Kasteellaan kerskaavin uskonto

Anonyymi-ap

Syntiä
• omavanhurskaisuus
• omilla teoilla kerskaaminen
• lasten syyllistäminen vääräuskoisina

Lapset ovat saastaisia kasteen jälkeen jos on sama usko kuin helluntailaisilla.

41

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mutta kristinuskossa on oleellista, että aina kastetaan kun ihminen tulee uskoon Jeesukseen. Jeesus ja apostolit tämän perinteen aloittivat ja me jatkamme.

• Anonyymi

Hellareissa on parannuksen kaste ja käännynaisiä tehdään synagogalle juutalaisuuteen lain alaisen kirouksiin miehen pahat teot kostetaan sen pojalle kiroukset on rankkoja.

• Anonyymi

Jeesus ei kastanut ketään ei lapsia, ei aikuisia eikä vanhuksia.
        Jeesus haluaa siunata sinuakin mutta ei hyväksy syntejäsi.

Helluntailaiset eivät edes halua tietää mitä synti on kastehurmoksessaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hellareissa on parannuksen kaste ja käännynaisiä tehdään synagogalle juutalaisuuteen lain alaisen kirouksiin miehen pahat teot kostetaan sen pojalle kiroukset on rankkoja.

Heti kuolee kun tekee synnin niinku varastaa tai huoraa ja kivitetään jos pettää miestään tai homoilee. Se on tosi rankkaa juutalaisille.

• Anonyymi

Piraatti liike hellarijuutalaiset. Teidän pitää koko laki pitää perjantain eläin uhrit kieltää joulu ....muuttaa Israeliin luvattuun maalliseen Sodomaan mieluummin harmageddon alueelle jisreeliin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Piraatti liike hellarijuutalaiset. Teidän pitää koko laki pitää perjantain eläin uhrit kieltää joulu ....muuttaa Israeliin luvattuun maalliseen Sodomaan mieluummin harmageddon alueelle jisreeliin.

Juutalaiset laitettiin myös synnin takia Mesopotaniaan yksisarvisen maahan 🦄 🐏 Babylon kutsuu hellareita ovat tehneet syntejä väkivalta huoruus varastelu...väärentäminen . Judas.

• Anonyymi

Te ette ole Kristin ristin uskossa te olette kuolleen Davidin uskossa synagogalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Te ette ole Kristin ristin uskossa te olette kuolleen Davidin uskossa synagogalla.

Se ei ole ollenkaan PYHÄ HENKI vaan pyhä maa henki. Maailman henki.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juutalaiset laitettiin myös synnin takia Mesopotaniaan yksisarvisen maahan 🦄 🐏 Babylon kutsuu hellareita ovat tehneet syntejä väkivalta huoruus varastelu...väärentäminen . Judas.

Helluntaikirkon naulakossa lukee emme vastaa vaatteistasi.
        Älä jätä lompakkoa takkisi taskuun on viisautta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

juttusi ovat sitä tasoa että laita hiljaa makuulle ja odottele josko puuskasi menee ohi, nouse sitten varovasti j a laita netti kiinni !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Hellareissa on parannuksen kaste ja ..."

Hellareissa kastetaan eli upotetaan Jeesukseen uskoontulleet samalla tavalla kuin apostolit asettivat aikoinaan.

• Anonyymi

Kristityt uskovat Kristukseen hellarit, advarit ja jehovat uskovat Jeesukseen.
      Heillä on teknisesti samanlainen kaste.
      Samasta eksytyksen aallosta peräisin.

• Anonyymi

Uskosta luopuminen on vakava synti.

7 Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.
      8 Ja kun hän tulee, niin hän näyttää maailmalle todeksi synnin ja vanhurskauden ja tuomion:
      9 synnin, koska he eivät usko minuun ( Joh 16)

Tämän päivän Suomessa usko Jumalaan vähenee kaiken aikaa.
      Myöskin kastamattomuus vähenee.

"Nuoret, jotka eivät kuulu kirkkoon eikä heitä ole kastettu, ovat osallistuneet koulussa elämänkatsomustiedon opetukseen uskonnonopetuksen sijaan. Hyryn mukaan se ei juurikaan näy rippikouluopetuksessa ja siinä, millaiset pohjatiedot nuorella on."

Huomion arvoista on, että elämänkatsomusopetuksen saaneet ovat aikalailla samalla tasolla hengellisen tiedon osalta kuin uskonnon opetusta saaneet kastetut.

Osa heistä ottaa kasteen rippikoulun aikana.

"Papille riparilaisen kastaminen on puhutteleva hetki. Matti Hyryn mielestä tilanteesta tekee hienon se, että kaste on nuoren oma valinta ja jokainen sana, joka kastetilaisuudessa sanotaan, tuntuu todella kohdistuvan nuorelle."

Lainaukset Kirkko ja Kaupunki lehden artikkelista.

https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/kun-lapsikasteet-vahenevat-yha-useampi-nuori-kastetaan-riparin-yhteydessa

Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

Usko Toivonen

• Anonyymi

suomi on täynnä mentaalipotilaita joilla netti on ainut väylä johonkin ulkomailmaan johon purkavat pahaa oloaan yötä päivää.

• Anonyymi

Tämähän on luterilaisuutta: Syntiä
      • omavanhurskaisuus
      • omilla teoilla kerskaaminen
      • lasten syyllistäminen vääräuskoisina

Lapset ovat saastaisia ennen kastetta ja jälkeen kasteen jos on sama usko kuin helluntailaisilla.

• Anonyymi

Rho in uudetikastajien uskoti. Siellä kumotaan synti

• Anonyymi

Ylläpito sabotoi palstaa postaamalla työkseen solvauksia ja hullutuksiaan ja valheitaan palstalle. Ylläpidon tarkoitus on estää kaikki rauhallinen ja oikeamielinen keskustelu ja tuoda tilalle ääriluterilaisuuden opit ja saatanan synagoogan valheet.

• Anonyymi

S24 ylläpito puuhailee monenlaista, joka on rikkonut ja rikkoo useita, eri vallitsevia lakeja ja joista voisi tehdä rikostutkintapyynnön.

Tuo "ylläpitokin" on kuitenkin joka kerran joku nimettävä henkilö, he tuskin "yhdessä" näitä rikoksia tehtailevat. Ellei sitten S24-omistajien taholta ole annettu käsky.

• Anonyymi

Helluntailaisuus on vapaamuurariutta.
      Vapaamuurarius on saatananpalvontaa.

• Anonyymi

Hell. laisia pitäisi kumartaa ja totella heitä.

• Anonyymi

suomi24 on osallinen kiihottamiseen kansaryhmää vastaan. Ylläpito on suurin yksittäinen aloitusten tekijä ja kommenttien lähettäjä. Lähes kaikki ylläpidon kautta palstalle postatut kommentit sisältävät vihapuhetta ja panettelua ja solvaamista ja valheellisia väittämiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

suomi24 on osallinen kiihottamiseen kansaryhmää vastaan. Ylläpito on suurin yksittäinen aloitusten tekijä ja kommenttien lähettäjä. Lähes kaikki ylläpidon kautta palstalle postatut kommentit sisältävät vihapuhetta ja panettelua ja solvaamista ja valheellisia väittämiä.

Tämä on totta.
        Jokin agenda heillä on ja joku rikollinen taho ohjaa ja maksaa heille tästä.

• Anonyymi

Oletko helluntailaisuuden uhri joka uskoo uusintakasteeseen ja on pastorinsa talutusnuorassa?
      Onnea vaan.

• Anonyymi

"Oletko helluntailaisuuden uhri joka uskoo uusintakasteeseen ja on pastorinsa talutusnuorassa?"

On tärkeää että Jeesukseen uskoontulleet kastetaan kuten apostolit meille esimerkin näyttivät.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Oletko helluntailaisuuden uhri joka uskoo uusintakasteeseen ja on pastorinsa talutusnuorassa?"

On tärkeää että Jeesukseen uskoontulleet kastetaan kuten apostolit meille esimerkin näyttivät.

Ei vaan kerrota tarkemmin miten kaste tapahtui

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Esimerkin."

Tässä yhdessä sanassa on antikristillisen vapaamuurariuden, helluntailaisuuden koko olemus.

Ei Kristuksen Itsensä teko, vaan ihmisten lihallinen, erilaisten "esimerkkien" mukaan toimiminen. Piilosatanismia.

• Putin on kastettu ja oikeassa uskossa.
      😄😄😄😄😄

• Anonyymi

Putin on kirkollinen samalla tapaa kuin luterilaiset ovat kirkollisia. Ongelmaksi vaan heidän kohdallaan muodostuu, että Kristuksen rakkaus on paljoa pääse loistamaan.

• Anonyymi

Niin on.

Sinä ja muut jenkkihellarit taas edustatte koko maailman ja sen rauhan vastaista, luciferistista salaliittoa.

Jeesus on Volodjankin Herra. ☦️

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Putin on kirkollinen samalla tapaa kuin luterilaiset ovat kirkollisia. Ongelmaksi vaan heidän kohdallaan muodostuu, että Kristuksen rakkaus on paljoa pääse loistamaan.

Helluntailainen anabaptismi on oiva esimerkki heidän oman (anti-) kristuksensa rakkaudesta: Minuakin (jos useita muitakin kantasuomalaisia) on täällä tappouhkailtu, esitetty perättömiä väitteitä. Vain siksi, etten vihaa ryssää ja kannata uutta Leningradin piiritystä, kansanmurhaa ja sotaretkeä Uralille.

Kiittäen uskoni vahvistamisesta.

Se ei kuitenkaan ole samaa uskoa kuin nwo-jenkkibaptisteilla.

• Anonyymi

Tuossa alustaja on aika oikeassa, että Paavalin tavoin kerskaumme olkoon Jeesus Kristus, jonka ystävä saamme olla. Amen

• Anonyymi

Minut kastettiin aikoinaan vapaakirkossa. Olisi pitänyt ottaa kaste helluntaiseurakunnassa, jossa olisi saanut todistaa useammalle ihmiselle, kun olisi ollut kastejuhlassa enemmän väkeä paikalla. Vapaakirkossa kastettiin romanihenkilö samaan aikaan, kun minut kastettiin. Hänen todistuksensa oli väkevä: "olen tullut vankilassa uskoon ja nyt kun vapauduin vähän aikaa sitten, niin päätin ottaa upotuskasteen". Vankilaan tämä romani myös kasteen jälkeen uudestaan päätyikin tehtyään jälleen rötöksiä.

• Anonyymi

Minut kastettiin nuorena helluntailaisten kasteella.

Kun tajusin helluntailaisuuden petollisuuden, erosin helluntaiseurakunnasta. Tässä oli vaikeuksia: mainittu, ylimielinen srk ei Suomen lain mukaisesti suostunut erottamaan minua jäsenyydestään, vasta toisella pyynnöllä meni läpi. Suomen lain mukaan nämä ovat pelkkiä ilmoitusasioita, eikä eroajalta saa kysyä mitään, esim. syytä, miksi eroaa. Pyyhekumi vain käteen ja nimi pois listalta valtion rahapummauslistalta.

Olen aina kuitenkin epäillyt, ettei nimeäni todella poistettu ja tästä syystä jo pikkulapsena saatu henkinen ahdistukseni on jatkunut.

Kun liityin kristilliseen, ev.luterilaiseen kirkkoon, minun tuli viedä sinne vain kastetodistus. Minulle sanottiin: "Kirkko ei ole uudestikastaja, yksi kaste riittää, jos se on suoritettu tätä tarkoitusta varten puhtaalla vedellä, Isän, Pojan ja Pyhän Hengen Nimeen." Soitin ent. seurakuntaani ja kysyin mitä kastesanoja oli käytetty.

Koska kaste teknisesti, joskaan ei opillisesti, oli oikein suoritettu, minut liitettiin luterilaiseen kirkkoon.

Halusin kuitenkin saada myös nk. kasteenvahvistusseremonian, jossa itse julkisesti kielsin väärän opin ja tunnustauduin kristilliseen uskoon. Kaste oli nyt "oikea", mutta merkitykseltään muu kuin helluntailaisilla.

Myöhemmin, muista kuin opillisista syistä, erosin myös kirkosta. Tunnustan edelleen lutherilaisen vanhurskauttamisopin. Olen itse uskoltani "vanhanajan lutherilainen".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minut kastettiin nuorena helluntailaisten kasteella.

Kun tajusin helluntailaisuuden petollisuuden, erosin helluntaiseurakunnasta. Tässä oli vaikeuksia: mainittu, ylimielinen srk ei Suomen lain mukaisesti suostunut erottamaan minua jäsenyydestään, vasta toisella pyynnöllä meni läpi. Suomen lain mukaan nämä ovat pelkkiä ilmoitusasioita, eikä eroajalta saa kysyä mitään, esim. syytä, miksi eroaa. Pyyhekumi vain käteen ja nimi pois listalta valtion rahapummauslistalta.

Olen aina kuitenkin epäillyt, ettei nimeäni todella poistettu ja tästä syystä jo pikkulapsena saatu henkinen ahdistukseni on jatkunut.

Kun liityin kristilliseen, ev.luterilaiseen kirkkoon, minun tuli viedä sinne vain kastetodistus. Minulle sanottiin: "Kirkko ei ole uudestikastaja, yksi kaste riittää, jos se on suoritettu tätä tarkoitusta varten puhtaalla vedellä, Isän, Pojan ja Pyhän Hengen Nimeen." Soitin ent. seurakuntaani ja kysyin mitä kastesanoja oli käytetty.

Koska kaste teknisesti, joskaan ei opillisesti, oli oikein suoritettu, minut liitettiin luterilaiseen kirkkoon.

Halusin kuitenkin saada myös nk. kasteenvahvistusseremonian, jossa itse julkisesti kielsin väärän opin ja tunnustauduin kristilliseen uskoon. Kaste oli nyt "oikea", mutta merkitykseltään muu kuin helluntailaisilla.

Myöhemmin, muista kuin opillisista syistä, erosin myös kirkosta. Tunnustan edelleen lutherilaisen vanhurskauttamisopin. Olen itse uskoltani "vanhanajan lutherilainen".

Näissä kastejuhlissa on usein mahtava tunnelma. Kun minut kastettiin, niin siitäkin puhuttiin jälkeenpäin, että monet olisivat kehuneet tilaisuutta erittäin hyväksi ja hyvätunnelmaiseksi. Luulin, että jälkeenpäin sama tunnelma olisi jatkunut kokouksissa. Mutta näinhän ei asia ollutkaan, vaan minuun alettiin suhtautua hyvin kriittisesti. Siis minua ei kastettu helluntaiseurakunnassa, mutta kun menin kasteen jälkeen heidän tilaisuuteen, niin sana oli kiirinyt, että minut on todella upotuskastettu. Helluntailaiset sanoivat, että olisin nyt siis täysin turvassa. Myöhemmin, kun seurakunnat huomasivat, etten halua maksaa täysiä kymmenyksiä enkä myöskään suuria kolehtiuhrauksia, niin minut leimattiinkin petturiksi.

• Anonyymi

Hän antaa kelle tahtoo. Hän myös korjaa onnettomuuden ajallaan.

• Anonyymi

Helluntailaiset uskovat olevansa erityisiä Jumalan VALITTUJA.
      Se vaatii vahvaa uskoa.
      Helluntailaisuudessa pyritään tekemään kaikenlaisia ihmeitä

Markuksen mukaan 13:22 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät tunnustekoja ja ihmeitä, eksyttääkseen, jos mahdollista, VALITUT.

• Anonyymi

Nimenomaan, minulla on tästä vahvaa kokemusta. On siellä todellisia profeettoja kai ollutkin, ovat tienneet minun asioista hyvin paljon. Edelleen sitä näyttäisi olevan, profeetat ovat vaihtuneet, mutta tietävät minun asioista hyvin paljon. Jos paikalla on 200 henkilöä ja sitten vaikka saarnamies saa jotain tiettyä läsnäolijaa koskevia tietoja Jumalalta, niin hän yleensä alkaa kertoa näistä, että paikalla on sellainen henkilö, joka on tehnyt sitä ja tätä ja se on oikeaa toimintaa hengellisesti. Minä olen tietenkin kokenut usein, että minusta saarnamies puhuu, mutta kun paikalla on niin paljon ihmisiä, niin onhan siinä erehtymisen mahdollisuus olemassa. Pari vuotta sitten minä tosiaan uskoin saarnamiehen puheita ja pitkän aikaan tunsin, että olisin saanut jotain todella merkittäviä asioita tosiaan aikaan kotikaupungissani. Mutta kyseinen saarnaaja on kyllä hyvin taitava luomaan tällaista vaikutelmaa, samoja tuntemuksia on voinut olla monella muullakin läsnäolevalla henkilöllä.

• Anonyymi

Kasteellaan kerskaavin uskonto=luterilaisuus

• Anonyymi

Se nimenomaan ei ole sitä

• Anonyymi

antikristityt vastustaa kristillistä kastetta, kun eivät usko , että Jumala toimii kasteessa "sanan ja veden KAUTTA"

"Hän on se, joka on tullut veden ja veren KAUTTA, Jeesus Kristus, ei ainoastaan
      vedessä, vaan VEDESSÄ ja VERESSÄ; ja Henki on se, joka todistaa, sillä Henki on
      totuus.
      Sillä kolme on , jotka todistavat Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat"
      1 Joh: 5: 6-8
      "yhdessä ovat" > kristillinen kaste > "Henki ja vesi ja veri"

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.

Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.
      Maailman menoa
      373
      16085
    2. Ja taas kerran

Mutka ja joki. Kenties liikaa nopeutta. Miksi?
      Nurmijärvi
      264
      6231
    3. Tänään olisn uskaltanut

Ainakin luulen, kun tänään oli jotenkin varma olo. Olisin vähintään sanonut moi ja jos olisit ollut yksin olisin pyytäny
      Ikävä
      11
      3678
    4. Taitaa olla aika

laittaa kirjaimet esille. Kuka kaipaa ja ketä.
      Ikävä
      197
      2767
    5. Tiedäthän että

Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il
      Ikävä
      14
      2322
    6. Kirjoita jotain kivaa

ja positiivista ikäväsi kohteesta. 🫠
      Ikävä
      137
      2229
    7. Tiistaina nähdään.

Pitkästä aikaa. Minua on alkanut jännittää kovasti se näkeminen ja miten taas osaan olla. En tiedä yhtään oletko kiinnos
      Ikävä
      110
      1660
    8. Sinusta jäi lopulta kuitenkin hyvä kuva

Vaikka voit ajatella itsestäsi kaikkea, mitä siinä mylläkässä saattoi tapahtua, mutta näin se on. Seurasin kyllä, ja mon
      Ikävä
      48
      1459
    9. Rattoisaa lauantai iltaa

Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa
      Ikävä
      241
      1216
    10. Mikset ala

Vapaan ihmisen kanssa joka tykkää sinusta?
      Ikävä
      89
      1210
    Aihe