Aviopuolisoiden eri uskonnot

Anonyymi-ap

Hei!
Haluaisin kirjoittaa tilanteestani. Samalla kysyn jos löytyy muita täällä, jotka ovat vastaavanlaisessa tilanteessa.

Olin ennen kirkkoon kuuluva " tapauskovainen". Uskoin Jumalaan mutta en sen kummemmin määrittänyt itseäni kristityksi. Meninkin naimisiin miehen kanssa, joka kuuluu aivan toiseen uskontoon. Meillä ei ole lapsia.

15 aviovuoden jälkeen, erään kriisitilanteen yhteydessä, antoi Jumala minulle uskon. Pyhän Hengen kautta sain ottaa Jeesuksen vastaan. Tapahtui jotain sanaankuvattoman hienoa ja kaunista.

Kerrottuani miehelleni asiasta, hän sanoi ettei halua menettää minua eikä erota. Hän lupasi myöskin ettei estä minua millään tavalla toteuttamasta uskontoani.

Raamatussa lukee että jos toinen puoliso tulee uskoon, niin hänen ei pitäisi erota ei uskovasta puolisostaan vain sen takia. Mutta jos ei kristitty haluaa erota, niin silloin siihen pitäisi suostua.

En olisi uskovaisena kristittynä mennyt naimisiin toiseen uskontoon kuuluvan kanssa, ja Raamattukin kieltää tätä.

Tästä on nyt vajaa kaksi vuotta. Rakastan miestäni, ja muuten menee hyvin välillämme, mutta on suunnattoman raskasta kun uskonasiat eivät kohtaa . Rukoilen monta kertaa päivässä että Jumala näyttäisi miehelleni totuuden. Mieheni on omassa uskonnossaan ns. harras uskovainen.

Olen välillä päässyt puhumaan evankeliumista, ja menestys on ollut vaihteleva. Alussa päädyttiin usein riitaan.

Koen surua, ahdistusta . Mieheni sielun kohtalo askarruttaa. Koen myös vihaa mieheni uskontoa vastaan. Yritän peitellä tätä ja poden myös syyllisyyttä tästä vihasta.

Löytyykö joku joka olisi vastaavanlaisessa tilanteessa?

Kiitos jos joku haluaa vastata, kaipaan myös vertaistukea.

Kaikkea hyvää!

4

66

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ole huoletta. Rakasta miestäsi. Ole esimerkillinen ja hyvä kristitty.

    • Anonyymi

      Kiitos kauniista vastauksestasi! Kyllä, niin yritän tehdä.
      Kaikkea hyvää Sinulle!

    • Anonyymi

      Oletko tietoinen ettei raamatun mukaan kristillisten Kaikkivaltiaat ole kristillisten tapaista häiden viettoa asettaneet?
      Kristillisten Jeesus oli Kaanaan häissä ja siellä ei pappiakaan tarvittu.
      Muuten, tuli mieleen, että...
      Jeesuksen aikaan häät oli kahden suvun tilaisuus jossa avioituneiden suvut ja kutsutut hää vieraat olivat todistamassa kahden, toisilleen antaman lupauksen yhteisestä liitosta.
      Siihen ei tilaisuuteen ei tarvittu oppeja Jeesukselta eikä rikollisen kristinuskon papistolta!
      Tuo tieto perustuu mm siihen selvyyteen, että Jeesus oli hääjuhla vieraaksi kutsuttuna Kaanan häissä JA JEESUSKAAN EI AVIOLIITTOA ASETTANUT.
      Tässä raamattua joista voit ratkistaa:
      https://www.koivuniemi.com/raamattu

      Täällä voit tarkistaa useita raamattuja :
      https://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible

    • Anonyymi

      Eipä taida löytyä paljon " kohtalotovereita", ainakaan Suomesta. Se on ymmärrettävää.
      Kiitos kuiteinkin että niin moni on lukenut tekstiäni. Siunausta!

      T. Ap

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      81
      1800
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      81
      1437
    3. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      209
      1432
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      106
      1318
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      163
      1091
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      64
      1073
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      922
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      62
      896
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      846
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      94
      804
    Aihe