Anonyymi

        Noista ei mitään apua saa! Itse erehdyin synkimmällä hetkellä ottamaan yhteyttä. Minulle chattasi täysin pihalla oleva tyyppi. Vastaukset minulle siinä tilanteessa oli niin kurjia että vieläkin tulee ahdistava olo kun muistelen vaikka aikaa on jo kulunut 6 vuotta. Kun kerroin että hän loukkasi minua niin vastauksena oli täysi hiljaisuus!! Siihen jätettiin avun pyytäjä. Olisi tietenkin pitänyt ottaa keskustelu talteen ja tehdä joku ilmoitus mutta ei siinä kunnossa kykene. Ihmetyttää mihin keräätte rahaa kun vastailemassa on näitä ilmaisia kadulta revittyjä vapaaehtoisia. Oli siis tuo tukinet palvelu.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      54
      4336
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2209
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1724
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1468
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      23
      1400
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1195
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe