Aviopuolisoiden eri uskonnot

Anonyymi-ap

Hei!
Haluaisin kirjoittaa tilanteestani. Samalla kysyn jos löytyy muita täällä, jotka ovat vastaavanlaisessa tilanteessa.

Olin ennen kirkkoon kuuluva " tapauskovainen". Uskoin Jumalaan mutta en sen kummemmin määrittänyt itseäni kristityksi. Meninkin naimisiin miehen kanssa, joka kuuluu aivan toiseen uskontoon. Meillä ei ole lapsia.

15 aviovuoden jälkeen, erään kriisitilanteen yhteydessä, antoi Jumala minulle uskon. Pyhän Hengen kautta sain ottaa Jeesuksen vastaan. Tapahtui jotain sanaankuvattoman hienoa ja kaunista.

Kerrottuani miehelleni asiasta, hän sanoi ettei halua menettää minua eikä erota. Hän lupasi myöskin ettei estä minua millään tavalla toteuttamasta uskontoani.

Raamatussa lukee että jos toinen puoliso tulee uskoon, niin hänen ei pitäisi erota ei uskovasta puolisostaan vain sen takia. Mutta jos ei kristitty haluaa erota, niin silloin siihen pitäisi suostua.

En olisi uskovaisena kristittynä mennyt naimisiin toiseen uskontoon kuuluvan kanssa, ja Raamattukin kieltää tätä.

Tästä on nyt vajaa kaksi vuotta. Rakastan miestäni, ja muuten menee hyvin välillämme, mutta on suunnattoman raskasta kun uskonasiat eivät kohtaa . Rukoilen monta kertaa päivässä että Jumala näyttäisi miehelleni totuuden. Mieheni on omassa uskonnossaan ns. harras uskovainen.

Olen välillä päässyt puhumaan evankeliumista, ja menestys on ollut vaihteleva. Alussa päädyttiin usein riitaan.

Koen surua, ahdistusta . Mieheni sielun kohtalo askarruttaa. Koen myös vihaa mieheni uskontoa vastaan. Yritän peitellä tätä ja poden myös syyllisyyttä tästä vihasta.

Löytyykö joku joka olisi vastaavanlaisessa tilanteessa?

Kiitos jos joku haluaa vastata, kaipaan myös vertaistukea.

Kaikkea hyvää!

4

136

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ole huoletta. Rakasta miestäsi. Ole esimerkillinen ja hyvä kristitty.

• Anonyymi

Kiitos kauniista vastauksestasi! Kyllä, niin yritän tehdä.
      Kaikkea hyvää Sinulle!

• Anonyymi

Oletko tietoinen ettei raamatun mukaan kristillisten Kaikkivaltiaat ole kristillisten tapaista häiden viettoa asettaneet?
      Kristillisten Jeesus oli Kaanaan häissä ja siellä ei pappiakaan tarvittu.
      Muuten, tuli mieleen, että...
      Jeesuksen aikaan häät oli kahden suvun tilaisuus jossa avioituneiden suvut ja kutsutut hää vieraat olivat todistamassa kahden, toisilleen antaman lupauksen yhteisestä liitosta.
      Siihen ei tilaisuuteen ei tarvittu oppeja Jeesukselta eikä rikollisen kristinuskon papistolta!
      Tuo tieto perustuu mm siihen selvyyteen, että Jeesus oli hääjuhla vieraaksi kutsuttuna Kaanan häissä JA JEESUSKAAN EI AVIOLIITTOA ASETTANUT.
      Tässä raamattua joista voit ratkistaa:
      https://www.koivuniemi.com/raamattu

Täällä voit tarkistaa useita raamattuja :
      https://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible

• Anonyymi

Eipä taida löytyä paljon " kohtalotovereita", ainakaan Suomesta. Se on ymmärrettävää.
      Kiitos kuiteinkin että niin moni on lukenut tekstiäni. Siunausta!

T. Ap

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sinä näet

kun katsot peiliin?
      Ikävä
      112
      1421
    2. Se helpottaisi oloa jos

Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin
      Ikävä
      88
      1287
    3. Palsta kysely..

Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott
      Sinkut
      134
      1028
    4. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      68
      964
    5. aivan mieletön ikävä

paha olo 😥🫣 kaipaan sua 😔💔
      Ikävä
      39
      887
    6. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      71
      863
    7. Haluatko naimisiin kaivattusi kanssa?

Alttarille astelette
      Ikävä
      97
      857
    8. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      75
      836
    9. Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa

Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.
      Ikävä
      53
      807
    10. Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun

Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että
      Ikävä
      39
      764
    Aihe