Arvoisat luotsikollegat, millainen on virkapukumme päähine ?

Itse ehdotan karvareuhkaa, harmaata karvareuhkaa. Mikään ei yhdistä enempää kuin päähine. Niin ja jokaiselle on SAATAVA oma. Laskemalla päänlämmittimien kokonaismäärän voimme analogisesti päätellä lukumäärämme. Muuten emme tiedä sitäkään. Miten niin analogisesti.... Muut saa selittää.

38

56

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Joo mutta palstan hapsumattoileva diy-inssiluotsi vaatii ehdottomasti, ettei kukaan muu tulevista luotseista saa käyttää karvareuhkassaan puukokardia kuin vain hän itse. Joku roti se marssijärjestyksessäkin olla pitää. Vasen, vasen, vasen, vasen......... kröhöm eiku oikea, oikea, oikea, oikea.......

      • Okke okke, saakoon pitää puukokardinsa päähineessään hän, jolle presidentti sen myönsi. Koliskoon pesukoneessa, tulkoon tikkuja sormiin, mutta diy-inssi on aina diy-inssi vaikka jäteöljyyn upottaisi ja virvatulilla paistaisi. Kaikki paitsi hapsumattoilu on turhaa (Lasse Mårtenson). Vasen, väärä, vasen, väärä, vasen , väärä ... eiku oikea, väärä, oikea, väärä, oikea, väärä ... vai miten se nyt meni... Mutta onko oikea vasen ja vasen väärää, ollako vai eikö olla... Syvämietteinen palstafilosofia on niin niin kuulasta ja aitoa tilannetragiikkaa. On se niin, eli pitäköön puukokardinsa karvareuhkassaan.


      • Anonyymi
        Aragoni kirjoitti:

        Okke okke, saakoon pitää puukokardinsa päähineessään hän, jolle presidentti sen myönsi. Koliskoon pesukoneessa, tulkoon tikkuja sormiin, mutta diy-inssi on aina diy-inssi vaikka jäteöljyyn upottaisi ja virvatulilla paistaisi. Kaikki paitsi hapsumattoilu on turhaa (Lasse Mårtenson). Vasen, väärä, vasen, väärä, vasen , väärä ... eiku oikea, väärä, oikea, väärä, oikea, väärä ... vai miten se nyt meni... Mutta onko oikea vasen ja vasen väärää, ollako vai eikö olla... Syvämietteinen palstafilosofia on niin niin kuulasta ja aitoa tilannetragiikkaa. On se niin, eli pitäköön puukokardinsa karvareuhkassaan.

        "Mutta onko oikea vasen ja vasen väärää, ollako vai eikö olla... Syvämietteinen palstafilosofia on niin niin kuulasta ja aitoa tilannetragiikkaa."

        Ehkä Lauri Tähkä & Elonkerjuu antaisi hapsumatollaan liitelevälle, moderaattorikeskuksensa harhaanjohtajalle tähän kysymykseen vastauksen tai sitten ei.....

        https://www.youtube.com/watch?v=lUxycEg_cdk


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Mutta onko oikea vasen ja vasen väärää, ollako vai eikö olla... Syvämietteinen palstafilosofia on niin niin kuulasta ja aitoa tilannetragiikkaa."

        Ehkä Lauri Tähkä & Elonkerjuu antaisi hapsumatollaan liitelevälle, moderaattorikeskuksensa harhaanjohtajalle tähän kysymykseen vastauksen tai sitten ei.....

        https://www.youtube.com/watch?v=lUxycEg_cdk

        Siinähän on kiteytettynä elämän tarkoitus ! Hyvä Me !


    • Anonyymi

      Oisiko se entisen NL:n lippu huivina kaikkein sopivin. Sitä voisit aina kiristellä välillä tilanteen mukaan. Ihan tuohon viitaten:

      >>Aragoni

      2022-10-21 17:31:58

      Ihmeellinen kierosilmä kuitenkin (peiliin taas katson ja sieltä tuijottaa nukkavieru kommunisti, kamala kommunisti, vai onko tuo sittenkin kapitalisti), ei näistä ota selvää.<<

      • Väri on kohillaan, on on. Mustakin käy, niin ja punamusta. Verenpuna ja sysimusta on hyvät.

        "Käpykaarti sysimetsän siimeksessä", osa 3. Kirjoittanut palstan SOTILAS:

        1. LUKU

        Täällä me kyyhötämme ja pelkäämme kapia, niin niin on raju mies hän.........


      • Anonyymi
        Aragoni kirjoitti:

        Väri on kohillaan, on on. Mustakin käy, niin ja punamusta. Verenpuna ja sysimusta on hyvät.

        "Käpykaarti sysimetsän siimeksessä", osa 3. Kirjoittanut palstan SOTILAS:

        1. LUKU

        Täällä me kyyhötämme ja pelkäämme kapia, niin niin on raju mies hän.........

        SOTILAS tuo mieleen erään toisen sotilaan.

        "Baldrick's war poems"

        https://youtu.be/uHSvKNQNzc0


      • Anonyymi
        Aragoni kirjoitti:

        Väri on kohillaan, on on. Mustakin käy, niin ja punamusta. Verenpuna ja sysimusta on hyvät.

        "Käpykaarti sysimetsän siimeksessä", osa 3. Kirjoittanut palstan SOTILAS:

        1. LUKU

        Täällä me kyyhötämme ja pelkäämme kapia, niin niin on raju mies hän.........

        >>Täällä me kyyhötämme ja pelkäämme kapia, niin niin on raju mies hän.........<<

        Kapi - Korhonen on fiksu mies. Vähemmän pelottava ja tuskinpa kovin rajukaan enää ikämiehenä. Olen tavannut hänet reilut 10 vuotta sitten, jolloin söimme yhdessä Kempeleen Zeppeliinissä. Olin kotvan seurannut hänen kirjoituksiaan kepu-saitilla ja lukenut hänen kirjoittamansa tutkielmat mm. Kekkosesta ja Tannerista. Niinpä sitten sovittiin tapaamiset, kun hän liikkui Oulun seudulla, ja nähtiin liki parin tunnin verran.

        Minua kiinnosti nähdä tämä skribentti, joka pyörittää kepusaittia miten huvittaa. Kirjoittaa hän kyllä osaa hyvin ja niin monista aiheista. Olenpa saanut spostilla hänen muistelmansakin luettavakseni. Ja tallessahan ne pysyvät vain omana tietonani.
        Itsekin vaatimattomista oloista lähteneenä osaan arvostaa oman onnensa seppänä hyvin pärjännyttä Korhosta. Olen aina tsempannut häntä, vaikka en politiikassa aina samaa mieltä olisikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Täällä me kyyhötämme ja pelkäämme kapia, niin niin on raju mies hän.........<<

        Kapi - Korhonen on fiksu mies. Vähemmän pelottava ja tuskinpa kovin rajukaan enää ikämiehenä. Olen tavannut hänet reilut 10 vuotta sitten, jolloin söimme yhdessä Kempeleen Zeppeliinissä. Olin kotvan seurannut hänen kirjoituksiaan kepu-saitilla ja lukenut hänen kirjoittamansa tutkielmat mm. Kekkosesta ja Tannerista. Niinpä sitten sovittiin tapaamiset, kun hän liikkui Oulun seudulla, ja nähtiin liki parin tunnin verran.

        Minua kiinnosti nähdä tämä skribentti, joka pyörittää kepusaittia miten huvittaa. Kirjoittaa hän kyllä osaa hyvin ja niin monista aiheista. Olenpa saanut spostilla hänen muistelmansakin luettavakseni. Ja tallessahan ne pysyvät vain omana tietonani.
        Itsekin vaatimattomista oloista lähteneenä osaan arvostaa oman onnensa seppänä hyvin pärjännyttä Korhosta. Olen aina tsempannut häntä, vaikka en politiikassa aina samaa mieltä olisikaan.

        Demarista Kommunistiin Kapin ystävä tovereita, kuten hänkin piippalakki.
        Toverit pitää yhtä. Eihän muuten olisi ollut 1918 aseellista punakapinaakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Demarista Kommunistiin Kapin ystävä tovereita, kuten hänkin piippalakki.
        Toverit pitää yhtä. Eihän muuten olisi ollut 1918 aseellista punakapinaakaan.

        Siellä hullujenhuoneella taas tuulinen päivä?


    • Anonyymi

      Susi karvalakki.

      • Anonyymi

        Susiturkki ptkämalli. Naisetulvoen kuolaa Martin perään, nosteee jalkaa kuin Venäläisen natsi askel paraatissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Susiturkki ptkämalli. Naisetulvoen kuolaa Martin perään, nosteee jalkaa kuin Venäläisen natsi askel paraatissa.

        Palstan POTILAS on kova venäläisten sotilaiden perään, Susiturkki ei sovi missään tapauksessa. Aikoinaan POTILAALLA oli venäjältä ostettu (varastettu) susiturkki 150 ruplaa, POTILAS käytti sitä kyseenalaisissa leikeissään ja hänen sanonta on alunperin: Nyt valui hukkaan, sanoi sudenraiskaaja! POTILAALLA oli pelkästään susiturkki yllä puistossa ja odotteli siellä puskissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Susiturkki ptkämalli. Naisetulvoen kuolaa Martin perään, nosteee jalkaa kuin Venäläisen natsi askel paraatissa.

        Naiset nostaa jalkaa ja ruikkaa kusta. Siinä susimies ihmeissään suosiostaan.


    • Anonyymi

      Rupelihattu ehdottomasti! Antaa katu-uskottavuutta.

    • Anonyymi

      Koska kyseessä on Keskusta palsta, niin palstan luotsin virkahatun on edustettava syvällisesti Keskustaa. Kun Paavo Väyrynen esitti Pohjantähden opistolla näytelmäänsä Kekkonen ja Koivisto (käsikirjoitus Paavo Väyrynen, näyttelijät Paavo Väyrynen. Lavastus Paavo Väyrynen. Maskeeraus Paavo Väyrynen. Järjestysmies Paavo Väyrynen. Pysäköinti Paavo Väyrynen). Paavo Väyrynen käytti näytelmässä ihonväristä uimalakkia ja sitten 10 tuuman silmälasit järkyttävän paksuilla sangoilla. Se jos joku henkii syvällistä maa-ja keskustahenkeä. Eli uimalakki ja 40 luvun silmälasit.

      • Anonyymi

        40-luvun silmälasikehykset olivat ohutta metallilankaa, myös Kekkosella. Ne paksut muovikehykset tulivat muotiin vasta 1970-luvulla.


    • Anonyymi

      Vastaus on täysin selvä, oranssi Hankkijan lippis.

      • Anonyymi

        Ja tottakai Peltoreiden kera.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tottakai Peltoreiden kera.

        Ja toistona maamiehen varttia 70 luvulta!


    • Anonyymi

      Miksi muut saa selittää, selitä itse.

    • Anonyymi

      Päähine, olisko Davy mallinen majavan häntälakki.

    • Anonyymi

      Martti kun laittaa päällensä pitkän susiturkin ja susi karvalakin, susi pitkät kintaat, niin AVOT: siinä alkaa tärinä punavihreilllä. Jota jo Kapi tuo esille pelätessään Arskan kanssa.

      • Anonyymi

        Mutta Marttihan taitaa itsekin olla punavihreä oikeistoanarkisti. Sitä paitti jos hän pukeutuu suteen, 80-luvun nyt jo varttuneet hyttytytöt potkivat hänen tektikaalinsa kusemattomaan kuntoon. Mutta haittaako sekään häntä ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta Marttihan taitaa itsekin olla punavihreä oikeistoanarkisti. Sitä paitti jos hän pukeutuu suteen, 80-luvun nyt jo varttuneet hyttytytöt potkivat hänen tektikaalinsa kusemattomaan kuntoon. Mutta haittaako sekään häntä ?

        Se on potkittu jo, mikäli Marttia uskominen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se on potkittu jo, mikäli Marttia uskominen.

        Mutta ei haittaa. Aurinko paistaa, taidan raahautua parvekkeelle.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ei hakkaa Hankkijan lippistä!


    • Anonyymi

      voi voi ku komeaaloittaa, treffit palsltalta Sanni.

      • Anonyymi

        Komea on, kuulemma kylän veittimies.


    • Anonyymi

      Joko karvareuhkasta on päätetty huutoäänestyksellä?

      • Vielä tapellaan, vielä tapellaan. Toisaalta Hankkijan lippis sekä Peltorit olisi hyvä, mutta kun meillä tässä uudessa saittineuvostossa on myös kravattia käyttävä älykkö. Yhtenäinen sinimusta burkha ja karvalakki laakerinlehdillä on nyt minun ehdotukseni. Jokin päänsuoja on kuitenkin oltava, sillä kaiketi hapsumies on ehkä vallan kalju, muut nauraisivat.


      • Anonyymi
        Aragoni kirjoitti:

        Vielä tapellaan, vielä tapellaan. Toisaalta Hankkijan lippis sekä Peltorit olisi hyvä, mutta kun meillä tässä uudessa saittineuvostossa on myös kravattia käyttävä älykkö. Yhtenäinen sinimusta burkha ja karvalakki laakerinlehdillä on nyt minun ehdotukseni. Jokin päänsuoja on kuitenkin oltava, sillä kaiketi hapsumies on ehkä vallan kalju, muut nauraisivat.

        Ja kalju tai ns poikittainen kampaus sivuhiuksilla kalju piiloon vie arvovaltaa näin tärkeässä tehtävässä, keskusta palstan luotsi on vähintään verrannollinen viralliseen lottoarvonta valvojaan! Ei puhut pienistä asioista. Hankkija ja Peltorit on ehkä vähän puolueellinen ja kuinka voimme luottaa luotsiin, joka voi kuuloaan terävöittää Peltorin säädöillä, loukataanko yksityisyyttä? MPP voi ehkä huomioida juridisen puolen kuntoon ja lähellä keskustaa olevat selvittää, onko ko. tehtävään saatavissa valtion tukia ja kuinka paljon? Palstalla on paljon sen puolen osaamista. Hapsumiehellä on tuskin asianmukaista lentolupakirjaa, rohkenen epäillä.


      • Anonyymi
        Aragoni kirjoitti:

        Vielä tapellaan, vielä tapellaan. Toisaalta Hankkijan lippis sekä Peltorit olisi hyvä, mutta kun meillä tässä uudessa saittineuvostossa on myös kravattia käyttävä älykkö. Yhtenäinen sinimusta burkha ja karvalakki laakerinlehdillä on nyt minun ehdotukseni. Jokin päänsuoja on kuitenkin oltava, sillä kaiketi hapsumies on ehkä vallan kalju, muut nauraisivat.

        Karhu tölkistä saisi päheän kokardin luotsin hattuun. Majurin puinen oli jotenkin kämäinen ja puisen näköinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Karhu tölkistä saisi päheän kokardin luotsin hattuun. Majurin puinen oli jotenkin kämäinen ja puisen näköinen.

        Ja pahasti jo lahovaurioinen. Lieneekö saanut alkunsa sieltä kokardin takaa.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja pahasti jo lahovaurioinen. Lieneekö saanut alkunsa sieltä kokardin takaa.....

        Ilmeisesti et ole armeijaa käynyt, niin et tiedä kokardeistakaan. Kapikaan ei tiennyt, luulitte yhdessä tornitunnusta kokardiksi.
        Toivottavasti vähän valaisee tietojanne. Kapillekkin tiedoksi.
        VAI OIKEIN TORNITUNNUS LAKKI KOKARDINA:

        https://cdn.finqu.com/users/8321/images/product/2521319-bd090a9e_480_480.png
        Upseerin kordi.

        https://www.swat.fi/image/cache/data/01/1868_big-500x500.jpg
        Kokardi miehistö.

        Tornitunnus, joka on kaikessa armeijan tuotteessa.
        https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/16/Puolustusvoimien_tornitunnus_sarkahousuissa.jpg


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmeisesti et ole armeijaa käynyt, niin et tiedä kokardeistakaan. Kapikaan ei tiennyt, luulitte yhdessä tornitunnusta kokardiksi.
        Toivottavasti vähän valaisee tietojanne. Kapillekkin tiedoksi.
        VAI OIKEIN TORNITUNNUS LAKKI KOKARDINA:

        https://cdn.finqu.com/users/8321/images/product/2521319-bd090a9e_480_480.png
        Upseerin kordi.

        https://www.swat.fi/image/cache/data/01/1868_big-500x500.jpg
        Kokardi miehistö.

        Tornitunnus, joka on kaikessa armeijan tuotteessa.
        https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/16/Puolustusvoimien_tornitunnus_sarkahousuissa.jpg

        Jos Kapilla ollutkin tornitunnus lakissa kokardina, ajatelleet esimiehet ettei se tuolla haittaa tee.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      123
      1875
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      193
      1488
    3. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      64
      1198
    4. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      45
      1172
    5. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      87
      1057
    6. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      102
      995
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      900
    8. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      65
      846
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      45
      817
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      771
    Aihe